Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Takk for tips dere :blomst:

Hvitløk: skal google djevellue. Strikker litt selv, kanskje jeg får den til. Har babyullgarn liggende, som jeg strikket tynne sommerluer av :)

Et spørsmål til: hva har dere på beina til de små? Inne, altså? Min er så kald på føttene, og jeg syns han bare blir klam i vanlige sokker. Prøver strikkasokker av ull rett på huden nå, så får jeg se. Flere med kalde, klamme små føtter? Han er ellers veldig varm av seg, bare føttene som er kalde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker vanlige sokker eller strømpebukse.

Babyen min er syk. Hoster, nyser og snørrer. Stakkar liten, natta har vært tøff for oss begge. Tenk at jeg smitta han. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, Nori :( God bedring til dere begge! Tøft når de er syke. Jeg bruker Pierre Robert-ullsokker til lillebror nå, og har kjørt første maskin med ulltøy. Klare for høsten ;) Ift lue bruker vi nå bomull fra P&P, men det er snart på tide med "hjelmlue" i ull :) Pierre Robert der og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til småen, Nori!

Vesla har også klamme føtter. Og hender... men de lukter i det minste ikke så tåfis somsstorebror sine gjorde :ler:

Uff, jeg sliter virkelig med ammingen nå. Og det er det siste hun trenger når hun legger så dårlig på seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Schadenfreude. Hva er problemet? Nekter hun brystet?

 

God bedring til minien din, Nori.

 

Her digger heldigvis klabbedeisen å ha på lue. Lurer på om det kan ha noe med at han hadde lue på seg 24/7 de første ukene for å ikke tape for mye kroppsvarme gjennom hode. Sånn at han er vant med det liksom? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere luer til de små nå når høsten er på tur? Jeg sliter med å finne en som går over ørene, men ikke glir ned i øynene. Han blir så sinna da, han hater å ha på lue! Har ikke brukt lue i sommer, har noen hettejakker som er tette og gode rundt ørene, men de er blitt for små nå...

 

Jeg fikk en Joha ulllue som går ned over ørene men ikke øyene, den er super! Tror den er fra babyshop. De fra HM / Kappahl osv sklir jo bare ned i øyene :(

 

God bedring til deg og din, Nori!! :) det går forhåpentligvis fort over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joha er et godt merke! Har hatt flere gode luer til storebror fra Joha. Må lete i de gamle kassene med klær, mulig jeg faktisk har noen. Men jeg skal prøve å strikke en sånn djevellue. Fysj, for et navn på en babylue!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androide: hormonkrøll, tror jeg. For lite prolaktin og en kropp som ikke er så flink til å reagere på økedøgn. Var sånn forrige gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til gutten din, Nori :klemmer:

Trampe :Jeg fikk høre på sykehuset at det er helt vanlig at babyer er kald på føtter og hender uten at de egentlig er kalde, det er pga at blodsirkulasjonen er dårligere ut til hender og føtter tror jeg det var. Man skal kjenne på mage og bak i nakken for å kjenne riktig temperatur. Vi bruker mye strømpebukser, sokker bare detter av hele tiden.

Så kjedelig at du sliter med ammingen, Schadenfreude! Jeg vet godt hvor frustrerende det er! Jeg har grått mine tårer på natta av frustrasjon når det ikke går som det skal.

I natt måtte jeg gå ut på stua og sette meg i godstolen for å amme. Det funket heldigvis da :)

Legen ringte meg og sa jeg hadde høyt stoffskifte, i svangerskapet hadde jeg lavt... Har noen andre det eller erfaring? Lurer på om det kan ha medvirket til treg utdrivningsrefleks. Har blitt henvist videre til spesialist så får høre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått beskjed om at jeg har fått høyt stoffskifte, og sammen med økt crp tyder det på betennelse i skjoldkjertelen. Skal inn igjen for nye blodprøver og samtale med fastlege om 3 ukers tid, og hvis det er uforandret da blir det henvisning videre.

Det eneste jeg har merket av symptomer er leddsmerter i hendene og at jeg er varmere enn normalt (jeg er vanligvis en skikkelig frossenpinn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, amming er virkelig hardere jobb enn man skulle tro! (mis)unner de som får det til med en gang. Det går heldigvis fremover - vi måltidsveier og fra den spede starten med 5 gram på nyfødt intensiv til ca 60 for en snau måned siden. Lurer på hva det er nå, får ta meg en tur på helsestasjonen om litt. Drømmen er å få til iallefall noen dager med bare fullamming, det hadde vært deilig å slippe pumping mange ganger i døgnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått beskjed om at jeg har fått høyt stoffskifte, og sammen med økt crp tyder det på betennelse i skjoldkjertelen. Skal inn igjen for nye blodprøver og samtale med fastlege om 3 ukers tid, og hvis det er uforandret da blir det henvisning videre.

Det eneste jeg har merket av symptomer er leddsmerter i hendene og at jeg er varmere enn normalt (jeg er vanligvis en skikkelig frossenpinn)

Tok de crp fordi du følte deg dårlig? Jeg vet ikke om de har tatt crp. Men jeg har endel hjertebank og uro i kroppen. Håper det bare er forbigående. Er det noe du har hatt før eller fikk du det nå etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, amming er virkelig hardere jobb enn man skulle tro! (mis)unner de som får det til med en gang. Det går heldigvis fremover - vi måltidsveier og fra den spede starten med 5 gram på nyfødt intensiv til ca 60 for en snau måned siden. Lurer på hva det er nå, får ta meg en tur på helsestasjonen om litt. Drømmen er å få til iallefall noen dager med bare fullamming, det hadde vært deilig å slippe pumping mange ganger i døgnet!

Jeg er så imponert over dere som orker denne pumpinga fast. For et styr det er! Ser at jeg er heldig som bare kan brette ut puppen, selv om det hadde vært litt deilig om han tok flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok de crp fordi du følte deg dårlig? Jeg vet ikke om de har tatt crp. Men jeg har endel hjertebank og uro i kroppen. Håper det bare er forbigående. Er det noe du har hatt før eller fikk du det nå etter fødsel?

Har hatt normalt stoffskifte før. Var ingen grunn til at de tok crp, jeg har følt meg helt fin. Lurer på om legen bare ville sjekke at jeg ikke hadde noen infeksjon etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok de crp fordi du følte deg dårlig? Jeg vet ikke om de har tatt crp. Men jeg har endel hjertebank og uro i kroppen. Håper det bare er forbigående. Er det noe du har hatt før eller fikk du det nå etter fødsel?

Hjertebank og uro er typisk høyt stoffskifte, i hvert fall. Jeg har ikke klart å finne noe informasjon om at det skal ha en effekt på ammingen. Lavt stoffskifte står det derimot at kan hemme melkeproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertebank og uro er typisk høyt stoffskifte, i hvert fall. Jeg har ikke klart å finne noe informasjon om at det skal ha en effekt på ammingen. Lavt stoffskifte står det derimot at kan hemme melkeproduksjon.

Nei, legen mente også at det ikke hadde noe med høyt stoffskifte å gjøre. Men kan være at den uroen jeg har hemmer utdrivningsrefleksen litt, det er bare en teori jeg har da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, legen mente også at det ikke hadde noe med høyt stoffskifte å gjøre. Men kan være at den uroen jeg har hemmer utdrivningsrefleksen litt, det er bare en teori jeg har da.

Stress dreper utdrivningsrefleksen. Feks hvis man blir veldig bekymret og stresset over at baby bare skriker ved puppen. Litt usikker på om der hypertherose-uroen er utløst av overproduksjon stresshormoner, men det kan garantert endokrinolog svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, han er heldigvis bedre i dag. Og jeg føler meg ikke så verst selv heller. I natt sov han i over 6 timer, det er kjempelenge siden han sov så lenge sammenhengende sist!

Så forresten Newtonepisoden om Lines svangerskap og fødsel her om dagen. Første fødsel jeg har sett siden jeg fødte selv og følte at det var veldig rart. Før syntes jeg slike ting var kjempespennende å se og slukte serier som jordmødrene og one born, men nå er jeg helt uinteressert og føler nesten en aversjon mot det. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også den Newtonepisoden. Har to sjuåringer i huset som garantert kommer til å se den, så jeg ville være litt forberedt på hva de kom til å se... Har ikke fått så enormt mange spørsmål i ettertid, men det var jo ikke så ille å se det der.

Jeg ser heller ikke de seriene lenger, og jeg kunne sitte i timesvis og se på youtube da jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...