Gå til innhold

Jeg venter en gutt - skal ta abort. Må lufte tankene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er hjerterått å se så mange ufine kommentarer mot ei som tydeligvis står midt oppe i en vanskelig situasjon. I stedet for å vise medmenneskelighet, er det så mye bedre å anklage henne for å være morder. Da føler man seg så mye bedre etterpå?

Lev med at alle ikke er som det "DU" er, ts trenger ikke følge deg som en bibel.

Jeg velger i stedet for å si:

Ts, du vil alltid måtte leve med konsekvensene for den handlingen du gjør. Husk å tenk godt over hva du gjør. :)

Skjønner godt hva du vil frem til, helsa di er ikke god men du kunne presset deg igjennom hadde du fått det du ønsket deg. Skal du virkelig ødelegge deg selv hvis du ikke trenger?

Anonymous poster hash: 8c3ba...9e4

TS

Tusen takk for ditt innspill! Du satte vel akuratt ord på det jeg tenker. Jeg kunne presset meg om jeg synes resultatet ville være verdt strevet, men med fire gutter i hus orker jeg rett og slett ikke å gå gjennom svangerskapet for en til. Det blir selvsagt tøft i tiden etter inngrepet, men jeg må leve med konsekvensen av mine handlinger, og jeg skal gjøre så godt jeg kan for å få hverdagen tilbake så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 1c1cd...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS

Det hadde jeg nok aldri klart, å føde et barn for å gi det bort til en ubevisst sjebne.

Anonymous poster hash: 1c1cd...253

Men du klarer å ta livet av det? Hvor er logikken i det da? :klo:
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du klarer å ta livet av det? Hvor er logikken i det da? :klo:

TS

Ta livet av det? Nå mener ikke jeg at barnet i magen er et liv før den er født. Hadde jeg ment det hadde jeg vært motstander av abort i utgangspunktet, så jeg ser ikke helt sammenhengen dessverre.

Anonymous poster hash: 1c1cd...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ta livet av det? Nå mener ikke jeg at barnet i magen er et liv før den er født. Hadde jeg ment det hadde jeg vært motstander av abort i utgangspunktet, så jeg ser ikke helt sammenhengen dessverre.

Anonymous poster hash: 1c1cd...253

Så du kunne abortert et fullgått barn, så lenge det ikke var født?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du kunne abortert et fullgått barn, så lenge det ikke var født?

TS

Nei det kunne jeg ikke, men ikke fordi jeg anser det som et liv. Men jeg har andre tanker å håndtere nå, ønsker ikke å diskutere for og imot abort, det vil jeg tro det er mange tråder om allerede.

Anonymous poster hash: 1c1cd...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det her lov i Norge?

Nei.

En del som vanker her inne tror nok at dette er mulig, siden de føler seg som samfunnets tapere på grunn av sitt kjønn.

Jeg tror heller ikke at noen med fire barn fra før har et såpass lettvint syn på dette. Jo flere barn man får, jo mer obs blir man som oftes på hvor utviklet et foster er når det er såpass gammelt som ts sier. De fleste firebarnsforeldre som ikke er totalt blåst, skjønner at det ikke er mer avslappende å ta seg av jenter enn gutter, - de er ofte bare litt forskjellige.

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

En del som vanker her inne tror nok at dette er mulig, siden de føler seg som samfunnets tapere på grunn av sitt kjønn.

Jeg tror heller ikke at noen med fire barn fra før har et såpass lettvint syn på dette. Jo flere barn man får, jo mer obs blir man som oftes på hvor utviklet et foster er når det er såpass gammelt som ts sier. De fleste firebarnsforeldre som ikke er totalt blåst, skjønner at det ikke er mer avslappende å ta seg av jenter enn gutter, - de er ofte bare litt forskjellige.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://helsedirektoratet.no/Om/nyheter/Sider/senaborter-etter-22-uke.aspx

Derfor fant jeg frem helsedirektoratets bestemmelser om senabort.
Jeg vet jo at enkelte arvelige sykdommer videreføres hos enten bare guttebarn eller jentebarn og derfor er abortgrunnlag, på samme måte som ved downs.

Jeg vet og at fosteret i de aller fleste tilfeller må fødes vaginalt og at dette er en kraftig
påkjenning.

Det hadde vært fint med litt mer info, TS, når du først har lagt ut noe av saken din.

Anonymous poster hash: 6ecaf...6f6

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS Ta livet av det? Nå mener ikke jeg at barnet i magen er et liv før den er født. Hadde jeg ment det hadde jeg vært motstander av abort i utgangspunktet, så jeg ser ikke helt sammenhengen dessverre. Anonymous poster hash: 1c1cd...253

Barn i uke 17 og 18 er svært godt utviklet og vil ha en opplevelse av det å bli lagt for å dø. Det har vært mye diskusjon rundt dette nettop fordi helsepersonell selv føler det som en stor påkjenning å bistå med abortering av friske fostere så sent i svangerskapet.

