Gjest Coolaid Skrevet 9. august 2014 #81 Skrevet 9. august 2014 slemgutt81, on 09 Aug 2014 - 19:08, said: Men hvorfor må pay off-en komme når livet er ferdig???? Moroklumpen. Livet er ikke ferdig så lenge man lever......
Gjest Blubberella Skrevet 9. august 2014 #82 Skrevet 9. august 2014 Jeg har passert 35 og har ikke endret meg veldig mye siden jeg var 22. Jeg har blitt tryggere på meg selv og selvsagt fått litt mer livserfaring men inni meg kommer jeg aldri til å føle meg som en gammel dame. Jeg får panikk av tanken på konesveis, "voksen mote" og dansegalla. Jeg sliter fremdeles med å føle meg som en "voksen dame" så ikke fankern om jeg vil være "eldre dame" før jeg er ihvertfall over 55, helst 60. Nei forresten, jeg vil nok fremdeles føle meg som en 25-åring innestengt i en eldre kropp... Man er da forskjellig. Noen er gammel og satt allerede i tjueårene mens andre beholder sin ungdommelige tilnærming til livet langt opp i pensjonistalderen. Nå skal det legges til at jeg aldri i verden ville ha ravet rundt på byen og tafset på 20-årige gutter, uansett hvor singel og desperat jeg hadde blitt. Der går grensen. Godbrisen på hjemmefest med jevnaldrende med like fjern humor og syn på livet er mer i min gate. Uansett hvor ung man føler seg så bør man jo oppføre seg litt dannet ute blant folk
Gjest Blubberella Skrevet 9. august 2014 #83 Skrevet 9. august 2014 Leste en gang at vi ofte anser 15 år i alder over oss selv som eldre/gammelt, og at det holder seg jevnt uansett hvilken alder du er i. Anonymous poster hash: 9bc54...07e Det tror jeg faktisk er veldig sant Og alle som er 15 år yngre er ungdom, selv om man er 85 og snakker om en 70-åring.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #84 Skrevet 10. august 2014 Det tror jeg faktisk er veldig sant Og alle som er 15 år yngre er ungdom, selv om man er 85 og snakker om en 70-åring. Hehe en 70- åring er ikke ungdom om man er 85 da:P Men er rimelig stor forskjell på foreks 55 og 70. Hvis du tenker sånn på det, så er det ikke rart at folk som er 20, ser på de som er 35 som eldre.Anonymous poster hash: 8992e...a49
Gjest Blubberella Skrevet 10. august 2014 #85 Skrevet 10. august 2014 Hehe en 70- åring er ikke ungdom om man er 85 da:P Men er rimelig stor forskjell på foreks 55 og 70. Hvis du tenker sånn på det, så er det ikke rart at folk som er 20, ser på de som er 35 som eldre. Anonymous poster hash: 8992e...a49 Jeg har faktisk hørt ei dame på over 80 omtale 65-åringer som "ungdommer", så vær ikke for skråsikker på det. Men det er vel sånn at 80-åringer godt kan anse 65-åringer som "ungdommer", selv om de selvsagt vet at de ikke er ungdommer. På sammen måte kan 20-åringer anse 35-åringer som "eldre" eller gamle selv om de vet at de er et godt stykke unna pensjonistalder og alderdom. Alle vil føle seg ung og da er det greit å kalle de som er eldre enn seg selv for gammel og de som er yngre for ungdom, uansett alder
Huml@ Skrevet 10. august 2014 #86 Skrevet 10. august 2014 Jeg ler godt av det, og husker da jeg selv var 15, og alle på 30 var fossiler.
wintergirl Skrevet 10. august 2014 #87 Skrevet 10. august 2014 (endret) Da jeg var 20 så syns jeg selvfølgelig at de i 30 åra var voksne, men ikke gamle. Da tenkte jeg jo ikke det at om 10 år så er jeg gammel. Men en på 15 er anderledes, de er jo yngre enn 20 og syns selv 20 åringer virker ganske voksne. Da jeg var 15 syns jeg 18 åringer var ganske voksne faktisk. Endret 10. august 2014 av wintergirl
Sapientia Skrevet 10. august 2014 #88 Skrevet 10. august 2014 Når jeg var 18-begynnelsen av 20åra så var jeg hovedsakelig med folk som var eldre enn meg. Vil ikke si de var mine venner, men det var folk jeg møtte ofte i andre sammenhenger. Mange var over 30 og jeg anså demaldri som gamle, bare voksne. Nå er jeg selv over 30 og jeg anser ikke folk på 22 som annet enn eldre ungdom eller unge voksne, avhengig av den enkeltes oppførsel. De fleste av mine virkelig gode venner er noen år yngre enn meg. Men jeg tenker ærlig talt ikke over om de er 25 eller 45.
Gjest Peanut Skrevet 10. august 2014 #89 Skrevet 10. august 2014 30 pluss er "voksen", ikke "eldre" eller "moden". Når det gjelder banker og slikt så er det mange som kaller dem mellom 18- 34 år for "unge voksne". Etter "ung voksen" blir man voksen. :3 hehe...man skal alltid beholde "barnet" i seg mener nå jeg Dødsens seriøse pamper som griner på nesen hele tiden er sjangseløst etter min mening. Man skal kunne kose seg og være litt "barnslig" selv når man har blitt "eldgammel" Tivoli er gøy. ^^, Man er ikke voksen før man tør å være barnslig heter det jo.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #90 Skrevet 10. august 2014 Jeg har passert 35 og har ikke endret meg veldig mye siden jeg var 22. Jeg har blitt tryggere på meg selv og selvsagt fått litt mer livserfaring men inni meg kommer jeg aldri til å føle meg som en gammel dame. Jeg får panikk av tanken på konesveis, "voksen mote" og dansegalla. Jeg sliter fremdeles med å føle meg som en "voksen dame" så ikke fankern om jeg vil være "eldre dame" før jeg er ihvertfall over 55, helst 60. Nei forresten, jeg vil nok fremdeles føle meg som en 25-åring innestengt i en eldre kropp... Man er da forskjellig. Noen er gammel og satt allerede i tjueårene mens andre beholder sin ungdommelige tilnærming til livet langt opp i pensjonistalderen. Nå skal det legges til at jeg aldri i verden ville ha ravet rundt på byen og tafset på 20-årige gutter, uansett hvor singel og desperat jeg hadde blitt. Der går grensen. Godbrisen på hjemmefest med jevnaldrende med like fjern humor og syn på livet er mer i min gate. Uansett hvor ung man føler seg så bør man jo oppføre seg litt dannet ute blant folk Samme her Anonymous poster hash: a64b0...677
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #91 Skrevet 10. august 2014 Når det gjelder banker og slikt så er det mange som kaller dem mellom 18- 34 år for "unge voksne". Etter "ung voksen" blir man voksen. :3 Tivoli er gøy. ^^, Man er ikke voksen før man tør å være barnslig heter det jo. Hehe jau jau:PAnonymous poster hash: 8992e...a49
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #93 Skrevet 10. august 2014 Herregud som folk lager et tema ut av dette tullet.... De mener eldre enn seg selv, mener ikke at en kvinne på 30 er gammel, men ELDRE enn seg selv. Er det mulig... latterlig å henge seg opp i Anonymous poster hash: 33ce3...e6b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #94 Skrevet 10. august 2014 Herregud som folk lager et tema ut av dette tullet.... De mener eldre enn seg selv, mener ikke at en kvinne på 30 er gammel, men ELDRE enn seg selv. Er det mulig... latterlig å henge seg opp i Anonymous poster hash: 33ce3...e6b De er jo trossalt ELDRE.... Anonymous poster hash: 33ce3...e6b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #95 Skrevet 10. august 2014 De er jo trossalt ELDRE....Anonymous poster hash: 33ce3...e6b Hehe er ikke mange menn som klager over å bli sett på som eldre av ungdommen. For oss er det liksson kult å få hår på kassa og skjegg.Anonymous poster hash: 8992e...a49
Gjest KateW Skrevet 11. august 2014 #97 Skrevet 11. august 2014 (endret) Det er ikke riktig å kalle dem gamle heller, middelaldrende og godt voksne er mer hensynsfullt. : Middelaldrende? Si at man lever til man er 95, noe jeg har tenkt, da er man IKKE middelaldrende når man er 30... Middelaldrende, midt i livet, altså. Og videre, Hensynsfullt? Som om vi er litt skjøre og må passes på, så vi ikke går opp i kittet? Jeg koser meg veldig med denne tråden merker jeg. Som PeterPan aktig dame, blir jeg vel neppe voksen, men jeg har nok livserfaring og er trygg nok på meg selv til å ha det godt der jeg er. Endret 11. august 2014 av KateW 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #98 Skrevet 11. august 2014 Jeg har søsken, brødre og søskenbarn i forskjellige eldre aldersgrupper, har ergo ikke sett på 30-åringer som oldiser når jeg var 19-20 selv. Søsken og brødre holdt seg veldig bra, søstra mi på 36 har ikke en eneste rynke. Men det er ikke bare av utseendet som holder mennesker ung, det er nok bare det at man kan være voksen uten å se ut som en 14iss, i tillegg være like voksen uten å se ut som en fossil og oppføre seg deretter. Anonymous poster hash: cba3d...4ca
Nouvelle Skrevet 11. august 2014 #99 Skrevet 11. august 2014 (endret) Jeg tenker lite over alder, jeg. Klarer ikke å holde følge med hvor gamle de rundt meg er lengre, det er tantebarn, søsken, venner og bekjente i alle mulige aldersgrupper, umulig å holde følge, og årene løper avgårde. I tillegg sluttet jeg å være interessert i bursdag etc allerede på ungdomsskolen. Jeg kan feire bursdagen min innimellom, men det er mest fordi jeg vil ha en liten feiring, eller å bake en kake/lage middag. Alderdom ser jeg forresten på som en positiv ting, men når jeg tenker i de banene og på den epoken så tenker jeg 60+. Når den tid kommer er jeg nok drittlei av 20-års fashion, sminke, skole og utdanning, litt som at jeg er ferdig med barbie nå. Da kan jeg kanskje bare reise hvor jeg vil og la de andre bry seg om de andre tingene. Høres ut som en befrielse. Jeg leste at Cecilie Skog hadde bursdag nå nettopp og fylte førti. Hun er en råbra dame, spør du meg. Endret 12. august 2014 av Nouvelle 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå