AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Jeg blir litt smånervøs her jeg sitter i stua og følger med på ha som skjer i Midtøsten. Og ISILs ambisjoner strekker seg tydeligvis også til Europa. Hva om muslimene i Europa kaster seg på denne bølgen og begynne å henrette folk i våre gater? Hva kan vi gjøre for å stoppe ISIL? Anonymous poster hash: 09353...4aa 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Mesteparten av de som kjemper for ISIL er folk fra andre land. Frankrike, Tyskland, til og med Norge. Man svekker disse ved å styrke de moderate kreftene (muslimene) i samfunnet. Heller enn å anklage de moderate muslimene for å være løgnere, falske, "medløpere for ekstremister", etc. så burde man støtte de moderate, særlig når de kritiserer ekstremistene. Anonymous poster hash: 180b2...c8f 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 I første omgang med militær makt, og deretter intens oppfølging av mulige støttespillere samt støtte til de som kjemper i mot denne pesten med handlinger eller ord. Anonymous poster hash: 2a48e...41a 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 ...det er nemlig ingenting som biter hardere på en ekstremist enn en som tror på det samme, bare med mer fornuftige tanker. Anonymous poster hash: 180b2...c8f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Man svekker disse ved å styrke de moderate kreftene (muslimene) i samfunnet. Mer konkret? Anonymous poster hash: 09353...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Hvis en moderat muslim må velge mellom oss "vanntro" og ISIL, så velger de selvsagt sistnevnte. De sa jo på nyhetene i dag at ISIL tolker koranen bokstavelig, og ingen muslimer vil nekte dem å gjøre det for da blir det regnet som blasfemi... Man må forby ideologien som legger til rette for det, på samme måte som med nazismen. Anonymous poster hash: 8d622...33a 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Hvis en moderat muslim må velge mellom oss "vanntro" og ISIL, så velger de selvsagt sistnevnte. De sa jo på nyhetene i dag at ISIL tolker koranen bokstavelig, og ingen muslimer vil nekte dem å gjøre det for da blir det regnet som blasfemi... Man må forby ideologien som legger til rette for det, på samme måte som med nazismen. Anonymous poster hash: 8d622...33a Men kan det virke? Man kan vel ikke forby folk å tro på noe de er overbevist om. Hva om det blir forbudt å tro at fugler kan fly. Vil du da slutte å tro det? Anonymous poster hash: 09353...4aa
Vadolocos Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Alt dette er skapt av Usa og Europa. Så takk deres ledere. 3
Mann 42 Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 I første omgang med militær makt, og deretter intens oppfølging av mulige støttespillere samt støtte til de som kjemper i mot denne pesten med handlinger eller ord. Anonymous poster hash: 2a48e...41a Jeg tror ikke det fins noen militær løsning på problemet med ekstremisme. Det har jo vært forsøkt mange ganger, både i Afghanistan og Irak, og det eneste som skjer, er at man gir ekstremistene en slagmark som de kan oppsøke for å "kjempe den gode strid", bli martyrer og legge ut skrytevideoer om sin storslagne kamp for Allah og den eneste sanne tro. Og derigjennom rekruttere nye medlemmer. Fienden bidrar selvsagt også gjennom de nesten uunngåelige sivile dødsfallene. Amerikanerne har kjempet sin "krig mot terror" i snart 15 år, og det eneste resultatet de kan vise til, er flere titalls tusen døde i sine egne rekker, tre destabiliserte stater, og en terrorbevegelse som er sterkere enn jeg tror Osama bin hadde våget å håpe på da han begynte å leke med tanken om 11. september-angrepet. 1
Mann 42 Skrevet 13. august 2014 #10 Skrevet 13. august 2014 Det amerikanerne skulle gjort, var å sende agenter etter Osama og resten av røkla, og drept dem overalt der de kunne få tak i dem. Gjerne på ydmykende måter. Som israelerne gjorde etter München-angrepet til Svart September i 1972. De sporet opp terroristene og drepte dem, over hele verden. Å drepe hele landsbyer med bombefly og lignende grovskårne metoder, duger ganske enkelt ikke. Om amerikanerne hadde klart å få inn èn eneste mann som kunne hengt Osama bin i hans egne tarmer, hadde det antakelig hatt en bedre effekt enn et helt tiårs krigføring mot terroren. 7
