Gå til innhold

Mann som gjemte seg bak dama, da det kom en hund.


MissPierce

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbeat

Denne hunden var jo åpenbart ikke aggressiv (eller farlig for han eller dama), og da gjør det ikke så mye at han gjemmer seg bak dama.

Men hadde hunden vært aggressiv og farlig, og at han brukte ei lita dame som skjold, når han selv er bedre fysisk stilt til å motstå et angrep, DA er det IKKE greit, uansett hvor redd han hadde vært.

Jeg har panikk for edderkopper jeg, men jeg vet at de ikke er farlige, så da bruker jeg gladelig min uredde mann som skjold, men hadde jeg visst at den var giftig hadde jeg aldri gjort det.

Jeg kunne ikke vært sammen med en som hadde så dårlig selvkontroll, når jeg selv har kontroll. Redd kan jeg være etterpå når situasjonen er under kontroll eller ikke farlig.

Anonymous poster hash: 7f649...bd8

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det her er et veldig interessant tema! Hvor dypt ligger den beskyttertrangen vi hele livet har fått høre at mannfolk har? Eller er det oppskrytt? (Se på historien om Titanic, de mannfolka som snek seg med i livbåtene mens det stod kvinner og barn og ventet.)

Selv har jeg et par fobier, hvor jeg i øyeblikket med frykt "tror" at jeg faktisk kan stryke med. Det som er merkelig er at jeg klarer til en viss grad å styre meg selv hvis jeg har barnet mitt i nærheten. En gang jeg fikk panikk så var den største panikken at jeg trodde ungen kom til å bli skadet, ikke at jeg selv gjorde det. Da jeg fikk hjelp og fikk noen til å komme for å ta seg av barnet roet jeg meg også til en viss grad.

Angående edderkopper og veps så er jeg redd de, og i refleks kan jeg løpe unna så fort jeg ser noen. Men jeg er fortsatt den som slår de unna og tør å ta de om jeg har andre redde folk rundt meg.

Jeg tror med hånden på hjertet at jeg alltid hadde beskyttet barnet mitt, men jeg tviler på at jeg hadde gjort det for noen andre. Beskyttertrangen for ungen har vært sterkere enn frykten min i de situasjonene hvor jeg har opplevd begge deler.

Men hva da med menn? Som visstnok skal ha trang til å beskytte både barn og kvinner rundt seg? Oppskrytt? Eller situasjonsbetinget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må helt ærlig innrømme at da jeg var i et Afrikansk land med datteren min, og skulle åpne porten ut fra eiendommen (som var så høy at man ikke kunne se over) og det første som møtte meg var ansiktet på ei ku så skvatt jeg så at jeg løp flere meter før jeg husket å løpe tilbake å hente datteren min.. Huff :fnise:

Heldigvis var det ingen som mente jeg var en dårlig mor av den grunn, og de fleste lo bare av det. Jeg hadde nok også bare ledd litt for meg selv hadde jeg sett mannen gjemme seg bak damen, for å deretter ikke tenke noe videre over det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann skal beskytte barnet sitt, og det hadde vært krise om han hadde gjort dette mot sitt barn. Men dette var kjæresten. Altså, jeg hadde selv blitt rimelig forbanna om noen sammenligner meg, fordi jeg er jente, med et lite barn. Foreldres oppgave er å beskytte barn. Kjæresten min sin oppgave, er ikke å beskytte meg.

Her var det sikkert snakk om en mann som er veldig redd for hunder, og ei jente som ikke er redd for hunder. Jeg har hund selv, om noen hadde gjemt seg bak meg hadde det ikke gjort noenting. Til gjengjeld så gjemmer jeg meg bak andre når det er snakk om virkelig farlige ting, som edderkopper:P

Helt enig, jeg skulle akkurat til å skrive det samme selv. Hvorfor i alle dager sammenlikner folk et kjærestepar med en barnehageansatt og et barnehagebarn, eller en pappa og et barn?!

Jeg finnes ikke redd hunder, så hadde jeg hatt en kjæreste som var livredd hunder hadde jeg ikke blitt sur eller fornærmet om han brukte meg som trygghet og beskyttelse i møte med en vilter men harmløs løshund. Hadde jeg derimot blitt angrepet håper jeg så klart at han ville prøvd å hjelpe meg, men det går også andre veien.

For all del, jeg skal ikke late som at jeg på ingen måte ser det litt komiske i situasjonen, den bryter jo litt med kjønnsrollene vi har vokst opp med ;) Men kanskje er det like greit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Jeg var også redd hunder tidligere. Fordi jeg ble angrepet av en stor hund da jeg var liten.

Men ærlig talt. Jeg hadde allikevel ett rasjonelt forhold til det! Jeg holdt meg unna hunder som sto i bånd, og lærte meg til at hunder stort sett er rasjonelle skapninger.

Og en gang jeg var ute og gikk tur traff jeg på ei som gikk tur med hunden sin, og samtidig kom det en løs rotteweiler.

Jeg hadde null problem med å ta rottweileren i halsbåndet og trekke den unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes folk med hundeskrekk. Han hadde åpenbart det. Dama hadde det sikkert ikke, derfor greit.



Anonymous poster hash: f140f...187
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en pyse! Jeg forventer faktisk som ei slank jente på 163 å bli beskyttet mot farlige ting av både kjæreste kompiser og bror. Hvis venninner er redde så går dem da ikke bak meg!

Like ille hadde det vært om jeg gjorde dette mot lille Søstra mi eller andre på hennes alder. Skjønner ikke at folk rettferdiggjør dette med at han er redd. Jeg var redd gjennom hele oppveksten for en viss omsorgsperson men gikk alltid foran min lille søster.

Hadde mannen vært svakere og mindre enn dama ville det vært akseptabelt selvfølgelig. Likestilling har ikke noe med dette å gjøre men alder, kroppsbygging osv.

Jeg gikk med en gravid venninne nede i prinsens og alle som kom bort til oss og maste om å ta på magen osv (rusa folk) da fikk jeg foran og sa nei. Jeg var da sterkere enn henne pga jeg var ikke hemmet ved at kroppen bar et barn akkurat da.

Når vi er ute sent om kveldene så går kjæresten min kanskje sånn 10 cm foran meg i tilfelle noe skal skje.

Stakkars dama til den "mannen" der! Man skal ta vare på hverandre ikke beskytte seg selv og drite i andre og attpåtil bruke andre mennesker som skjold! Dette gjør dem i Gaza!

Anonymous poster hash: e25da...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten hva vet dere om at damen ikke var redd for hunder? Hun kan vel ha vært like redd hun. Men hun fikk jo ingen plass til å uttrykke sin egen redsel da "mannen" tok all plassen

Anonymous poster hash: e25da...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang tre bukker som skulle hjem fra seters for å bli slanke, men så kom trollet og stanget dem i elven? Anonymous poster hash: d7044...70b

Wow.. utstavelse: bukkene går over bruen først den minste også den litt større, til slutt den største. De små sier: ta ikke meg, ta heller han bak meg for han er mye større og feitere enn meg.

Mens "mannen" som Ts beskriver gjør det motsatte han dytter en dame som er lavere og mindre og mest sannsynligvis har mindre muskelmasse enn han selv (ts ville nok beskrevet det om damen var en muskelbunt ift fyren) foran seg og sier dermed indirekte "ta ikke meg, ta henne for hun er mye mindre og svakere enn meg" Follow?

Anonymous poster hash: e25da...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som er virkelig redde handler ikke rasjonelt. Uansett størrelse, kjønn, hudfarge og hvem foreldrene eller kjæresten er. Ingen her inne vet hva denne mannen har opplevd ang hunder, og likevel latterliggjøres han, blir kalt en pyse etc.

Noen her inne bør nesten få oppleve skikkelig traumatiske hendelser slik at de selv får kjenne på reell frykt. Empati strekker seg ikke spesielt langt akkurat...

Anonymous poster hash: 458a5...0cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itte mannen je hadde hatt me i krigen ;)

Typen jeg var sammen med som 16åring, brukte meg som buffer mot en som truet han med samekniv, før han løp av gårde og lot meg stå igjen....men han var sikkert redd, så helt greit... :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt rimelig flau over mannen ja.

Heldigvis er min mann av typen til å gå foran for å "beskytte", det er jeg veldig glad for.

Selv om man er redd for noe så er det ganske stygt å skyve andre foran seg, tenk om personen som blir skjøvet er like redd!



Anonymous poster hash: 66732...01d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det minte meg på noe typen min gjorde her om dagen. Vi var på butikken en tur da en lagerdør plutselig lukket seg av seg selv med en smell! Typen skvetter og brøler "hva faaaaaen?" mens han gjemmer seg bak meg. Han fikk temmelig mange rare blikk av andre folk (og meg!) for å si det sånn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du møtte en stor hund som løp rundt, mens du var på vei til butikken. Okei. Men du k med deg at det var en stor hund og at den var løs. Det er tydeligvis noe som skjer ofte der? Siden du forklarer din fraværende refleksjon over situasjonen med at "det skjer ofte her".

HER KAN MAN IKKE GÅ UT DØREN UTEN Å SOM REGEL MØTE MINST 1 HUND, ENTEN I BÅND ELLER LØS.

DET KRYR AV HUNDER HER.

JEG TRODDE EIEREN KOM ETTER SIDEN DET KOM ANDRE MOT MEG, MEN DET GJORDE HAN IKKE.

Så du så ikke hva som skjedde før han skrek og du snudde deg?

NEI, GJORDE IKKE DET DA DE GIKK ETT STYKKE BAK MEG.

JEG HADDE NESTEN KRYSSET FOTBALLBANEN DA JEG HØRTE AT NOEN SKREK, OG SNUDDE MEG FOR Å SE HVA SOM HENDTE.

Gikk hunden rundt eller sto den bare der? Hva gjorde dama i mens alt dette skjedde? Klart hun syntes det var skummelt, hunden var jo, som du selv forklarte, stor. Store, ukjente, løse hunder pleier folk flest oppfatte som skumle. Uavhengig av kjønn.

DEN HOPPET OPP OG NED FORRAN DE, OG SLO MED LABBENE I BAKKEN FOR Å VISE AT DEN VILLE LEKE.

DAMA STO STIV SOM EN STOKK, OG VAR OGSÅ TYDELIG REDD.

FORSTÅR AT DE BEGGE VAR REDDE, OG AT DE IKKE ER VANDT TIL HUNDER SIDEN DE IKKE FORSTO AT DEN VILLE LEKE MED DE.

Og stor. Så den hoppet opp på henne? Kanskje han fyren oppfattet det som at den skulle angripe han i mens dama skjønte at hunden bare var "propell". Men det du tolket som at hun syntes den var skummel kan jo like godt ha vært at hun var bekymret for at typen skulle være redd?

DEN HOPPET IKKE OPP PÅ HENNE, MEN HOPPET OPP OG NED FORRAN DE.

VAR VELDIG TYDELIG AT HUN OGSÅ VAR REDD, OG ABSOLUTT IKKE VAR KOMFERTABEL MED SITUASJONEN.

Hva sa du til eieren om dette? En stor hund som løper løs rundt ute er en hund som risikerer å bli påkjørt av biler. I tillegg skremmer den jo folk så fyren burde helt klart ha fått høre det om at han ikke har kontroll på hunden sin. Nei, det er ikke greit at slikt skjer.

FORTALTE EIEREN AT HUNDEN HADDE SKREMT NOEN, MEN DE HADDE GÅTT DA EIEREN KOM MAX 10 MIN ETTER AT JEG HADDE RINGT HAN.

HAN VAR KJEMPEFLAU FOR AT UNGENE HADDE SLUPPET UT HUNDEN, MEN DET ER NOK IKKE NOE SOM HAR HENDT OFTE. FOR DE BOR RETT VED HER, OG HAR ALDRI SETT HUNDEN ALENE ELLER SOM JEG KAN HUSKE MED DE HELLER FØR.

HAN HADDE IKKE OPPDAGET AT HUNDEN VAR BORTE DA JEG RINGTE, SÅ DEN HADDE NOK IKKE VÆRT LENGE UTE PÅ VIFT.

Så du forstår det ikke likevel? Han var redd hunden noe dama tydeligvis ikke var. Med mindre du mener at han fysisk løftet henne og prøvde å mate henne til hunden så forstår jeg det ikke som annet enn at han var redd for en stor hund som var helt propell. Han oppfattet det som at hunden ville angripe han. Hun var roligere, akkurat som du var. Hun oppfattet situasjonen annerledes, men hadde samtidig typen å tenke på.Ser ikke ut til at du forsto at han var redd likevel.

FORSTÅR MAN BLIR REDD, MEN IKKE AT MAN DYTTER ANDRE SOM OFFER FORRAN SEG PÅ DEN MÅTEN.

HUN VAR SOM SAGT OGSÅ TYDELIG REDD, MEN HAN HOLDT HENNE FORRAN SEG. SÅ HUN FIKK IKKE AKKURAT GJORT SÅ MYE MER ENN Å STÅ DER STIV SOM EN STOKK.

Hvorfor det? Du er jo tydeligvis hundevant. Du gikk jo til og med bort til en vilt fremmed hund du aldri hadde sett før, STOR var den også, og tok tak i halsbåndet til hunden uten å tenke over det. Så du er tydeligvis ikke det spor redd hunder. Så hvorfor ville du vært flau hvis en mann som var livredd hunder gjemte seg bak deg?

HADDE BLITT FLAU OVER AT HAN VILLIG OFRET MEG MED Å DYTTE MEG FORRAN SEG.

JEG ER IKKE REDD FREMMEDE HUNDER SOM TYDELIG IKKE ER AGGRESIVE. HAR RESPEKT FOR DE SELVFØLGELIG.

MEN JEG ER NÅ OGSÅ OPPDRAT TIL Å HJELPE ANDRE. Å DET TRENGTES HER, SÅ DA GJORDE JEG DET.

HAR STÅTT MED EN ILLSINT KONGEPUDDEL FORRAN MEG, SOM FLEKKET TENNER OG PRØVDE Å KOMME TIL MIN LILLE HUND SOM VAR LIVREDD DER HAN STO BAK MEG.

ENDTE OPP MED Å STÅ SÅNN I 20-30MIN FØR JEG FIKK SNUDD MEG SÅNN AT VI KUNNE RYGGE HJEMOVER.

EIEREN TIL HUNDEN GIKK Å SATTE SEG I BILEN DA HUN OPPDAGET AT HUNDEN HENNES VAR AGGRESIV.

VAR IKKE AKKURAT KJEMPE HØY I HATTEN DA, MEN Å BESKYTTE HUNDEN MIN FRA Å BLI DREPT VAR DET ENESTE JEG TENKTE PÅ!

Anonymous poster hash: d7044...70b [/quote

Mer du lurer på når vi først er i gang? :P

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forbauser meg ofte at det er så mange menn som er så ekstremt pinglete pyser.

De er redde for alt mulig og gjør ingenting for begrense frykten sin, men heller dyrker den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man reagerer irrasjonelt, handler det ikke om greit og ikke greit. Mange klarer ikke å styre reaksjonene sine. Som veldig mange av dere kommer til å finne ut av dersom dere opplever noe virkelig traumatisk. Noen fryser bare, andre løper av gårde og et fåtalls mennesker klarer å gjøre noe fornuftig.

Håper dere husker hva dere skriver her inne dersom sønnen deres blir skambitt så kraftig av en hund en gang så han havner på sykehus over lengre tid. Og dersom han da handler irrasjonelt ved møte med hunder senere, sitter og ler bak ryggen hans om hvor pysete han har blitt.



Anonymous poster hash: 458a5...0cb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man reagerer irrasjonelt, handler det ikke om greit og ikke greit. Mange klarer ikke å styre reaksjonene sine. Som veldig mange av dere kommer til å finne ut av dersom dere opplever noe virkelig traumatisk. Noen fryser bare, andre løper av gårde og et fåtalls mennesker klarer å gjøre noe fornuftig.

Håper dere husker hva dere skriver her inne dersom sønnen deres blir skambitt så kraftig av en hund en gang så han havner på sykehus over lengre tid. Og dersom han da handler irrasjonelt ved møte med hunder senere, sitter og ler bak ryggen hans om hvor pysete han har blitt.

Anonymous poster hash: 458a5...0cb

Hear hear!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man reagerer irrasjonelt, handler det ikke om greit og ikke greit. Mange klarer ikke å styre reaksjonene sine. Som veldig mange av dere kommer til å finne ut av dersom dere opplever noe virkelig traumatisk. Noen fryser bare, andre løper av gårde og et fåtalls mennesker klarer å gjøre noe fornuftig. Håper dere husker hva dere skriver her inne dersom sønnen deres blir skambitt så kraftig av en hund en gang så han havner på sykehus over lengre tid. Og dersom han da handler irrasjonelt ved møte med hunder senere, sitter og ler bak ryggen hans om hvor pysete han har blitt. Anonymous poster hash: 458a5...0cb

Hadde det hendt med mitt barn så hadde jeg sendt barne til psykolog, og gjort alt for at barne ikke skulle leve med den frykten for resten av livet!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle en kjapp tur på butikken, og på veien møtte jeg en løs stor hund.. Den løp forbi meg, og jeg tenkte ikke noe mer på det da det ofte luftes hunder på fotballbanen her.

Den løp bort til ett par i slutten av 20årene, og pluttselig hører jeg mannen hyler.

Da jeg snur meg står han å gjemmer seg bak dama si, og dytter henne forran seg.

Han er ca.180cm, og en kraftig mann. Dama er ca.160, liten og slank.

Så jo at hun også syntes at dette var litt skummelt, så jeg gikk bort å fikk tak i halsbånde til hunden.

Hunden var totalt proppel, og skikkelig happy. Heldigvishadde den halsbånd med nr, og fikk tak i eieren som kom fort. Han var skikkelig flau da han kom. Det viste seg at ungene ikke hadde lukket døren, og hunden så sitt snitt til en luftetur på egenhånd.

Forstår jo at mannen er redd hunder, men å gjemme seg bak dama og dytte henne forran seg?!!?

Må si jeg hadde blitt en smule flau vist en mann hadde gjort det mot meg.

Kanskje hun kjente til grunnen til at han ble så redd, og ikke visste hva hun skulle gjøre for å hjelpe...

Kanskje de hadde en avtale om at hun skal hjelpe når det kommer en hund.

Dere vet ingenting om dem, så slutt å dømme dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...