AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #421 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke noe stort formelt selskap. Men en bursdag jeg var i hos ei når jeg gikk på vgs. Når vi kom hadde hun enda ikke laget maten som hun hadde sagt vi skulle ha, så vi satt der lenge uten mat, vi fikk ikke noe drikke heller. Var noen som spurte forsiktig, da sa hun at hun ikke orket men skulle lage den når hun orket å gjøre det. Da tilbød vi oss å hjelpe til så da endte det med at vi andre lagde maten og hun bare satt der. Hvis hun ikke var opplagt kunne hun utsatt selskapet. Noe verre opplevelser en det har jeg ikke hatt. Anonymkode: 34f38...ade Du er på bryllupsforumet nå😅 Anonymkode: 46f92...74b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #422 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 20.18): Hva i helvete… Hvordan forholder dattera seg til dette hespetreet da? Står hun opp for sine søsken eller er det greit å være favoritten som får penger og gaver (og sikkert barnevakt) slengt etter seg? Anonymkode: 071d8...474 Det er litt vanskelig i familien nå. Brudeparet ønsker å dele gaven i like summer på hver av søskenbarna, for de setter ikke pris på dette i det hele tatt. De sier selv at de mye heller ville hatt jerngryte og sammensveiset familie enn en halv mill. og vonde følelser. Det er stort av dem, men det er ingen av mine barn som ønsker å ta i mot pengene, så de har takket nei. Det tror jeg også de tre til broren til min mann har gjort. Søskenbarna, alle 6, er jo tette og det er de fortsatt. Ingen har noe imot brudgommen. Det er jo ikke kronene det egentlig handler om. Det er svigermor. Hun skjønner ikke eller vil ikke skjønne at hun har gjort noe som noen kan reagere på. Dessverre er hun ikke dement. Da kunne det forklart og forsvart det hele. Hun er klinkende klar på at dette er hennes ønske og at hun er glad i alle barnebarna men bare ekstra glad i brudgommen og da var det naturlig å si og vise det. Så akkurat nå er det ingen som snakker med svigermor. Hun har fått forklaring fra alle barna sine på ulike vis og plattformer på hvorfor de er lei seg, skuffa og såra, men hun ser ingen andres side av saken enn sin egen, og på den siden er hun verdens snilleste og rauseste mormor. Jeg vet ikke hvor dette ender. Anonymkode: 80158...681 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #423 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 20.47): Du er på bryllupsforumet nå😅 Anonymkode: 46f92...74b Så det nå 🙂 Anonymkode: 34f38...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 10. juli 2024 #424 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er litt vanskelig i familien nå. Brudeparet ønsker å dele gaven i like summer på hver av søskenbarna, for de setter ikke pris på dette i det hele tatt. De sier selv at de mye heller ville hatt jerngryte og sammensveiset familie enn en halv mill. og vonde følelser. Det er stort av dem, men det er ingen av mine barn som ønsker å ta i mot pengene, så de har takket nei. Det tror jeg også de tre til broren til min mann har gjort. Søskenbarna, alle 6, er jo tette og det er de fortsatt. Ingen har noe imot brudgommen. Det er jo ikke kronene det egentlig handler om. Det er svigermor. Hun skjønner ikke eller vil ikke skjønne at hun har gjort noe som noen kan reagere på. Dessverre er hun ikke dement. Da kunne det forklart og forsvart det hele. Hun er klinkende klar på at dette er hennes ønske og at hun er glad i alle barnebarna men bare ekstra glad i brudgommen og da var det naturlig å si og vise det. Så akkurat nå er det ingen som snakker med svigermor. Hun har fått forklaring fra alle barna sine på ulike vis og plattformer på hvorfor de er lei seg, skuffa og såra, men hun ser ingen andres side av saken enn sin egen, og på den siden er hun verdens snilleste og rauseste mormor. Jeg vet ikke hvor dette ender. Anonymkode: 80158...681 Høres vanskelig ut! Men så fornuftig brudepar! Det håper jeg de får høre♥️ 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #425 Del Skrevet 10. juli 2024 Verste opplevelse jeg har hatt i et bryllup var vel når jeg var ca. 14-15 år. Senere på kvelden så kommer en av brudens venner bort til meg mens jeg står og prater med faren min. Hun var helt driting og kommer bort og introduserer seg selv og før vi rekker å si noe peker hun mot meg og ser på faren min mens hun spør "er det kona di?". Det var litt ubehagelig, for å si det mildt. Men vi forsøkte bare å le det av mens vi sa nei. 2 minutter etterpå spør hun meg om hun skal hente noe å drikke til meg (hun mente alkohol). Heldigvis tenkte hun seg om og sa rett etterpå "Nei, vent. Hvor gammel er du egentlig?". Anonymkode: 0c7cb...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 10. juli 2024 #426 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 14.18): For noen år siden var vi i et flott bryllup som brudeparet hadde lagt mye penger og planlegging på -det var det perfekte brylluppet ned til minste detalj, stor norsk kjendis som skulle underholde, et lokale som var mange års ventetid på og alt var så lekkert og gjennomtenkt. Brudens familie tilhører pinsemenigheten og bruden var veldig på til alle venner at dette IKKE måtte bli et rølpebryllup osv -hun var redd for reaksjonen til sin far som betalte det meste. så drar forloveren til brudgommen frem en sang hvor han hadde gjemt sangarkene under duken i forkant til alle 150 gjestene. Ingen visste om dette på forhånd, selv om brudeparet hadde vært klare på at de ikke ville ha noen overraskelser som kunne ødelegge stemningen. Han skulle egentlig holde takk for maten tale, men reiste seg og sa at takke for maten kan alle gjøre selv -nå ville han dra opp stemningen med allsang da han elsket å lage liv. Sangteksten er en ren rølpesang med grov tekst. (teksten kommer nederst i innlegget)Og ansiktet til brudeparret og hennes familie var så vond å se på. Det lyste sinne av hele gjengen. Mange gjester fikk latterkrampe underveis i sangen fordi det var så harry og kleint og stemningen etter sangen var så tung. Bruden løp gråtende på do etter middagen, foreldrene hennes satt stive i maska og nektet å snakke med gjester. I tillegg stoppet faren alkoholserveringen. Greit nok at sangen ikke er så veldig drøy. Men utrolig kjipt av forloveren å "overraske" med dette stuntet når brudeparet på forhånd var klare på at de ikke ville ha noen rølpefaktor den dagen. ble en ganske klein kveld.. Her er sangen; Det var en skvær gæren pop-tulling Som skulle ut etter brigg Han skulle visst ut etter brigg Han skulle visst ut etter brigg, etter brigg Etter øve-øl, tralla-lala Han skulle visst ut etter brigg Til konen hans kom det en ung bekjent Mens mannen var ute etter brigg Mens mannen var ute etter brigg Mens mannen var ute etter brigg, etter brigg Etter øve-øl, tralla-lala Mens mannen var ute etter brigg Så pulte han konen med tissen sin Fordi han var klar for et ligg Mens mannen var ute etter brigg Mens mannen var ute etter brigg, etter brigg Etter øve-øl, tralla-lala Mens mannen var ute etter brigg De lå der og pulte i sengen sin Og så tok de begge en sigg Det smaker godt etter et ligg Og mannen var ute etter brigg, etter brigg Etter øve-øl, tralla-lala Ja, mannen var ute etter brigg Moralen her i vår vise er At puling er skikkelig digg Men diggest av alt er jo brigg Så mannen var ute etter brigg, etter brigg Etter øve-øl, tralla-lala Ja, mannen var ute etter brigg Anonymkode: 7906e...e16 Jeg har en kamerat som kunne gjort dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #427 Del Skrevet 10. juli 2024 On 8/11/2014 at 6:14 PM, AnonymBruker said: Bryllupet var utrolig vakkert, men da stefaren til bruden, som har misbrukt henne seksuelt gjennom hele oppveksten, holdt tale, var vi mange som bare snudde oss vekk. Han stod og snakket om hvor manipulerende hun hadde vært da hun var liten, og at hun alltid visste hvordan hun skulle få det som hun ville osv. Han fremstilte det som at de alltid hadde hatt et såååå godt forhold, og prøvde å fremstå som en fantastisk stefar. Bruden hadde filmet alle talene, men akkurat denne talen sluttet hun å filme, og bare snudde seg vekk som oss andre. Anonymous poster hash: 0d502...765 Også rett etter talen gikk mannfolka sammen og grisebanka han inn i koma, regner jeg med? For det er nøyaktig det jeg ville gjort. Anonymkode: 9ae11...5ef 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #428 Del Skrevet 10. juli 2024 Da en barndomsvenninne av meg giftet seg var det et ganske uformelt selskap. Matserveringen var tapasbuffet. Gjestene var fordelt på tre langbord og bord for bord ble bedt om å gå til buffeten og forsyne seg med mat. Allerede da det første bordet var ferdig begynte flere fat å tømmes, men det kom påfyll og det holdt til alle ved bord nummer to fikk forsynt seg. Da bord nummer to var ferdige ble bord nummer tre sittende å vente litt, da de regnet med at kjøkkenet ville fylle opp fatene igjen før det ble deres tur. Den gang ei, det var ikke mer å fylle på. Så flere på det siste bordet fikk knapt noe å spise. Det ble etter hvert bestilt noen pizzaer, men stemningen ble ganske klein resten av kvelden. I etterkant fikk jeg høre fra en felles bekjent av meg og bruden at det var bestilt mat til 45 personer og det var over 60 gjester. Cateringselskapet hadde prøvd å få dem til å bestille rett antall kuverter og hadde anbefalt å bestille ekstra av populære ting som kjøttboller, stekte poteter etc., men bruden og hennes mor mente at siden det var sommer og varmt ville ikke folk orke så mye mat. Det ville jo være bortkastet om det ble mye til overs, og synd om ingen orket kake. Anonymkode: c7442...c1e 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #429 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 16.41): Da en barndomsvenninne av meg giftet seg var det et ganske uformelt selskap. Matserveringen var tapasbuffet. Gjestene var fordelt på tre langbord og bord for bord ble bedt om å gå til buffeten og forsyne seg med mat. Allerede da det første bordet var ferdig begynte flere fat å tømmes, men det kom påfyll og det holdt til alle ved bord nummer to fikk forsynt seg. Da bord nummer to var ferdige ble bord nummer tre sittende å vente litt, da de regnet med at kjøkkenet ville fylle opp fatene igjen før det ble deres tur. Den gang ei, det var ikke mer å fylle på. Så flere på det siste bordet fikk knapt noe å spise. Det ble etter hvert bestilt noen pizzaer, men stemningen ble ganske klein resten av kvelden. I etterkant fikk jeg høre fra en felles bekjent av meg og bruden at det var bestilt mat til 45 personer og det var over 60 gjester. Cateringselskapet hadde prøvd å få dem til å bestille rett antall kuverter og hadde anbefalt å bestille ekstra av populære ting som kjøttboller, stekte poteter etc., men bruden og hennes mor mente at siden det var sommer og varmt ville ikke folk orke så mye mat. Det ville jo være bortkastet om det ble mye til overs, og synd om ingen orket kake. Anonymkode: c7442...c1e Jeg har opplevd akkurat det samme. To ganger som gjest og en gang som servitør da jeg var student. Husker spesielt den ene gangen med grillbuffet, var det ingen på siste bordet som turte å ta den ene aspargesen eller poteten som lå igjen... jeg delte en maiskolbe med vedkommende som satt ved siden av meg😅 Helt utrolig! Selv tenker jeg at man nesten bør beregne mer mat når man velger buffet , fremfor retter, fordi mange mennesker tar jo mer mat når det er buffet. Anonymkode: b42bc...99d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #430 Del Skrevet 14. juli 2024 Dette var egentlig et veldig fint og hyggelig bryllup. Men da det var middag og alle satte seg til bords ble maten, tapasbuffet, satt frem med en gang. Brudeparet hadde planlagt en veldig lang tale, der de presenterte alle gjestene, og det var mange. Vi var utsultet og satt å så på maten svært lenge før vi endelig fikk forsyne oss. Da var maten kald. Anonymkode: b07e9...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #431 Del Skrevet 14. juli 2024 Det var ikke plass til alle i "hovedlokalet", så vi var rundt 18stk som måtte sitte på et tilhørende rom. Jeg satt med ryggen til veggen som delte rommene. Jeg så ikke brudeparet og heller ikke talerne. De brukte mikrofon, men høytaler var i hovedlokalet. Nå var jeg kollega, og absolutt ikke nær, men selv ville jeg valgt et lokalet som passet gjestelisten/minimere gjestelisten. Anonymkode: 5b9d7...75c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #432 Del Skrevet 14. juli 2024 Jeg observerte et stort bryllup på et hotell i går. Glad jeg ikke var gjest der, da jeg synes en lørdag i fellesferien er uhørt å invitere til! Anonymkode: 23d23...e6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 15. juli 2024 #433 Del Skrevet 15. juli 2024 To toastmastere som likte å leke stand-up komikere, og tok veldig mye oppmerksomhet. Den ene snakket mye om at han var singel. Han la ut om alle sine gode egenskaper, og håpet tydeligvis på å få napp snart. Den andre hadde giftet seg i fjor, og var opptatt av at det hadde vært tidenes bryllup. Begge var veldig opptatt av seg selv og tok oppmerksomheten bort fra brudeparet. Bryllupet var nå i sommer til et brudepar hvor begge er i midten av 20-åra. Det