Gå til innhold

Er det håp for en sjenert mann, å treffe en sjenert jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en sjenert mann. Og det har jeg vært hele livet.

For at jeg i det hele tatt skulle ha noe sjans til å ha kontakt med det motsatte kjønn, har jeg alltid trent mye, kledd meg bra osv for å virke attraktiv. Slik at jeg hvertfall har oppnådd at jenter har prøvd seg på meg.

Men det har vært vanskelig for meg å treffe noen JEG vil ha. Og jeg liker jenter som er litt sjenerte.... Sånn som meg selv....

Frem til jeg var 32 hadde jeg kun prøvd meg på 1 jente. Og da var jeg 16 år, og drita.

Etter at jeg ble 32 prøvde jeg å ta tak i meg selv, og forsøkte å være litt aktiv selv også, ikke bare vente på at damer skulle ta kontakt. Men jeg føler meg ikke komfortabel i den rollen i det hele tatt. Jeg har fått til noen kortvarige forhold. Men det blir bare så "feil" for meg.

Er det i det hele tatt noen mulighet for at en sjenert mann, skal klare å finne seg en sjenert dame?

Anonymous poster hash: a258b...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,men da må du gå for de sjenerte da,ikke alle andre. Derfor det har føltes feil for deg hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det :) Men kanskje ikke like lett som for en åpen og utadvent person. Du må bare tørre å ta noen sjangser.

Den som får deg er heldig.



Anonymous poster hash: 43170...272
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, to sjenerte personer vil av naturlig årsaker ikke ta kontakt med hverandre! Du må bare slippe alle hemninger løs, ikke være redd for å tabbe deg ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en sjenert mann, og jeg er kjempesjenert selv! Så det er garantert håp for deg:-)

Ville ikke vært med noe annet enn en sjenert mann. Da har man forståelse for hverandre!

Men regn med at det kan ta litt tid... Det tok en stund før vi en av oss turte å ta kontakt, og veien derifra til kjærestepar var også litt lang. Men definitivt verdt det:-)

Det er også en idé å prøve å komme i kontakt med jenter som har noen av de samme interessene du selv har. Da har begge noe å snakke om.

Om du kan komme i kontakt med jenter via nettet, så hjelper det! Jeg og kjæresten min hang både i samme miljø og hadde profil på samme nettsteder (ikke datingside), så mulig vi var litt heldige der. Gjorde det lettere å ha noe å snakke om når vi møttes i det "virkelige" liv.

Lykke til!



Anonymous poster hash: 93ab4...60d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg er en sjenert mann. Og det har jeg vært hele livet.

For at jeg i det hele tatt skulle ha noe sjans til å ha kontakt med det motsatte kjønn, har jeg alltid trent mye, kledd meg bra osv for å virke attraktiv. Slik at jeg hvertfall har oppnådd at jenter har prøvd seg på meg.

Men det har vært vanskelig for meg å treffe noen JEG vil ha. Og jeg liker jenter som er litt sjenerte.... Sånn som meg selv....

Frem til jeg var 32 hadde jeg kun prøvd meg på 1 jente. Og da var jeg 16 år, og drita.

Etter at jeg ble 32 prøvde jeg å ta tak i meg selv, og forsøkte å være litt aktiv selv også, ikke bare vente på at damer skulle ta kontakt. Men jeg føler meg ikke komfortabel i den rollen i det hele tatt. Jeg har fått til noen kortvarige forhold. Men det blir bare så "feil" for meg.

Er det i det hele tatt noen mulighet for at en sjenert mann, skal klare å finne seg en sjenert dame?

Anonymous poster hash: a258b...70b

det er sikkert mulig. Men for min del sliter jeg å snakke med andre som er sjenerte og tør derimot opp om jeg snakker med noen som ikke er sjenerte for da føler jeg meg tryggere siden jeg er sjenert. Men det er meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, klart det burde være mulig. Jeg er også en litt sjenert dame. Og jeg har egentlig bare blitt kontaktet av forholdsvis selvsikre menn. Men jeg kan være litt svak for de sjenerte... :)

Jeg husker en gang at jeg innledet samtale med en mann. Den gangen hadde jeg forstått at han hadde en interesse, ved at han flere ganger stilte seg (alene) akkurat ved siden av meg. Så jeg sa hei til han, og så gikk praten ganske lett.

Hvis du viser på en eller annen måte at du er interessert i en dame, så kan hun tørre å snakke til deg.



Anonymous poster hash: c768d...7fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Du er ikke alene om å være sjenert, men hvordan få kontakt med de sjenerte, kan jo være en utfordring.

Et vennlig smil kan smelte is, så bare vær blid. imøtekommende. Man trenger vel ikke være utadvent for å gi noen du vil bli bedre kjent med, et lurt smil?

Jeg håper det ordner seg for deg. Stille vann har dypest bunn, sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg har som sagt prøvd litt den senere tida.

Men jeg brant meg litt da jeg gikk inn i ett forhold. Jeg slapp hemningene da jeg var i date-fasen, og konsentrerte meg veldig hardt om å være utadvendt.

Men forholdet fungerte veldig dårlig etter at jeg "blei meg selv" etter en stund.

Bare en sånn ting som å skulle endre facebook-status var var noe jeg syns var flaut. Og det gjorde at dama trodde jeg var flau over å være sammen med henne. Og sånn fortsatte det.

Hun trodde faktisk ikke på meg da jeg sa jeg var sjenert. For jeg hadde jo ikke virka sånn da jeg traff henne!

Anonymous poster hash: a258b...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sikkert mulig. Men for min del sliter jeg å snakke med andre som er sjenerte og tør derimot opp om jeg snakker med noen som ikke er sjenerte for da føler jeg meg tryggere siden jeg er sjenert. Men det er meg.

Morsomt å høre at du er sjenert. For du fremstår absolutt ikke som en sjenert person på forumet.

Anonymous poster hash: c768d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en sjenert mann, og jeg er kjempesjenert selv! Så det er garantert håp for deg:-)Ville ikke vært med noe annet enn en sjenert mann. Da har man forståelse for hverandre!Men regn med at det kan ta litt tid... Det tok en stund før vi en av oss turte å ta kontakt, og veien derifra til kjærestepar var også litt lang. Men definitivt verdt det:-) Det er også en idé å prøve å komme i kontakt med jenter som har noen av de samme interessene du selv har. Da har begge noe å snakke om. Om du kan komme i kontakt med jenter via nettet, så hjelper det! Jeg og kjæresten min hang både i samme miljø og hadde profil på samme nettsteder (ikke datingside), så mulig vi var litt heldige der. Gjorde det lettere å ha noe å snakke om når vi møttes i det "virkelige" liv. Lykke til! Anonymous poster hash: 93ab4...60d

Koselig å høre :)

Jeg tror jeg må prøve å gå den veien der ja. Men dessverre er mange av interessene mine typisk "mannsdominerte" intresser (kampsport, fisking osv).

Anonymous poster hash: a258b...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Det er alltid håp! I denne tråden er det en mann som tidligere ikke turte å kjøpe en iskrem alene på Narvesen og hadde sosial angst som nå sjarmerer kvinner i hverdagen.

Synes ikke du skal definere deg selv som en sjenert mann med de begrensninger det fører med seg for livet ditt. Du er fortsatt ung nok til å ta tak i dette slik mange andre har gjort før deg.

Kanskje kan du bli mannen som snakker med kvinner?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid håp! I denne tråden er det en mann som tidligere ikke turte å kjøpe en iskrem alene på Narvesen og hadde sosial angst som nå sjarmerer kvinner i hverdagen.

Synes ikke du skal definere deg selv som en sjenert mann med de begrensninger det fører med seg for livet ditt. Du er fortsatt ung nok til å ta tak i dette slik mange andre har gjort før deg.

Kanskje kan du bli mannen som snakker med kvinner?

:)

Hehe :) Artig den ja :)

Men, saken er det at jeg har gjort veldig mye opp gjennom livet for å "kurere" sjenansen min. Men jeg blir veldig sliten av å forsøke å være noe jeg ikke er. Det er ingen traumatiske hendelser eller lignende som har gjort meg sjenert. Jeg har bare alltid vært det. Helt fra jeg lærte å snakke.

Og det kan kanskje høres rart ut. Men jeg trives egentlig veldig godt med å være stille og sjenert. Det er det som er "meg". :) Det er kun det å komme i kontakt med damer JEG liker, som er ett problem.

Anonymous poster hash: a258b...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :) Artig den ja :)

Men, saken er det at jeg har gjort veldig mye opp gjennom livet for å "kurere" sjenansen min. Men jeg blir veldig sliten av å forsøke å være noe jeg ikke er. Det er ingen traumatiske hendelser eller lignende som har gjort meg sjenert. Jeg har bare alltid vært det. Helt fra jeg lærte å snakke.

Og det kan kanskje høres rart ut. Men jeg trives egentlig veldig godt med å være stille og sjenert. Det er det som er "meg". :) Det er kun det å komme i kontakt med damer JEG liker, som er ett problem.

Anonymous poster hash: a258b...70b

Enig i det du sier her! Jeg føler også at det er meg å være sjenert, og det blir feil å prøve å være noe jeg ikke er. Men skulle veldig gjerne turt mer når det kommer til å ta kontakt med menn... :)

Anonymous poster hash: 995d2...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sjenert jente, men vil ikke ha en sjenert mann. Har vært med en sjenert mann tidligere som var snill og hyggelig, ingenting vondt å si om han. Men jeg synes det kan bli litt kjedelige samtaleemner mellom to sjenerte, man kan jo være stille sammen med en usjenert mann. Men litt mer spicy blir det. Om du skjønner? Hvorfor vil du ha en sjenert jente? :) Regner med at en litt mer sosial jente hadde likt en sjenert fyr. Men kanskje jeg tar feil.

