Gå til innhold

Hvordan kan menn som blir voldtatt bli humor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det du som i går skrev noe alà at de beste spøkene er når andre ikke helt er sikker på om det er spøk?

Det er mulig jeg tar feil og tråden er som kjent redigert.

Det er sant men som en annen også sa, hvis den slår feil, altså blir oppfattet feil så er den desto styggere.

Og ettersom det er to stk her inne som har skrevet at de ikke tok det som en spøk men reelt, så ble feilen av han enda styggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man kan umulig være en interessant person uten å le seg i hjel av Jackass og dra "Squeal like a pig"-spøker minst en gang om dagen.

For en liten gjennomtenkt setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri i ditt liv, dratt en spøk eller ledd av en spøk om: voldtekt, henrettelse, aids, kreft, tjukke mennesker, tynne mennesker, noen som har tisset på seg, krig, noen som har slått seg på penis, folk som har person forstyrrelser eller liknende?

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg har aldri ledd eller dratt en spøk om noe av dette. Det er bare lavmål og uempatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg har aldri ledd eller dratt en spøk om noe av dette. Det er bare lavmål og uempatisk.

Da har jeg aldri i mitt liv møtt noen som er i nærheten av så snille som deg. Veldig fint av deg :)

Men jeg er skeptisk til om det er sant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg aldri i mitt liv møtt noen som er i nærheten av så snille som deg. Veldig fint av deg :)

Men jeg er skeptisk til om det er sant..

Det er sant, og jeg kjenner mange som heller ikke har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liten gjennomtenkt setning.

Setningen din er mindre.

Du beskylder henne for å være kjedelig fordi hun ikke ler av voldtekt, aids, folk som slår seg eller har personlighetsforstyrrelser. Jeg er kanskje ikke den eneste som bør tenke meg om før jeg skriver.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus

Det er sant men som en annen også sa, hvis den slår feil, altså blir oppfattet feil så er den desto styggere.

Og ettersom det er to stk her inne som har skrevet at de ikke tok det som en spøk men reelt, så ble feilen av han enda styggere.

Og enda vil du stå på krava om å vitse om voldtekter? I tråden er det mange som mener at det er smakløst nettopp fordi slike vitser blir oppfattet feil og blir da desto styggere.

Du vet aldri når en eller flere av tilhørerne faktisk har blitt voldtatt, blitt misbrukt eller har nær familie som er blitt drept.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setningen din er mindre.

Du beskylder henne for å være kjedelig fordi hun ikke ler av voldtekt, aids, folk som slår seg eller har personlighetsforstyrrelser. Jeg er kanskje ikke den eneste som bør tenke meg om før jeg skriver.

Nei fordi hun aldri har ledd av at en eneste spøk om noen av disse tingene. Da har du veldig tørr humor. Men ja litt unødvendig kommentar av meg var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda vil du stå på krava om å vitse om voldtekter? I tråden er det mange som mener at det er smakløst nettopp fordi slike vitser blir oppfattet feil og blir da desto styggere.

Du vet aldri når en eller flere av tilhørerne faktisk har blitt voldtatt, blitt misbrukt eller har nær familie som er blitt drept.

Det som er hele poenget, du skal ikke spøke om slikt med mindre du vet hvordan du skal gjøre det og gjerne kjenner "publikum". At det skal være så vanskelig å forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fordi hun aldri har ledd av at en eneste spøk om noen av disse tingene. Da har du veldig tørr humor. Men ja litt unødvendig kommentar av meg var det.

En trenger ikke å ha tørr humor for å ikke ha ledd av noen av disse tingene. En god komiker kan få uskyldige ting til å bli morsomme, uten bekostning av andre mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Det som er hele poenget, du skal ikke spøke om slikt med mindre du vet hvordan du skal gjøre det og gjerne kjenner "publikum". At det skal være så vanskelig å forstå..

En filmprodusent kjenner ikke sitt publikum. Ikke en stand-up komiker heller. Om du sitter med kameratene dine og slår slike evneveike vitser er èn ting, noe annet er det når det er et bredt og ukjent publikum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En filmprodusent kjenner ikke sitt publikum. Ikke en stand-up komiker heller. Om du sitter med kameratene dine og slår slike evneveike vitser er èn ting, noe annet er det når det er et bredt og ukjent publikum.

Kjenner du ikke publikum må spøken være veldig god. Så fortsatt, ingen problem med å le av en vits om voldtekt, så sant den er gjort bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg er empatisk, snill og omsorgsfull som dagen er lang, men jeg ler av svart humor, AFV og liknende, og mener at det meste kan spøkes med om det blir gjort på rett måte. I følge KG er jeg da avstumpet og bør tvangsinnlegges prompte. Det finnes nyanser i denne debatten, men som vanlig forsvinner de i debattene her inne. Jeg ler ikke av at mennesker blir voldtatt, men jeg kan humre av de nevnte scenene i "Kill Bill" og "Pulp fiction". Jeg er ikke verre enn at jeg innrømmer det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En trenger ikke å ha tørr humor for å ikke ha ledd av noen av disse tingene. En god komiker kan få uskyldige ting til å bli morsomme, uten bekostning av andre mennesker.

Det er sant men når man ikke klarer å le av noe som kan være støtende for andre, da blir det litt spesielt.

Men det er min smak, du syns sikker det er spesielt å være motsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er empatisk, snill og omsorgsfull som dagen er lang, men jeg ler av svart humor, AFV og liknende, og mener at det meste kan spøkes med om det blir gjort på rett måte. I følge KG er jeg da avstumpet og bør tvangsinnlegges prompte. Det finnes nyanser i denne debatten, men som vanlig forsvinner de i debattene her inne. Jeg ler ikke av at mennesker blir voldtatt, men jeg kan humre av de nevnte scenene i "Kill Bill" og "Pulp fiction". Jeg er ikke verre enn at jeg innrømmer det.

Da er du et grusom menneske i følge KG. Beklager og velkommen i klubben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Da er du et grusom menneske i følge KG. Beklager og velkommen i klubben:)

Jeg skjønner det, men da får jeg bare leve med det. Vet godt hvem jeg er og hva jeg står for, så hvis jeg skal dømmes for at jeg liker Tarantino-filmer, f.eks, så får det stå sin prøve. Man må da klare å skille på det, og å vitse med at en kompis har blitt voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Nei nei nei, har du ledd av noen av de personene jeg listet opp? Enkelt å svare ja eller nei.

Dette handler ikke om kun de som slår seg.

Når har du listet opp personer? Jeg kan ikke se at du har skrevet noen navn jeg altså.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, men da får jeg bare leve med det. Vet godt hvem jeg er og hva jeg står for, så hvis jeg skal dømmes for at jeg liker Tarantino-filmer, f.eks, så får det stå sin prøve. Man må da klare å skille på det, og å vitse med at en kompis har blitt voldtatt.

Jeg elsker som sagt Tarantino-filmer, men synes fortsatt det er virkelig trist at voldtekt av menn ufarliggjøres og spøkes med i så stor grad som det gjør.

Hvem er det som har skrevet at man bør tvangsinnlegges for å ha svart humor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg at voldtekt (av menn) er humor. Noen eksempler på dette? Synes uansett ikke det høres spesielt festlig ut...

F.eks. "Kill Buljo". Der blir hovedpersonen voldtatt på det groveste i sykesengen mens han ligger i koma. Hadde offeret vært en kvinne, tror jeg det hadde blitt saftige reaksjoner fra alle hold.

Anonymous poster hash: 88b44...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg elsker som sagt Tarantino-filmer, men synes fortsatt det er virkelig trist at voldtekt av menn ufarliggjøres og spøkes med i så stor grad som det gjør.

Hvem er det som har skrevet at man bør tvangsinnlegges for å ha svart humor?

Vel, jeg bare satte det litt på spissen, sånn i god KG-ånd ;) Har ikke sagt at noen mener at man skal tvangsinnlegges.

Ja. Nei. Klart det skal ikke spøkes med i tide og utide, men jeg nekter å ha dårlig samvittighet for å la meg underholde av Tarantino - f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...