Gå til innhold

j86 med to små

j86

Anbefalte innlegg

Smaksprøver er gøy! Hittil har absolutt alt gått ned på høykant. Har ikke funnet noe han ikke liker. Glupsk han her :ler: 

Jeg bare MÅ prøve sitron når han er blitt et år eller så, og så filme det :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 16.12.2015 at 14.02, Trampe skrev:

Smaksprøver er gøy! Hittil har absolutt alt gått ned på høykant. Har ikke funnet noe han ikke liker. Glupsk han her :ler: 

Jeg bare MÅ prøve sitron når han er blitt et år eller så, og så filme det :sjenert: 

Så kjekt! Koser oss stort med smaksprøvene her også. Til nå har det meste blitt godkjent, med grøt, sviske og pæremos som favoritter. Helt uaktuelt var det med gulrot, det gikk rett ut igjen! Vi får prøve på igjen om en stund :Nikke:

I dag er mini-me 4 måneder:hoppe: Er så utrolig glad i ham og blir bare mer og mer forelska etter hvert som tiden går. Så utrolig heldige vi har vært som fikk nettopp ham. Går det an å ha barselstårer enda 4 mnd etter fødselen? Kan fremdeles finne på å gråte fordi han er så nydelig. :grine:

Gleder meg til å feire første julen hans i morgen.

Nå er det litt tv-titting sammens med litt strikking før jeg skal prøve meg på å ta en ikke altfor sen kveld. Har blitt litt i overkant av oppvåkninger de siste dagene. Sender gode sove-vibes i retning av babis på soverommet.:natti:

Vil ønske dere som leser her inne en riktig god jul :tommelsmil: Det er vel første julen med miniene deres for de aller fleste som leser her. NYT det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye gir du han av gangen og har dere erstattet et måltid allerede? :)

Håper julen har innfridd forventningene! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.12.2015 at 19.36, Beccy87 skrev:

Hvor mye gir du han av gangen og har dere erstattet et måltid allerede? :)

Håper julen har innfridd forventningene! :nissegutt:

Til nå så har vi gitt 3-4 spiseskjeer med vann som vi blander med grøt + en liten smaksporsjon av noe annet etterpå, f.eks sviskemos eller pæremos eller noe annet i den retningen. Har disse i fryste terninger ettersom det går så lite av dem hver gang og vi vil ikke kaste så mye. Har begynt å gi littegranne morgen og kveld, og han storkoser seg med det. Jeg vil helst ikke øke porsjonene noe særlig for vil nødig at noe måltid skal erstattes :sjarmor: Vil gjerne fullamme så langt som det går, og helst i 6 mnd. Og det er jo enda 1.5 mnd til! Hvordan gjør dere det med mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å fryse i terninger var jo genialt da! Skal jeg  begynne med med en gang! :jepp:

Vi har ikke kommet så langt her... Har bare fått smake litt på banan og i dag prøvde vi avokado. 
Men jeg vil jo i motsetning til deg fase ut ammingen og erstatte i alle fall ett måltid så raskt som mulig. :sjenert:
Så vi har planer om å starte litt forsiktig med grøt etter helgen (siden vi skal reise vekk så drøyer vi til vi er hjemme igjen, i tilfelle det blir krøll med magen). Men jeg tenker jo på at mm fortsatt er veldig bra, så lurer på om grøten kanskje kan blandes med mm dersom jeg pumper. :klo:

Hvilken grøt bruker dere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant! Terninger er fint, og så tines de veldig fort også!

Bruker risgrøt med mais og banan fra nestle. Det er en av de få grøtene som går fra 4 mnd. Har ikke fått noe magetrøbbel til nå, men så har han heller ikke fått store mengdene. Det går ivertfall ned på høykant med masse "mmmm" lyder.  Denne grøten blandes bare med kokt vann, så har ikke tilsatt mm foreløpig. Tror at det hadde fungert helt fint med melk da. Har smakt på den selv og synes egentlig at den er veldig god! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint med dere som ligger en måneds tid foran meg, for da kan jeg suge til meg masse tips her inne! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører også den strategien juliane :nigo: Veldig greit å kjenne litt til hva som mest sannsynlig kommer til å skje innen kort tid!

Mini-mi har vært ganske urolig på nettene siste tiden, men i natt klinket han til med soving fra 2100 - 0200, kort amming og så soving til 0630, ny kort amming og soving til 0830. Mor er uthvilt som aldri før og vi har hatt en helt toppers dag! Åhh, for en herlig måte å starte helgen på. :hjerte: søvn altså! Det som var litt merkelig er at han fikk absolutt ingenting fast føde i går, og da hadde vi en så god natt. Trenger ikke nødvendigvis å ha sammenheng, men rart sammentreff likevel.

Driver fremdeles med små smaksporsjoner og så langt ser lista sånn ut:

På topp::spise:

• Sviskemos
  • Grøt
  • Jordbær/eplemos
  • Pæremos
  • Blåbærmos

Går ned::roll:

• Potet
  • Søtpotet

Spyttes ut::kvalm:

• Gulrot
  • Banan

Lurer på hva vi skal prøve oss på videre mon tro!

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt ned, ingenting spyttes ut :lol:

Vi er begynt med små brødskivebiter. Han sitter på fanget mitt mens jeg spiser frokost, og får et par biter han kan sysle med for seg selv. Mesteparten havner på gulvet, men noe havner i munnen også, og han spiser og smatter og koser seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2016 at 14.01, Nautika skrev:

Hva med avokado eller aprikos? 

Den 8.1.2016 at 14.09, MissStiles skrev:

Herlig med en sånn natt da!

Enig, hva med avokado?

Det var jo gode ideer Nautika og MissStiles! :-) Gikk til innkjøp av avocado og vi kan nå legge til dette på "spyttes ut" lista :fnise: Får prøve igjen ganske snart, for må vel prøves en del ganger før han kanskje begynner å like det!

Den 8.1.2016 at 15.24, Trampe skrev:

Her går alt ned, ingenting spyttes ut :lol:

Vi er begynt med små brødskivebiter. Han sitter på fanget mitt mens jeg spiser frokost, og får et par biter han kan sysle med for seg selv. Mesteparten havner på gulvet, men noe havner i munnen også, og han spiser og smatter og koser seg. 

Deilig med en alt-etende en!! Koselig at han har startet å spise selv. Han er veldig ivrig og "mmm" er mye på de tingene han liker her, men ser jo at han er en ganske kresen kar ut fra lista ovenfor.

Ellers ble det 2 gode netter på rad. I natt var det på an igjen. Sovnet ikke før 2200 og oppe for amming 0100 - 0300 - 0500 - 0600 og der var det morning! Flaks at mamma la seg etter ammingen 0100 da :takke: Jaja, mannen fikk ta den aller tidligste økta, så gikk jo fint det også i grunnen.

Vi var også på babysvømming denne uka, og DET var gøy det! Lille H stortrivdes i vannet, og vi kan ikke vente opp til neste gang :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med babysvømming! 
Det har vi også tenkt på, men hva gjør man egentlig?
Tenker på om det egentlig kunne vært like greit å bare ta med Larven i svømmehalen på egenhånd, uten noe planlagt opplegg med gruppe.. ? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.1.2016 at 11.21, Beccy87 skrev:

Så gøy med babysvømming! 
Det har vi også tenkt på, men hva gjør man egentlig?
Tenker på om det egentlig kunne vært like greit å bare ta med Larven i svømmehalen på egenhånd, uten noe planlagt opplegg med gruppe.. ? :klo:

Ja, det var veldig kos :-) Vi gikk et par ganger i bassenget utenom babysvømmingen for å sjekke om han likte å være i vannet (noe han helt tydelig liker godt). Så på babysvømmingen er det litt mer organisert, synger litt sanger og lærer om grep  for å holde barnet i vannet. Er også litt sosialt, ettersom det er en liten gruppe og vi kommer til å se hverandre 1 gang i uka de neste 15 ukene. Det er litt forskjellig opplegg for hver gang, fikk kursplan helt i starten.

Bonusen var at han ble helt utslitt etterpå og tok seg tidenes dagslur! Som for oss vil si i overkant av 2 timer. Herlig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Så er vi på ettellerannet høyt nummer av netter på rad der han har masse våkentid. Nå har han holdt det gående siden 0200 og mammaen er en smuule trøtt. Lurer på hva i alle dager vi kan gjøre med dette her? Ikke er han sulten, bleia er fin, han er ikke varm eller kald... Men så ligger han der og hoier og klager. 

Kjente på  i stad at jeg ble så irritert at jeg måtte gå ut en tur i stua. Så nå sitter jeg her i mørket med en snorkende mann på sofaen. Han kapitulerte der for lenge siden. Er litt på tanken om det kanskje er på tide at mini får sove på eget rom. Kan jo hende at han blir så urolig og våkner pga meg eller mannen? Verd et forsøk iallefall. Nå har det vært stille fra mini i 2 minutter. Kanskje han endelig har sovnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, du har min dypeste medfølelse. Sånn der har lillebror holdt på i månedsvis, og man blir helt utslitt av det. Nå ser det endelig ut til å ha stoppet her, men ingenting jeg prøvde funket mer enn et par ganger helt tilfeldig liksom. Eget rom prøvde vi ikke, fordi det ikke er mulig her vi bor nå, men det kan jo være en ide. Litt tidlig kanskje, men hvis dere har kort vei mellom og hører ham godt ser jeg ikke problemet. Verdt forsøket hvis det ser ut til å bli en trend! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt på å legge Larven på eget rom. 
Men jeg vil fikse babycall først, og da må det litt mer googling til.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Trampe skrev:

Åh, du har min dypeste medfølelse. Sånn der har lillebror holdt på i månedsvis, og man blir helt utslitt av det. Nå ser det endelig ut til å ha stoppet her, men ingenting jeg prøvde funket mer enn et par ganger helt tilfeldig liksom. Eget rom prøvde vi ikke, fordi det ikke er mulig her vi bor nå, men det kan jo være en ide. Litt tidlig kanskje, men hvis dere har kort vei mellom og hører ham godt ser jeg ikke problemet. Verdt forsøket hvis det ser ut til å bli en trend! 

Hjertelig takk for medfølelse! Jeg har lest en del tilbake i dagboka di siste tiden (har jo lest det før, men tenkte det var greit å lese litt igjen ettersom vi plutselig havnet i samme situasjon) og fått god trøst i at det ordner seg etter hvert dette her. Du skriver så bra Trampe! Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du beskriver.

I natt (KRYSS I TAKET) var ei fantastisk natt! Ivertfall til lille H og være.

20 timer siden, Beccy87 skrev:

Vi har også tenkt på å legge Larven på eget rom. 
Men jeg vil fikse babycall først, og da må det litt mer googling til.... :sjenert:

Ja det var det da.. Vi bruker Phillips sin Avent med video og har vært storfornøyde med den. Men mener at du hadde mange murvegger den skulle nå gjennom? Vi bor i en ny leilighet med murvegger, men det er ikke så veldig mange av dem. Det går ivertfall veldig fint, og videoen har helt super kvalitet både i lys og mørke.

Her har dere ivertfall 1 stk superlykkelig mamma denne morningen! Skal prøve å ikke jinxe det, men forventer for all del ikke at dette er en trend som fortsetter. Han sovnet 1930 i går, våknet helt opp 2300 og fikk seg litt grøt og mm. Vi bestemte oss her for å flytte senga inn på hans eget rom og la han der inne. Sovnet igjen 0030 og sov da til 0400. Kjapp amming og soving til 0715. Tok han inn i senga og da sov han pokker meg helt til 0845! OMG! Praise the lord! Og sånne diverse lovord :bolledeig::pls: Fantastisk start på  helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...