Gå til innhold

Jørgen Foss hos Hellstrøm...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hva med de som er undervektige da? Hvis det blir dyrere med godteri blir det jo vanskeligere for dem å prøve å legge på seg?

(Ja jeg setter det veldig på spissen her, med vilje)

Satt på spissen eller ei, det blir bare helt usaklig. Undervektige bør da under ingen omstendigheter bruke sjokolade eller andre godterier til å legge på seg. Var heller ingen som sa sjokolade skulle bli forbudt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt på spissen eller ei, det blir bare helt usaklig. Undervektige bør da under ingen omstendigheter bruke sjokolade eller andre godterier til å legge på seg. Var heller ingen som sa sjokolade skulle bli forbudt.

Satt på spissen var kanskje litt feil ordbruk. Jeg prøvde bare å være like usaklig som Jørgen Foss

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jørgen Foss må ta ansvar for overvekten sin selv. Han får ikke noe respekt av meg sånn som han holder på.

Hvordan holder han på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen Foss må ta ansvar for overvekten sin selv. Han får ikke noe respekt av meg sånn som han holder på.

Amen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jørgen Foss må ta ansvar for overvekten sin selv. Han får ikke noe respekt av meg sånn som han holder på.

Gjelder det samme for LHHL? De er jo også stort sett selvforskyldt syke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det samme for LHHL? De er jo også stort sett selvforskyldt syke.

Går de ut med så mange provoserende utsagn, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går de ut med så mange provoserende utsagn, da?

Jeg har heller ikke sett noe så voldsomt provoserende fra Foss heller. Tobakk skal gjemmes av hensyn til helsa vår. Nå er vel fedme snart et større helseproblem, kanskje man bør ta noen grep der også. Ser ikke hva som er så provoserende med det. Endret av Petra75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sett noe så voldsomt provoserende fra Foss heller. Tobakk skal gjemmes av hensyn til helsa vår. Nå er vel fedme snart et større helseproblem, kanskje man bør ta noen grep der også. Ser ikke hva som er så provoserende med det.

Det var mest ansvarsfraskrivelsen jeg tenkte på.

Jeg synes heller ikke tobakk og godteri kan sammenliknes helt, når godteri faktisk er noe de aller fleste spiser - det er mat. Tobakk er et rusmiddel.

Endret av magicpie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det samme for LHHL? De er jo også stort sett selvforskyldt syke.

Mener du LHL?

Men du er altså enig med Jørgen om at det ikke er hans egen skyld at han er overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du LHL?

Men du er altså enig med Jørgen om at det ikke er hans egen skyld at han er overvektig?

Det er mye jeg er enig med Jørgen i. Som at det kan gi en positiv virkning å gjøre usunn mat mindre tilgjengelig. På samme måte som det har virket mht tobakk og alkohol.

Når det gjelder hvem som har skylden for Jørgens overvekt, vet jeg at han har vært kraftig overvektig siden han var guttunge. Noen burde ha tatt grep der, andre enn den lille guttungen selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var mest ansvarsfraskrivelsen jeg tenkte på.

Jeg synes heller ikke tobakk og godteri kan sammenliknes helt, når godteri faktisk er noe de aller fleste spiser - det er mat. Tobakk er et rusmiddel.

Godteri trenger vi strengt tatt ikke som mat. Det gjør ingenting om det ligger et annet, litt mindre åpenlyst sted i butikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg er enig med Jørgen i. Som at det kan gi en positiv virkning å gjøre usunn mat mindre tilgjengelig. På samme måte som det har virket mht tobakk og alkohol.

Når det gjelder hvem som har skylden for Jørgens overvekt, vet jeg at han har vært kraftig overvektig siden han var guttunge. Noen burde ha tatt grep der, andre enn den lille guttungen selv.

Men herlighet da, hvorfor kan ikke folk heller bestemme selv? Norge - verdens største barnehage! Snart må vil vel ha følger når vi går ute, kan hende vi faktisk kan falle å få skrubbsår :O
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet da, hvorfor kan ikke folk heller bestemme selv? Norge - verdens største barnehage! Snart må vil vel ha følger når vi går ute, kan hende vi faktisk kan falle å få skrubbsår :O

Føler du at det er en grov inngripen i livet ditt om sjokoladen flyttes fra kasseområdet til f.eks. grønnsaksavdelingen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler du at det er en grov inngripen i livet ditt om sjokoladen flyttes fra kasseområdet til f.eks. grønnsaksavdelingen? :klo:

Samme for meg hvor sjokoladen står, vil forsåvidt se den mer om den står i grønnsaksavdelingen for det er der jeg er mest. Men har folk virkelig så dårlig impulskontroll at de ikke klarer å la være å kjøpe masse sjokolade bare fordi det står en sjokolade ved kassen - ja da får de jo søren meg skylde seg selv for evt skader de etterhvert vil få av overvekt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri trenger vi strengt tatt ikke som mat. Det gjør ingenting om det ligger et annet, litt mindre åpenlyst sted i butikken.

Det er helt greit for meg, jeg er enig i at det ikke bør ligge ved kassaområdet. Men selv om godteriet står svært synlig i butikken, så er det da ingen som fysisk har tvunget i ham sjokolade. Det har han greid fint selv. Man tar faktisk et valg når man kjøper den sjokoladen, og da kan man ikke skylde på noen andre enn seg selv. (Ja, jeg har selv vært så vidt overvektig, og det var ene og alene min skyld selv om det var psykiske problemer inne i bildet. Jeg kan da ikke skylde på noen andre for det?)

Og noe som jeg synes er tidenes mest latterlige argument: "Jeg tenker så mye på andre at jeg har ikke tid til/ har glemt å ta vare på meg selv, så derfor har jeg blitt tjukk." (Ikke Jørgen Foss sine ord altså, men dessverre noe jeg har hørt alt for mange ganger)

Jeg dømmer ikke folk med overvekt, men de må stå til ansvar for det selv. Okei, du har lavt stoffskifte, men det er da ikke myndighetene sin skyld? Er det så viktig å plassere skylden hos noen i det hele tatt?

Endret av magicpie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har et avhengighetsforhold til mat, og sliter med å styre innkjøpet og inntak. Man sier ikke til en narkoman at det "er jo bare å slutte".

Har man ikke dette avhengighetsforholdet selv, skjønner man vel kanskje heller ikke hva det får ut på, og det er lett å øse ut av seg lettvinte løsninger og svada.

Men dette har jeg diskutert så mange ganger her inne, så jeg orker ikke. Men det går jo an å prøve å Google mat/avhengighet/spiseforstyrrelser så kan man lese seg litt opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har et avhengighetsforhold til mat, og sliter med å styre innkjøpet og inntak. Man sier ikke til en narkoman at det "er jo bare å slutte".

Har man ikke dette avhengighetsforholdet selv, skjønner man vel kanskje heller ikke hva det får ut på, og det er lett å øse ut av seg lettvinte løsninger og svada.

Men dette har jeg diskutert så mange ganger her inne, så jeg orker ikke. Men det går jo an å prøve å Google mat/avhengighet/spiseforstyrrelser så kan man lese seg litt opp selv.

Jeg har selv et avhengighetsforhold til mat, og kan "binge-spise" godteri og snacks for mange hundre kroner på én kveld. Jeg kan prøve å skjerpe meg så mye jeg vil, men ofte er det umulig å stoppe. Så jeg skjønner godt det avhengighetsforholdet. Men det er jo fortsatt ikke myndighetene sin skyld?

Endret av magicpie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...