Bringebær Skrevet 27. august 2015 #5501 Del Skrevet 27. august 2015 Tura: vi skal ha middag og dessert, har leid inn ei som er kokk til å lage mat. Er ikke så ofte vi samles, og det er første gangen min og hans familie møtes slik (foruten om søndagsmiddag med foreldrene våre). Synes det er godt å ikke ha så mye som skal gjøres da, men at vi kan være sosiale med gjestene våre Nå begynner håret på toppen å komme tilbake her! Hun hadde jo så fint hår da hun ble født, men så mistet hun det. Håper bivirkningene etter vaksina gir seg snart graving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 27. august 2015 #5502 Del Skrevet 27. august 2015 Bruker dere dyne til babyen, eller er det noen som har prøvd sånne soveposer? Sånne som de har mange av på ikea vet jeg.. Min har bynt å sparke av seg dyna om natta, og blir helt rabiat (i søvne også..) når jeg legger den på igjen.. Tenker det blir litt dumt til høsten og vinteren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. august 2015 #5503 Del Skrevet 27. august 2015 Vi skal bestille mat av ei vi kjenner. Hun er fra Filippinene, og er utrolig flink til å lage mat! Så baker jeg noen kaker og får noen venninner til å bake, og så lar vi det bli med det. Uformelt, slik jeg liker det. Skal dere ha taler og sanger og sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. august 2015 #5504 Del Skrevet 27. august 2015 Yvelia: ikke enda, men jeg har et par poser på lur. Sydde noen til storebror, av et tykt flanellslaken. Brede seler oppe, akkurat som på en selebukse, og lang, vid pose nede. Knapp på skuldrene, lett å ta av og på hvis vi måtte skifte om natta. Funket som krutt på storebror som snurret som en snurrebass i senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 27. august 2015 #5505 Del Skrevet 27. august 2015 Vi planlegger dåpen nå, driver og forsøker å finne catering. Jeg er litt seint ute så mange er allerede booket. Det er bare 3,5 uker til. Blir veldig rolig da, bare 15 gjester eller noe, men orker ikke lage mat for det. Tenker tapas-koldtbord eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. august 2015 #5506 Del Skrevet 27. august 2015 Hvor gamle er deres små under dåpen? Vi har sen dåp fordi vi vil ha en spesiell prest og må vente til han har tid. Gutten vår er jo stor allerede, bruker 62-68 i klær allerede fra seks uker, så jeg er jo redd for å få et kjempestort dåpsbarn som ikke passer inn i noen dåpskjoler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 27. august 2015 #5507 Del Skrevet 27. august 2015 Nesten 5 måneder.Tok lang tid før vi orket å planlegge nie pga alt styret etter fødsel. Har en dåpskjole som ble laget til faren hans, som jo ble døpt noe yngre. Men kjolen passer nok fint siden han er så liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. august 2015 #5508 Del Skrevet 27. august 2015 Vi hadde jo navnefest for en måned siden. Gjorde det veldig enkelt med mat på restaurant og kake og kaffe hjemme. Kontrollen gikk fint i dag. Han veide 6845 og var 63,5 cm lang. Ligger helt i midten på kurven, skikkelig gjennomsnitt med andre ord. Stikkene gikk også bra, men da ventet mor på gabgen. Stakkars babyen min. Ikke merket noen redaksjon ennå, annet enn at han mer eller mindre har sovet siden vi kom hjem. Han nektet jo selvsagt å løfte på hodet fra mageleie, så vi skal tilbake om 14 dager igjen for det. Frem til da får vi øve intensivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. august 2015 #5509 Del Skrevet 27. august 2015 Vi brukte sånne poser til storebror. Han sparket av seg alt annet (og gjør det fremdeles... ) Tenker lillesøster også kommer til å bruke sånne etterhvert som det blir kjøligere, men enn så lenge reiver jeg henne i et strikkateppe. Vi har ikke landet på mat til navnefesten ennå, men familien pleier å trå til. Enklest mulig, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 27. august 2015 #5510 Del Skrevet 27. august 2015 Vi skal gjøre det enkelt med mat til dåpen. Kjøpe inn spekemat, røkt laks, roastbiff og lage eggerøre, salat sv noe slag og baguetter. Vi blir ca 25 stk. Første gangen hadde vi tapas fra cateringbyrå. Godt, men dyrt. Begge barna var/er ganske nøyaktig 3 mnd til dåpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 27. august 2015 #5511 Del Skrevet 27. august 2015 Nori: hvis han ikke liker å ligge på magen på gulvet (noe min ikke gjorde før) så legg han på magen på brystet og holdt en rangle eller noe som kan fange oppmerksomheten og få han til å trene nakken Hadde en forferdelig natt med masse hyl og frem med puppen hele tiden.. Håper det kun er vaksina som gjor det, og at natten i dag blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. august 2015 #5512 Del Skrevet 27. august 2015 Nori: hvis han ikke liker å ligge på magen på gulvet (noe min ikke gjorde før) så legg han på magen på brystet og holdt en rangle eller noe som kan fange oppmerksomheten og få han til å trene nakken Hadde en forferdelig natt med masse hyl og frem med puppen hele tiden.. Håper det kun er vaksina som gjor det, og at natten i dag blir bedre Takk for tips. Skal krysse fingrene for at dere får en god natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 27. august 2015 #5513 Del Skrevet 27. august 2015 Vesla her blir 4 ½ måned når hun skal døpes. Ideelt sett skulle vi vel hatt dåpen før, håper dåpskjolen passer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 27. august 2015 #5514 Del Skrevet 27. august 2015 Krysser fingrene for en rolig natt graving! Og for deg og Nori! Bra dere kom dere gjennom vaksinasjon. Har tenkt på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. august 2015 #5515 Del Skrevet 28. august 2015 Håper alle småttisene kommer seg etter vaksinen kjapt Her har vi endelig hatt en roligere natt, med bare fire matinger Tror kanskje kveldsgrøten begynner å hjelpe. Han er matglad. Tar hånda mi med grøtskjea og stapper den i munnen I dag skal vi på barsel-yoga som vi begynte på forrige uke Det var ganske tung styrke, og veldig gøy! Lillebror var ivrig vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 28. august 2015 #5516 Del Skrevet 28. august 2015 Fikk en Mail fra babyverden igår der det sto "termin i mai? Bli kjent med terminklubben din " Tenk at det er et år siden vi fikk positive tester! Virker som en evighet siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 28. august 2015 #5517 Del Skrevet 28. august 2015 Her merket vi lite til vaksina. Han sov og puppet i hele går ettermiddag, men ellers ingenting. Natta forløp som normalt og i dag er han så langt i strålende humør. Ja, tenkt at det straks har gått et år! Den 12. september fikk pinnen to streker. Blir helt rørt av å tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. august 2015 #5518 Del Skrevet 28. august 2015 Er vel straks et år siden jeg fikk positiv test Er så deilig å ikke skulle være kvalm og dårlig denne høsten! Bergansjakka mi minner meg bare om å være kvalm aldri mer! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 28. august 2015 #5519 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Tiden har gått fort! Jeg fant det ikke ut før jeg var 6,5 uke på vei så det er en stund til min dato Så bra at han liker grøt, Dorey. Jeg gleder meg til min kan begynne å prøvesmake. Har du testet med banan eller annen mos også? Natten gikk heldigvis bedre i natt, selv om det var en del oppvåkninger.. Men han er i godt humør nå i dag heldigvis Endret 28. august 2015 av graving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. august 2015 #5520 Del Skrevet 28. august 2015 Har prøvd jordbær, banan og latt han sutte litt på vannmelon Han elsker alt, Hehe. Blir rasende når han ikke får mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå