Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Nori: Stakkars liten.. Er det noen spesiell stilling han blir værre i? Tenkte på ørene. Da får de jo vondt når de legges ned pga trykk. utrolig fortvilende med gråtende baby. Ta heller en ekstra tur til legen framfor å bekymre dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo an å ringe bare for å få råd også? Høre hva de har å si?

Håper dere får ei rolig natt Nori!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om har jeg ganske lav terskel for å ringe legen når det gjelder lillemor, jeg hadde nok ringt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Nori! Det må være grusomt å ikke vite hva som plager han :/

Jeg tror vi kommer til å teste ut grøt ganske kjapt. Her puppes det 3-4 ganger hver natt, så kanskje grøten vil gjøre nattesøvnen bedre.

Blir deres små fort overstimulert? Føler vi ikke kan reise på besøk uten at det blir trøbbel senere med søvnen. Han reagerer f.eks veldig etter barseltreff, men ingen av de andre babyene på gruppa gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket at han blir verre i noen stilling og ørene ble jo sjekket på mandag uten at de så noe unormalt. Kan så små få hodepine?

Ser i hvert fall ut som om natta er normal.

Hvitløk. Her er det også mat minst 3-4 ganger om natta, men tenker at det er normalt jeg? Er det ikke det?

Høres slitsomt ut at han blir så fort overstimulert, men alle babyer er jo forskjellige. Har det alltid vært slik eller er det kanskje en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket at han blir verre i noen stilling og ørene ble jo sjekket på mandag uten at de så noe unormalt. Kan så små få hodepine?

Ser i hvert fall ut som om natta er normal.

Hvitløk. Her er det også mat minst 3-4 ganger om natta, men tenker at det er normalt jeg? Er det ikke det?

Høres slitsomt ut at han blir så fort overstimulert, men alle babyer er jo forskjellige. Har det alltid vært slik eller er det kanskje en periode?

Det er sikkert normalt med amming så ofte på natta. Men han nekter å sove alene etter første amming og skal helst ligge med puppen i munnen hele natta. Så hadde vært greit om han kunne sovet lengre sammenhengende slik at jeg også fikk litt bedre søvn. Sover ikke så godt med han helt inntil meg, selv om det er veldig koselig altså ;)

Tror han bare er veldig sensitiv på stimuli. Han har egentlig vært slik hele tiden. Når vi er med andre, så er han veldig urolig og gråter mye, og vi sliter mye med å få han til å sove. Roer seg bare i sjalet med ansiktet gjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert normalt med amming så ofte på natta. Men han nekter å sove alene etter første amming og skal helst ligge med puppen i munnen hele natta. Så hadde vært greit om han kunne sovet lengre sammenhengende slik at jeg også fikk litt bedre søvn. Sover ikke så godt med han helt inntil meg, selv om det er veldig koselig altså ;)

Tror han bare er veldig sensitiv på stimuli. Han har egentlig vært slik hele tiden. Når vi er med andre, så er han veldig urolig og gråter mye, og vi sliter mye med å få han til å sove. Roer seg bare i sjalet med ansiktet gjemt.

Ja, det forstår jeg at er slitsomt. Jeg har ikke sjans til å klare å sove med baby inntil meg. Håper mer mat gjør susen.

Stakkars liten. Det er sikkert noe som blir bedre når han blir eldre, men er jo tungt når det står på. Godt dere har sjal. Det bruker jeg mye. Også når vi har besøk fordi da får babyen automatisk skjerming.

Vet ikke om det er aktuelt for deg, men det er jo en lokal bæregruppe på FB. Treff til uka. (Kanskje du er medlem?)

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det forstår jeg at er slitsomt. Jeg har ikke sjans til å klare å sove med baby inntil meg. Håper mer mat gjør susen.

Stakkars liten. Det er sikkert noe som blir bedre når han blir eldre, men er jo tungt når det står på. Godt dere har sjal. Det bruker jeg mye. Også når vi har besøk fordi da får babyen automatisk skjerming.

Vet ikke om det er aktuelt for deg, men det er jo en lokal bæregruppe på FB. Treff til uka. (Kanskje du er medlem?)

Sjal er gull verdt!

Ja, er medlem :) var på treffet som var den uka her. Kan ikke komme på det som er neste uke, men har veldig lyst på et vevd sjal, så skal prøve å ta meg en tur senere og få noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjal er gull verdt!

Ja, er medlem :) var på treffet som var den uka her. Kan ikke komme på det som er neste uke, men har veldig lyst på et vevd sjal, så skal prøve å ta meg en tur senere og få noen tips :)

Så bra, da ses vi nok en gang. Jeg kunne ikke komme nå sist fordi lillegutt hadde en dårlig dag, men håper jeg får det til til uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da ses vi nok en gang. Jeg kunne ikke komme nå sist fordi lillegutt hadde en dårlig dag, men håper jeg får det til til uka. :)

Hadde vært hyggelig :)

Håper dere finner fort ut hva som plager lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Nori! Det må være grusomt å ikke vite hva som plager han :/

Jeg tror vi kommer til å teste ut grøt ganske kjapt. Her puppes det 3-4 ganger hver natt, så kanskje grøten vil gjøre nattesøvnen bedre.

Blir deres små fort overstimulert? Føler vi ikke kan reise på besøk uten at det blir trøbbel senere med søvnen. Han reagerer f.eks veldig etter barseltreff, men ingen av de andre babyene på gruppa gjør det.

 

Min har pleid å bare spise max 1 gang om natta, ofte har han sovet over uten mat å, men de siste dagene har det vært litt oftere... Jeg tror kanskje han krever litt mer mat nå? Tenker å begynne med litt grøt om en 3 uker ca for å prøve.

 

Min blir veeeeldig fort overstimulert. Sist vi var i familieselskap skrek han i flere timer på kvelden. Blir jo fort mye nye inntrykk. Vi har å hatt han med på besøk hos folk som har flere barn som bråker litt osv, og da å fikk vi ikke roet han, og han hadde rekord i antall timer våken på dagtid:-p Nå har vi derimot begynt å ta med vogna hvis vi er borte. Da sier vi bare at han skal sove hvis det blir mye, og så legger vi han ute. Det funker veldig bra, han sover heldigvis godt i vogna.

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ.. Jeg har fått halsbetennelse og er i skikkelig dårlig form, men lille nekter å være hos far og er veldig sutrete. Kan hun også ha blitt syk? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæ.. Jeg har fått halsbetennelse og er i skikkelig dårlig form, men lille nekter å være hos far og er veldig sutrete. Kan hun også ha blitt syk? Noen tips?

Æsj, det hørtes ikke noe særlig ut. Nekter hun å spise? Vi fikk beskjed om at babyen ville nekte mat om den hadde vondt i halsen. Kan far ta med seg babyen ut en tur så du får hvilt skikkelig? Kanskje hun roer seg oss han hvis du ikke er i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det hørtes ikke noe særlig ut. Nekter hun å spise? Vi fikk beskjed om at babyen ville nekte mat om den hadde vondt i halsen. Kan far ta med seg babyen ut en tur så du får hvilt skikkelig? Kanskje hun roer seg oss han hvis du ikke er i nærheten?

Nei,hun spiser nesten hele tiden. De var på en liten tur, men hun sover maks 20-30 min så ble kort tid å hvile. Håper det er som du sier for da har hun ikke vondt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,hun spiser nesten hele tiden. De var på en liten tur, men hun sover maks 20-30 min så ble kort tid å hvile. Håper det er som du sier for da har hun ikke vondt :P

Det var det legen så til oss. Men hvis du er bekymret synes jeg du skal kontakte legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var det legen så til oss. Men hvis du er bekymret synes jeg du skal kontakte legevakten.

Ja, ser det an. Hun har ikke feber så bortsett fra spising og sutring er det som normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jenta di blir syk, Askmeagain89!

I dag skjedde det noe vi har ventet på lenge. Jeg kjøpte nye smokker, for han var ikke helt gira på de vi hadde. Ville kun ha de i bæresjalet og i bilen. Så prøvde avent 6mnd. Han begynte å bli trøtt istad, så ga han smokken, la han i nestet og han sovnet av seg selv! :hoppendeglad: det har ikke skjedd siden han var nyfødt. Håper dette er starten på en ny periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han tok smokken, Hvitløk! Vi hadde glemt smokken til lillesøster hjemme idag da vi var på lekeplassen, heldigvis tok hun storesøster sin :ler:

I natt sov lillesøster fra kl 21-0230 uten å våkne! Mulig hun hadde sovet lenger også,men jeg vekket henne siden hun har gått lite opp. Deilig å vite at hun kan hvis hun vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene, Hvitløk:-) Og så deilig Dyregod. Jeg husker selv hvor glad jeg var den dagen min sov så lenge for første gang:-p

 

Dere som ammer, pumper dere dere alltid hvis dere skal bort noen timer? Eller får de bare mme da? Jeg har ikke vært sååå mye borte, og de gangene jeg har det har det holdt å pumpe til et måltid. Men i neste uke skal jeg bort noen timer i to dager på rad, og vet ikke om jeg gidder (eller får til haha) å pumpe så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...