Gå til innhold

Hvordan stoppe ISIL?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser noen foreslår atomvåpen. Er det aktuelt å bruke atomvåpen mot ISIL?

Anonymous poster hash: 09353...4aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser noen foreslår atomvåpen. Er det aktuelt å bruke atomvåpen mot ISIL?

Terskelen for DET er nok atskillig høyere enn noen krise IS kan by på i overskuelig fremtid. De er nok satt av for tredje verdenskrig, når det ikke lenger spiller noen rolle. Mutally Assured Destruction (MAD) er vel fortsatt Vestens doktrine for en sånn eventualitet.

Skrevet

Mann 42, on 20 Aug 2014 - 22:26, said:

Terskelen for DET er nok atskillig høyere enn noen krise IS kan by på i overskuelig fremtid. De er nok satt av for tredje verdenskrig, når det ikke lenger spiller noen rolle. Mutally Assured Destruction (MAD) er vel fortsatt Vestens doktrine for en sånn eventualitet.

Mutually? Anonymous poster hash: b56b7...f00
Skrevet

Mutually? Anonymous poster hash: b56b7...f00

Gjensidig. Kjernevåpen er satt av til terrorbalanse. Ingen har brukt kjernevåpen siden Hiroshima og Nagasaki ble bombet på slutten av andre verdenskrig. Det eksisterer ingen doktrine som rettferdiggjør bruk av kjernevåpen i konflikter som er såpass lite truende som denne. Ikke er det noe behov for det heller. Men det varmer sannelig hjertet å se for seg at hele IS fordamper på ett millisekund, som om de aldri hadde vært der.

• Liker 1
Skrevet

B52

Anonymous poster hash: 2daa7...961

Skrevet (endret)

Hva kan vi gjøre for å stoppe ISIL?

Har ikke tro på diplomatiske virkemidler og de kommer aldri til å stoppe, eneste måten jeg klarer å se muligheter til å beskytte de som bor der mot folkemordsideologien IS opererer med, er å ta militær kontroll.

Endret av Nouvelle
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror løsningen rett og slett er en form for "apartheid", hvor man i fremtiden blir nødt til å dele opp befolkninger å flytte like grupper sammen, adskilt fra andre. Forhåpentligvis blir ISILene murt inne i et lite område, så kan de ha det så godt uten kontakt eller forbindelser med omverdenen.

Synd at det er blitt som det er blitt, men ulike folk kan tydeligvis ikke gå greit sammen lengre.

Anonymous poster hash: 8d622...33a
  • Liker 1
Skrevet

Jfr siste måneders pressedekning av konflikten mellom Israel og Gaza så skulle man nesten tro det var et 1.000.000 ganger større problem enn IS.

Anonymous poster hash: 70774...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...