Bringebær Skrevet 11. september 2015 #5821 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Da får det bli størrelse 74 neste gang, er så kjedelig når klærne blir for små med en gang.. Vesla her har begynt å våkne kl fem, hun er bare sulten, så da får hun en flaske og så legger vi oss i dobbelsenga og sover videre. Er ganske koselig Neste kontroll på helsestasjon her er når hun er 5 måneder, når hun var 4 måneder var vi hos fysioterapeut på kontroll. Heldigvis godkjent! Fysioterapeuten synes hun er sterk. Hun har enda ikke snudd seg, bare rotert sirkler på gulvet. Ellers har helsesøster kommet med enda et supertips (har såvidt nevnt henne her før, hun har ikke akkurat peiling). Lillemor har hatt så mye ørevoks, og det lukter så rart ut av øret hennes. Ringte helsesøster og spurte hva jeg skulle gjøre, hun synes jeg skulle bruke q-tips Endret 11. september 2015 av Bringebær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. september 2015 #5822 Del Skrevet 11. september 2015 Bringebær: babyq-tips funker. De har drt åå apoteket, jeg har brukt sånne på storebror fra han var baby. Noen barn har stor produksjon av ørevoks, visstnok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 11. september 2015 #5823 Del Skrevet 11. september 2015 Hun mente vanlige q-tips.. Har sånne til baby fra apoteket, hørtes ikke ut som hun viste hva det var for noe. Synes den rare lukta er det merkeligste, kommer fra inni øret. Lukter noe sånn som ridderost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 12. september 2015 #5824 Del Skrevet 12. september 2015 I dag stod vi opp 04.30. Trøtt! Bringebær: så rart med lukten. Har hun noe ubehag med øret? Det var ikke det beste rådet hs ga akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 12. september 2015 #5825 Del Skrevet 12. september 2015 Blæ.. Jenta mi har begynt å våkne etter 20 min - 1 t gjennom hele natten. Kl 4 er hun våken i en time. Det er magevondt. Noen med tips? Er så trøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 12. september 2015 #5826 Del Skrevet 12. september 2015 Det er deg samme her. Vanvittig mye oppvåkninger på natta og tidlig morgen. I tillegg klager han jevnt gjennom hele dagen. Ikke gråting, men klageroping. Holder på å bli sprø!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 12. september 2015 #5827 Del Skrevet 12. september 2015 Hvitløk: ikke som vi merker, hun er helt lik seg. Får se om vi tar en tur til legen så kan de få sett på det. Det var tidlig å våkne! Får mye ut av dagen da Håper mini tar en god hvil idag så du får hvilt litt du og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. september 2015 #5828 Del Skrevet 12. september 2015 Det er deg samme her. Vanvittig mye oppvåkninger på natta og tidlig morgen. I tillegg klager han jevnt gjennom hele dagen. Ikke gråting, men klageroping. Holder på å bli sprø!! Han har ikke bare oppdaget stemmen sin da? Her fylte Vesla bleia akkurat idet hun holdt på å sovne. Hun trenger luren like mye som et bleieskift, så jeg venter til hun våkner. Men... typisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 12. september 2015 #5829 Del Skrevet 12. september 2015 Vi sliter også med mye ørevoks. Men plutselig en dag svigermor hadde passet han var det borte Her er det bare tull med søvnen for tiden.. Han våkner hele tiden, vil ha en liten supp fra puppen og sovner igjen. Når han sover ligger han å vrir seg og stresser i søvne. Han er heller ikke helt seg selv på dagen, ikke så glad i puppen og vil ikke ta flaske.. Muligens det er et utviklingssprang. Jeg er hvertfall trøtt om dagene!! Lille gullet sov jo bedre da han var nyfødt enn hva han gjør nå. Vi har nok vært litt for bortkjemte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 12. september 2015 #5830 Del Skrevet 12. september 2015 Han har ikke bare oppdaget stemmen sin da? Mulig, men han har jo "snakket" og laget mye lyd helt siden dag en og dette er annerledes. Mulig han har skjønt hvordan han roper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 12. september 2015 #5831 Del Skrevet 12. september 2015 Han har ikke bare oppdaget stemmen sin da? Her fylte Vesla bleia akkurat idet hun holdt på å sovne. Hun trenger luren like mye som et bleieskift, så jeg venter til hun våkner. Men... typisk! Typisk! Det skjer ofte her også.. Jeg venter med å bytte da, han sover jo ikke så lenge om gangen og av erfaring er det vanskelig å få han til å sovne igjen hvis han har duppet av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 12. september 2015 #5832 Del Skrevet 12. september 2015 Vesla her hadde ei slik periode du beskriver for en måneds tid siden graving. Måtte trille eller kjøre bil for at hun skulle sove på dagen, og bare korte dupper på 5-15 minutter. Mye kaving og uro. Heldigvis gikk det over slitsomt når det står på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. september 2015 #5833 Del Skrevet 12. september 2015 Mulig, men han har jo "snakket" og laget mye lyd helt siden dag en og dette er annerledes. Mulig han har skjønt hvordan han roper. Du skal ikke se bort ifra det. Vet om flere babyer som har hatt en sånn rope-periode. Litt slitsomt for foreldrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 12. september 2015 #5834 Del Skrevet 12. september 2015 Virker som de fleste av babyene våre sliter litt med søvnen for tiden. Er helt sikkert noe som skjer med de rundt den alderen her. Her har det heldigvis blitt litt bedre, han var verre for 1-2 uker siden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 12. september 2015 #5835 Del Skrevet 12. september 2015 I følge Wonder Weeks appen så går de gjennom en dårlig periode rundt 3,5-4 månedersalderen. Lille her er mindt inne i den nå. Heldigvis har vi gode dager også merker godt de dagene han ikke har fått nok søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 12. september 2015 #5836 Del Skrevet 12. september 2015 Den appen stemmer utrolig bra! Heldigvis har vi solskinn på charten når vi skal ha dåp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 12. september 2015 #5837 Del Skrevet 12. september 2015 Den appen stemmer utrolig bra! Heldigvis har vi solskinn på charten når vi skal ha dåp Det har ikke vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 13. september 2015 #5838 Del Skrevet 13. september 2015 Det har ikke vi Ikke vi heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 13. september 2015 #5839 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg leser boken (som hører til appen), og der står det at barnet kan ha lite interesse for bryst og flaske, det stemmer jo her... Men denne gråværsperioden varte lenge syns jeg!! det blir ikke solskinn før i oktober Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. september 2015 #5840 Del Skrevet 13. september 2015 Virker som de fleste av babyene våre sliter litt med søvnen for tiden. Er helt sikkert noe som skjer med de rundt den alderen her. Her har det heldigvis blitt litt bedre, han var verre for 1-2 uker siden:) De er babyer, det er sånn de er. Noen dager fungerer alt strålende, andre dager er det vanskelig å vite hvor skoen trykker. Jeg tror den appen fort blir litt som et horoskop, at du leter etter de tegnene som appen sier at du kan forvente deg. God, gammeldags confirmation bias, altså. Jeg kjøper ikke at alle babyer oppfører seg akkurat likt så og så mange dager etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå