Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har city elite som den eneste vognen. Vi måtte ha liten pga bilen, og fordi vi visste at vi kom til å farte en del med baby og vognen :) Jeg elsker vognen og syns den er veldig god å gå med,enkel og lett å legge sammen (og enda lettere med kun sportsdel). Det eneste jeg har å utsette er at den ikke er så veldig god å gå med på tykk grus. Men "tynnere" grus (slik som er rundt vann ol) går fint :)

 

Håper natta ikke ble så ille som forventet, Askmeagain89! :)

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er begge ungene og jeg forkjølet. Mistenker at det er derfor lillesøster ikke har vært seg selv. Hun har tidvis nektet puppen, noe jeg merker har gått ut over melkeproduksjonen. Det er det siste jeg trenger, med en liten som legger dårlig på seg fra før. Argh!!

Vi har en trille som vogn nummer to. Full liggestilling og mulighet for å bruke understellet sammen med bilstolen. Quinny zapp extra heter den. Understellet ligger permanent i bilen om dagen, det er sjeldent vi tar med hovedvogna. Dvs, vogna brukes lite sånn generelt, oftest blir det sjal istedenfor. Her om dagen var jeg feks på bytur helt uten vogn, for jeg hater vogn på toget i rushen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det med vognen graving.

Natten ble bedre enn forrige natt :P Hun bruker ekstremt mye tid på å roe seg (3-4 timer)

Så dumt at dere er syke Schadenfreude :( God bedring til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da blir det sikkert babyjogger her i huset også :) Er veldig fornøyd med emmaljungaen, men den tar som sagt litt stor plass i bilen. Men dere har med bag? Når er de store nok til å sitte i sportsdelen? Når man bruker sportsdelen sitter vel ikke barnet mot den voksne?

 

God bedring til dere som er syke og deres små  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror har fått sin første tann! Merkedag :) Har ikke vært plaget ift tannfrembrudd heldigvis :)

Kult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da blir det sikkert babyjogger her i huset også :) Er veldig fornøyd med emmaljungaen, men den tar som sagt litt stor plass i bilen. Men dere har med bag? Når er de store nok til å sitte i sportsdelen? Når man bruker sportsdelen sitter vel ikke barnet mot den voksne?

 

God bedring til dere som er syke og deres små  :hug:

Dette lurer jeg også på. Men de kan vel ligge i sportsdelen allerede nå, eller? Jeg kunne egentlig tenkt meg en vogn nr 2 så fort som mulig. Men ser ikke noe poeng å kjøpe med bag nå.. Nå som det ikke er så varmt på verandan lenger vil jeg gjerne at han skal sove der i vogn på dagtid. Men jeg orker ikke drasse vogna opp og ned trappa (har simo nå), så vil derfor ha en i hver etasje :-p

 

Så artig med tann, Dorey:-) Er han gammel nå?

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av lengden på barnet og ibteressen for å kikke rundt seg, bytter man vel til sportsdel fra seks måneder. Det anbefales å ha baby vendt mot deg, altså bakover. Det er for at dere skal kunne kommunisere bedre.

Hurra for tann, Dorey! Stor gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis! Tror det kan være tøft for en del når tennene kommer :/ Hos storebror bare poppet de ut uten at han merket det omtrent, så håper vi er like heldige nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Emmaljunga Edge med vendbart håndtak. Da kan vi vippe over håndtaket uten å måtte ta ut ungen og flytte på bagen. Nå snur jeg den bare ved sterk sol, men med sportsdelen er det veldig kjekt å kunne bytte på å ha barnet mot meg og fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med tann, Dorey, det er ganske tidlig da?

Kjedelig med sykdom, Schadenfreude, god bedring :)

Jeg er ganske utslitt for tiden, storesøster blir mer og mer sjalu og våkner mye om natta, jeg sover nesten ikke fordi barna våkner om hverandre. Og storesøster blir sinna og lei seg bare jeg ser på lillesøster. Håper virkelig dette går over snart! Jeg gir henne masse alenetid, så.vet ikke hva jeg skal gjøre :( I barnehagen er det mye nytt også, så det blir vel litt for mye for henne stakkars. Jeg brøt sammen under middagen pga en hendelse som skjedde da, prøvde å skjule det for barna da... Håper på bedre dager :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg, Dyregod!

Det må være ekstremt tøft når det blir så ille. vår 3 åring våkner litt på natta han også. Men det har han forsåvidt alltid gjort. Her løser vi det ved at mannen min sover på gjesterommet slik at han tar seg av eldste. Jeg våkner uansett, men lettere å sovne igjen når vi slipper å være 4 stk i senga.. Kan dere prøve noe sånt?

Det er lov å bryte litt sammen i ny og ne. Pass på at du prøver å få litt egentid. Jeg har gått meg en lang kveldstur etter at barna sover de siste dagene. Jeg har så mange tanker om alt mulig om dagene.. Noen ganger føler jeg meg helt kvalt av situasjonen. Da er det godt å få luftet hodet litt ;)

God bedring til alle syke! Håper dere blir fort friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, LindaM! En kveldstur høres deilig ut, det skal jeg prøve imorgen. Nå skal jeg legge meg og håpe på en bedre dag imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også på en bedre dag i morgen... vesla har bare slåss med puppen i hele dag. Har gitt på pupp utenom og det spiser hun, men hun har ikke virket sulten i det hele tatt. Veiing igjen på onsdag, kjenner at jeg gruer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenetid er forresten virkelig en vitamininnsprøytning. Selv om min versjon av alenetid nå om dagen innebærer at én av ungene er med...

Har du vurdert å høre om helsestasjonen har noen gode innspill, Dyregod? Eller kanskje barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...