Gå til innhold

Samboeren min nekter meg å dra på guttetur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dama mi nektet meg å dra på tur med venner, hadde hun visst hvor tingene hennes skulle ha vært når jeg kom hjem. Særlig dersom hun hadde vært med sine venner tidligere på tur. Ingen eier hverandre i et forhold. Eller, i noen virker deg som, men det hadde aldri fungert for meg. Hadde ikje dama mi stolt på meg, hadde vi ikke hatt noe sammen å gjøre. Kontrollerende kjærringer er ikke greia for meg.

Anonymous poster hash: f697d...198

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis mannen din er av samme oppfatning, og det funker for dere, er det fint.

Hvis han derimot er uenig med deg, men føyer seg for å bevare husfreden, er det ikke bra overhodet.

He he, ja det er ikke godt å si hva som er grunnen;) etter 20 års ekteskap har aldri dette spm vært på bane:) Men han vet hva jeg synest om dette temaet.:)

Anonymous poster hash: 641e8...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dama mi nektet meg å dra på tur med venner, hadde hun visst hvor tingene hennes skulle ha vært når jeg kom hjem. Særlig dersom hun hadde vært med sine venner tidligere på tur. Ingen eier hverandre i et forhold. Eller, i noen virker deg som, men det hadde aldri fungert for meg. Hadde ikje dama mi stolt på meg, hadde vi ikke hatt noe sammen å gjøre. Kontrollerende kjærringer er ikke greia for meg.

Nå vart jeg bare enda mer glad i min mann. Heldigvis er han ikke som deg!!!! Hva er det du kan gjøre sammen med venner på ferie som du ikke kan gjøre med dama di?? Det lurer jeg på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vart jeg bare enda mer glad i min mann. Heldigvis er han ikke som deg!!!! Hva er det du kan gjøre sammen med venner på ferie som du ikke kan gjøre med dama di?? Det lurer jeg på.

Så fint du har funnet en som passer deg da.

Jeg kan fint gjøre akkurat det samme med venner som kjærester, men jeg har behov og lyst til å tilbringe tid med de og. Ikke tråkke oppi dama til en hver tid hele tiden.

Kollegaturer er ikke åpen for kjærester, ektefeller, barn, venner eller noen andre som ikke jobber i firmaet. Så skulle hun nektet det også kanskje fordi hun ikke får være med?

Nei. Bedre å ha ei som ikke er kontrollerende, sjalu og eiersyk. Og som klarer å ha et liv i tillegg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du har funnet en som passer deg da.

Jeg kan fint gjøre akkurat det samme med venner som kjærester, men jeg har behov og lyst til å tilbringe tid med de og. Ikke tråkke oppi dama til en hver tid hele tiden.

Kollegaturer er ikke åpen for kjærester, ektefeller, barn, venner eller noen andre som ikke jobber i firmaet. Så skulle hun nektet det også kanskje fordi hun ikke får være med?

Nei. Bedre å ha ei som ikke er kontrollerende, sjalu og eiersyk. Og som klarer å ha et liv i tillegg.

Kontrollerende, eiersyk og sjalu? ja ja kall det hva du vil. Men det er ikke alltid det er so lett å rå over de indre følelsene? Jeg har vært åpen fra dag en om hvordan jeg har det mtp dette temaet. Han vet at jeg sliter der, men det betyr ikke at han ikke har ett liv, det er no feil, på dagtid er det jobb og hobby, kvelden har vi alle de søte barna våre og før leggings av oss voksne er det tv og skravling. Jeg er på jobb, og driver idrett på ettermiddag/tidleg kveld, etter det er det familien som tell. Vi bytter på å kjøre barna til aktiviteter. Jo du, jeg har ett rikt liv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja det er ikke godt å si hva som er grunnen;) etter 20 års ekteskap har aldri dette spm vært på bane:) Men han vet hva jeg synest om dette temaet.:)

Som en annen har sagt, så er det vel og bra at det fungerer for dere. Men det betyr ikke at ingen aleneturer er en oppskrift alle bør følge.

Jeg tror at det, for de fleste av oss, er godt å kunne tilbringe litt tid med venner uten partner innimellom. Både for å bevare vennskap og for å få litt "pusterom" i en hektisk familiehverdag.

Både jeg og min mann drar på ca 4 turer hver i året. Helg eller langhelg. Lengere periode har ikke vært et tema ennå, men når barna blir større og ferieukene ikke er like dyrebare mhp på å få skoleferiene til å henge sammen, kan jeg godt se for meg at det kan komme på tale med en uke f.eks

Fjelltur med bare venner blir f.eks noe helt annet enn en tur med barn. Man kan gå mye lenger og slipper å ta hensyn til slitne unger.

Det samme med en helgetur til en by. Man får faktisk shoppet på en helt annen måte bår man ikke har mann og barn på slep. Og kan gå ut på kvelden, noe man jo ikke kan når man har med barna.

For meg er det viktig å få liv til å være en voksen kvinne innimellom, ikke bare mor og kone. Det er jeg selvfølgelig på jobben, men det er godt med litt fritid uten familien også. I alle fall noen få ganger i året.

Anonymous poster hash: 7d220...781

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en annen har sagt, så er det vel og bra at det fungerer for dere. Men det betyr ikke at ingen aleneturer er en oppskrift alle bør følge.

Jeg tror at det, for de fleste av oss, er godt å kunne tilbringe litt tid med venner uten partner innimellom. Både for å bevare vennskap og for å få litt "pusterom" i en hektisk familiehverdag.

Både jeg og min mann drar på ca 4 turer hver i året. Helg eller langhelg. Lengere periode har ikke vært et tema ennå, men når barna blir større og ferieukene ikke er like dyrebare mhp på å få skoleferiene til å henge sammen, kan jeg godt se for meg at det kan komme på tale med en uke f.eks

Fjelltur med bare venner blir f.eks noe helt annet enn en tur med barn. Man kan gå mye lenger og slipper å ta hensyn til slitne unger.

Det samme med en helgetur til en by. Man får faktisk shoppet på en helt annen måte bår man ikke har mann og barn på slep. Og kan gå ut på kvelden, noe man jo ikke kan når man har med barna.

For meg er det viktig å få liv til å være en voksen kvinne innimellom, ikke bare mor og kone. Det er jeg selvfølgelig på jobben, men det er godt med litt fritid uten familien også. I alle fall noen få ganger i året.

Vet du hva? Jeg virkelig skjønner det at noen har slike behov, det respekterer jeg :) Men jeg hadde aldri klart å gjort det mot mine:) Men vi alle er jo so forskjellige, i min verden so er det bare kone og mor livet som teller;) kanskje det endrer seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg virkelig skjønner det at noen har slike behov, det respekterer jeg :) Men jeg hadde aldri klart å gjort det mot mine:) Men vi alle er jo so forskjellige, i min verden so er det bare kone og mor livet som teller;) kanskje det endrer seg etterhvert.

Gjøre hva mot hvem? Å dra bort et par dager er da ikke gjøre noe MOT noen??

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk aldri hørt om Pattaya engang, så for meg hadde det ikke gjort stort. Men hadde jeg hatt dame og hu skulle til Kreta på jentetur hadde det steila! Har flere i omgangskretsen som dra rpå jentetur til Kreta, og de bildene jeg finner derfra er ikke mye gode! 4 forhold har gått føyken fordi de har vært utro der nede, ei kom hjem til tomt hus pga bilder på facebook. Ei anna ei har fortsatt bilder liggende ute fra et party sted jeg ikke husker navnet på, bildene var på en 18+ del av siden for å si det slik! Så jeg fnyser like mye av damer som drar til Kreta som mannfolk som drar til Pattaya!

Og uansett ser det jo ikke akkurat ut til at det er problemet her, for han får jo heller ikke lov til å dra til Kreta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre hva mot hvem? Å dra bort et par dager er da ikke gjøre noe MOT noen??

Ja hva tror du??? Reist på ferie uten barn og mann og brukt masse penger slik at de store opplevelsene barna kan få på ferie uteblir bare fordi mamma er ego å berre må på jentetur å lade batteri og bla bla bla!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel litt om hvor lur man er som mann også kanskje? Man kan jo tenke så langt at man finner seg et annet feriested for å ta litt hensyn også...Som hun over meg sier, så er det jo et ganske ekstremt "miljø" der borte....Ikke det at man nødvendigvis mistenker partner for utroskap, men tanken på all alkoholen og damer som klenger seg på, så skjønner jeg den uggne følsen det da må være å sitte alene hjemme mens typen er der nede.