Du må ikke miste motet, for som du ser så er det flere som godt kunne tenkt seg en sjenert mann. :)

lykke til!



Anonymous poster hash: 08a6e...d56
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Hehe :) Artig den ja :)

Men, saken er det at jeg har gjort veldig mye opp gjennom livet for å "kurere" sjenansen min. Men jeg blir veldig sliten av å forsøke å være noe jeg ikke er. Det er ingen traumatiske hendelser eller lignende som har gjort meg sjenert. Jeg har bare alltid vært det. Helt fra jeg lærte å snakke.

Og det kan kanskje høres rart ut. Men jeg trives egentlig veldig godt med å være stille og sjenert. Det er det som er "meg". :) Det er kun det å komme i kontakt med damer JEG liker, som er ett problem.

Anonymous poster hash: a258b...70b

Hmm...

Hva legger du i sjenert egentlig?

Jeg er veldig for at ingen skal være noe de ikke er, men pass deg så det ikke er en unnskyldning. Jeg likte for eksempel ikke særlig godt å gå ut når jeg var yngre, men jeg fant jo ut at det egentlig var meg selv og ikke utelivet som var problemet.

Noen blir også overrasket når jeg sier at jeg er innadvendt. Altså, jeg er ganske sosial og åpen, men jeg trenger en del tid for meg selv og har ikke alltid lyst å være sammen med andre mennesker. Ofte innebærer det også at jeg gjerne kan være stille rundt andre mennesker, men det er ikke på grunn av sjenanse .(som jeg mener er mer styrt av frykt), mer det at jeg genuint liker å holde kjeft.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm...

Hva legger du i sjenert egentlig?

Jeg er veldig for at ingen skal være noe de ikke er, men pass deg så det ikke er en unnskyldning. Jeg likte for eksempel ikke særlig godt å gå ut når jeg var yngre, men jeg fant jo ut at det egentlig var meg selv og ikke utelivet som var problemet.

Noen blir også overrasket når jeg sier at jeg er innadvendt. Altså, jeg er ganske sosial og åpen, men jeg trenger en del tid for meg selv og har ikke alltid lyst å være sammen med andre mennesker. Ofte innebærer det også at jeg gjerne kan være stille rundt andre mennesker, men det er ikke på grunn av sjenanse .(som jeg mener er mer styrt av frykt), mer det at jeg genuint liker å holde kjeft.

:)

"Sjenert" er det ordet veldig mange bruker når de skal beskrive meg.

Og det tror jeg er fordi jeg ikke liker å snakke om meg selv til mennesker jeg ikke kjenner veldig godt.

Anonymous poster hash: a258b...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sjenert mann. Og det har jeg vært hele livet.

For at jeg i det hele tatt skulle ha noe sjans til å ha kontakt med det motsatte kjønn, har jeg alltid trent mye, kledd meg bra osv for å virke attraktiv. Slik at jeg hvertfall har oppnådd at jenter har prøvd seg på meg.

Men det har vært vanskelig for meg å treffe noen JEG vil ha. Og jeg liker jenter som er litt sjenerte.... Sånn som meg selv....

Frem til jeg var 32 hadde jeg kun prøvd meg på 1 jente. Og da var jeg 16 år, og drita.

Etter at jeg ble 32 prøvde jeg å ta tak i meg selv, og forsøkte å være litt aktiv selv også, ikke bare vente på at damer skulle ta kontakt. Men jeg føler meg ikke komfortabel i den rollen i det hele tatt. Jeg har fått til noen kortvarige forhold. Men det blir bare så "feil" for meg.

Er det i det hele tatt noen mulighet for at en sjenert mann, skal klare å finne seg en sjenert dame?

Anonymous poster hash: a258b...70b

Ja, men da MÅ du ut av din egen komfortsone og sjekke henne opp.... Sjenerte jenter tar ikke kontakt.

Anonymous poster hash: 1d03c...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å høre at du er sjenert. For du fremstår absolutt ikke som en sjenert person på forumet.

Vet den ikke var til meg, men jeg og kan nok bli sett på som sjenert irl, selv om jeg kanskje ikke fremstår som det på nett. Men sånn er det med ganske mange egentlig.

Introvert er jeg og. :sjenert:

Sjenerte jenter tar ikke kontakt.

Det er faktisk sant, med mindre man eventuelt tar kontakt på nett. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er kar nok til å åpne kontakt med ei dame, er du i prinsippet sjanseløs. Det er mannen som engasjerer.

Men hvorfor er du sjenert? Er du innadvent? Er du tiltaksløs? Er du sikker på at du ikke har noe å tilby andre? Du må komme fram til om det er en dårlig vane eller et personlighetstrekk. er det en dårlig vane, så kvitter du deg med den. Er det et personlighetstrekk, så bruker du det til din fordel: han tause, mystiske fra kioskromanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...