Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Hvor mye sover ungene deres på dagtid nå? Altså antall lurer og lengde på disse? Føler han her sover lite, samtidig som han blir ekstremt sutrete så virker som han trenger mer søvn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig, men det er da ingen som sier at man skal tviholde på amming for sin egen del.

Siktet absolutt ikke til noen her inne, men mer generelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket forresten med en dame her om dagen som hadde planer om å amme til barna begynte på skolen. Det blir ikke aktuelt for meg i hvert fall. Prøvde å lure mannen å si at jeg hadde det som mål, men han bare lo av meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kan sove 2 dupper på 2-3 timer hver hvis han får ligge ute i vogn. Men de dagene det er litt sol blir det fort for varmt på verandaen (sola rett på...), og da må han sove inne, og da sover han vel 3 dupper (den ene i vogna på trilletur da) på alt fra 20 min til 1,5 time hver. Sover altså myyyye bedre ute, så jeg ser fram til litt kaldere vær slik at han kan ligge ute på verandaen hver dag. Sovner mye raskere i vognen å på dagtid, som regel på 5 minutt. Jeg kan fort bruke over 1 time på å få han til å sove hvis han må sove inne...

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er avhengig av smokken i kveld etter skrikeøkten sin. La han i vognen i stua istedet for i senga, for orker ikke løpe opp trappa hvert 5. minutt :P

Nori: vi starter dagen mellom 6 og 7, så går det ca 2 timer mellom hver soving. Han sover 3-4 ganger i løpet av dagen. Som regel er det et par dupper på 30-60 minutt og en på to timer. Så er han klar for natta rundt 7-halv 8. Han våkner for pupp ca kl 10, 1, 3 og 5 om natta. Får han ikke den lange økta midt på dagen blir han overtrøtt og hele kveldsrutinen blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi samme unge, Hvitløk? ;) Høres helt ut som lilles soverutiner.

Haha, morsomt ;) er glad vi har fått noenlunde forutsigbar rutine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har langblunden forsvunnet og han sover nå maks 40 minutter. Eller, kan kanskje får han til å sove lenger, men det frister ikke akkurat å trille ute i timevis i regnvær. Eller hvis jeg er i dårlig form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med allergien og babyen din hvitløk? Var han allergisk?

Vi har ikke sjekket det med en blodprøve siden han er så liten, men vi hadde katten på et feriehjem en måneds tid og vasket ned huset. Han sluttet å hovne opp rundt øynene da, så vi endte opp med å omplassere pusen. Så det var nok den som hadde skylden.

Hadde ikke din litt av det samme problemet? Om jeg ikke husker helt feil? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dåpen i går var strålende, Androide! :)

 

Tusen takk! :) Det var en kjempefin dag. Men var ganske sliten i går kveld, så glad det er overstått og ;)

 

Gratulerer Andoride! Mange som hadde dåp i går, newsfeeden min på Facebook druknet nesten i dåpsbilder. :)

 

  Sorry! :ler: Da er han iallefall tydeligvis i godt selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dåp, Androide!

Her har storebror fått vannkopper! Jeg krysser alt jeg har for at lillemor ikke får det. Hun beskyttes jo av mine antistoffer, men vet ikke om det er nok. lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, håper storebror blir fort frisk LindaM og at lillesøster ikke blir syk. Selv har jeg sannsynligvis aldri hatt vannkopper så håper virkelig vi slipper unna smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dåp, Androide!

Her har storebror fått vannkopper! Jeg krysser alt jeg har for at lillemor ikke får det. Hun beskyttes jo av mine antistoffer, men vet ikke om det er nok. lov å håpe ;)

Takk :)

 

Uff da, masse god bedring til storebror! Krysser fingrene for at hun ikke blir smittet. 

 

Leste akkurat en artikkel om "smittefester". Noe så dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Androide!

Håper storebror blir fort frisk LindaM!

I dag har jeg endelig fått den permisjonsfølelsen jeg har lengta etter. Gikk i byen med lille i dag og han sovnet i vogna (kan telle på en hånd hvor ofte det har skjedd). Jeg shoppa litt og akkurat da jeg hadde kjøpt meg en kaffe våknet lille. Da var det to timer siden mat og jeg tenkte at nå ble det baluba. Men han lå og pludret for seg selv det kvarteret det tok å gå til bilen. Så jeg fikk nyte kaffen mens jeg trillet en fornøyd baby :hoppe: for en fin måte å feire 4-månedersdagen hans på :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle! :) Satser på at hun slipper unna. Helsestasjonen mente det var stor sannsynlighet for at hun ikke blir smittet pga ammingen. Vi hadde time til vaksiner, så jeg ringte for å høre om vi måtte utsette i tilfelle smittefare. Men det var visst ikke nødvendig så lenge hun ikke har symptomer.

Så nå har vi en frøken med litt stusselig vaksineform, og eldste som klør og kjeder vettet av seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...