Gå til innhold

Jørgen Foss hos Hellstrøm...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Storesøstra mi er ganske overvektig, og vi diskuterte han og hun derre Kari Jaquesson en gang.

Vi var begge enig i at han der er en dårlig talsperson for overvektige.

Han snakker alt for mye ut ifra seg selv hele tiden. Ikke alle overvektige er som han!!

Min søster er foreksempel helt klar på at hin er overvektig fordi hun putter inn for mye og beveger seg for lite.

Altså er det selvforskyldt.

Men hva så??!

Gir det andre rett til å kritisere henne? -nei!

Har vi ikke alle våre laster, noen mer synligere enn andre? -ja!

Hun foreksempel, jobber fullt, har kjæreste og mange venner og er en veldig positiv og glad person.. Man MÅ ikke stakkarsliggjøres fordi om man er tykk!!

Nei! Han der Jørgen Foss må snart skjønne at noen overvektige faktsik bare vil være i fred og ikke vil ha sympati, ikke trenge å unnskylde seg fordi de spiser for mye og rett og slett bare vil bli sett på som alle andre mennesker.

Jeg er selv slank/normal og spiser sundt, jogger går mye på ski/rulleski, men jeg røyker i blandt. Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt for svak fordi jeg røyker, det er tvert om et valg jeg tar -risikoen det er å røyke veid opp mot gleden det gir, tilsier at jeg tar meg en sigg med god samvittighet i helgene. Innbiller meg at det kan være litt det samme med mat for de som er overvektige?!

Anonymous poster hash: 49249...a2e

Det er overhode ikke det samme.

Anonymous poster hash: 9b2cc...e4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er overhode ikke det samme.

Anonymous poster hash: 9b2cc...e4f

Jeg mente at det sikkert kan være det for NOEN!

Selvfølgelig er psykiske eller fysiske problemer ofte årsak til sykelig overvekt hos mange, men Jørgen Foss sine uttalelser baserer seg ofte på at det er eneste årsak.

Overvekt stakkarslig gjøres ofte i media, og selvfølgelig mener jeg også at de som trenger og ønsker hjelp til å takle utfordringene sine i forhold til dette skal få det, men det bør være større fokus på å skape aksept for at folk er forskjellige.

I dette utseende fokuserte samfunnet med blogging og facebook oppdateringer om hvor mye vi trener og hvor sundt vi spiser, og hvordan vi ser ut så er det jo blitt holdninger mot overvektige som ikke hører hjemme noe sted! Er du overvektig er du viljesvak og et samfunnsproblem og foreldrene dine burde blitt anmeldt til barneværnet når du var barn, dette er en kvalmende trend vi alle burde være med å forebygge.

Spørr du meg er disse blogg og kjedis folkene som bidrar til dette de viljesvakeste av alle -som er nødt til å følge siste mote og siste trend hele tiden!

Å løfte vekter og bygge muskler fordi det er inn er dårlige signaler å sende.

Motivasjon burde være en sund livsstil og god mental helse (ha det gidt med seg selv), hvordan du set ut sier ikke nødvendigvis så mye om hvordan du har det inni deg, enten du er supertrent eller overvektig.

Anonymous poster hash: 49249...a2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Jørgen Foss for et par dager siden. Betraktelig mindre i kroppen, men fortsatt veldig stor. Og med tanke på at han har gått ned 100 kg, så starter jeg å lure på om han har veid opp mot 200...

Anonymous poster hash: b3621...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Jørgen Foss for et par dager siden. Betraktelig mindre i kroppen, men fortsatt veldig stor. Og med tanke på at han har gått ned 100 kg, så starter jeg å lure på om han har veid opp mot 200...

Anonymous poster hash: b3621...87f

Han har veid over 200 kg. Samboeren min veide nesten 100 kg i våres. Han så ikke tjukk ut i det hele tatt. Hadde bare litt mage og gikk opp 1 skjortestr. 100 kg på en mann er ikke så mye. Jørgen F må vel fortsatt veie rundt 150 kg om ikke mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er 196 høy og veier 112 kg og ser absolutt ikke overvektig ut.

Så jeg vil også tippe på at han må veie betydelig mer enn 100 kg.

Anonymous poster hash: 34fd6...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er 196 høy og veier 112 kg og ser absolutt ikke overvektig ut.

Så jeg vil også tippe på at han må veie betydelig mer enn 100 kg.

Anonymous poster hash: 34fd6...fc4

Han har vel ikke sagt at han veier 100 nå, han har sagt at han har gått ned 100 kg. Alle kan se at han ikke veier 100 kg nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke hvor høy Jørgen Foss er, men 100kg gjør ikke nødvendigvis en sterk voksen mann til overvektig.

Anonymous poster hash: 49249...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor høy Jørgen Foss er, men 100kg gjør ikke nødvendigvis en sterk voksen mann til overvektig.

Anonymous poster hash: 49249...a2e

Nei det kan være en helt normal vekt på en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Jacklost

Han er en helt utrolig irriterende fyr!

De overvektige hadde helt klart hatt godt av en annen talsmann.

Anonymous poster hash: 34fd6...fc4

Irriterende? Hvordan kan du si noe slikt? Har du noen anelse om hva han har gått igjennom?

Jeg syns synd i de som har gitt deg 18 likes, jøsses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett filmen om ham, "et lass med fett" tror jeg den het ?

