Gå til innhold

Hvordan kan menn som blir voldtatt bli humor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi kvinners forståelse og respekt for mannlig seksualitet er fraværende. Husk også at de fleste kvinner fryder seg over å kunne tråkke på en mann som ligger nede. Der menn gir en kvinne en hjelpende hånd tar kvinner rennefart og kliner til med et spark i balla.

Virkelig? Virkelig???

Tror du bør skifte omgangskrets. Eller slutte å generalisere så inn i gamperæva. Jeg har fått min mengde dritt av menn jeg bare har vært snill mot, jeg sier ikke til den mannlige befolkningen at de er noen drittsekker på generelt grunnlag av den grunn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en overvekt av mannlige manusforfattere og regissører, så dette skjønte jeg ikke mye av.

Jeg opplever også at det ofte er menn som ler av disse scenene - selv i tilfeller hvor de ikke er ment humoristisk i det hele tatt.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noe forsvarsgreier. Akkurat som når enkelte menn er ekstreme homohatere, så blir enkelte menn veldig opptatt av at det er morsomt med voldtekt. Kanskje de har en indre voldsmann slik som homohatere har en indre homse.

Jeg tror det ofte er nervøsitet og misforståtte forventninger når (enkelte) menn ler av voldtekt på film i hvert fall.

Jeg så American History X sammen med noen kompiser for en stund siden, og flere av dem så nervøst rundt seg og lo, mens jeg hadde store problemer med å la være å brekke meg. Det skjedde en slags merkelig gruppegreie hvor ting tydeligvis blir ekstra skremmende hvis man viser at man klarer å identifisere seg med offeret, og det å le skaper en distanse til det hele, som AB også nevner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å dra det så langt.

Fordi noe grusomt har skjedd så syns jeg ikke det gjør at hele verden må slutte å tulle om det. Syns det er en litt barnslig holdning.

Du vil evne deg å sette deg inn i sånne ting når du blir litt eldre.:) Når jeg var så ung som deg, så jeg heller ikke alvorlighetsgraden av sånne ting.:)

Anonymous poster hash: c2e23...4d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din holdning som er barnslig!

Forklar er du snill. Tenk deg godt om før du svarer, så du er sikker på at du ikke har tullet med noe som har vært grusomt for andre.

Du mener at når en stygg hendelse skjer, så pålegger det hele verden å ikke tulle om slikt igjen?

Snakk om å være barnslig.

Greit å ikke like en sånn spøk selv men å klage på at andre gjør det blir barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil evne deg å sette deg inn i sånne ting når du blir litt eldre. :) Når jeg var så ung som deg, så jeg heller ikke alvorlighetsgraden av sånne ting. :)

Du mener at når en stygg hendelse skjer, så pålegger det hele verden å ikke tulle om slikt igjen?

Forresten så er de styggeste vitsene jeg har hørt, fortalt av eldre mennesker. Så nei, det du sier stemmer nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det må være lov å tulle om uansett.

Hva om det å "gå full igjennom slottsparken" hadde vært et like utbredt meme (for damer) som å "miste såpa" (for menn). Hadde det vært like morsomt?

Anonymous poster hash: 48f12...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det å "gå full igjennom slottsparken" hadde vært et like utbredt meme (for damer) som å "miste såpa" (for menn). Hadde det vært like morsomt?

Morsomt? Du må jo finne noe morsomt med det først, å bare fortelle om en grusomhet er ikke morsom. Men å finne noe morsomt ved å bruke den sammenlikningen kan være morsomt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste spøkene er de man ikke helt er sikre på om er en spøk ;)

Problemet er at fallgruven er stor om det viser seg å ikke være en spøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Hva om det å "gå full igjennom slottsparken" hadde vært et like utbredt meme (for damer) som å "miste såpa" (for menn). Hadde det vært like morsomt?

Anonymous poster hash: 48f12...8f9

Det er ikke helt det samme akkorat. Å miste såpe indikerer at noen stanger kuken mot ræva di og kanskje tar seg en tur inn hvis du er god og innsåpet. Den sier ingenting om bruk av foreks vold eller noen fullbyrdelse av akten.

En tur i slottsparken innebærer at noen overfaller deg med vold, drar deg med til et kratt og gjennomfører en voldtekt av deg. Skal du først sammenligne noe får de finne to tilsvarende ting. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Thursday fra 1998 illustrerer godt et nasty eksempel på en kvinne som voldtar en mann. Det blir ekstra ille ved at hun trekker fram at han er utro med kjæresten og at hun forhåpentligvis blir gravid, det er kanskje mindre vold inne i bildet enn "normalt" men det er desto mer psykisk vold. (vel foruten for at hun planlegger og skyte han etter at kommer ugh)

Kan være greit og se for de som innbiller seg at det at en kvinne voldtar en mann ikke er spesielt ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit og se for de som innbiller seg at det at en kvinne voldtar en mann ikke er spesielt ille.

Tror nok ikke det er mange som mener at det ikke er ille. Enda ikke møtt en slik person i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi menn generelt ikke tar seg selv så himla seriøst som det kvinner ser ut til å gjøre, og ei heller er menns selvbilde primært kollektivt betinget. Dersom en mann f.eks. velger å prostituere seg, hisser ikke alle andre menn seg opp fordi denne mannen da "setter andre menn i et dårlig lys". Menns selvbilde er primært individuelt betinget, samt at menn i større grad har humoristisk sans. Derfor lager heller ikke menn så mye støy og halloi over alt mulig rart som det kvinner gjør, som f.eks. dersom noen drar en vits om en mann som har blitt voldtatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt det samme akkorat. Å miste såpe indikerer at noen stanger kuken mot ræva di og kanskje tar seg en tur inn hvis du er god og innsåpet. Den sier ingenting om bruk av foreks vold eller noen fullbyrdelse av akten.

En tur i slottsparken innebærer at noen overfaller deg med vold, drar deg med til et kratt og gjennomfører en voldtekt av deg. Skal du først sammenligne noe får de finne to tilsvarende ting. :opplyser:

Du vet like godt som meg at det å "miste såpa" ikke indikerer det i det hele tatt, men at det er en "vits" om voldtekter i fengsel. Om du virkelig tror at noen kan "tar en tur innom" med et uhell bare du har såpet inn rumpesprekken, så vet jeg ikke om jeg kan hjelpe deg. Da skal det være snakk om en utrolig presis og en utrolig liten penis.

Anonymous poster hash: 48f12...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Du vet like godt som meg at det å "miste såpa" ikke indikerer det i det hele tatt, men at det er en "vits" om voldtekter i fengsel. Om du virkelig tror at noen kan "tar en tur innom" med et uhell bare du har såpet inn rumpesprekken, så vet jeg ikke om jeg kan hjelpe deg. Da skal det være snakk om en utrolig presis og en utrolig liten penis.

Anonymous poster hash: 48f12...8f9

Du har feil. Å miste såpa er en vits om homofili og kan i visse kontekster også mene voldtekt, mens din "Gå full gjennom slottsparken" er en vesentlig grovere versjon som utelukkende betyr voldtekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har feil. Å miste såpa er en vits om homofili og kan i visse kontekster også mene voldtekt, mens din "Gå full gjennom slottsparken" er en vesentlig grovere versjon som utelukkende betyr voldtekt.

Gå full gjennom slottsparken er ikke en setning som gir uttrykk for noen morsomheter. Du trenger noe mer der.

Å miste såpa i dusjen har blitt det og er i seg selv en liten "spøk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor aksepterer vi at voldtekt av menn kan brukes som humor i filmer, mens dette ikke forekommer med kvinner?

Anonymous poster hash: 88b44...caa

fordi det er tabu. Og mange tenker fortsatt at det ikke går an. Gamle stereotypier som at menn alltid ønsker sex henger igjen ennå dessverre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, det er det ikke. Denne latterlige ufarliggjøringen gjør bare ting enda verre for menn som blir voldtatt av kvinner, og de har det ille nok fra før.

De finnes forøvrig nok av "morsomme" scener hvor menn blir voldtatt av menn. Siden jeg allerede var inne på Quentin Tarantinos filmer, kan jeg nevne scenen i Pulp Fiction med Marcellus Wallace og Zed.

det var jo ikke morsomt. Og voldtektsforbryteren fikk en brutal straff..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så mye rart dere spekulerer i. Voldtekt er aldri morro uansett om det er kvinne eller mann som står på andre enden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...