Gå til innhold

"Gamle damer" ?

Fremhevede innlegg

Gjest HarryDotter
Skrevet

Er det virkelig så grusomt å bli sett på som gammel av oss "barnerumper"(som du selv kaller oss i 20årene)? :fnise:

Dere hadde nok det samme synet på folk over 30 da dere var 20 :blomst:

hehe...neida det er ikke ille ;) Jeg selv har rundet 30, men føler meg i mitt livs form! Aldri følt meg bedre faktisk...

Og nei...jeg så ikke på folk over 30 som "gamle" da jeg selv var 20...jeg oppfattet dem som voksne. Og nettopp der ligger det en vesentlig forskjell.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hehe...neida det er ikke ille ;) Jeg selv har rundet 30, men føler meg i mitt livs form! Aldri følt meg bedre faktisk...

Og nei...jeg så ikke på folk over 30 som "gamle" da jeg selv var 20...jeg oppfattet dem som voksne. Og nettopp der ligger det en vesentlig forskjell.

Hmmmm.. Merkelig hvordan "alle" menn og kvinner føler for å overbevise alle om de ser bra nok ut eller er bedre trent etter de fylte 30. Kan det være en del som har rimelig mye komplekser?:) Ikke har menn blitt overveltig, og musa og kroppen til damer er like strm som før. Tror mange er livredde for å føle seg gammel. Er bare å lese hvor mange som går i forsvarsposisjon når noen kaller folk i 30-årene gammel. Er jo bare å innse at man er halveis i livet omtrent. Er jo ikke noe galt i det vel?:) Det viktigste er jo at man har det bra med seg selv og eventuell partner. Men for noen på 20 så er folk i 30-årene eldre. Sånn er det bare. Betyr jo ikke at de kan være flotte, morsomme osv osv. Men det går bare 1 vei for de aller fleste. Men hver alder har sin sjarm.:)

Anonymous poster hash: 8992e...a49

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)

Hmmmm.. Merkelig hvordan "alle" menn og kvinner føler for å overbevise alle om de ser bra nok ut eller er bedre trent etter de fylte 30. Kan det være en del som har rimelig mye komplekser? :) Ikke har menn blitt overveltig, og musa og kroppen til damer er like strm som før. Tror mange er livredde for å føle seg gammel. Er bare å lese hvor mange som går i forsvarsposisjon når noen kaller folk i 30-årene gammel. Er jo bare å innse at man er halveis i livet omtrent. Er jo ikke noe galt i det vel? :) Det viktigste er jo at man har det bra med seg selv og eventuell partner. Men for noen på 20 så er folk i 30-årene eldre. Sånn er det bare. Betyr jo ikke at de kan være flotte, morsomme osv osv. Men det går bare 1 vei for de aller fleste. Men hver alder har sin sjarm. :)

Det er også lov å komme med sin ærlige mening i en diskusjon som denne syntes jeg. Om jeg sa jeg lengtet tilbake til da jeg var 20, vil jeg lyve rett og slett. For jeg følte meg faktisk mye mer usikker og bekymret for fremtiden og hva andre syntes om meg i den alderen.

Det er selvsagt helt topp å være 20...også helt topp å være 40 eller 50 osv osv...Men når tråden starter med å kalle "30 åringer" for gamle....da er det vel naturlig at de som har erfart det annerledes står opp og dementerer de sprøe påstandene? Det handler ikke om komplekser og det å skrike ut sin "desperasjon" over å eldes....Det handler vel om at rett skal være rett ;)

Endret av HarryDotter
  • Liker 2
Skrevet

Hmmmm.. Merkelig hvordan "alle" menn og kvinner føler for å overbevise alle om de ser bra nok ut eller er bedre trent etter de fylte 30. Kan det være en del som har rimelig mye komplekser? :) Ikke har menn blitt overveltig, og musa og kroppen til damer er like strm som før. Tror mange er livredde for å føle seg gammel. Er bare å lese hvor mange som går i forsvarsposisjon når noen kaller folk i 30-årene gammel. Er jo bare å innse at man er halveis i livet omtrent. Er jo ikke noe galt i det vel? :) Det viktigste er jo at man har det bra med seg selv og eventuell partner. Men for noen på 20 så er folk i 30-årene eldre. Sånn er det bare. Betyr jo ikke at de kan være flotte, morsomme osv osv. Men det går bare 1 vei for de aller fleste. Men hver alder har sin sjarm. :)

Jeg så heller ikke på 30 åringer som eldre, men voksne som han over sier. Dessverre så er ikke alle like uheldige å forfalle som mange gjør brått de har nådd de 20. Det er gjerne dem som blir fort gamle og. Ja, det er faktisk de som sier/mener at når du er blitt 20, da er det fort nedover, men det er vel ikke 20 åringene enige i. Mange stramme og flotte 30-40 åringer og, som det er mange lite spenstige 20 åringer. Beklager å si det , men det virker som det er flertall av dem. Men tar man ikke vare på seg selv så hjelper ikke alder uansett.

