Bringebær Skrevet 28. desember 2015 #6461 Del Skrevet 28. desember 2015 Samme her graving, vesla ble mye mer fornøyd etter at hun begynte å krabbe Er så morsomt å se henne krabbe rundt her.. Ble liksom så stor. Har gutten din begynt å sette seg opp? Det gjør ikke vesla her, regner med det er neste "happening". Virker som hun sover bedre nå også, i dag sov hun til halv ti! Med nattmat i femtiden. Blir sikkert mer sliten når hun er mye mer aktiv enn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 28. desember 2015 #6462 Del Skrevet 28. desember 2015 16 timer siden, graving skrev: God jul til dere alle her har det vært en hektisk jul, med alt for mye besøk og overstimulert baby! Hvitløk: slik ble det her også etter hvert. Han sover mye bedre når jeg supplerer med MME, og egentlig vurderer jeg å kutte ut alt utenom amming på natt/tidlig morning.. Men så er det så kos når han vil ha pupp en skjelden gang gjennom dagen, så jeg klarer ikke å bestemme meg... Lille har akkurat begynt å krabbe her også, det letter litt frustrasjon hos han, og han leker mye bedre på alene Askmeagain89: god bedring til deg! Mannen min har også hatt mageproblemer, men lille ble ikke smittet tror verden hadde gått under om mennene skulle hatt alt ansvar for nattevåk Jeg sliter også med å bestemme meg for om jeg skal slutte helt med amminga. Her får han ikke nattmat lenger, men det er jo veldig lettvindt å amme i senga om morgenen om jeg ikke orker stå opp med en gang:-p idag var han våken kl 6, og etter jeg amma i noen minutt så sov han jo en ekstra time:-p synes det egentlig er vanskeligere å amme og gi mme etterpå, for jeg aner jo ikke hvor mye han har spist. Jeg vet jo at de er selvregulerende, men min ser ikke ut til å ha noe selvkontroll, hehe. Kunne egentlig tenkt meg å bare amma om morgenen jeg også, men tenker jo litt på om det i hele tatt vil bli noe melk igjen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 28. desember 2015 #6463 Del Skrevet 28. desember 2015 Jeg merket at med en gang mme ble introdusert, så økte antallet tissebleier drastisk. Tror jeg har veldig lite melk igjen, stakkarsen må jo ha vært på grensen til dehydrering på slutten. Hadde håpet at jeg kunne amme litt en stund til. Dere som gir mme etter måltider (og evt pupp), hvor mye drikker de? Her får jeg ikke i lille mer enn maks 100 ml, synes det virker så lite ut fra hva som står på pakken. Vi gir hipp 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 28. desember 2015 #6464 Del Skrevet 28. desember 2015 Vi gir mme før måltidene, om vi gir etter drikker hun nesten ikke. Hadde flere nesten tørre bleier. Hun får nå fire flasker med 200 ml i hver, de er stort sett tomme (så sant vi ikke er ute blant folk, da må hun følge med, ikke tid til å drikke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 28. desember 2015 #6465 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Takk graving! Det er heldigvis over nå, og lille slapp unna! Mannen fikk tydeligvis en liten oppvekker for han lager mat, rydder, står opp med lille osv. Han sluntrer fortsatt litt unna, men blitt mye bedre. Han jobber også hele julen så er ikke fordi han har fri heller. Endret 28. desember 2015 av Askmeagain89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 29. desember 2015 #6466 Del Skrevet 29. desember 2015 Lillesøster får vann til de faste måltidene (tre stk). I tillegg drikker hun ca 60-90ml på morgenen, 90-130ml rett før leggetid og så opp mot 150ml x 2 i løpet av kvelden/natta. Hun er småspist, men legger greit på seg med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 29. desember 2015 #6467 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Hvor sover deres babyer? Vi har nylig begynt å samsove vi.. Han har helt siden fødselen sovet i egen seng i babynestet, men etter han vokste ut av det er det så mye turning i søvne at han vekker seg selv. Han ruller på magen og våkner da av at han ikke skjønner noen ting, han ruller på siden inn i sprinklene og denger hodet osv osv. Så nå har vi begynt å ha han imellom oss og da sover han godt. Er jo redd for å lage en uvane i en alder av 7 mnd, men det er så deilig å sove.. Er de så gamle at de burde sove alene? Endret 29. desember 2015 av Yvelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 29. desember 2015 #6468 Del Skrevet 29. desember 2015 Vi samsover og har ingen planer om å slutte med det med det første. Enn så lenge så sover han så korte intervaller at jeg på ingen måte har noe overskudd til å stå opp mer enn absolutt nødvendig. Ikke har jeg så stor tro på uvaner heller. Så lenge alle trives med samsoving kan det umulig være noe problem tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 29. desember 2015 #6469 Del Skrevet 29. desember 2015 Samsover og har gjort det hele veien. Eneste måten hun sover på, også på dagen. Først fikk vi beskjed om avvenning og skrikekur, men så var det helomvending fra hs og nå skal vi bare gi henne nærheten hun trenger. Samsoving er gull her selv om jeg noen ganger kjenner på at det hadde vært deilig å ligge i fred, men vet jo at hun våkner hele tiden dersom hun ligger alene og at det tar evigheter å få lagt igjen. Hun ligger pakket inn mellom stor ammepute, sengekant og meg slik at hun ikke kan krabbe, åle eller rulle ut av sengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 29. desember 2015 #6470 Del Skrevet 29. desember 2015 Han legges i egen seng (bedside crib) men havner oppi med oss i løpet av natta. Jeg sover dårligere da selv, men orker ikke bruke tid på å få han til å sove i senga si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 29. desember 2015 #6471 Del Skrevet 29. desember 2015 Lille slapp ikke unna. Nå er hun også blitt syk. Når kontakter man lege ved omgangssyke hos disse små? Første gangen var hun bare åtte dager så da ble hun lagt inn. Nå tåler hun mye mer og kan jo drikke en del vann osv. Hun har null matlyst annet enn mm, men det er vel nok væske og næring i det for et par dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 29. desember 2015 #6472 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg mener å ha lest at man alltid skal kontakte lege når barn under ett år kaster opp. Vi tok en telefon til legevakten, det skader jo ikke å høre hvordan dere skal forholde dere og hva dere bør være obs på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 29. desember 2015 #6473 Del Skrevet 29. desember 2015 Og god bedring til den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 29. desember 2015 #6474 Del Skrevet 29. desember 2015 Hvis du er usikker, ringer du legevakta og spør, Askmeagain. Det viktigste er at disse små får i seg væske, så følg med på antall våte bleier og allmenntilstanden. Hvis hun blir slapp og gir lite respons ville jeg i hvert fall ha tatt en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 30. desember 2015 #6475 Del Skrevet 30. desember 2015 Vi samsover, har gjort det hele tida, og kommer sikkert til å gjøre det lenge. Iallfall så lenge jeg ammer på natta. Har en gutt som er veldig glad i nærhet, og det ser jeg ingen grunn til å nekte han. Litt slitsomt, men mest kos. Har hivi ut mannen da (han snorker), så vi har 180 seng for oss selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 30. desember 2015 #6476 Del Skrevet 30. desember 2015 Nå har jeg sittet med lille på brystet siden i går kveld. Hun kaster ikke opp, men er dårlig i magen (diaré) og har høy feber. Våkner hele tiden og er 110% avhengig av konstant kos og bevegelse for å være rolig og sove litt innimellom. Spiser null mat, men vil ha pupp konstant så godt er det. Skikkelig stygg hoste og helt tett. Stakkars lille Skal ringe legekontoret etterpå. Nå prøver mannen å gå litt med henne, men høres ut som jeg må ta over. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Bleiene er heldigvis blytunge iom hun dier hele tiden. Jeg føler meg så hysterisk når jeg ringer legen hver gang hun er syk men vil mye heller sjekke en gang for mye enn for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 30. desember 2015 #6477 Del Skrevet 30. desember 2015 Her legger lille seg i sprinkelsenga inne på vårt rom og sover greit der frem til en av oss legg seg. Da er det det kun samsoving som funker resten av natta. God bedring til den lille, Askmeagain! Det er så fælt når de er syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 30. desember 2015 #6478 Del Skrevet 30. desember 2015 God bedring til frøkna di, Askmeagain. Stakkars liten Og helt enig i at det er veldig mye bedre å ringe legen en gang for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 30. desember 2015 #6479 Del Skrevet 30. desember 2015 Takk dere! Jeg hater virkelig å ringe legen. Jeg ringte likevel og det er heldigvis bare et virus. Vi skulle bare fortsette som vi har med kos, paracet og amming. Utrolig kjipt at hun ikke godtar mannen for nå har jeg vært oppe i over 24 t og begynner å bli bra svimmel og sliten. Det er dog et godt tegn at hun hyler Barn skulle ikke fått lov å være syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 31. desember 2015 #6480 Del Skrevet 31. desember 2015 Off, god bedring til lille jenta di, Askmeagain89!! håper det gir seg snart.. Lille sover på eget rom her, og så lenge han sover godt på natten forblir han der Men jeg er glad jeg investerte i babycall med kamera! Bringebær: Han setter seg halvveis opp, men den ene foten kommer ikke frem så han trekker seg fort tilbake i krabbestilling. Akkurat nå er han inne i en veldig god periode hvor han krabber rundt å skal utforske alt og er veldig glad. Det nytes så lenge det varer GODT NYTTÅR TIL DERE ALLE! HÅPER 2016 BLIR LIKE BRA SOM 2015!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå