Askmeagain89 Skrevet 31. desember 2015 #6481 Del Skrevet 31. desember 2015 Godt nytt år graving Godt nytt år til resten av gjengen her og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 5. januar 2016 #6482 Del Skrevet 5. januar 2016 I dag brukte vesla hele 2 timer på å sovne til den første duppen sin, var så frustrerende! Hun var kjempetrøtt, mett, tørr bleie, MEN det er 20 minus her idag så hun må sove inne.. La henne i senga si, noe hun ikke er så vant med nå. Så snur hun seg hele tiden om jeg ikke holder henne nede, føles så feil, men om jeg ikke gjør det styrer hun og roer seg aldri..Så våknet hun etter 20 minutter. Frustrert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 5. januar 2016 #6483 Del Skrevet 5. januar 2016 8 minutter siden, Bringebær skrev: I dag brukte vesla hele 2 timer på å sovne til den første duppen sin, var så frustrerende! Hun var kjempetrøtt, mett, tørr bleie, MEN det er 20 minus her idag så hun må sove inne.. La henne i senga si, noe hun ikke er så vant med nå. Så snur hun seg hele tiden om jeg ikke holder henne nede, føles så feil, men om jeg ikke gjør det styrer hun og roer seg aldri..Så våknet hun etter 20 minutter. Frustrert!! Off, vi er også helt avhengig av vogna for å sove dupp. Kan ikke huske sist han sov i senga si på dagtid, ser for meg det hadde tatt en evighet her også, i motsetning til når han legges i vogn:-) har vært kaldt her også noen dager, så jeg har satt han nede på et av soverommene der, i vogna. Er ganske kaldt nede så med vinduet åpent sov han like godt som han gjør ute. Trilla litt rundt i gangen først, funka som bare det, så det anbefales hvis du har et litt kaldere rom:-) slapp å kle på så mye klær også, hehe:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 5. januar 2016 #6484 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Lille her sover på armen min eller magen min hun Hun er ikke like lett å gå i søvn lenger for hun begynner å bli tung. Nå er vi alle blitt syke. Jeg har holdt på siden nyttårsaften og mannen de siste par dagene. Han har fått omgangssyke, så da blir vel lille og jeg syke igjen.. Jeg har influensa og feber så er utslitt av å gjøre alt med lille alene. Mannen har tilbudt seg masse hjelp, men lille har såvidt begynt å godta bittelitt fast føde igjen etter over en uke med matnekt så er livredd for at hun skal få omgangssyke. Satser litt på at mannen har rotavirus Amme på sengen på dagtid funker noen ganger her for å få henne til å sove. Kanskje det funker? Endret 5. januar 2016 av Askmeagain89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 5. januar 2016 #6485 Del Skrevet 5. januar 2016 Jeg ammer I søvn omtrent hver gang jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 5. januar 2016 #6486 Del Skrevet 5. januar 2016 36 minutter siden, Androide skrev: Jeg ammer I søvn omtrent hver gang jeg Det gjorde jeg en lang stund også orket ikke gå time etter time på stuegulvet for kanskje 10 min med stillhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 5. januar 2016 #6487 Del Skrevet 5. januar 2016 Vi har prøvd vogna inne også, med litt vekslende hell. Må nok trille "tur" inne her imorgen, der får hun ihvertfall ikke romstert så, blir kanskje lettere å finne roen da. Ellers har jeg kunne legge meg sammen med henne, men nå som hun er så aktiv blir det samme kampen.. Tror ikke vi skal prøve senga hennes på dagtid igjen Jeg ammer ikke, om ikke hadde nok det vært en god løsning Hvor mange måltider med fast føde har deres små nå? Ser at vesla vil ha mer og mer fast føde, drikker mindre mme. Lager dere babymaten selv? Til nå har jeg synes det har vært greit å kjøpe, men nå som det går såpass mye skal jeg lage selv. Burde egentlig tenkt på det tidligere, er jo så enkelt! Har dere noen gode oppskrifter å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 5. januar 2016 #6488 Del Skrevet 5. januar 2016 Godtar hun flaske på sengen eller i vognen? Kanskje hun sover da? Jeg varierer. Gir noe hjemmelaget og noe kjøpt. Ca 3 måltider pluss smoothie, men nektet alt annet enn kjøpesmoothie i en ukes tid pga sykdom. Er på tlf, men har laget f.eks kjøttkaker med gulrot og potet. Det spiste hun i biter selv. Mye grønnsaker og pasta liker hun godt hvis hun får spise selv. Laks, potet, gulrot og paprika spiste hun en dag. Smoothie med avokado, bringebær, jordbær, eggeplomme og banan var populært. Bananlapper med havremel, sammalt mel, banan og eggeplomme var populært. Ellers er det en del brød. Kan skrive mer på pc i morgen og med oppskrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 5. januar 2016 #6489 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Her er vi oppe i to måltider om dagen, frokost og middag. Ammer fremdeles veldig mye og det varierer hvor mye han vil spise. Alt fra et par skjeer til en hel porsjon. Jeg laget all maten selv, har ingen spesielle oppskrifter, men lager barnevennlige varianter av middager vi pleier å spise. Håper at det skal gjøre at han vil like vår mat når den tid kommer. Eller synes jeg FB-gruppa hjemmelaget babymat er fin. Endret 5. januar 2016 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 6. januar 2016 #6490 Del Skrevet 6. januar 2016 Her spiser B ca. 3 måltider daglig. Det ble litt mer i jula, litt overivrige besteforeldre tror jeg, med påfølgende mageproblemer. Så vi har roet det ned litt igjen. Hørte fra HS at de skal være oppe i 4 måltider daglig ved 10 måneders alder, så det er jo et par måneder igjen. Prøver å lage all maten selv, men han har fått noen smoothieposer når vi har vært på farta, de er veldig kjekke og han elsker dem. Han har jo antatt melkeallergi så kjøpegrøt osv utgår. Prøver å gi ukrydrede varianter av det vi spiser til middag. Han fikk sossisser med kokt gulrot og søtpotet til julemiddag. Nyttårsaften spiste han f.eks tapas med oss, litt aioli, kjøttboller, paprika og brødbiter og han elsket det. Ellers er han jo fremdeles helt puppegal, ammer masse hele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 6. januar 2016 #6491 Del Skrevet 6. januar 2016 Puh, idag gikk sovinga mye bedre! Sovna etter en 5 minutters trilletur på kjøkkenet Takk for tips om mat, jeg blir inspirert til å prøve litt mer Hun er veldig glad i brødskive med leverpostei, da kan hun spise en hel brødskive. Elsker smoothie og fruktmos, tenkte å lage litt av det og fryse ned. Går det an forresten? Er kanskje best fersk.. Etterpå skal jeg lage opp mye middager til henne. Lurer litt på om jeg ikke skal blande det sammen i en mos, heller ha de ulike tingene hver for seg. Tror jeg ville likt det bedre selv, ikke ha alt i ei smørje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 6. januar 2016 #6492 Del Skrevet 6. januar 2016 Går helt fint å fryde både fruktmos og smoothies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 6. januar 2016 #6493 Del Skrevet 6. januar 2016 Her er vi oppe i fire måltider, to med grøt, et med brødskive og et med middag. Har variert mellom kjøpemat og hjemmelagd. Men han pirker litt i den hjemmelagde og sluker kjøpematen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 8. januar 2016 #6494 Del Skrevet 8. januar 2016 Andre her som begynner å bli stressa over at permisjonen snart er over? Jeg skal være hjemme med lillemor til august, er mest det å leve på kontantstøtte fra mai til august som stresser meg.. Vi er jo to om det, men jeg liker jo best å ha en grei inntekt selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 8. januar 2016 #6495 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg og! Bare 2,5 måneder igjen Trodde aldri jeg kom til å kose seg så mye hjemme. Gruer meg skikkelig til jobb igjen og ikke se B hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 8. januar 2016 #6496 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Jeg skal ut i jobb igjen i mai og gruer meg som en hund. Hadde som Androide aldri trodd jeg skulle trives så godt med å være hjemme. Hvis jeg fremdeles ammer når jeg begynner i jobb igjen, vurderer jeg sterkt ammefri for å få litt kortere dager. Vet ikke helt hvordan det vil bli mottatt på arbeidsplassen men. Uansett har vi sommertid når jeg begynner igjen, så jobber kun til 15.00. Endret 8. januar 2016 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 8. januar 2016 #6497 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg vil heller ikke tilbake i jobb. Nesten så jeg vurderer å bli smelt på tjukka igjen så jeg minimerer tiden som jeg ikke får tilbragt med lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 8. januar 2016 #6498 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg gruer meg veldig! Begynner om en måned :o Neste baby skal jeg ha et år permisjon, syns det er veldig stress egentlig. Jeg fullammer enda, han spiser maks en halv porsjon grøt til kvelds, ammer om natta osv - også skal jeg liksom fungere på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 8. januar 2016 #6499 Del Skrevet 8. januar 2016 Haha, har tenkt samme tanken selv Nautika men har kommet frem til at da bare utsetter jeg problemet, og sikkert gjør det verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 8. januar 2016 #6500 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg skal ha ammefri forresten, men de flytter bare på undervisningen min, sånn at jeg har like mye å gjøre på kortere tid. Er litt sur for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå