Gå til innhold

Akutelt (og været)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Chanela¤

Hei Alovera!! Ja, øvelseskjøring lønner seg, helt klart. Jeg angrer på at jeg ikke kjørte mer i forfjor da jeg bodde hjemme, ellers har jeg jo nesten ikke vært her og hatt muligheten.

Da har kjæreste kjøpt seg leilighet :brunette: Har akkurat sett bilder av den på internett. Leiligheten var ganske liten, og siden den ligger sentralt i Bergen måtte han selvfølgelig gi en masse penger for den. En venninne har kjøpt en dobbel så stor leilighet for halve prisen her jeg bor nå. Det er helt sprøtt!! Akkurat derfor klarer jeg ikke å juble med ham over at han har fått leiligheten. Jeg vil, men jeg klarer det ikke når det var så dyrt. Jaja, han kan i det minste selge den senere :kul:

Skravler med en fra klassen min i fjor på MSN. Har fått adressen, så nå skal jeg sende brev. Og babyklær, siden hun venter en liten jente i oktober.

Må kjøre litt i dag :råkjører-smiley: Gleder meg :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤Chanela¤

Hallao alle sammen!

Har prøvd meg på dette innlegget ørten ganger nå, det har alltid kommet noe i veien som jeg heller måtte gjøre.

Har kjørt på vei igjen i dag. Gjorde en stygg tabbe; å svinge ut på veien uten å stoppe og se meg for! Riktignok var det ingen trafikk, men det kunne gått veldig galt hvis det først kom noen. På den veien kan folk finne på å kjøre i 100 km/t. Men hjort er hjort og elg er elg, jeg har lært etter tordenstalen jeg ble servert etterpå. Ellers gikk det fint :-) Jeg er flink! *belønne seg selv med forspising på rødgule, sursøte moreller*

I morgen skal jeg ut og spise med to venninner etter jobb. Gleder meg til det også, jeg. Er deilig å spise på restaurant, slippe arbeidet med å lage maten sin selv av og til, selv om det sjelden er mye arbeid med det.

Foreldre reiser til Nederland i morgen, og da blir jeg overlatt til meg selv (jippi!)! GUDDIE! På mandag kommer søster N med den lille kjernefamilien sin igjen, og da blir det nok liv i stua!

Bør få i meg litt mat nå, og etterhvert ta kvelden!

¤Slenge ut nattaklemmer til alle som leser¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må være forsiktig på veien Chanela. Vi har bare en av deg vettu :wink:

Kos deg med dansing på bordet mens foreldrene er borte og ha en flott flott helg!

klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Skal være forsiktig bak rattet, Lilja! Jeg liker livet, vil ikke miste eller redusere det bare på grunn av ufornuftig bilkjøring. Det er bare ikke verdt det :wink:

Fy så stille det er!! Alle er borte, til og med lille fuglen... Det blir nesten så jeg begynner å lytte etter skumle lyder eller prate høyt med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ville bare si at jeg elsker Seigmen-sitatet ditt, det får meg alltid til å tenke etter.

Kos deg med katta borte og kjør forsiktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg sitatet ditt før jeg, men det er utrolig tankevekkende! Likte det!

Håper du har en flott helg!

klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Takk for det, Pbrina og Fredslilja :-) Jeg tror på sitatet mitt :-)

Våknet brått i dag, et kvarter før jeg skulle ha kjøretime! Hoppet ut av sengen og inn på badet og løpte ut dørene. Jeg må ha vært grusomt trøtt i dag morges. Hadde på vekkerklokken på mobilen, men må tydeligvis ha trykket den av i søvne.

Kjørte i sentrum i dag. Og inn i et smalt, kronglete byggefelt. Det var tidlig om morningen og lite trafikk. Etterpå handlet jeg bursdagsgave til venninne H. Hun skal få en sjokoladekokebok og to store glass (til kakao o.l.). Skal treffe henne senere, akkurat kommet fra Barcelona, heldigsnuppa! Hun har med typen sin, som jeg aldri har møtt før.

Var inne på Samordna opptak nettopp, og fikk vite at jeg ikke har fått skoleplass. Min lille poengsum er 39.5 (Fuckings VK1). Står på venteliste på alt nå. Og merkelignok tar jeg det helt med ro. Hadde forberedt meg på å ikke få skoleplass, men håpet på det beste, selvfølgelig, hadde tross alt ti ønsker. Uansett, tar egentlig livet som det kommer nå. Hvis jeg må jobbe et år, så gjør jeg gjerne det. Flytter så snart jeg har fått meg en jobb. Jeg kan også prøve å finne en plass på restetorget, som blir lagt ut i morgen.

Var forresten i Bergen i helgen, reiste rett etter arbeid på lørdag. Kjæresten min vil veldig gjerne bo med meg til høsten. Selv er jeg litt usikker. Jeg er en person som trenger MYE rom. Hans leilighet er på 31 kvm. Det kommer til å føles som et musehull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Har funnet en interessant restplass. Førskolelærer på NLA. Studiumet hadde jeg med første gang jeg sendte inn søknad, men tok det bort. Pluss for at det gir meg muligheter til å jobbe med unger, minus for at denne skolen er KRISTEN :o Og jeg er rene hedningen! Men alt går vel. Håper jeg kommer inn der. Må se meg om etter en jobb i mellomtiden.

De på den jobben jeg har nå er keen at jeg skal fortsette. Ferskvaresjefen sa hun håpte jeg ikke fikk noen studieplass, for de trenger så sårt flere ansatte i august. Ene er sykemeldt, og kommer sannsynligvis aldri tilbake, to andre flytter for å gå på skole og gå i lære. Det er fristende å jobbe. Jeg vil kanskje komme til å ta lappen tidligere og kjøpe meg en bil. Har veeeeldig lyst på det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Chanela¤

Øøøh... Når får jeg svar på den siste søknaden da...?!

Har vært inne på samordna opptak tusen ganger etter at jeg kom hjem fra jobb, men ingenting skjer. Trodde det var første mann til mølla og lynkjappe svar på disse restplassene jeg. Den gang ei.

Hører på Shania Twain i stua. Er rastløs, tankefull og spiser ikke. Burde egentlig lest til teoriprøve, men jeg greier ikke chille med det heller. Hvis jeg ikke får svar innen i morgen klarer jeg nok ikke sovne i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med førskolelærer-studiet da!

Krysser fingrene for deg jeg og håper du får en plass, og at de kan svare deg fort slik at du slipper å gå å vente i spenning!

Håper du ellers har en bra dag i dag!

Takk for at du er innom med hyggelige meldinger i boka mi. Det betyr mye!

klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Måtte ringe skolen å høre om jeg hadde fått plass da jeg så det ikke var kommet noe svar i dag.

Jeg har kommet inn på førskolelærer :tommelsmil: Er jublende, hoppende glad for det :-) Nå når jeg har pløyet meg gjennom hele den lange læreplanen, sitter jeg igjen med en følelse av at jeg har valgt rett, uansett hvor spontant det var. Dette ser spennende ut! Jeg gleder meg masse til å sette igang med studiene, og akkurat nå er jeg glad jeg ikke kom inn på noe så tørt og teoretisk som psykologi, eller noe enda verre - sykepleier :P

I går ble vi mange under tak igjen. To foreldre, en søster, en svoger, to nevøer og en papegøye er kommet i hus! Jeg merker at jeg har savnet dem. Det virker som om foreldrene mine har hatt en vellykket tur til Amsterdam. De har besøkt en rekke museer og attraksjoner og filmet en hel del. Klær var visst spinndyrt, jeg fikk en bok fra Anne Franks hus og småtteri fra tax freen. Fornøyd med det!

Har fri fra i dag og til og med mandag. Herlisj :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobber du sykepleierstudiet kanskje? :wink:

Er ikke kjedelig i det hele tatt, men litt pes på grunn av all praksis..

Men godt at du kom inn på førskolelærer!!!!

Håper bedøvelsen er ute nå!

God helg!!

Klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

:tunge1::wink:

Hei Lilja! Min plan var aldri å bare bli sykepleier, det var jordmor eller helsesøster som var blinken. Jeg er en person som pleide å bli svimmel av å se at folk blødde og skadet seg, og den egenskapen er en last å ha for en som vil bli sykepleier. Derimot er det utvilsomt et givende yrke, livsviktig faktisk, og veldig i skuddet!! Og dessuten utrolig interessant å lære om helse, sykdommer og kosthold :wink: Jeg vil tilføye at jeg også er ganske spinkel og veik, hadde nok slitt med tunge løft i et sånt yrke. Takk for at du skriver, forresten. Jeg blir alltid glad når jeg ser at noen kjekke mennesker har besøkt dagboka mi :kyss:

Bedøvelsen er ute nå, godt er det! Jeg prøvde å holde meg så alvorlig som mulig for å skjule bedøvelsen, men det var ikke lett. Bare tanken på hvor komisk det så ut fikk meg til å fnise.

Vi har vært på museum i dag, bygdemuseum. I et hus min egen tippoldefar har levd i. Der så vi mange eldgamle, tykke bøker som fikk det til å klø i fingrene, vakre, håndlagde møbler og gamle bunader. Noe kanonskjønne babyluer så vi også. Søster N. er ganske interessert i slektsgransking o.l.

Nå har tanteungene lagt seg og jeg benytter roen til å lese litt astrologi. Har fått meg en bok om månen som jeg bare såvidt har rukket å bla igjennom.

So long :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er godt at man er forskjellige og at man får fylt opp alle yrker med forskjellige mennesker :-) Håper bare du finner et yrke som du kan trives med og som du kan glede å gå på jobb til. At jobben blir en betalt hobby!

Aldri gøy med tannlegebedøvelse. Jeg synes det er så plagsomt å være bedøvet i mange timer etterpå, at jeg heller velger å lide meg gjennom litt smerte i tannlegestolen for å slippe å gå rundt med et kinn som jeg ikke har kontrollen over :wink:

Håper du får en riktig så koselig helg!

klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...