Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡


kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med et lite nurk. Som du sikkert har erfart de siste dagene blir det mindre tid på kg - så dette hadde jeg ikke fått med meg. Setefødsel også gikk det så bra! Fantastisk altså!!

Jeg slet også med ammingen og brukte skjold. Tenkte akkurat det samme som deg, skjold eller ingenting - valgte derfor skjold. Jeg har klart

Å slutte med det heldigvis! Nå vet jeg ikke hvorfor du må bruke skjold men jeg måtte pga innovervendte brystvorter. Men - fant ut at dersom jeg pumpet ltt først så kom de ut av seg selv og dermed klarte jeg slutte med skjold. Ettersom jeg har mye melk så må jeg pumpe litt først hver gang og dermed har vi kuttet skjold helt. Jeg tror du bare skal bruke skjold så lenge det hjelper dere pg du klarer å

Slappe av! For det er også viktig, baby merker ditt stress. :)

Kos dere masse og gratulerer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare føye til ... Veldig lett å få melkespreng - tette melkeganger med skjold! Dette har skjedd meg to gangef på tre uker. Derfor er det viktig å pumpe litt ved siden av. Ev kan du kjøpe lecitin på helsekosten. De virket fort på meg! Også huske på å massere masse. Gjerne i dusjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at skjold må jo være bedre enn ingen amming!:) så lenge dere trives med det så er vel det det viktigste?:) gjør det som du føler er best:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skjold på sykehuset for jeg ble så sår at jeg blødde. Så nektet hun bare å ta puppen uten skjold, men vi får til uten skjold innimellom så håper vi kan avvenne etterhvert :)

I dag på poliklinikken sa de at hvis skjold funket for oss så fortsett med det :) Og hun har lagt på seg nesten 300 gram på disse tre dagene. Nå veier hun 3304g og har tatt igjen fødselsvekten som var 3260g. Med andre ord - hun får nok mat :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har lille sovet mye bedre. Hun har et enormt sugebehov, så vi har såvidt startet med sutt på nattestid. Hun fikk den for å sovne i natt når hun ble så sint hver gang jeg tok hun av puppen. og hun var mett altså, var ikke interessert i å spise noe mer ville bare kosesutte og da vlir jeg så sår. Så her er det litt sutt altså, selvom det tydeligvis er fy-fy.

Og nå klarer vi oss uten skjold!! Hvis hun er for sulten og utålmodig så bruker vi det for ellers så blir hun så sint og får ikke tak, men det skjer max 1 gang i døgnet. Ellers spiser hun godt altså!

I dag gråt jeg litt når vi pratet sammen for hun er så fin :rodmer: Og de som følger meg på instagram og snap må jo bli dritlei av babybildene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...