Gå til innhold

Akutelt (og været)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Chanela¤

Hei lille venn 8)

Skal snart ut, for å feire meg :danse:

Skulle ønske vi var i Stavanger akkurat nå, for der er utelivet så utrooolig bra.

Og så gleder jeg meg alltid litt til å gå hjem og legge meg (hviske-tiske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤Chanela¤

HANGOVER :(

Den sitter i, den. Drakk Long Island i går, det var nok den som gjorde utslaget. Var edru i noe som føltes ut som evigheter, og så var jeg plutselig driters :o Er bestandig flau over meg selv dagen derpå, snakketøyet hadde jeg nemlig ikke kontroll over.

Kan heldigvis ligge lenge under dyna i morgen også. 13.45 har jeg kjøretime, litt før det skal jeg møte venninne H. Så blir det litt nevø-passing. Den minste av krabatene klør forferdelig i munnen og er uvanlig sutrete for å være seg selv. Han andre er bare vilter og rampete. Standaruttrykkene er for tiden ''traktor'' og ''nei''.

Har virkelig trampet over diabetesen og forsynt meg grådig med sjokoladekake. På tirsdag er det kontroll, og jeg er redd prøvene slår dårligere ut nå enn de gjorde mens jeg bodde på hybel. Men når det er sagt, så har jeg overgått med selv. Stadig sjeldnere kommer behovet for sjokolade og annen fy-mat, og bl.a. loff og vanlig cola har jeg kuttet ut for alltid.

Så har jeg øvelseskjørt i dag, denne gangen ikke på vei. Øvde på rygging, bråstopping og andre ting. Blant annet å åpne og lukke vinduet og samtidig holde stø kurs - noe jeg klarte perfekt. Det går litt seint med meg, men jeg nekter å gi opp. Førerkortet SKAL jeg ha etterhvert! Begge søstrene mine sluttet etter timer med lærer, og den ene av dem hadde faktisk kommet ganske langt.

Må finne leilighet etterhvert også. Jeg og søster G. har lett, men finner (nesten) bare bofellesskap.

Mandagens gjøreliste:

- Kjøretime

- Ringe en bokhandel i Bergen og spørre om de kjøper brukte skolebøker (mener en butikk har gjort det før)

- Skaffe meg en politiattest og sende den til skolen

- Dra på boligjakt

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

:hoppe:

Nå begynner kjøringen å ligne noe :wink: Kjørte først med lærer, og nå nettopp med pappen. Nå er jeg litt usikker på hvordan det blir fremover når jeg flytter til Bergen, skal jo fremdeles kjøre her jeg bor nå og kommer bare hjem av og til i helgene, men jeg håper på å ha tatt lappen innen nyttår. Og har tenkt å niholde på pengene inntill da, det vil si å prioritere en eventuell bil fremfor sminke, klær og dyrere mat. Det blir tøft for et bortskjemt luksusdyr som meg, men jeg vil heller kjøre til skolen enn å ta bussen. Kliner til med enda en kjøretime allerede i morgen :-)

Grunnen til at jeg velger kjøreskolen her og ikke en i Bergen, er selvsagt at det er vanskeligere der. Her kjenner jeg alle veiene, det er mindre trafikk og mindre hissige traffikanter. Dessuten har jeg blitt vane med den kjørelæreren jeg har, og vet at jeg kan ende opp med et verre eksemplar i byen. En klisje som passer er vel kanskje; man vet hva man har, men ikke hva man får.

Vi har også grillet i båten i dag. Det er ikke mye varme, men i det minste var det oppholdsvær.

I morgen skal jeg alt mulig; legekontroll, jobb og kjøretime :kul: Får ringe søsteren min nå, og spørre om hun har fått noen flere bo-tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Hei på deg vennen!

Hvordan går det med deg?

Den dagen du så meg på torget, gikk jeg alene eller i lag med en mann?

Flott å høre at kjøringen din går så bra. Ikke gjør samme feilen som meg. Jeg klarte å kvele motoren midt opp på en fartsdump. Tror aldri kjørelæreren har hatt så kraftig latterkrampe før.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Heisann snuppa!

Jeg så deg sammen med en mann - kanskje var det samboeren din :-)

Motorkveling i fartsdump :ler:

Jeg har merkelig nok ikke kvelt motoren på lenge. Kløtsjen var det første jeg fant ut at jeg måtte ta hensyn til, for jeg kvelte motoren ofte i begynnelsen og det gjorde meg forferdelig irritert. Men det hører vel med :wink:

Det gikk fint i dag også, forruten å kjøre lærte jeg å fylle på diesel og spylevæske. Har ikke time igjen før 11 august, satser på å kjøre mye privat i mellomtiden.

Har brukt lang tid på å VENTE i dag. Måtte ta 07.50 bussen (som var i sentrum 08.00) for å nå legetimen 08.45. Ventet på legekontoret til timen, og enda en stund til. Leger har visst all tid på jorden!! Brukte også lang tid hos han, bare på å småprate om sykdommen min, og han fortalte meg masse jeg allerede visste - for jeg har jo satt meg veldig godt inn i det. Deretter målte jeg blodtrykket, som har sunket siden sist *jippi!* og tok blodprøver jeg ikke får svar på før om mange dager. 09.50 var jeg ferdig der inne - bare ti minutter før jeg skulle begynne på jobb. Og da rakk jeg ikke å spise frokost (måtte komme fastende til legen). Etter en meget kort arbeidsdag på bare tre timer, måtte jeg vente i sentrum i to timer, så hadde jeg kjøretime.

Uff. Ene nevøen min får snop og cola til alle tider, og spiser nesten ikke vanlig mat - det vil han ikke ha. Jeg har lyst å tvinge det i han, gi han vann i stedet for cola og bare gi han godteri på spesielle dager. Men så er jo jeg bare en tante uten egne barn, og har ikke lyst å rakke ned på måten søsteren min oppdrar sønnen sin, for det er jo faktisk ikke min greie. Men jeg innrømmer at det plager meg når jeg ser at en 2-åring få så mye søtt - og så lite sunt. Han er mindre av vekst enn andre 2-åringer, men har en sterk vilje. Jeg har ikke myndighet eller rett til å kjefte på eller oppdra ham - det skal foreldrene få lov til å gjøre alene. Men en ting er sikkert; jeg skal være strengere med mine unger, hvis det blir noen på meg. Det tar de aldeles ikke skade av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Det var nok samboeren jeg gikk med da. Svart jakke?

Jeg fikk lappen på bil i januar 1998 og minibuss i mai 2000.

Går du til doktor A.L? Han ved badet?

Det gjør vi. Så vi er vant med å vente der oppe.

Lykke til videre med lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Chanela¤

Takk for det :-)

Jo, jeg mener å huske at han hadde svart jakke, han du gikk sammen med. Du har rett angående legen. Han bruker sinnsykt lang tid på alt mulig, snakker til og med tregt. Og han sniker seg unna gynekologiske undersøkelser som en ål, blir pinlig berørt av sånt. Til gjengjeld er han i hvert fall en snill og dyktig lege, for å veie opp med de mindre gode sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Hei vennen!

Da bruker vi samme lege. Han er min niende lege på 4 år. Var uheldig å komme borti nesten alt som var av turnuskandidater.

Håper det går bra med deg og kjøringen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Ciao :) Takk for lykkeønskninger :kyss:

Har kjørt hver dag siden søndag og skal ut og råne i dag også :wink: Har ikke ordentlig kjøretime før andre uken i august. Det er masse å trene på, enda er jeg for treg eller for brå på bremsen når folk ber meg om å stoppe. Men jeg liker mye bedre å kjøre nå, har et behov for å kjøre litt hver dag, for jeg vet jeg mister den sjansen når jeg flytter avgårde igjen.

Luselønna kom inn på kontoen min i dag. Jeg trodde jeg hadde jobbet flere timer enn jeg hadde og ble kjempeskuffa. Denne måneden har jeg mange utgifter. Det koster grovt å flytte til Bergen, ikke bare skal de ha husleie, men de aller fleste vil jo ha depositum i tillegg. Så har jeg skolebøker og semesteravgift å betale, og andre diverse ting, som f.eks. kjøretimen i august. Det som topper det hele, er at mobilen min er ødelagt, tenker på å kjøpe ny. Ser de har tilbud på Tele2. Nokia 6610i for 50 øre :o Men har fremdeles abonnementsavgift på den gamle telefonen... Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Du har gjort et godt valg av mobiltelefonen. Jeg fikk helt lik av min kjære i gave. Er kjempe fornøyd.

Han kjøpte sin for noen uker siden og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg fyller år på søndag. Jeg og min samboer har vært forlovet i 4 år den dagen. To ting å feire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Hei Truls! Nå så ikke jeg det før jeg spurte enda en gang i din dagbok :oops: Skal huske deg, jeg :-)

Gleder meg til jeg får telefonen! Jeg er faktisk så godt som frelst på Nokia, enda de to telefonene av merket har fungert som engangsmobiler. Kvaliteten er ikke bra. Menmen, Nokia har mange kjekke funksjoner og er utrolige brukervennlige, noe som betyr mye for meg.

Nå skal søsteren min snart se på leilighet til oss! 5000 kroner i måneden inkludert strøm, sentralt i Bergen :-) Med to soverom, stue, kjøkken og bad! Høres veldig bra ut!! Bare håper det også er det, og at vi får leiligheten. Den ligger litt malplassert i forhold til min skole, desverre, men jeg tar den hvis hun liker den. Billige, sentrale leiligheter som ikke er bofellesskap er nemlig sjelden vare i den byen.

Gårdsdagens kjøring var bånn i bøtta :-( Skulle kjøre gjennom en innsnevret vei, og trodde den var fri for biler, men bak svingen kom det en stor buss og flere biler. Jeg tenkte at jeg måtte prøve å holde siden min ekstra godt siden det var dårlig med plass, og kom borti støpekanten. Det var en ekkel kant, en sånn som heller litt og er bredest på bunn. Det ble heldigvis ikke mer enn en liten ripe, men herregud hvor lei meg jeg ble for det. Hadde verdens dårligeste samvittighet overfor faren min med en gang, særlig før vi fikk stoppet og sett hvordan bilen så ut. Jeg trodde bilen måtte på verksted, at felgene var skadet. Men jeg fikk kjøre videre da, foreldrene mine ville ikke at jeg skulle slutte å kjøre på grunn av det. Har fått et nytt ønske da: Bredere veier på Vestlandet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Jeg er enig om at vi burde få bredere veier på vestlandet. Jeg tok lappen på Voss og er glad for det. Da er det mye kjekkere å komme til Østlandet med brede flotte veier.

Det er viktig å kjøre regelmessig.

Jeg tror ikke jeg har fått med meg hva du skal studere til høsten. Når reiser du til Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Hei lille venn! Uff, nå har jeg i hvert fall fått helt angst :o I går og kjørte jeg dårlig. Faren min bare klager og hakker nå. Vi øver på alle feilene jeg gjør, og jeg føler det bare blir verre, og at han er med på å gjøre meg stressa. Har mista helt lysten på det hele egentlig. Jeg kjørte veldig bra bare for noen dager siden og var avslappet på veien. Nå er jeg ikke det lenger. Synes farene lusker bak hver sving, at andre biler kjører for fort, at jeg selv må kjøre så fort at jeg mister kontrollen, at pappa maser for mye, at jeg alltid treffer på lastebiler og andre ting der det er smalt, osv. Jeg har enkelt og greit blitt engstelig, og føler hver gang jeg setter meg inn i førersetet at '' i dag kræsjer jeg''.

Har fått meg leilighet nå. Godt å slippe å lete lenger. Får heller leve med at det er lite og langt fra studiestedet mitt. Det var i alle fall en hybel søsteren min likte, og jeg likte veldig godt prisen, så :-)

Jeg og kjæresten min krangler som verst nå. Han hadde glemt laderen til mobilen sin i leiligheten sin (som han ikke bor i enda) sist helg, og derfor har jeg ikke snakket med han på mange dager. Han lovet å ringe i går, og jeg prøvde å få tak i han, men han tok ikke telefonen. Sendte melding før jeg skulle kjøre om at jeg skulle ringe igjen etter det, og fikk som svar når jeg kom hjem at han ikke orket og snakke fordi han var sliten etter å ha flyttet. Da var jeg allerede nedfor, og ble verre. Sånn fortsatte det. Jeg trengte virkelig å prate med han i går kveld, for jeg var veldig langt nede. Men han er stillte ikke opp. Jeg synes det er ganske ironisk at han sier han savner meg uten å bekrefte det med handling. Han hadde ringt meg hvis han mente det. Særlig når han viste at jeg var deppa. Men neida, han bare gnir det inn. Som salt i åpne sår.

I dag morges fikk vi besøk, senere på ettermiddagen fikk vi mer besøk. Det var mye stress på jobben og, jeg hadde ettermiddagsskift og var ferdig 18.00. Er drittlei jobben også, som alt annet.

Psykisk nedtur hele helgen til nå. Jeg tror ikke jeg kan falle lenger. Forhåpentligvis går det bare oppover fra nå av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 måneder senere...

Kor er du vennen? Får skrive ein sms til deg, for det virkar som om du har logga deg ut for alltid. Håpar ALT går kjempebra! Håpar du stikk innom for å fortelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...