Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Takk for tips :) kjøpte du den der multibagen som barnet kan sitte vendt mot deg frem til ca. et år eller har du vanlig hardbag? vet du forresten om en bag fra 2011 kan brukes på ny vogn?

Vi kjøpte hardbag, lest så mye om at det ikke er plass tll pose i den multibaggen og at de ere ganske små. de har også myk kanter rundt, og jeg føler at jeg ikke ville puttet en nyfødt oppi de baggene. ( men det er min mening) :)

Hm.. jeg er litt usikker på om en bag fra 2011 kan brukes, men ring babyshop e.l og hør :) kan godt være det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte å titte på baggen når jeg var på babyshop i helgen..hehe! Synes det hørtes praktisk ut at baby kan sitte vendt mot deg lenger enn et halvt år :) vurderer kanskje å kjøpe bag brukt, da jeg ser de går for under halvparten av prisen og nesten ikke brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å titte på baggen når jeg var på babyshop i helgen..hehe! Synes det hørtes praktisk ut at baby kan sitte vendt mot deg lenger enn et halvt år :) vurderer kanskje å kjøpe bag brukt, da jeg ser de går for under halvparten av prisen og nesten ikke brukt :)

ikke dumt å kjøpe brukt! Vet at mange av de som har den multi baggen begynner med hardbaggen først, for så å gå over. Men problemet da er at vi vil gå over til vinteren, når man trenger pose og da kan ofte den multibaggen bli for trang/kort. Jrg satser på å bruke hardbaggen til baby er 6-7-8 mnd (lov å håpe) og eventuelt bygge opp med dyne om han blir utålmodig inne på kjøpesenteret fx. Og bytte over til sportsdelen da. Barn er uansett veldig nysgjerrige rundt den tiden :) men ja, den multibaggen er nok bra om man har ett barn på 6-7 mnd i varmen og ikke behøver pose :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med søvnen, men for meg er det fordi jeg har så vondt i ryggen. Jeg må- i likhet med forrige graviditet- bygge opp med dyner og puter i senga så jeg nesten sitter. Da får jeg ikke så vondt, men det er jo ikke akkurat veldig behagelig å ligge sånn. I tillegg har vi en jente som til tider er mye våken på natten og må leveres i barnehagen av meg, så blir ikke mye søvn til tider. Heldigvis sov jeg godt i natt! Hele 6 t sammenhengende er luksus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har opplevd å bli kvalm sånn plutselig?

Jeg kan bli akutt kvalm og kaste opp feks etter å ha spist, helt uten forvarsel. Det skjedde sist graviditet også. Utrolig plagsomt og ekkelt når man akkurat har spist et måltid... Heldigvis er det ikke så ofte lenger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bli akutt kvalm og kaste opp feks etter å ha spist, helt uten forvarsel. Det skjedde sist graviditet også. Utrolig plagsomt og ekkelt når man akkurat har spist et måltid... Heldigvis er det ikke så ofte lenger nå.

Huff :( Det skjønner jeg.

Ja, jeg var kvalm konstant frem til uke 21-22. Trodde jeg var ferdig nå, men de siste to dagene har kvalmen vært der konstant igjen og nå føler jeg at jeg må sitte helt i ro for å unngå at det går galt.. Var litt kvalm på morgenen dagene før, men tenkte det bare var fordi jeg akkurat hadde våknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Det skjønner jeg.

Ja, jeg var kvalm konstant frem til uke 21-22. Trodde jeg var ferdig nå, men de siste to dagene har kvalmen vært der konstant igjen og nå føler jeg at jeg må sitte helt i ro for å unngå at det går galt.. Var litt kvalm på morgenen dagene før, men tenkte det bare var fordi jeg akkurat hadde våknet.