Skrevet

Det er ikke kroppen som avgjør om man er ung eller gammel, slik enkelte ser ut til å tro.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også lov å komme med sin ærlige mening i en diskusjon som denne syntes jeg. Om jeg sa jeg lengtet tilbake til da jeg var 20, vil jeg lyve rett og slett. For jeg følte meg faktisk mye mer usikker og bekymret for fremtiden og hva andre syntes om meg i den alderen.

Det er selvsagt helt topp å være 20...også helt topp å være 40 eller 50 osv osv...Men når tråden starter med å kalle "30 åringer" for gamle....da er det vel naturlig at de som har erfart det annerledes står opp og dementerer de sprøe påstandene? Det handler ikke om komplekser og det å skrike ut sin "desperasjon" over å eldes....Det handler vel om at rett skal være rett ;)

Men husk at du selv er i denne såkalte "risikogruppa" over 30, så da vil så klart de på samme alder ikke føles eldre..:P Dere er jo i samme båt eller på samme bølgelengde kan man si.;) Er jo det som er så flott med livet. Er jo ikke meningen at 40- åringer og 20- åringer skal gifte seg. Når vi er 60 år så kommer vi til å påstå at vi er ung og sprek. Det er fordi aldringsprosessen går så sakte, at man ikke merker det selv.:)

Skrevet

Mye flott med å være i 20 årene ja, men som du sier så var de fleste plaget med usikkerhet. Og mange ganger følte jeg at livet var over. Savner litt mer av barnsligheten som man er i begynnelsen av 20 åra, men det er det ENESTE! Tanta mi syns 40 årene var best, da var hun mer bestemt og hadde slått seg til ro og var mer etablert. Må si jeg føler meg ung fremdeles og det er det de fleste normale sier at jeg er og ;)

Gjest HarryDotter
Skrevet

Men husk at du selv er i denne såkalte "risikogruppa" over 30, så da vil så klart de på samme alder ikke føles eldre.. :P Dere er jo i samme båt eller på samme bølgelengde kan man si. ;) Er jo det som er så flott med livet. Er jo ikke meningen at 40- åringer og 20- åringer skal gifte seg. Når vi er 60 år så kommer vi til å påstå at vi er ung og sprek. Det er fordi aldringsprosessen går så sakte, at man ikke merker det selv. :)

ja godt poeng selvsagt. jeg syntes bare det er digg å være der jeg er nå jeg da ;)

Gjest HarryDotter
Skrevet

Mye flott med å være i 20 årene ja, men som du sier så var de fleste plaget med usikkerhet. Og mange ganger følte jeg at livet var over. Savner litt mer av barnsligheten som man er i begynnelsen av 20 åra, men det er det ENESTE! Tanta mi syns 40 årene var best, da var hun mer bestemt og hadde slått seg til ro og var mer etablert. Må si jeg føler meg ung fremdeles og det er det de fleste normale sier at jeg er og ;)

hehe...man skal alltid beholde "barnet" i seg mener nå jeg :) Dødsens seriøse pamper som griner på nesen hele tiden er sjangseløst etter min mening. Man skal kunne kose seg og være litt "barnslig" selv når man har blitt "eldgammel" ;)

Skrevet

hehe...man skal alltid beholde "barnet" i seg mener nå jeg :) Dødsens seriøse pamper som griner på nesen hele tiden er sjangseløst etter min mening. Man skal kunne kose seg og være litt "barnslig" selv når man har blitt "eldgammel" ;)

Ja, jeg er barnslig altså :) Skulle bare ønske at jeg hadde den julestemninga og andre småting som begynte å forsvinne i 20 åra. Grunnen kan være at jeg jobber så mye at jeg ikke har tid til å tenke over det jeg verdsatte så høyt før. Men jeg er helt enig med deg. :)

Skrevet

Er mellom 40 og 50 og synes ikke det spiller noen rolle om jeg blir kalt gammel. Jeg er det i forhold til de på 20. Blir kalt ung av de som er en generasjon eldre.

Men det er jo selvsagt ikke flatterende å bli kalt gammel dame av en som du er på date med, men tror jeg bare hadde ledd.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er mellom 40 og 50 og synes ikke det spiller noen rolle om jeg blir kalt gammel. Jeg er det i forhold til de på 20. Blir kalt ung av de som er en generasjon eldre.

Men det er jo selvsagt ikke flatterende å bli kalt gammel dame av en som du er på date med, men tror jeg bare hadde ledd.

Jobber med en som er i 40 åra, jeg trodde hun var i begynnelsen av 30 åra. Ser veldig ung ut, men 40-50 åra er ikke gamle. Syns ikke jeg ihvertfall. Men jeg omgir meg med 60-70 åringer som er fulle av liv, går mye og jobber hardt fordi de liker det. Flotte er de og;)

Endret av wintergirl
Skrevet

Jobber med en som er i 40 åra, jeg trodde hun var i begynnelsen av 30 åra. Ser veldig ung ut, men 40-50 åra er ikke gamle. Syns ikke jeg ihvertfall. Men jeg omgir meg med 60-70 åringer som er fulle av liv, går mye og jobber hardt fordi de liker det. Flotte er de og;)

Jeg synes ikke jeg er gammel. Men kan forstå hvis det er noen 20 åringer som synes 40 åringer er gammelt.

Jeg må jo innrømme at jeg ikke føler meg gammel i det hele tatt og tror egentlig heller ikke at 20 åringer ser på meg som gammel, men fakta er jo at jeg er en god del år eldre enn dem.

Måtte le høyt da en ung kassedame fortalte i en samtale at det var flest eldre som kom med eget handlenett/veske,..... sånne på over 40 :laugh:

Selv har jeg alltid med meg eget fint handlenett/stor veske når jeg handler, men det har jeg gjort alltid, også den gang jeg var 20.

Skrevet

Jeg synes ikke jeg er gammel. Men kan forstå hvis det er noen 20 åringer som synes 40 åringer er gammelt.

Jeg må jo innrømme at jeg ikke føler meg gammel i det hele tatt og tror egentlig heller ikke at 20 åringer ser på meg som gammel, men fakta er jo at jeg er en god del år eldre enn dem.

Måtte le høyt da en ung kassedame fortalte i en samtale at det var flest eldre som kom med eget handlenett/veske,..... sånne på over 40 :laugh:

Selv har jeg alltid med meg eget fint handlenett/stor veske når jeg handler, men det har jeg gjort alltid, også den gang jeg var 20.

Ja, de er greie så slipper man å dra rundt på poser som ryker i "sømmene". Har ingenting med alder å si, men fornuft:) Må innrømme at jeg ikke bruker det selv, men ser fordelen. Mennesker i dag holder seg lenger unge enn de gjorde for enda flere år siden. Vi jobber ikke så hardt som før og er mer beskyttet mt andre ytre påvirkninger som gjør at man eldes raskere. Også er mange blitt veldig glad i å reise og oppleve nye ting, nyte middag ute, nyte filmer eller hva det måtte være. Dagens folk er glad i å kose seg å nyte livet. Det er bare flott! Man blir aldri for gammel til det :)

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)
slemgutt81, on 09 Aug 2014 - 15:17, said:slemgutt81, on 09 Aug 2014 - 15:17, said:

Javel, jeg er helt uenig med deg. Jeg begynner å få viker. Jeg har aldri vært i dårligere form, da det ikke lenger er teoretisk sjanse en gang til å drive med toppidrett. Livet er spist opp av et studium jeg ikke likte, og jeg plages til døde av en jobb jeg mistrives i. Det er forbi point-of-no-return. De fleste venner begynner å bli etablerte, og bor andre steder. Jeg har akkurat økonomi til å innfri studielånet, that's it. Jeg kan ikke ta opp boliglån for å komme meg inn på markedet, fordi det er lite trolig at jeg blir værende der jeg er, og det vil ta mange år, før jeg kan bosette meg i en større by. Jeg er gammel, og på det tidspunktet hvor jeg ser at jeg kan ha et håp om å ha det romslig, behagelig og nyte fritiden, så vil jeg være nærmere 40, og da mistenker jeg at jeg vil ta selvmord, fordi jeg tviler på at kroppen min blir noe mer attraktiv, eller at jeg kommer til å bli fornøyd med meg selv da. Omtrent alle jeg ser på 30, ser gamle ut. Jeg møter få unge, kule og freshe i hverdagen. Plastikkirurgi er tull, da sjansene for å se helt klovn ut, er altfor store. Jevnaldrende jenter er bitchy, ser gamle ut, har unger, etc.

Hva er det med folk som på død og liv skal si at livet er så topp og alt ser så bra ut? Du lever mellom 20-26 og så er det over!!!! Da er det ikke noe liv lenger!!! Da er du fanget, og alt i samfunnet som kan være interessant som mål, er forbi. Når du bikker 30 skal du ha funnet partneren for livet, ha hus, hage og en liten drittunge som du må skifte bleie på, og late som du sover for tungt til å ta deg av på nattestid.

Tror du er litt for rask på avtrekkeren.... det er ikke mer synd på deg enn alle andre. Jeg har hatt mitt personlige helvete under oppvekst og den største delen av mitt voksne liv, uten å gå mer inn på det. Så har jeg hatt noen bra år i det siste hvor ting har kommet seg - det har jeg jobbet knallhardt for. Det er lov å feire livet.

Endret av Coolaid
Skrevet

Tror du er litt for rask på avtrekkeren.... det er ikke mer synd på enn alle andre. Jeg har hatt mitt personlige helvete under oppvekst og den største delen av mitt voksne liv, uten å gå mer inn på det. Så har jeg hatt noen bra år i det siste hvor ting har kommet seg - det har jeg jobbet knallhardt for. Det er lov å feire livet.

Men hvorfor må pay off-en komme når livet er ferdig????

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det var en kommentar rettet mot deg spesifikt, men mer trenden på forumet generelt. Det er jo slik at de som er trygge på seg selv sjelden trenger å prate altfor mye om det. Genuin trygghet betyr som regel også at man kan se ting litt fra begge sider - det er fordeler og ulemper ved alle aldre, og det er selvsagt ikke slik at absolutt alt blir bedre med alderen. Men man klarer å fokusere på de positive tingene - f.eks. at selv om det er kjedelig at fertiliteten blir knappere og man ser spor etter rynker, veies det opp ved at man blir tryggere på seg selv, har en jobb man trives bedre i osv.

Det er jo noen kvinner her som overdriver dette fullstendig - det finnes knapt grenser for hvor glade de er i seg selv og sin kropp, og de synes den er "vakrere" med strekkmerker og noen kilo ekstra (gjerne under dekke av at den er mer "ekte" og viser spor av levet liv eller noe slikt). Men iblant skinner det likevel igjennom en viss bitterhet, som f.eks. ved å snakke noe nedsettende om de yngre og uerfarne (og naive) og ikke minst mennene som foretrekker dem.

Anonymous poster hash: 13202...f1d

Skrevet

Men hvorfor må pay off-en komme når livet er ferdig????

Du bestemmer vel selv når det er ferdig?

Slutt å konsentrere deg om hindringene mann! Det er garantert en haug med utveier om du kikker noen meter bortafor.

Gjest lillelarve
Skrevet

Er det bare jeg (ungdommen) som ikke synes folk over 30-40 er "gamle"? Jeg ser på mennesker over 70 som gamle.

Uansett er jeg enig med deg TS!

Jeg tror mange er veldig følsomme når det kommer til temaet, noe jeg godt kan forstå. Men så er vi ikke udødelige heller. Vi alle eldes litt etter litt. Ikke morsomt, men... sånn er det bare..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midte av 40-årene og mer veltrent nå enn noen gang. Jeg jobber hardt og lever et sosialt og aktivt liv. Og jeg nyter hver bidige dag. Jeg har det virkelig bra. Men jeg er singel. Og de eneste mannfolka jeg faller for, er 30-åringer. Nå en som er 12 år yngre enn meg (yngste var 13 år yngre og det varte i fem år). Jeg kan ikke noe for det, men menn på min alder virker så 'gamle' i forhold til meg. Jeg føler meg virkelig ikke gammel. Jeg føler jeg bobler over av energi til å finne på tull og tøys og leve livet.

Så å bli kalt gammel blir bare helt feil. Middelaldrene høres ikke bra ut heller. Kan til nød gå for voksen, men hvor mange voksne elsker å hoppe i sølepytter?

Anonymous poster hash: 7b950...d66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...