Jeg må si ærlig at jeg liker Jørgen Foss som menneske, men ikke som talsperson. Han er et godt menneske, morsom, full av liv og har mye som jeg respekterer. Jeg syns nok han burde se litt mer innover enn det jeg tror han gjør. Jørgen er Jørgen, det hadde ikke vært det samme uten ham.

Hva hadde ikke vært det samme uten han? :fnise: Tror jeg så han i et program for flere år siden, men vil ikke si at han er noen som påvirker meg i stor grad. Jeg går ikke rundt og tenker på han daglig og lurer på hvor tomt livet mitt hadde vært uten han.

Jeg mente at det sikkert kan være det for NOEN!

Selvfølgelig er psykiske eller fysiske problemer ofte årsak til sykelig overvekt hos mange, men Jørgen Foss sine uttalelser baserer seg ofte på at det er eneste årsak.

Overvekt stakkarslig gjøres ofte i media, og selvfølgelig mener jeg også at de som trenger og ønsker hjelp til å takle utfordringene sine i forhold til dette skal få det, men det bør være større fokus på å skape aksept for at folk er forskjellige.

I dette utseende fokuserte samfunnet med blogging og facebook oppdateringer om hvor mye vi trener og hvor sundt vi spiser, og hvordan vi ser ut så er det jo blitt holdninger mot overvektige som ikke hører hjemme noe sted! Er du overvektig er du viljesvak og et samfunnsproblem og foreldrene dine burde blitt anmeldt til barneværnet når du var barn, dette er en kvalmende trend vi alle burde være med å forebygge.

Spørr du meg er disse blogg og kjedis folkene som bidrar til dette de viljesvakeste av alle -som er nødt til å følge siste mote og siste trend hele tiden!

Å løfte vekter og bygge muskler fordi det er inn er dårlige signaler å sende.

Motivasjon burde være en sund livsstil og god mental helse (ha det gidt med seg selv), hvordan du set ut sier ikke nødvendigvis så mye om hvordan du har det inni deg, enten du er supertrent eller overvektig.

Anonymous poster hash: 49249...a2e

Det er litt teit, det er ikke alle overvektige som VIL bli slanke, for noen er det rett og slett ikke så veldig viktig. Men man tror ofte at alle overvektiges største ønske er å gå ned i vekt. Dessuten er det noe alle skal engasjere seg i, det er overraskende mange som ser det som sin plikt å informere folk om at de veier for mye, hvorfor og hvordan de bør gå ned i vekt. Noen virker rett og slett indignerte når de møter overvektige. Hvorfor er de så tykke liksom? Det virker som det går utover dem personlig :eeeh: (Ja, det er de eldre damene jeg tenker på)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Exterminate

Skulle til å skrive at jeg er HELT enig i at han er tidenes mest irriterende fyr, men så gikk det opp for meg at dere snakker om Foss, ikke Hellstrøm..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Skulle til å skrive at jeg er HELT enig i at han er tidenes mest irriterende fyr, men så gikk det opp for meg at dere snakker om Foss, ikke Hellstrøm..

Hahaha :fnise: Jeg liker hellstrøm men det innlegget var bare så morsomt :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er sikkert en super fyr, men han stakkarsliggjør seg selv hele tiden. Han er tjukk fordi godteriet står ved kassen i butikken liksom - hva med å ta litt ansvar for seg selv? Jeg er overvektig, og det er da helt og holdig min egen skyld for at jeg har valgt å ete usunt å røre lite på meg..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg du kan stille til valg, siden du mener han er feil representant for dere overvektige.

Det er vel ikke akkurat den mest ettertraktede posisjonen i samfunnet, og Jørgen Foss er vel den eneste som har sagt seg villig til å ta jobben. All ære til ham når man ser den ekstreme hetsen han må leve med.

Men de overvektige ha en "representant" da? Overvektige har til felles at de er - nettopp overvektige - men ellers så er de jo helt forskjellige individer, det er ingen homogen gruppe. Normalvektige og undervektige har da ingen "talsmenn"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de overvektige ha en "representant" da? Overvektige har til felles at de er - nettopp overvektige - men ellers så er de jo helt forskjellige individer, det er ingen homogen gruppe. Normalvektige og undervektige har da ingen "talsmenn"?

De har jo en landsforening, og da må det nødvendigvis være en leder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

Hva hadde ikke vært det samme uten han? :fnise: Tror jeg så han i et program for flere år siden, men vil ikke si at han er noen som påvirker meg i stor grad. Jeg går ikke rundt og tenker på han daglig og lurer på hvor tomt livet mitt hadde vært uten han.

Han er en fin og morsom fyr, samtidig som han tør å si ting høyt i media. Sånt setter man pris på. Overvektsdebatten hadde ikke vært det samme uten ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert en super fyr, men han stakkarsliggjør seg selv hele tiden. Han er tjukk fordi godteriet står ved kassen i butikken liksom - hva med å ta litt ansvar for seg selv? Jeg er overvektig, og det er da helt og holdig min egen skyld for at jeg har valgt å ete usunt å røre lite på meg..

Han gikk jo til angrep på slike 3 for 2 tilbud på sjokolade også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en fin og morsom fyr, samtidig som han tør å si ting høyt i media. Sånt setter man pris på. Overvektsdebatten hadde ikke vært det samme uten ham. :)

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk jo til angrep på slike 3 for 2 tilbud på sjokolade også.

Men hva med de som er undervektige da? Hvis det blir dyrere med godteri blir det jo vanskeligere for dem å prøve å legge på seg?

(Ja jeg setter det veldig på spissen her, med vilje)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...