Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

De er babyer, det er sånn de er. Noen dager fungerer alt strålende, andre dager er det vanskelig å vite hvor skoen trykker.

Jeg tror den appen fort blir litt som et horoskop, at du leter etter de tegnene som appen sier at du kan forvente deg. God, gammeldags confirmation bias, altså. Jeg kjøper ikke at alle babyer oppfører seg akkurat likt så og så mange dager etter fødsel ;)

Jeg liker appen, den blir en sånn "Ok vi har sjekka alt det kan være men han er fortsatt grinete - sikkert utviklingssprang." Liker å ha en forklaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke appen, og har ikke hørt om utviklingssprang før dere snakket om det her. Har sjekka den. Så langt har den ikke stemt i det hele tatt her, så jeg vet ikke helt hva jeg tror på. Husker at det gikk litt opp og ned med storebror, men alt går jo over til slutt. Det går jo opp og ned i livet generelt, egentlig. Kanskje jeg også har utviklingssprang innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser boken er det jo interessant forskning. Utviklingssprang skal jo inntreffe rundt de samme ukene etter termin. Her har det stemt ganske greit. Men selvfølgelig så passer jo "symptomene" når man leter etter dem. Det er alltid greit å ha en forklaring på de dårligere dagene til lille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har han jo generelt vært ganske krevende hele veien, så føler ikke at jeg merker utviklingssprangene på den måten egentlig. Men merker at han lærer seg en del av de tingene det står han skal lære seg i følge appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket økedøgn heller denne gangen i det hele tatt. Han spiser jevnt og trutt hele tida syns jeg. Har dere tydelige økedøgn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel et par helt i starten, men her har han diet vanvittig mye da. Var jo minst en gang i timen de første 2,5 månedene ca., skal litt til å få til noe særlig mer enn det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trampe: har ikke merket noe til økedøgn denne gangen. Gikk også veldig raskt å bli kvitt den første sprengen. Det var bare et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappan var syk i forrige uke, smitta mini som ble syk på torsdag (og er det enda), og i dag våkna jeg med sår hals og utslitt kropp. Flott at pappan har en supertravel uke med lange dager foran seg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om forkjøla baby forresten, hvor mye skal vi begrense oss? Han er egentlig i god form, men hoster litt og snørrete. Har babysvømming i morra, og google sier litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke dratt på babysvømming med forkjøla baby i hvert fall. Men å dra på ting som ikke krever for mye ville jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville også droppet babysvømming.

Et spørsmål til dere som er førstegangs: Hvordan er livet som mødre? Er det veldig annerledes enn dere trodde, eller føler dere at dere var forberedt på det meste. Ingen spesiell grunn til at jeg spør, er bare nyskjerrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri holdt en nyfødt baby, grudde meg på forhånd og ante ikke hvordan dette skulle gå...må si at det har gått over all forventning :biggrin: Det er mye morsommere og givende enn jeg trodde, og ikke så slitsomt som jeg fryktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får se i morra om det blir babysvømming. Han har vært småsyk siden torsdag så jeg er rimelig klar for å finne på noe, og komme meg ut av huset... (Han har vognskrekk, og vil ikke ha han i sele når han er syk.) Hva ville dere tenkt dersom noen andre på babysvømming hadde med en baby som kanskje hosta og nøys litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere som er førstegangs: Hvordan er livet som mødre? Er det veldig annerledes enn dere trodde, eller føler dere at dere var forberedt på det meste. Ingen spesiell grunn til at jeg spør, er bare nyskjerrig ;)

Jeg tenkte egentlig ikke så mye på hvordan det kom til å bli. Husker ikke noe nå, iallfall :). Morsrollen har kommet veldig naturlig, samtidig som det føles surrealistisk at jeg er blitt mor. Visste egentlig at jeg er god på å vise omsorg, får øvd på det gjennom jobben, så den biten regna jeg med skulle gå fint - og det gjør det igrunn. Rent praktisk var jeg lite forberedt, ikke bare på at alt er mer omstendig men også på hvor viktig babyen blir. Alt blir tilpassa rundt han både fordi vi må og fordi vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt fortalt at babyer bare spiste og sov, og så derfor forestilte jeg meg at jeg kom til å kunne gjøre masse i permisjonen. Så jeg har fått meg et sjokk :P det er mer krevende enn jeg trodde, spesielt med en som har vognskrekk og ikke sovner uten fysisk kontakt. Og som trenger mat hver 2-3 time. Men jeg koser meg på gode dager og nyter tilværelsen nå som jeg har lært babyen å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...