Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å se om hun bare vil ha smokken, men det kommer ann på hvor lenge hun har sovet. Er det lenge tilbyr jeg mat siden hun går lite opp i vekt. Nå sovner ikke lillemor ved puppen da... Men oftere på natta da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å roe henne uten å gi mat, men som regel er det kun en av to ting: sult eller magevondt. Er det sult så sovner hun rett etter mat, men er det magevondt kan vi like gjerne stå opp. Det er som regel hver morgen/natt kl 4, da er det bare vondt og hyl. I dag drøyde hun til litt etter 5, men det er nok fordi hun ikke sovnet før kl 22.30 pga magevondt.

Når slutter de å ha vondt i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. .. Har du forsøkt å smøre litt melk på huden og se om det kommer noe reaksjon? Det er ikke sikkert det blir det selv med allergi, men vi oppdaget det førstda vi begynte med grøt til storesøster og hun ble veldig rød der grøten hadde vært.

Det har vi ikke prøvd, men skal sjekke når vi har melk i hus. Ingen av oss er ivrige melkedrikkere.

Han tåler tilsynelatende at jeg spiser meireiprodukter da, så dette er kanskje en mild form?

 

Vet du hva konsekvensene av melkeproteinallergi er? Er det farlig på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi ikke prøvd, men skal sjekke når vi har melk i hus. Ingen av oss er ivrige melkedrikkere.

Han tåler tilsynelatende at jeg spiser meireiprodukter da, så dette er kanskje en mild form?

Vet du hva konsekvensene av melkeproteinallergi er? Er det farlig på noe vis?

Nå er ikke jeg lege, men da vi var på sykehuset med henne om det var ikke legen bekymret. Det er jo egentlig en melkeprotein-intoleranse slik jeg har forstått det, så det er vel bare at barnet kan få ubehag og gulpe mye. Tror ikke det er farlig med mindre de ikke går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart bør det vel dukke opp en mai/juni 2016 skravletråd her :fnise:

Hehe ja:-p husker på denne tiden ifjor hadde jeg akkurat begynt å bli kvalm og uggen. Hadde vel visst om graviditeten i litt over en uke. For en grusom høst det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart bør det vel dukke opp en mai/juni 2016 skravletråd her :fnise:

Ja :fnise:

 

Men denne tråden har jaggu blitt lang - vi skravler :nigo: Har sniklest noen andre termintråder, og de er ikke på langt nær like lange ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager klageinnlegg, men uff, for en dag!! Vesla har så å si bare vært gretten i dag. Finner ikke søvnen, og bare kaver ved puppen! Hentet storebror i bhg og oppdaget at han hadde feber og var forståelig nok veldig sliten og litt dårlig humør. I tillegg var dette den ene ettermiddagen denne uka hvor mannen hadde et viktig møte på jobb, så jeg skulle være alene med barna. De er på vei til å sovne begge to heldigvis.. Phu! Er helt svett!! Krysser fingrene for at lille slipper å bli smittet, men det spørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dager er slitsomme! Håper brgge de små er i bedre form i morgen, LindaM!

Her har pumpeinnsatsen hjulpet litt, så det er betydelig bedre service nå. Men tydelig at produksjonen er veldig sårbar for redusert stimulering. Feks ser det ut til at jeg må amme flere ganger på natta, så noen hel natts søvn blir det ikke på en stund. Men når vi samsover er det ikke så farlig heller...

Men denne uka har hun faktisk gått opp nok!! Første gang, faktisk. Hun har nok fått i seg mer pga puppenekt og dermed fått mer på kopp enn hun har pleid å ta fra brystet. Tror jeg bare må innse at denne babyen sier ikke syns det er nødvendig å spise mer enn at sulten forsvinner. Får heller tvangsmate litt etter pupping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er, schadenfreude!

Følte meg veldig lat nå som ikke vekker på natta.. Har begynt å tilby puppen når jeg legger meg i 22-23 tiden. Da har hun tatt et helt ok måltid i søvne. Men utover det blir det bare én amming i løpet av natta.. Skal veie på torsdag igjen. Får starte med koppmating jeg også hvis det fortsatt er dårlig oppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en slitsom ettermiddag, LindaM!

