Gå til innhold

Mann som gjemte seg bak dama, da det kom en hund.


MissPierce

Anbefalte innlegg

På startinnlegget virket det mer som at problemet var "tenk hvis noen så mannen tabbe seg ut på den måten!", noe i den dur.

Var ikke det som var meningen... Selv om jeg kan forstå at det kom frem sånn...

Som sagt så var poenget at man dytter andre forran seg for å beskytte seg selv, da man selv er mye større og sterkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vi fått gleden av å lese denne idiotiske tråden hvis kvinnen hadde gjemt seg bak mannen i stedet for omvendt?

TS?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Syns det var en flau oppførsel av mannen,jeg ville nok reagert litt lattermildt. For å være ærlig. Men nå er jeg vant til flere og store hunder da,så da blir det litt sånn rart for meg.

Men jeg var sammen med en som hadde ekstrem redsel for katter,og en annen bekjent er redd fugler!

Så selv om jeg ler litt av det,er det ikke sånn at jeg mister all respekt for dem liksom :-)

At han skjøv dama foran var nok en litt panikkartet impulshandling,men ikke særlig omtenksomt.

Tror nok likevel at om det var et barn,så hadde han nok beskyttet det. Velger jeg å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er redd for hunder. Punktum. Om man er stor og sterk kan man likevel være redd og ville gjemme seg. Synes sammenligningen med barn er å dra det litt langt, kjæresten hans var da voksen.

Anonymous poster hash: b98c2...195

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vi fått gleden av å lese denne idiotiske tråden hvis kvinnen hadde gjemt seg bak mannen i stedet for omvendt?

TS?

Nei, for poenget er å gjemme seg bak noen som tydelig er svakere og mindre enn seg selv.

Men det er ikke dermed sagt at det ikke ville vært stygt gjort av dama, og dytte mannen forran seg.

Det å oftre andre seg selv på den måten er jo skikkelig stygt gjort!!!

Syns det var en flau oppførsel av mannen,jeg ville nok reagert litt lattermildt. For å være ærlig. Men nå er jeg vant til flere og store hunder da,så da blir det litt sånn rart for meg.

Men jeg var sammen med en som hadde ekstrem redsel for katter,og en annen bekjent er redd fugler!

Så selv om jeg ler litt av det,er det ikke sånn at jeg mister all respekt for dem liksom :-)

At han skjøv dama foran var nok en litt panikkartet impulshandling,men ikke særlig omtenksomt.

Tror nok likevel at om det var et barn,så hadde han nok beskyttet det. Velger jeg å tro.

Synes jo veldig synd på denne mannen, og lurer på hvordan det gikk etterpå. For dama var tydelig litt forbannet.

Men må jo innrømme at jeg fliret litt for meg selv da jeg gikk derfra.

Å nei, jeg ville ikke mistet all respekt for en mann vist han gjorde det samme med meg.

Men ville blitt litt sur, og bedt han jobbe med probleme sitt.

Som nevt tidligere, hva om det var ett barn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Var ikke det som var meningen... Selv om jeg kan forstå at det kom frem sånn...

Som sagt så var poenget at man dytter andre forran seg for å beskytte seg selv, da man selv er mye større og sterkere.

Nei, særlig snilt er det jo ikke. Og ja, det er absolutt noe mannen hadde hatt fordel av å jobbe med. Dog, hovedsakelig for sin egen del.

Samtidig kan man også ha forståelse for at frykten for noe kan "koble ut hjernen" litt, og at "stor og sterk" ikke alltid har noen sammenheng med hva man er redd for. Har du aldri vært så redd for noe, at du ikke klarer å tenke klart?

Det fins mye verre ting man kan gjøre som forelder, spør du meg. Bare se på de tyske barna som mistet foreldrene sine i en breulykke på ferietur i Luster. Foreldrene hadde gått forbi sperrebåndene, jeg har ikke kilder, men det skulle visstnok være for å ta bedre bilder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, likestilling eller ikke. En mann skal beskytte de som er svakere, kvinner og barn først synes jeg selv om det kanskje er gammeldags.

Fikk bevæpnet innbrudd i leiligheten av 2 maskerte menn med våpen (kniv/skytevåpen), min daværende kjæreste dytta meg mot de og stakk fra leiligheten mens jeg ble igjen alene med de.. det var dealbreaker for å si det sånn.



Anonymous poster hash: d3a6a...887
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, særlig snilt er det jo ikke. Og ja, det er absolutt noe mannen hadde hatt fordel av å jobbe med. Dog, hovedsakelig for sin egen del.

Samtidig kan man også ha forståelse for at frykten for noe kan "koble ut hjernen" litt, og at "stor og sterk" ikke alltid har noen sammenheng med hva man er redd for. Har du aldri vært så redd for noe, at du ikke klarer å tenke klart?

Det fins mye verre ting man kan gjøre som forelder, spør du meg. Bare se på de tyske barna som mistet foreldrene sine i en breulykke på ferietur i Luster. Foreldrene hadde gått forbi sperrebåndene, jeg har ikke kilder, men det skulle visstnok være for å ta bedre bilder ...

Som sagt så synes jeg synd på mannen. Kan ikke ha vært noe særlig morro for hans del heller.

Å håper han får jobbet med det.

Nei, har faktisk ikke det.

Jeg har vært kjempe redd, men takler ting der og da. Å så får jeg reaksjonen etterpå, og kan bli ganske skjelven en stund.

Men vi er jo alle forskjellige...

Den saken var jo tragisk. Man må tenke litt annerledes da man har barn. Det er ikke kun en selv det går utover da det går galt.

Stakkars barn :(

Tja, likestilling eller ikke. En mann skal beskytte de som er svakere, kvinner og barn først synes jeg selv om det kanskje er gammeldags. Fikk bevæpnet innbrudd i leiligheten av 2 maskerte menn med våpen (kniv/skytevåpen), min daværende kjæreste dytta meg mot de og stakk fra leiligheten mens jeg ble igjen alene med de.. det var dealbreaker for å si det sånn. Anonymous poster hash: d3a6a...887

Du kødder nå?!!

Greit han ikke hoppet forran for å være helt, men å stikke av!!!

Det hadde vært dealbreaker for meg også, uten tvil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager,hva så om han "gjemte"seg? Kanskje han har fobi mot hunder? Hva vet dere om han kanskje har blitt skambitt av en hund i ung alder? Han har ikke lov til å være redd da,fordi han er en stor og sterk mann på 1.80?

Dette er latterliggjøring av en dere ikke kjenner,og kun pga han er mann. Er ikke det ganske mannehatende å skrive det dere skriver?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder nå?!!

Greit han ikke hoppet forran for å være helt, men å stikke av!!!

Det hadde vært dealbreaker for meg også, uten tvil!!!

Er dessverre helt sant, dette skjedde i utlandet så flyttet hjem til foreldrene mine i Norge dagen etterpå. Fyren ble skikkelig forbanna over at jeg dumpa han, og mente jeg ødela livet hans da han ikke kunne betale leia på stedet alene (jeg betalte 90% av alle utgifter). Så deilig å være kvitt den slasken.

Dersom en kjæreste/venn hadde vært veldig redd for hunder, og gjømt seg bak meg som er glad i dyr hadde det selvfølgelig blitt noe annet da jeg er "bedre rustet" til å lese språket til en løs hund.

Anonymous poster hash: d3a6a...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Nei, har faktisk ikke det.

Jeg har vært kjempe redd, men takler ting der og da. Å så får jeg reaksjonen etterpå, og kan bli ganske skjelven en stund.

Men vi er jo alle forskjellige...

Ja, vi er forskjellige. På en måte er du heldig, som takler det i øyeblikket, og får skjelvingen først etterpå. Jeg får skjelvingene først, og når alt er over, da har jeg tid til å tenke og takle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann skal beskytte barnet sitt, og det hadde vært krise om han hadde gjort dette mot sitt barn. Men dette var kjæresten. Altså, jeg hadde selv blitt rimelig forbanna om noen sammenligner meg, fordi jeg er jente, med et lite barn. Foreldres oppgave er å beskytte barn. Kjæresten min sin oppgave, er ikke å beskytte meg.

Her var det sikkert snakk om en mann som er veldig redd for hunder, og ei jente som ikke er redd for hunder. Jeg har hund selv, om noen hadde gjemt seg bak meg hadde det ikke gjort noenting. Til gjengjeld så gjemmer jeg meg bak andre når det er snakk om virkelig farlige ting, som edderkopper:P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Allergikeren

Til gjengjeld så gjemmer jeg meg bak andre når det er snakk om virkelig farlige ting, som edderkopper:P

Liker den setningen der! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du jobber i barnehage selv, så burde du jo visst at det er ingenting som heter barnehagetante...

Anonymous poster hash: ae470...d36

Med tanke på hvordan hun skriver ordet, får vi bare være glad hun ikke er lærer. :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvordan hun skriver ordet, får vi bare være glad hun ikke er lærer. :P

En norsk lærer! :fnise:

Anonymous poster hash: d7044...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje han har hatt en dårlig opplevelse i barndommen som har satt sine spor?

Anonymous poster hash: 9453b...2e9

Det du sier kan veldig godt stemme. Selv ble jeg angrepet av en hund da jeg var 10 år gammel, og selv om jeg ikke er redd eller har angst for hunder den dag idag, kan jeg veldig godt forstå denne mannens reaksjon, så jeg dømmer han ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som er redd for hunder og han var nok ikke så vant med hunder denne mannen og for alt man vet, så hadde kanskje dama hans mer erfaring med hunder.

Anonymous poster hash: c59c6...922

Mannen min på 198 er livredd hunder og i en sånn situasjon ville han ha gjemt seg bak meg han også selv om jeg er 163. Jeg vet han er livredd hund og vi går alltid over på andre siden av veien når det kommer hund gående. Jeg plasserer meg alltid mellom han og hunden når vi passerer hunden. Dette er jeg vant til.

Selv synes jeg hunder er OK, men jeg hadde nok blitt litt lettere stresset i denne situasjonen TS nevner, MEN mannen min ville vært grepet av full panikk og kunne i værste fall endt opp med å slå i hæl voffen om den kom for nærme. Så da er det bedre at jeg står foran han jeg som kan "lese" hund til en viss grad.

Anonymous poster hash: 7392c...5a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann skal beskytte barnet sitt, og det hadde vært krise om han hadde gjort dette mot sitt barn. Men dette var kjæresten. Altså, jeg hadde selv blitt rimelig forbanna om noen sammenligner meg, fordi jeg er jente, med et lite barn. Foreldres oppgave er å beskytte barn. Kjæresten min sin oppgave, er ikke å beskytte meg.

Her var det sikkert snakk om en mann som er veldig redd for hunder, og ei jente som ikke er redd for hunder. Jeg har hund selv, om noen hadde gjemt seg bak meg hadde det ikke gjort noenting. Til gjengjeld så gjemmer jeg meg bak andre når det er snakk om virkelig farlige ting, som edderkopper:P

Nå var hun redd hunder.

Ellers så hadde ikke jeg gått bort for å hjelpe de med å få bort hunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er å dytte noen som er mindre forran seg, for å beskytte seg selv.

Hva hadde dere sagt om det var en pappa eller en mamma som hadde gjort det med barne sitt?

Er det greit da også fordi at man selv er redd hunder?

Det var det som skjedde når barnet til østeuropeisk par ble bitt av franskmastiff for noen år siden.

De stappet omtrent ungen i munnen på bikkja i panikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...