Uff da, håper det går over igjen da! Jeg priser meg lykkelig over at kvalmen er borte. Den kommer innimellom, men det er hvis det er god grunn som feks hvis jeg har spist dårlig. Jeg har andre plager, men kvalmen er verst siden den er der uansett hva man gjør :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumt å kjøpe brukt! Vet at mange av de som har den multi baggen begynner med hardbaggen først, for så å gå over. Men problemet da er at vi vil gå over til vinteren, når man trenger pose og da kan ofte den multibaggen bli for trang/kort. Jrg satser på å bruke hardbaggen til baby er 6-7-8 mnd (lov å håpe) og eventuelt bygge opp med dyne om han blir utålmodig inne på kjøpesenteret fx. Og bytte over til sportsdelen da. Barn er uansett veldig nysgjerrige rundt den tiden :) men ja, den multibaggen er nok bra om man har ett barn på 6-7 mnd i varmen og ikke behøver pose :)

Jeg skjønner, er nok ikke så aktuelt mtp. at vi må pakke barna godt inn siden det er vinter på den tiden.. Det er masse man ikke tenker over :P hehe! Har du noe negativt å si om babyjogger city elite? Samboer ønsker helst den, men argumentet hans er kun at den var så utrolig lett å slå sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har opplevd å bli kvalm sånn plutselig?

Opplever det av og til hvis det er lenge siden jeg har spist eller blir akutt sulten.. Så det hjelper å spise for min del da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det av og til hvis det er lenge siden jeg har spist eller blir akutt sulten.. Så det hjelper å spise for min del da :)

Ja... Det hjelper dessverre ikke å spise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Det hjelper dessverre ikke å spise..

Lenge til neste kontroll? Jeg fant deg ikke i lista i første innlegget, så jeg vet ikke hvor langt du er på vei, men det kan være greit å være obs på om du er veldig kvalm mot slutten av svangerskapet.

Jeg får innimellom litt ugg om jeg ikke har spist, men det går heldigvis over når jeg spiser litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge til neste kontroll? Jeg fant deg ikke i lista i første innlegget, så jeg vet ikke hvor langt du er på vei, men det kan være greit å være obs på om du er veldig kvalm mot slutten av svangerskapet.

Jeg får innimellom litt ugg om jeg ikke har spist, men det går heldigvis over når jeg spiser litt.

Skal på ultralyd den 12. februar så kan spørre om det der. Er 26 uker i dag ifølge appen, 25+6 ifølge tickeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke får sove. Våkner tilsynelatende uten grunn på helt horrible tidspunkter og klarer ikke sovne igjen. Jeg tvinger meg stort sett alltid til å være våken på dagtid, trener 4-5 dager i uka og legger inn annen fysisk aktivitet de dagene jeg ikle trener, så tviler på jeg har noe å hente der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ultralyd den 12. februar så kan spørre om det der. Er 26 uker i dag ifølge appen, 25+6 ifølge tickeren ;)

Tickere synes ikke fra mobil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner, er nok ikke så aktuelt mtp. at vi må pakke barna godt inn siden det er vinter på den tiden.. Det er masse man ikke tenker over :P hehe! Har du noe negativt å si om babyjogger city elite? Samboer ønsker helst den, men argumentet hans er kun at den var så utrolig lett å slå sammen :P

Den har ikke håndbrems og er mye mindre i sittedelen og i baggen. For meg som er 1.75 blir den også for kort og jrg blir gående og sparke foten inn i den når jeg går.. Men nå er ikke alle så høye, men mannen din er kanskje høy?

Siden vi har barn som sover i vogner ute i Bhg har jeg sett begge vognene i "action" og jeg syns absolutt tfk er mer lun for barnet :) men som sagt, mye av dette er smak og behag!

Se på denne eventuelt: http://forum.babyverden.no/threads/tfk-joggster-twist-eller-babyjogger-city-elite-klarer-ikke-bestemme-meg.1580380/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet :( bruker stort sett bare telefon selv.

Joda, helt nederst på siden kan du trykke på "vis fullversjon" da kommer tickere osv opp :)

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, helt nederst på siden kan du trykke på "vis fullversjon" da kommer tickere osv opp :)

Jo, men da er det slitsomt å lese :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...