Bra jobba Schadenfreude! Deilig at den lille går opp når du har jobbet så mye for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes slitsomt ut, LindaM..og typisk at det er sånn når du er alene! Håper dagen i morgen blir bedre :)

 

EDIT:  måtte inn å sjekke de andre skravletrådene, vi leder definitivt med antall skravlesider :fnise:  :P

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra hun har gått opp så fin Schadenfreude! Verdens beste følelse!

(OT, men tenker alltid på denne sangen når jeg ser nicket ditt :fnise: )

*high five* (det er der jeg har nicket fra)

LindaM: hva sier helsestasjonen da? Det er jo ikke så lenge til de kan begynne med fast føde, da blir det forhåpentligvis andre boller.

Jeg trodde egentlig de var selvregulerte, disse små. Vesla er åpenbart ikke det. Storebror var heller ikke det, men han var motsatt, aldri mett. Ikke så lett å skjønne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillebror begynt å rulle fra rygg til mage. Han fant ut av det i går, og har ikke sluttet å rulle siden... Det har resultert i sliten og kjempesinna baby som bare vil rulle hele tiden, og blir sint når han ikke får lov. Det er jo litt ugunstig å rulle på stellematta og ved puppen for eksempel. Og så er det helt tydelig at han vil videre når han har kommet seg rundt, men det får han såklart ikke til. Han har hylt mer i dag enn han har gjort de forrige to månedene til sammen! Håper virkelig han roer seg med den rullingen altså. Han er jo kjempeflink, og det er gøy at han har så sterk vilje og har funnet ut hvordan man får det til, men han blir jo så sinna! Blir noen heftige uker før han greier å rulle andre veien hvis han skal fortsette slik. Rolige, sindige babyen min forsvant visst plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillebror begynt å rulle fra rygg til mage. Han fant ut av det i går, og har ikke sluttet å rulle siden... Det har resultert i sliten og kjempesinna baby som bare vil rulle hele tiden, og blir sint når han ikke får lov. Det er jo litt ugunstig å rulle på stellematta og ved puppen for eksempel. Og så er det helt tydelig at han vil videre når han har kommet seg rundt, men det får han såklart ikke til. Han har hylt mer i dag enn han har gjort de forrige to månedene til sammen! Håper virkelig han roer seg med den rullingen altså. Han er jo kjempeflink, og det er gøy at han har så sterk vilje og har funnet ut hvordan man får det til, men han blir jo så sinna! Blir noen heftige uker før han greier å rulle andre veien hvis han skal fortsette slik. Rolige, sindige babyen min forsvant visst plutselig.

Liker han ikke å ligge på magen? Mini ruller og, men heldigvis ikke hele tida - også kan han kose seg på magen i opp mot 5 minutter. Savner litt å kunne legge han på babygymmen i sånn 15 minutter men, den er ikke like spennende på magen visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, han liker det og ligger gjerne på magen, men han blir ofte stangete da, med nesa nedi teppet. Har ikke vett til å legge hodet til siden og hvile, skal bare holde det oppe hele tiden. Da blir han sliten, og blir liggende og grynte ned i teppet.

Ikke lett å være liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bedagelige lillefant har ikke klart å rulle helt enda. Kommer nesten rundt, men den ene armen kommer i veien ;) Her har vi to skikkelig forkjøla gutter :( De hoster og snørrer og det har vært en lang natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring med guttene dine, Dorey. Har en forkjøla jente her og, men heldigvis er hun i fin form.

Natten har imidlertid vært håpløs. Kl 1 våknet lillesøster for mat, kl 2.40 kom storesøster inn og skulle stå opp, kl 3 våknet lillesøster for mat igjen og kl 3.30 kom storesøster inn igjen... Kl 6 skulle mannen på jobb og da lå storesøster på sofaen sovende med tv på :ler: (hun er bare 2 år!) Så da måtte jeg opp kl 7. Lite søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...