Gå til innhold

Jørgen Foss hos Hellstrøm...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker ikke som om du helt forstår mekanismene rundt fedme. Som oftest er det andre, mer dypereliggende ting som gjør at det går så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker ikke som om du helt forstår mekanismene rundt fedme. Som oftest er det andre, mer dypereliggende ting som gjør at det går så langt.

Jeg er godt overvektig selv, så jo. Det er jo selvfølgelig mange faktorer som spiller inn når det kommer til overvekt, men folk må faktisk til en viss grad ta litt ansvar selv også. - Man blir ikke over 200 kilo fordi man har så mye energi og spiser sunt.

Sier som sagt ikke at han ikke har mange gode idéer, men han må begynne å kalle en spade for en spade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Her er det statens som veileder folk til å ta feil matvalg:

http://www.vl.no/samfunn/mener-statens-helseråd-er-latterlige-1.67545

Her er det prisen på smågodt som gjør at folk blir overvektige:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Vil-ha-forbud-mot-prisdumping-pa-smagodt-7160474.html

Dette er fra nett møte med Foss på vg nett:

Svar:

Et annet spm derfra(Ja, personen som stilte spm fortjener en på trynet):

Svar:

Skal jeg finne fler?

Med disse eksemplene bekrefter du egentlig at det er hvem som sier noe som er saken her, ikke hva som blir sagt.

For det som Jørgen Foss sier i disse eksemplene er nøyaktig det samme som leger, ernæringsfysiologer, og andre representanter innenfor kosthold og helse presenterer som forklaring og løsninger på overvektsproblematikken.

Men med en gang Jørgen Foss sier det samme som disse blir det ikke lenger sett på som forklaringer og løsninger, men som bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse.

Du kan være enig eller uenig i det som blir sagt, men det er etter min mening mye mer nyttig å fokusere på utsagnene og ikke personen som sier dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal vi gjøre når det gjelder fedme da? Eller hva var poenget ditt?

Fedme er jo selvforskylt da. Jeg har aldri sett noen som er født fete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som enhver kommentar Jørgen Foss kommer med, er lik usaklig innlegg for mange. Uansett hvordan eller hva han sier, blir folk sin konklusjon at dette bare er tull og at han synes synd på seg selv. Hvis en slankere person hadde sagt noe av det samme, hadde det sikkert vært en helt legitim kommentar, og et viktig samfunnsspørmål.

Synes det er leit at det er så mange Kari Jaquesson personer her inne, som kommer med slike usaklige tilnærmelser. Man har rett til å ha en mening, men man trenger ikke angripe og/eller mobbe andre personer av den grunn. Noe av det hun sier kan være sant, men hun gjør uttalelsen usaklig ved at hun angriper Foss som person. Totalt unødvendig, og sier vel strengt talt mye om henne. Når hun sier ting som: "Du har gjemt bort ditt egentlige jeg i et lass av fett", får ikke jeg inntrykket av at hun kun har konstruktiv kritikk å komme med. Som overvektig eller hva man enn måtte være, tror jeg ikke at man får mer motivasjon til å forandre på ting når folk prakker på deg slikt dritt. At hun i tillegg sitter på TV2 og unskylder kommentarene sine, blir jeg lettere forbannet. Hun vet godt hva hun sa, og at ikke alle setter pris på slikt.

Foss er en veldig artig skrue, etter min mening. Har sett han i ulike programmer på TV, og må si at denne fyren virker som en positiv, humoristisk og jordnær person. Hans kroppsfasong bør ikke ha noe å si for hvordan han skal bli behandlet. Alle mennesker er like mye verdt, uansett størrelse. Han kan av og til komme med noen merkverdige uttalelser, men det kan vel de aller fleste i blant. Så jeg synes ikke at folk skal fokusere på dette for mye, men heller diskutere viktigheten av mye av det han kommer med, for det er mye bra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Men hva med de som er undervektige da? Hvis det blir dyrere med godteri blir det jo vanskeligere for dem å prøve å legge på seg?

(Ja jeg setter det veldig på spissen her, med vilje)

Ikke bare er det et argument satt på spissen, det er idiotisk også. Det er ingen som TRENGER billig godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en dokumentar om han for litt siden. Jeg fikk ikke et godt inntrykk. Og jeg mener moren hans har en del av skylden. Måten hun snakket til han på, og måten han oppførte seg på minnet mye om en liten gutt. Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...