er noen år siden sist jeg var i bryllup, og ser at en del skikker har endret seg. Jeg aldri vært i bryllup tidligere med to toastmastere, men kanskje det har blitt mer vanlig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #434 Del Skrevet 15. juli 2024 Kniv & gaffel skrev (6 timer siden): To toastmastere som likte å leke stand-up komikere, og tok veldig mye oppmerksomhet. Den ene snakket mye om at han var singel. Han la ut om alle sine gode egenskaper, og håpet tydeligvis på å få napp snart. Den andre hadde giftet seg i fjor, og var opptatt av at det hadde vært tidenes bryllup. Begge var veldig opptatt av seg selv og tok oppmerksomheten bort fra brudeparet. Bryllupet var nå i sommer til et brudepar hvor begge er i midten av 20-åra. Det er noen år siden sist jeg var i bryllup, og ser at en del skikker har endret seg. Jeg aldri vært i bryllup tidligere med to toastmastere, men kanskje det har blitt mer vanlig? Var dette nå i helga?🫣😂 Anonymkode: 311e7...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 15. juli 2024 #435 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Var dette nå i helga?🫣😂 Anonymkode: 311e7...f4a Nei, det var litt tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #436 Del Skrevet 16. juli 2024 Var gjest i et bryllup en gang. De hadde giftet seg på kontor og var invitert på festen senere. Alle gjestene måtte ha med seg en liten rett hver og sette på langbord. Helt greit det altså, men det virket mer som en bursdagsfest for en tenåring. De fikk voldsomt med gaver, men gjestene fikk lite. Både i form av taler, mat og det tradisjonelle med et bryllup. Men jeg tenker det var deres fest og det de hadde råd til. Men ikke terningkast 6 for min del. Anonymkode: e49fb...e9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #437 Del Skrevet 29. juli 2024 For et par år siden deltok vi i et bryllup der de holdt igjen på alkoholen alt for lenge, og maten ble utsatt flere timer. Når vi ankom festlokalet trodde vi at vi ble servert bobler med alkohol, men neida det var Mozell... Jeg var ikke interessert i å stille Mozell, det var heller ikke mange av de andre gjestene, så nærmest ingen forsynte seg av brusen. Da synes de som serverte at det var passende å gå rundt og tvangsservere folk med brus, selv om man sa nei takk, så fikk man likevel et glass med brus i hånda... Så de ble kvitt brusen. Anonymkode: 31edb...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #438 Del Skrevet 29. juli 2024 Var i ett bryllup for ett par år siden hvor toastmaster innledet kvelden med en Vipps/spleis til inntekt for bryllupsreise. Denne ble man påminnet om og fikk opp på storskjerm ved hver anledning . Vi hadde allerede gitt dyr gave og måtte betale for alkohol selv, så føltes veldig ubehagelig. Anonymkode: b7447...be4 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 29. juli 2024 #439 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var i ett bryllup for ett par år siden hvor toastmaster innledet kvelden med en Vipps/spleis til inntekt for bryllupsreise. Denne ble man påminnet om og fikk opp på storskjerm ved hver anledning . Vi hadde allerede gitt dyr gave og måtte betale for alkohol selv, så føltes veldig ubehagelig. Anonymkode: b7447...be4 Herregud. Noen mister jo fullstendig vett og forstand. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #440 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Var i ett bryllup for ett par år siden hvor toastmaster innledet kvelden med en Vipps/spleis til inntekt for bryllupsreise. Denne ble man påminnet om og fikk opp på storskjerm ved hver anledning . Vi hadde allerede gitt dyr gave og måtte betale for alkohol selv, så føltes veldig ubehagelig. Anonymkode: b7447...be4 Dette er noe av det frekkeste jeg har lest her😳😳 Jeg hadde glatt oversett det, eller, om jeg hadde vært tøff nok, sagt ifra på en eller annen måte om hvor frekt det var. Når mannen og jeg giftet oss, så ønsket vi oss penger til en reise, altså som gave. Vi hadde et lite bryllup med kun de nærmeste, altså foreldre, besteforeldre og søsken, og alle visste det på forhånd, samt at vi hadde alt vi trengte. Men allikevel satt det langt inne å ha det som gaveønske, noe vi sa. Alle var derimot enig i at det var mer fornuftig med et slikt ønske, enn å få noe man ikke trengte. Vi sto selvsagt for all mat og drikke. Anonymkode: 5366f...044 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå