Gå til innhold

Spagetti på sfo........

Fremhevede innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Spaghetti med ketchup? Æææææsj

Dakar liten. Send med matpakke du

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spagetti med ketchup går helt fint an å spise. Litt kjedelig kanskje, men man må ikke ha saus eller pølse til o.l. Send med en matpakke med barnet kanskje?

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Spaghetti med ketchup? Æææææsj

Dakar liten. Send med matpakke du

unger syns jo sånt er godt
  • Liker 5
Gjest Badebuksa
Skrevet

unger syns jo sånt er godt

Ikke alle. Husker da jeg gikk på sfo, fikk vi spaghetti, men med ordentlig kjøttsaus og greier.

Ketchup er jo bare sukker og noen få tomater. Isj. Øsj. Æsj.

Skrevet

De burde saksøkes.

:danse:

Skrevet

Jeg synes det er greit at de får spagetti, men synes det er rart at de ikke får noe kjøtt eller pølser ved siden av. Skjønner at noen av barna kun spiser halal når det gjelder kjøtt, men de som kan spise kjøtt kunne kanskje fått kyllingkjøtt? Det finner man jo ofte til en rimelig penge. Spaghetti med bare ketchup til blir bare trist. Anonymous poster hash: 0221a...3eb

Muslimske kan ikke spise vanlig kyllingkjøtt, der må være halal.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Muslimske kan ikke spise vanlig kyllingkjøtt, der må være halal.

alle muslimer er ikke like nøye på det
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Har en sønn som da akkuart har startet skole og sfo... De får varm mat en gang i uken på sfo, En dag hadde de da fått spagetti. Når man leser spagetti tenker vel de fleste at det er pasta spagetti og kjøttsaus, pølse eller noe sånt.

Men sfo hadde da servert spagetti og kun kokt spagetti med kertsjup og saft til..

Syns dere dette er greit? Etter en skole dag og komme til sfo og kun få spagetti med kertsjup? Få servert masse tomme karbohydrater... De som ville kunne få brødskive men måtte da selv spørre etter det.

Jeg syns ikke dette var greit ihvertfall, ville bare høre hva andre mener.. :ler:

Anonymous poster hash: 27dd1...c59

Anonymous poster hash: 5aaa9...b44

Man betaler for SFO? Jeg synes det du forteller er hårreisende. Verre enn verst. Skal SFO først tilby et varmt måltid får de gjøre det ordentlig!

Det du forteller om er for dårlig, da får de la være å skryte på seg et varmtmåltid.

Uintelligente løsninger fester seg lett til et samfunn som har penger men ikke dannelse og innsikt.

Hadde jeg opplevd dette ville jeg ha klager og foreslått alternative løsninger for de...og jeg ville ha måttet lage varmmåltidet selv og sendt det med i emballasje.

Oppgitt. Barn fortjener det beste!

Skrevet

alle muslimer er ikke like nøye på det

Og noen "muslimer" spiser også svinekjøtt osv... Vanlig kylling er uansett det motsatte av halal, haram.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Man betaler for SFO? Jeg synes det du forteller er hårreisende. Verre enn verst. Skal SFO først tilby et varmt måltid får de gjøre det ordentlig!

Det du forteller om er for dårlig, da får de la være å skryte på seg et varmtmåltid.

Uintelligente løsninger fester seg lett til et samfunn som har penger men ikke dannelse og innsikt.

Hadde jeg opplevd dette ville jeg ha klager og foreslått alternative løsninger for de...og jeg ville ha måttet lage varmmåltidet selv og sendt det med i emballasje.

Oppgitt. Barn fortjener det beste!

jeg derimot syns det er imponerende at de tilbyr mat i det hele tatt. Det gjorde de ikke da jeg var barn
  • Liker 2
Skrevet

Vi har hatt akkurat samme problematikken her. Ei som spiser sakte og ikke har tid til å spise opp. Men jeg kan jo ikke diktere hva slags mat hun skulle fått i sfo bare pga det (gikk bare på sfo i ett år, der var det matpakke alle dager unntatt en dag hvor det var varm-mat. Ofte suppe)

Det vi gjør her er å ofte ta et knekkebrød rett etter skolen da vi kommer hjem, nettopp for å stilne den verste sulten. Hvis det er så lite som skal til før han blir vrang ville jeg laget en rutine på et bittelite mellommåltid da dere kommer hjem etter sfo. Uansett hva han har spist der.

Lurt med mellommåltid ja. :jepp: Heldigvis får de god mat på sfo her, stort sett brødskive med pålegg. Og når de en sjelden gang får varmmat er det gjerne noe mer avansert, som fiskekaker, grønnsaker og poteter..

Men forventer på ingen måte at Sfo skal ha varmmat, synes brødskiver er topp.. Da finner alle barn et pålegg de liker. Men om de først skal ha, synes jeg de bør ha noe mer enn bare kokt spagetti..

Skrevet

Sender alltid med ekstra matpakke, men han vil vel ikke sitte å spise den når alle andre spiser denne spagettien.. Så fint det var flere som skjønte hva jeg mente.. :)

Ts

Skrevet

Sender alltid med ekstra matpakke, men han vil vel ikke sitte å spise den når alle andre spiser denne spagettien.. Så fint det var flere som skjønte hva jeg mente.. :)

Ts

Husk at du fortsatt ikke vet hvor ofte det kommer til å skje. Som nevnt tidligere har vi pleid å spise kjøttsaus og spaghetti ca en gang i måneden, og de to-tre årene frøkna nektet å spise kjøttsausen så ble det kun spaghetti og ketshup. En gang innimellom går vel fint, tenk på det som en ekstra-lørdag ;)

Skrevet

SFO? Trodde det het AKS nå jeg (aktivitetsskolen). Fikk hvertfall høre det av nevøen min da jeg spurte om han hadde begynt på SFO ;)

Skrevet

Hei.

Jeg fikk ofte spaghetti, og kun det, da jeg gikk på SFO på barneskolen. Og vel, jeg er her den dag idag. :fnise: Så jeg ville ikke ha bekymret meg om dette blir servert en gang iblant.

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg fikk ofte spaghetti, og kun det, da jeg gikk på SFO på barneskolen. Og vel, jeg er her den dag idag. :fnise: Så jeg ville ikke ha bekymret meg om dette blir servert en gang iblant.

Det er vel ingen som tror at man dør av det, men foreldre flest har heldigvis litt større ambisjoner enn bare å holde liv i ungene.

Anonymous poster hash: 786c4...912

• Liker 8
Skrevet

Det er vel ingen som tror at man dør av det, men foreldre flest har heldigvis litt større ambisjoner enn bare å holde liv i ungene.

Anonymous poster hash: 786c4...912

Det var ment som en liten spøk. Jeg forstår selvsagt at foreldre ikke ønsker at barna deres kun skal bli servert en rett, men om dette blir servert en gang i blant, synes i hvert fall ikke jeg er et 'problem' ;)

Skrevet

SFO? Trodde det het AKS nå jeg (aktivitetsskolen). Fikk hvertfall høre det av nevøen min da jeg spurte om han hadde begynt på SFO ;)

Det er vel forskjellig fra skole til skole :)

Skrevet

Ts: Hva har de andre varmmåltidene vært da?

Kanskje greit å se litt mer av hva de serverer før man skriker ulv.

• Liker 2
Gjest Dønn_ærlig
Skrevet

Vil jo anta at foreldrene betaler for maten og i de fleste kommunene har de fokus på sunn mat og spaghetti er vel ikke akkurat det en sulten barne mage trenger etter en lang dag på skolen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...