Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡

kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg hatt mye mer energi en vanlig og fått gjort en del i heimen :) Skal forresten få lagt ut bilde på instagram av sengegavlen jeg lagde. Den mangler bare noen knapper enda.

Og ellers har det kommet mer slimpropp. Yummy! J syns ikke det var så stas å høre om :ler: Har menssmerter/murringer hver dag nå og en del kynnere. Spesielt om natten. Akkurat nå i dette sekund er det skikkelig ubehagelig, på grensen til vondt. Jeg har alltid vært skikkelig plaget med sterke menssmerter, siden jeg var 13 ca. Fikk smertestillende på resept hos legen, men endte med ppiller siden ingenting annet fungerte på smertene. Og sånn kjennes det ut nå, som om jeg skal få mensen i morgen. Og jeg kan ikke ta smertestillende engag. Men ikke mange ukene igjen nå! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringer er et modningstegn. Det sa jordmor til meg da mine satt i gang for en uke siden. Da sa hu at ting snart vil skje - nå gjaldt ikke det for meg i dette tilfellet da. Kanskje det skjer noe snart? Jeg husker ikke terminen din da.

Å vil gjerne følge deg på instagram - hvordan finner jeg deg ?

Håper smertene dine har gitt seg --)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringer er et modningstegn. Det sa jordmor til meg da mine satt i gang for en uke siden. Da sa hu at ting snart vil skje - nå gjaldt ikke det for meg i dette tilfellet da. Kanskje det skjer noe snart? Jeg husker ikke terminen din da.

Å vil gjerne følge deg på instagram - hvordan finner jeg deg ?

Håper smertene dine har gitt seg --)

31 dager igjen til termin. 23 April. Så skjer nok ikke boe enda :)

sender deg melding med instanavn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I helgen fikk jeg god massasje av J. Han masserte også øverste del av rumpa og bekken området. Det er så godt! Og jævlig vondt! Men det hjelper faktisk en god del. Man blir som regel stram i muskulaturen der når man har bekkenløsning. Gode samboeren min :hjerte:

I går var vi hos svigers å spiste lapskaus. Også spurte hun om vi hadde noe hentesett til A. Det har vi ikke. Og jeg tenkte jo at det var litt sent å spørre om det nå. Men hun bare lo å sa at det får hun ferdig lenge før termin hvis vi ville ha :fnise: Så da får vi hentesett da :hoppe: Så også på mange andre strikkeoppskrifter og gav henne noen som jeg har funnet tidligere. Der ar det visst flere "tanter", oldemor, farmor osv som ville strikke gitt. "Bare si ifra! Vi strenger masse nytt å strikke" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut ;) Godt han skjemmer deg bort litt!

Åå hentesett hørtes koselig ut. De som er flinke til å strikke gjør det veldig fort. Satt en kveld hos farmor og da jeg dro hadde hun strikket ferdig et par sokker gitt :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig!
Det er virkelig gull verdt med massasje nå på slutten, altså. Jeg er så bortskjemt at jeg får massasje nesten hver dag... :sjenert:

Ååh, så koselig med hjemmestrikkede klær! Det er jo det beste som finnes :nigo: Her har vi ikke noe spesielt hentesett, da jeg ikke ser helt vitsen med det for vår del. Vi har kort vei fra sykehuset og hjem og det er jo bare vi som skal se henne i bilen uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig!

Det er virkelig gull verdt med massasje nå på slutten, altså. Jeg er så bortskjemt at jeg får massasje nesten hver dag... :sjenert:

Ååh, så koselig med hjemmestrikkede klær! Det er jo det beste som finnes :nigo: Her har vi ikke noe spesielt hentesett, da jeg ikke ser helt vitsen med det for vår del. Vi har kort vei fra sykehuset og hjem og det er jo bare vi som skal se henne i bilen uansett :ler:

Er litt bortskjemt med massasje jeg også. Syns ikke det gjør noe :nigo:

Vi har heller ikke lang vei fra sykehuset. 15 min max og er jo bare oss 3 som skal hjem til TOMT hus. :fnise: men jeg har tenkt å lage minneramme og da syns jeg det er koselig å kunne putte hentesettet inn i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har skrevet her før men har lest. Så hei!!!

Heldig som får massasje av mannen!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå deilig med massasje. Signerer den! Kjenner det blir tyngre og tyngre i ryggen så passer bra med massasje der. Men føttene verker også! Snille mannen din :-) nyt det :)

Så bra med hjemmelagd hentesett. Det er litt gøy å ha noe som noen i familien har laget. Det er jo trossalt noe man kanskje rammer inn, eller i alle fall tar godt vare på

Til senere tider ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, veldig koselig med hentesett. Gleder meg til å se det :jepp:

I går fikk jeg brev i posten fra sykehuset. Time 8 april ang keisersnitt/setefødsel.. Da er jeg 38+2. Det syns jeg er alt for sent. Jeg har masse modningstegn og er selv født før termin. Hva hvis fødselen starter før 8 April da? MÅ keg ha keisersnitt da siden de ikke har målt bekkenet mitt? Eller MÅ jeg ha setefødsel siden det allerede er i gang? Får jeg da velge? Har jo så mange spørsmål.

Og ikke minst - mange får beskjed om at de skal legge seg ned hvis vannet går når baby er i seteleie og vente på ambulanse.. Andre sier at man skal legge seg ned og så komme seg til føden så fort som mulig. Andre igjen sier at dette er utdatert og at det bare er å ringe føden. Men navlestrengen kan jo komme i klem!? Hva skal jeg gjøre da? Ligge litt, stå litt, deretter rimge ambulanse og så kjøre til sykehuset selv. Alt på en gang :fnise: Får fnatt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag fikk jeg brev i posten ang ct-skanning. Det skjer allerede på mandag da :) Og på tirsdag er det jm time. Og min samboer har paskeferie så han får blitt med på begge timene.

Edit: Oog jeg er ferdig med å hekle tøfler til gullet. som faktisk ble veldig bra :nigo: Har også satt opp sengehimmel, palket litt mer i fødebagen og bestilt madrass til sprinkelsengen.

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spør jm på tirsdag om alt du lurer på! Hun vet nok en del av det :Nikke:

Går vannet før det så skader det jo ikke å legge seg ned og ringe føden:) da kan de fortelle hva du gjør videre! Men forstår deg godt. Ikke kjekt å gå rundt med så mange spm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok lagt meg ned og ringt føden som lillemeg sier, ja! :) Bedre å være føre-var!
At du kanskje må legge deg ned midt på gulvet på rema1000 for å ringe og deretter få beskjed om at det bare er tull og at du skal reise deg, får ikke hjelpe :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ja kanskje litt sen dato med ks? Du kan ikke kontakte sykehuset og spørre om dette da ? Ellers er de andre ideene som er nevnt gode - spør jordmor på tirsdagen :) jeg ville kanskje holdt meg mest mulig

Hjemme og i trygge omgivelser fremover og ja -lagt meg ned hvis noe skjedde. Ha telefonen med deg :-) skjønner det er mye tanker - ville tenkt mye av det samme selv. Men hvem vet - kanskje du slipper unna alt og bare kan trappe opp på sykehuset til en planlagt ks time :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja!! Ser for meg at vannet går midt på et kjøpesenter eller noe. Ille nok at vanne skal gå ite blant folk, men så må jeg legge meg ned å ringe i tillegg :ler:

Har ikke fått noe dato for keisersnitt, 8 april (uke 38+2) er bare en samtale om risiko osv ved setefødsel vs keisersnitt. Så en evt keisersnittdato blir jo enda senere. Sikkert i uke 39.. Såeh, spennende dette.

Men jeg prøver å ikke tenke så mye på det og bare ta det som det kommer :) Det som irriterer meg mest er de rundt meg som har så sterke meninger om hva jeg burde velge. og de med sterkest mening om saken er jo de som ikke har vært gjennom verken fødsel eller keisersnitt selv. Sånn som svigermor "Jeg hadde valgt keisersnitt. Det er jo det mest humane. Også gjør det jo ikke vondt og du kan sitte etterpå. Det er ikke sikkert du kan sitte etter en fødsel".. Ehm, gaad *mangler smilyen som slår seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var seint ja. Føler at påska ødelegger en del, blir jo brått mange dager som går bort. Men satser på at ikke fødselen starter før den tida da, sånn at du iallefall får et reelt valg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...