Mann 42 Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Hvis en moderat muslim må velge mellom oss "vanntro" og ISIL, så velger de selvsagt sistnevnte. De sa jo på nyhetene i dag at ISIL tolker koranen bokstavelig, og ingen muslimer vil nekte dem å gjøre det for da blir det regnet som blasfemi... Man må forby ideologien som legger til rette for det, på samme måte som med nazismen. Anonymous poster hash: 8d622...33a Hvorfor skulle det fungere? Det har ikke fungert spesielt bra med nazismen, om du unnskylder at jeg minner deg på deg. Å forby ideologier utsletter dem på ingen måte. Jeg kan ikke komme på ett eneste eksempel på en ideologi som har blitt utslettet gjennom forbud. Og religioner er enda vanskeligere. De kompliseres jo av dette med den irrasjonelle troen på et etterliv og en allmektig Gud. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Så hadde ABB rett da. Anonymous poster hash: ca9cb...088 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Så hadde ABB rett da. Anonymous poster hash: ca9cb...088 Han er jo av samme ulla som ISIL, bare en høyreekstrem versjon.Anonymous poster hash: 9b005...8d8 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Jeg blir litt smånervøs her jeg sitter i stua og følger med på ha som skjer i Midtøsten. Og ISILs ambisjoner strekker seg tydeligvis også til Europa. Hva om muslimene i Europa kaster seg på denne bølgen og begynne å henrette folk i våre gater? Hva kan vi gjøre for å stoppe ISIL? Anonymous poster hash: 09353...4aa ISIS er skapt og finansiert av CIA/USA, så det er ikke så mye vi kan gjøre med dette. http://www.globalresearch.ca/isis-leader-abu-bakr-al-baghdadi-trained-by-israeli-mossad-nsa-documents-reveal/5391593 Det vi eventuelt kan gjøre, er å slutte å stemme på partier som støtter USAs terrorvirksomhet, dvs. alle partier på Stortinget. Anonymous poster hash: c28c9...33c 1
Apis Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 https://www.youtube.com/watch?v=188htwkPv1Y Jeg tror de må stoppes hardt og brutalt militært av Nato, disse gutta i ISIL vil ikke gi seg før de står oppe ved Nordkapp. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Bare en måte: bombe dem tilbake til der de kommer fra: steinalderen!Anonymous poster hash: 9b005...8d8 4
Mann 42 Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 ISIS er skapt og finansiert av CIA/USA, så det er ikke så mye vi kan gjøre med dette. http://www.globalresearch.ca/isis-leader-abu-bakr-al-baghdadi-trained-by-israeli-mossad-nsa-documents-reveal/5391593 Det vi eventuelt kan gjøre, er å slutte å stemme på partier som støtter USAs terrorvirksomhet, dvs. alle partier på Stortinget. Anonymous poster hash: c28c9...33c Jaaaa, det kommer nok til å vise islamistene ett og annet. 1
jabx Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 (endret) Jeg blir litt smånervøs her jeg sitter i stua og følger med på ha som skjer i Midtøsten. Og ISILs ambisjoner strekker seg tydeligvis også til Europa. Hva om muslimene i Europa kaster seg på denne bølgen og begynne å henrette folk i våre gater? Hva kan vi gjøre for å stoppe ISIL? Grunnen til at ISIL har hatt muligheten til å etablere seg i Syria og Irak er at landene var ustabile i utgangspunktet. Slike tilstander er det ikke i Europa. Muslimene er ikke mange nok, og det er ikke nok ekstremister, til å kunne rekruttere nok personell til å utgjøre noen trussel på den måten. Hvis ISIL eller noen som sympatiserer med dem skulle starte med henrettelser på åpen gate hadde de blitt knust av politiet og militæret i et nesten hvilket som helst europeisk land. Selv om alle muslimer i Europa helt magisk og samtidig hadde bestemt seg for å slutte seg til ISIL og aksjonere så hadde de hatt begrenset suksess. Europeiske land er stort sett altfor stabile og makthaverne har altfor stor kontroll over hva som skjer. Vi må også huske på at ISIL er sunni-muslimer. Shia-muslimene i Europa ville sannsynligvis ha sluttet seg til myndighetene og bidratt til å bekjempe sunniene. Shia-muslimer er vel generelt mindre ekstremistiske enn sunnier også. Det beste de kan håpe på å oppnå er enkelte terrorangrep her og der. Men europeiske etteretningstjenester sitter nok allerede og følger med på mange potensielle terrorister rundt omkring. Med andre ord har vi i Europa ingenting å bekymre oss for (kanskje bortsett fra Tyrkia, men jeg anser det ikke som et reelt europeisk land). Endret 14. august 2014 av jabx 2
jabx Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 https://www.youtube.com/watch?v=188htwkPv1Y Jeg tror de må stoppes hardt og brutalt militært av Nato, disse gutta i ISIL vil ikke gi seg før de står oppe ved Nordkapp. De vil aldri komme så langt. Den eneste grunnen til at ISIL har suksess i Irak og Syria er at landene er ekstremt ustabile og myndighetene ikke har kontroll over noe som helst. Dessuten er de fulle av muslimer... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå