Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi skal ha en markering, men er usikker på hva. Jeg vil ha navnefest og mannen dåp. Vi er en liten familie så det krever ikke så mye planlegging uansett :) er det noen som vet hva som er vanlig antall faddere/gudforeldre ved navnefest?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med date graving.

Her blir det velkomstfest/navnefest uten seremoni lørdag 1. august. Må ta det den datoen for det er da mannens familie kommer på besøk. Gjør det veldig enkelt. Kun nærmeste familie, mat på restaurant og kaffe og kaker hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving: det er ikke faddere ved navnefest. Det er bare en hyggelig seremoni ned kulturinnslag og så fest hjemme etterpå. Under seremonien får barna en navneplakett og noen oppbyggelige taler og that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror ikke vi skal ha noe, hverken dåp eller navnefest.

. Graving: hvor gammel er din? Har dere rutiner allerede? Her spises det fortsatt i hytt og pine så jeg er alltid i nærheten...

Endret av Porcelain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange blir dere og har dere det hjemme eller i et lokale?

Her blir vi minst 40 så å ha det hjemme er ikke aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi blir 17 til sammen. Som sagt blir det mat på restaurant og kaffe og kake hjemme. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha alt hjemme, men vi har ikke sjans til å klare å organisere det med all skrikingen til M. Har rett og slett ikke overskudd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp til høsten en gang. Har to vennepar som faddere. Aner ikke hvor mange vi blir, ikke så mange tror jeg. Vi har ikke spesielt store familier, og inviterer ikke venner utenom fadderne. Jeg tror allikevel vi velger å bruke menighetssalen i stedet for å ha det hjemme. Gidder ikke å ha så mye folk hjemme!

Men vi finner ikke noe navn, så vi må nesten løse det før vi inviterer til dåp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det vanlig å ha gudforeldre ved navnefest eller ingenting? Jeg vil rett å slett ikke velge "faddere/gudforldre".

Porcelain: vi har en form for rutiner. Han legger seg fast i 23 tiden og sover da for natten (4-5 timer). før dette sover han kun korte dupper, spiser og krever mye byssing på kveldstid. Men han spiser ca en gang i timen fra 19 til han legger seg så jeg sa bare til mamma at hun skulle gi han hvis han virket sulten og sørget for å ha pumpet nok :) det gikk fint og han tar flaske fint, han spiste ca en gang i timen med flaske og. 6 uker i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir vel rundt 30. Kommer til å leie lokale og innkassere tjenester ;) Dvs, denne gangen kommer jeg til å delegere litt mer oppgaver rundt. Familiemedlemmer vil få spørsmål om å bidra med ditt og datt, men det er egentlig slik vi pleier å gjøre det til sånne ting. Derav innkassere tjenester. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med date! Jeg hadde barnevakt en time i går mens jeg var hos fysio og det gikk kjempefint! Kanskje vi kan klare et par timer på kvelden snart :)

Vi skal ha dåp til høsten. Har så vidt begynt planleggingen siden familien har etterlyst informasjon. Kjenner jeg har lite overskudd til det om dagen :P

Her har ikke lille bæsjet på en uke. Stakkaren har så ubehag i magen og promper som en gal. Vi har prøvd sykling, massering, bade i bøtte og ligge på siden. Noen som har flere tips? Han presser og presser, men det kommer bare masse illeluktende luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt tempen? Hvis noe ligger rett innenfor åpningen kan det funke som en trigger å ta temperaturen. Det funket her da storebror hadde bæsjepause, jeg måtte vaske halve badet etterpå. ;) Selvsagt må man være uhyre forsiktig og bruke olje eller salve eller noe sånt, og ikke pirke for mye.

Noe annet som funket, og som funker for lillebror mtp luft, er å legge ham på rygg, strekke beina forsiktig ut og ned, så strekke beina rett opp i lufta, bøye de og presse knærne inn mot magen. Hold noen sekunder, og rett ut beina igjen. Gjenta flere ganger, og ikke vær redd for å presse litt hardt. Da får han et trykk mot magen, nedover mot endetarmen. Det er kanskje mer effektivt mtp luft, men verdt et forsøk. Det var fysio som viste meg denne pressestillinga, og han presset mye hardere enn jeg har turt å gjøre, men det kommer stort sett alltid luft når jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bygdis

Vi blir også rundt 30 stk, skal leie lokaler og få noen til å lage mat. Eneste vi skal gjøre er å pynte og bake litt. Blir veldig mange små barn i dåpen, lurer litt på hva vi skal servere som faller i smak hos folk mellom 1 og 90 år :P

Noen tips til nettbutikker med fin pynt? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det vanlig å ha gudforeldre ved navnefest eller ingenting? Jeg vil rett å slett ikke velge "faddere/gudforldre".

Porcelain: vi har en form for rutiner. Han legger seg fast i 23 tiden og sover da for natten (4-5 timer). før dette sover han kun korte dupper, spiser og krever mye byssing på kveldstid. Men han spiser ca en gang i timen fra 19 til han legger seg så jeg sa bare til mamma at hun skulle gi han hvis han virket sulten og sørget for å ha pumpet nok :) det gikk fint og han tar flaske fint, han spiste ca en gang i timen med flaske og. 6 uker i dag

Jeg tror jeg må kjøpe meg pumpe. Anbefalar du noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan jo ta brainstorming på navn i dåpen Trampe, med avstemning etterpå :P

Haha, det kan vi gjøre! Presten spør ikke oss, men hele menigheten! "Hva skal barnet hete? Send ditt forslag til telefonnummer 2522! Resultatet av avstemningen er klart om 15 minutter." :hoho:

Kanskje det blir en trend? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay har alt ;)

Porcelain: medela swing er dyr, men er vel regnet for å være best. Det er hjemmeversjonen av de store doble de bruker på sykehusene. Kanskje noen selger på finn? Man får i hvert fall kjøpt deler til den sånn at du kan bytte slanger og slikt.

Jeg har nå snart to liter i fryseren. Hva i alle dager skal jeg gjøre med det? Pumper rundt 2dl om dagen fra den puppen lillesøster ikke vil ta. Har ikke behov for å gi henne noe utenom foreløpig, men syns det er for dumt å helle ut. Håper også på at hun tar den dumme puppen snart, så vil liksom ikke gi den opp ennå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjen kom fem minutter etter innlegget mitt her :fnise: måtte bade han etterpå :P men etter ren bleie og litt mat har han sovet i timesvis :hoppe:

Vi kommer nok til å handle inn en del til dåpen på ebay og resten fra en lokal forretning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Haha, det kan vi gjøre! Presten spør ikke oss, men hele menigheten! "Hva skal barnet hete? Send ditt forslag til telefonnummer 2522! Resultatet av avstemningen er klart om 15 minutter." :hoho:

Kanskje det blir en trend? :jepp:

Helt klart :ler: hadde vært litt for spennende! Best å holde seg inne med alle dåpsgjestene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...