Ifølge dokumentarer ligger barna i flere timer og lider.

Anonymous poster hash: 56a4e...85e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Nei det kunne jeg ikke, men ikke fordi jeg anser det som et liv. Men jeg har andre tanker å håndtere nå, ønsker ikke å diskutere for og imot abort, det vil jeg tro det er mange tråder om allerede.

Anonymous poster hash: 1c1cd...253

Du må gjerne mene at fosteret sitt liv ikke er verdt noe enda, men det er absolutt et øiv. Den beveger seg, og vil kunne levr (og lide) flere timer etter fødsel i uke 18. Det kan du blant annet lese om i en dansk blogg til ei som var med i unge mødre dk. Hun måtte abortere sitt 19 uker gamle fosyer pga avvik. Babyen levde nesten srks timer før den døde. Er ikke det et liv sier du?

Hvor naiv og ignorant går det an å bli? Skjønner du ikke hvor forkastelig dette er?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får innvilget senabort på TS sine vilkår.



Anonymous poster hash: 9ee7f...39b

Endret av ninuska_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ofte jeg koker over innvendig av tråder her inne, men den her er et heftig unntak...

Endret av ninuska_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn i uke 17 og 18 er svært godt utviklet og vil ha en opplevelse av det å bli lagt for å dø. Det har vært mye diskusjon rundt dette nettop fordi helsepersonell selv føler det som en stor påkjenning å bistå med abortering av friske fostere så sent i svangerskapet.

Ifølge dokumentarer ligger barna i flere timer og lider.

Anonymous poster hash: 56a4e...85e

Det er forkastelig at noen faktisk kan tenke at et barn ikke har rett til å leve bare fordi det er feil kjønn. Og med feil så er det altså ei hjernedød mor som har tatt den vurderingen, for de aller fleste andre er dette livet verdt all lykke og velstand i verden. Fyfaen jeg blir kvalm.

Men når det er sagt så gikk det en jente i klassen min på videregående som ikke fant ut at hun var gravid før i uke 17. Hun sleit noe enormt psykisk fra før av, ante ikke hvem faren var og hadde ruset seg en del under svangerskapet. Hun søkte om senabort, men fikk avslag gang på gang. hun og familien prøvde i flere uker. Det er såppas vanskelig å få dette innvilget at jeg tror det er umulig å få en senabort bare fordi mor blir dårlig. Om man klarer seg gjennom svangerskapet så tar de ikke en abort. Hvis helsa står såpas dårlig til så blir mor lagt inn og overvåket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke har fått noen jenter da, siden du sliter så med guttene. Selv har jeg 6 gutter og 2 jenter og jeg kan love deg at guttene er mye enklere å oppdra enn jentene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen får innvilget senabort på TS sine vilkår. Anonymous poster hash: 9ee7f...39b

Hvis du leser, så ser du at TS har skrevet at hun kan få senabort pga medisinske grunner. Og hun akte å gjøre det uten å fortelle at dn egentlige grunnen er fordi at dt er en gutt.. Forkastelig!

Anonymous poster hash: 082d4...5fe

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er trolletråd. Hørtes helt forferdelig ut. Denne graviditeten kjente jeg liv allerede i uke 15, og TS som er gravid med nummer fem må jo ha kjent liv nå? Kan ikke skjønne at det er mulig å ville ta abort da!?

Den ble forresten opprettet den 5/9 og TS skrev at hun skulle ta abort to dager senere, altså den 7/9. Det får jeg ikke helt til å stemme. Det er vel ingen som utfører aborter i helgene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så avskyelig og usmakelig å ta abort på det grunnlaget at jeg nesten ikke har ord. Hvorfor kan du ikke bære han frem og så adoptere han bort? Det er mange av oss der ute som gjerne skulle hatt noen å være mor og far til.



Anonymous poster hash: 7cf98...0dc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt dere som vanligvis er SÅ for selvbestemt abort, det er jo bare en celleklump, det er ikke et liv, like dumt å være imot abort som p-piller, mors behov går først osv osv. Hvorfor er det plutselig så annerledes nå, hvorfor er hun et avskyelig menneske fordi hun ikke orker å oppdra flere gutter? Er abort helt uproblematisk bare når det er visse grunner som ligger bak? Synes det blir så inkonsekvent å argumentere slik. Enten så er abort helt uproblematisk, og da må det jo gjelde generelt og samme hva som ligger til grunn for det. Eller så må man erkjenne at jo, det er faktisk etiske problemer med abort, men visse begrunnelser veier tyngre enn dette.

Anonymous poster hash: 68629...7ad

Når man har kommet så langt at kjønnet er fastslått, er det ikke en celleklump lengre.

Anonymous poster hash: 7cf98...0dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...