Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi har måttet gå over til Pampers sine nattbleier fordi vi hadde samme problem Yvelia. Så langt ser det ut til at det har gjort susen. På dagen bruker vi Rema sine bleier i størrelse 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har måttet gå over til Pampers sine nattbleier fordi vi hadde samme problem Yvelia. Så langt ser det ut til at det har gjort susen. På dagen bruker vi Rema sine bleier i størrelse 4.

 

Vi å bruker som regel rema sine i str 4 :-) Er veldig fornøyd med de, bortsett fra om natten:-p Skal prøve pampers jeg også. Er nattbleien det som heter "baby dry"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi å bruker som regel rema sine i str 4 :-) Er veldig fornøyd med de, bortsett fra om natten:-p Skal prøve pampers jeg også. Er nattbleien det som heter "baby dry"?

Jepp! Nå har vi bare prøvd den noen få netter, men ingen lekkasje så langt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Nå har vi bare prøvd den noen få netter, men ingen lekkasje så langt i hvert fall.

 

Oki, gleder meg til å teste:-) Begynner å bli litt lei av å måtte vaske babynestet flere ganger i uka :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, gleder meg til å teste:-) Begynner å bli litt lei av å måtte vaske babynestet flere ganger i uka :-p

Huff ja. Det er kjedelig nok å stå opp, om man ikke må bade både ungen og vaske sengetøy hver dag i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker rema nr 3. Den lekker aldri tiss,men nesten alltid bæsj oppover ryggen på dagen... Den er litt for åpen i ryggen tror jeg. Hun er ganske lang i ryggen så er mulig derfor. Må forsøke andre bleietyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker pampers nummer 3. Den passer helt fint foreløpig, ingen lekkasjer eller noe.

Med storebror brukte jeg nattbleier fra pampers, det var etterhvert de eneste som ikke lakk om natta.

Jeg leste et tips om å ha dobbel bleie en periode hvis alle typer lekker. Vanlig størrelse innerst, og et hakk større utenpå. Har ikke prøvd det selv, men hvis babyen lekker gjennom alt er det jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker libero nr 3. Aldri hatt en lekkasje på natten hittil. Jeg sverget til pampers på eldste pga at de var lengre i ryggen. Liker i utgangspunktet pampers bedre, men vesla ligger å vipper på mellom to str. Pampers 2 blir for lite, mens 3 blir for stort. Libero føles mindre. Har hørt det er vanligere med lekasjer hos gutter. Kan det stemme tro? strålen fordeles litt mer på jenter. Vi hadde iallefall mange fler uhell med storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema nr 3 her og ingen lekkasje. Coop nr 3 derimot. Der har det vært bæsj ut alle åpninger..

Noen som har opplevd økedøgn rundt 4,5 mnd? Lille har hengt i puppen i hele natt, han har sovet maks 2 timer i strekk. Trøtt sa du? Vektoppgangen har vært litt laber i det siste, så lurer på om han krever mer melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har opplevd økedøgn rundt 4,5 mnd? Lille har hengt i puppen i hele natt, han har sovet maks 2 timer i strekk. Trøtt sa du? Vektoppgangen har vært litt laber i det siste, så lurer på om han krever mer melk.

 Vi har hatt det slik i 2 netter nå. Jeg pleier vanligvis å holde meg våken mens han spiser, og så legge han tilbake i senga si, men i natt har han sovet ved siden av meg mesteparten av natta.  Han er 4,5 måned om noen dager:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt det slik i 2 netter nå. Jeg pleier vanligvis å holde meg våken mens han spiser, og så legge han tilbake i senga si, men i natt har han sovet ved siden av meg mesteparten av natta. Han er 4,5 måned om noen dager:-)

Da er det nok normalt på denne tiden :) slitsomt mens det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips av en venninne om å bruke Pampers på gutt hvis man har lekkasjer. Bruker når 4 baby dry nå og da kan han ha bleien hele natten og er like tørr på morgenen :) Da er bleien veldig tung når vi våkner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han hadde sin første natt med pampers i natt, og ingen lekkasjer selv om det var enorme mengder tiss;-) så håper det fortsetter slik!

Ellers må jeg si at jeg synes det begynner å bli skikkelig gøy med baby nå;-) det er så mye repons, smil og latter fra babyen, og han er virkelig i stjernehumør om dagen. Tåler å våkne uten å være skrubbsulten, og er så opptatt av alt som foregår rundt seg. Jeg syns det er godt å være over nyfødtperioden, selv om det var jo en fin tid det også, på sin måte. Men det er bare så artig når babyen begynner å få litt personlighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå for en deilig natt! For første gang på mange uker har lille sovet to timer i strekk, fått mat og sovnet igjen. I hele 8 timer! Sååå deilig etter flere uker med maks en time søvn og masse våkentid og hyl. Hun hylte og våknet frem til kl 23 i går, men etter det har det vært rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig Askmeagain. Vi har oppvåkning minst annenhver time for tiden og jeg har følt at jeg har vært i ferd med å miste forstanden. Denne natta har også vært sånn, men mannen tok han på morgenen i dag og jeg klarte å sove helt til nå! Føles såååå fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her har en radar for når pappaen skal stå opp med henne, da sover hun til halv 9-9, når jeg skal stå opp med henne (stort sett 6 av 7 dager i uka) våkner hun sju :P kan vel ikke klage allikevel, men det er jo litt rart.

Hva gjør dere om dagene da? Får av og til det spørsmålet, og vet ikke helt hva jeg skal svare. Vi koser, leker, triller, hun sover, spiser, jeg vasker klær og rydder.. Noen dager klinker vi til og drar på kafé med andre babyer og mammaer, triller tur med dem, besøker oldeforeldrene til lille. Føler liksom ikke at vi gjør så mye, men vi driver jo med noe helt tiden allikevel. Og dagene går altfor fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...