Beste svar^^

Det handler om å ta litt hensyn. Det er slett ikke sikkert at mannen skal hore rundt, men det er følelsen at han er et sted hvor alt er SÅ tilgjengelig og med fest og moro osv.

Som jeg har skrevet tidligere, hvis du drar når du vet hvor dårlig hun liker det så vet du at det blir ubehagelig, hun vil sitte hjemme og engste seg i 14 dager... Man er sammen i et forhold, enten man har blind tillit til hverandre eller ikke, så bør man ta hensyn slik at begge parter er noenlunde fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Må si jeg føler litt med dere begge her egentlig. Skjønner virkelig hvorfor dama di reagerer, både med tanke på reiselengde og valg av destinasjon. To uker i en by som er kjent for prostitusjon, strippeklubber/strippebarer osv og et "heftig" uteliv, ville blitt for drøyt for de fleste kvinner. Har selv vært i Pattaya og trivdes IKKE, da nesten alt jeg observerte var lettkledde kvinner og transseksuelle langt bortover gatene.

Men jeg husker også at en av mennene jeg reiste med hadde med seg golfsettet sitt, og oppsøkte stadig golfbaner her og der. Og dessuten så skjønner jeg ikke helt hvorfor noen menn skulle ønske å gjøre noe som helst med de damene og/eller transseksuelle i Thailand, de ser jo ikke bra ut... Jeg tenker da at de fleste menn som vet at dama de har hjemme er av kvalitet ikke vil finne på noe tull med horene i Thailand.

Endret av daisydaisy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva tror du??? Reist på ferie uten barn og mann og brukt masse penger slik at de store opplevelsene barna kan få på ferie uteblir bare fordi mamma er ego å berre må på jentetur å lade batteri og bla bla bla!!

Ingen av oss har brukt mye penger på turene våre. Det er mest snakk om å besøke venner på andre siden av landet, eller tilbringe et par dager på fjellet i telt eller lånt hytte. Og vi har romslig nok økonomi til å ha akkurat de feriene vi ønsker som familie.

Så igjen; hvordan gjør man noe MOT noen ved å være borte fra fredag etter jobb til søndag kveld?

Barna og den aldre foreldren hygger seg sammen hjemme eller med venner på hjemstedet, evt drar på hytta vår som ligger i kort avstand fra vårt hus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av oss har brukt mye penger på turene våre. Det er mest snakk om å besøke venner på andre siden av landet, eller tilbringe et par dager på fjellet i telt eller lånt hytte. Og vi har romslig nok økonomi til å ha akkurat de feriene vi ønsker som familie.

Så igjen; hvordan gjør man noe MOT noen ved å være borte fra fredag etter jobb til søndag kveld?

Barna og den aldre foreldren hygger seg sammen hjemme eller med venner på hjemstedet, evt drar på hytta vår som ligger i kort avstand fra vårt hus.

Om du leser hovudinnlegget en gang til so ser du der står 2 uker! Om ikke det har noe å si for barnas sin opplevelser so vet ikke jeg, jeg hadde ihvertfall ikke gjort dette mot mine!! Tenk hvor flaut dette er : 1 skoledag etter ferien, "hei lille venn hvordan har du det da, har du vært på ferie i år? nei jeg var ikke på ferie fordi mamma var 2 uker i syden med vennen sine og pappa var 2 uker i Thailand med vennene sine, so jeg var for det meste på besøk med besteforeldre sammen med 1 av mine foreldre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser hovudinnlegget en gang til so ser du der står 2 uker! Om ikke det har noe å si for barnas sin opplevelser so vet ikke jeg, jeg hadde ihvertfall ikke gjort dette mot mine!! Tenk hvor flaut dette er : 1 skoledag etter ferien, "hei lille venn hvordan har du det da, har du vært på ferie i år? nei jeg var ikke på ferie fordi mamma var 2 uker i syden med vennen sine og pappa var 2 uker i Thailand med vennene sine, so jeg var for det meste på besøk med besteforeldre sammen med 1 av mine foreldre"

Jeg har skrevet, og det har vel de fleste andre også, at to uker høres litt vel mye ut når man har små barn. Men det handler om TID. Penger regner jeg med man har greit med om man har tenkt seg en slik guttetur. For mange er det ingen motsetning mellom å gå råd til familieferie og et par mindre turer, særlig ikke for de av oss som virkelig proritere reiser og opplevelser.

Altså er jeg ikke enig med TS.

Jeg er samtidig ikke enig med deg. Jeg tror virkelig ikke at å aldri dra vekk på egenhånd, ikke en gang for en liten fjelltur en helg, er en løsning å anbefale. Det blir for lite romslig overfor hverandre. Om man ikke føler lyst til å ta en helgetur bort, så gjør lån selvfølgelig ikke det. Men man bør absolutt la sin partner gå denne muligheten om hun/han har lyst på er par dager borte fra familien.

Både jeg og min mann setter pris på å kunne gå skikkelig fjellturer i blant, dvs 4 mil på en dag ol. Noe som naturligvis ikke lar seg kombinere med barn i barnehage- eller småskolealder.

Og å faktisk kommer seg på et teaterstykke eller konsert en gang i året eller så, er det virkelig storforlangende?

Jeg aksepterer fult ut at du ikke har lyst til å dra på helgetur uten familien din. Men jeg aksepterer ikke at du mener det å dra bort et par dager er å gjøre noe MOT noen.

Denne helgen er min mann på padletur med tre andre karer han har kjent siden studietiden. Jeg er sikker på at han koser seg, samtidig som han også gledet seg til å se igjen meg og ungene i morgen kveld.

Men jeg og ungene har det da fint vi også. Nå bygger sønnen Lego, mens datteren "lager kake" til meg i lekekjøkkenet sitt. Etterpå, når regnet forhåpentligvis har gitt seg, tar vi en tur på lekeplassen. I morgen skal vi på besøk til min venninne med barn på samme alder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollerende, eiersyk og sjalu? ja ja kall det hva du vil. Men det er ikke alltid det er so lett å rå over de indre følelsene? Jeg har vært åpen fra dag en om hvordan jeg har det mtp dette temaet. Han vet at jeg sliter der, men det betyr ikke at han ikke har ett liv, det er no feil, på dagtid er det jobb og hobby, kvelden har vi alle de søte barna våre og før leggings av oss voksne er det tv og skravling. Jeg er på jobb, og driver idrett på ettermiddag/tidleg kveld, etter det er det familien som tell. Vi bytter på å kjøre barna til aktiviteter. Jo du, jeg har ett rikt liv:)

Da er det greit at hver finner en partner en passer med. Du har funnet en som enten ikke har noe behov for å finne på stort med venner enn å henge litt med de dann og wann, eller som er lydig nok til å henge hjemme i skjørtene til konemor for husfredens skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe særlig tro på forhold skal vare i lengden hvor man aldri gjør noe hver for seg. Å Være meg sammen med kun venner på en hytte en helg uten kjæresten er deilig engang i blandt og han reiser også bort helger i ny og ne med kompiser. Det er noe vi kommer til å fortsette med når vi får barn bare i mindre omfang. Jeg er samboer, og blir også en mor men samtidig er jeg også meg som et individ med venner. Så litt egentid tror jeg er godt for forholdet i lengden. Å ha rene jente og guttekvelder er bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe særlig tro på forhold skal vare i lengden hvor man aldri gjør noe hver for seg. Å Være meg sammen med kun venner på en hytte en helg uten kjæresten er deilig engang i blandt og han reiser også bort helger i ny og ne med kompiser. Det er noe vi kommer til å fortsette med når vi får barn bare i mindre omfang. Jeg er samboer, og blir også en mor men samtidig er jeg også meg som et individ med venner. Så litt egentid tror jeg er godt for forholdet i lengden. Å ha rene jente og guttekvelder er bra.

Det er STEDET TS skal reise til som er diskusjonen i denne tråden.

Anonymous poster hash: 9ab46...280

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er STEDET TS skal reise til som er diskusjonen i denne tråden.

Anonymous poster hash: 9ab46...280

Og det STEDET er de fleste enige om at er litt drøyt.

Men så har det kommet noen "ekstremister" som synes man ikke skal dra på tur før seg selv overhodet. Og dermed sporet tråden i denne retningen, i kjent KG stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun reise på jentetur, så kan du reise på guttetur. Det skal gå begge veier. Men jeg synes 2 uker er litt lenge, siden dere har barn. Men hun kan i bunn og grunn ikke nekte deg å dra. Man må ha tillit til hverandre.

Min samboer reiser på guttetur (korte) 1-2 ganger i året. Skulle tatt seg ut hvis jeg hadde nektet han det gitt......

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...