Gå til innhold

j86 med to små

j86

Anbefalte innlegg

Åhhh så utrolig herlig det er med juleferie!

I kveld har mannen tatt turen til en kompis, og jeg har rigget meg til i sofaen med chips, oppkutta grønnsaker og dip. Hadde en vannvittig craving på dip i dag, så siden jeg både er gravid og det er lørdag var det bare å unne seg :nigo:

Har slitt veldig med matlysten de siste dagene, føler jeg bare blir kvalm av alt. I dag morges klarte jeg å spise et halvt rundstykke før jeg måtte kaste inn håndkleet. Prøver å spise lite og ofte, men er ikke så lett det heller. Kaster heldigvis ikke opp, men det er på nippet før det skjer kjenner jeg. Kanskje det er like greit å bare kaste opp, så slipper an å gå rundt evig kvalm? :vetikke:

Klarte fint å skjule graviditeten under alle juleselskapene. Syns det er litt tidlig å fortelle, og vil heller ikke ta bort fokuset fra julefeiringen. Det som var litt rart dog var at ei eldre dame som jeg ikke kjenner noe særlig (ikke i slekt) spurte meg direkte etter å ha kikket leeenge på meg "Du venter ikke barn da?". Heldigvis bare oss to som stod der. Jeg benektet det, og hun beklagte at hun spurte, men hun mente jeg hadde blitt så mye kraftigere siden sist hun så meg :fnise: Hun må ha røntkensyn!

Er 7 + 4 i dag og tidlig UL er på mandag! 2 dager til vi forhåpentligvis får se et bankende hjerte :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk hvis du ikke var gravid da :P Da hadde det vel vært en fornærmelse! "syns du har blitt så mye kraftigere siden sist..." "jo takk for den du..." :jolie:

Snart 8 (9?)uker jo! Går fort! Det går helt sikkert bra på ul :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyblue skrev (På 27.12.2014 den 19.15):

Tenk hvis du ikke var gravid da :P Da hadde det vel vært en fornærmelse! "syns du har blitt så mye kraftigere siden sist..." "jo takk for den du..." :jolie:

Snart 8 (9?)uker jo! Går fort! Det går helt sikkert bra på ul :hug:

Haha ikke sant!!! :fnise: Jeg tok meg jo ikke nær av det i det hele tatt nå da, for jeg er fullt klar over at jeg ser kraftigere ut enn jeg gjorde før sommeren (når jeg så henne sist). Da var jeg i kjempegod form, spiste sunt og trente masse. Akkuratt dette kommer litt i annen rekke nå, og jeg har hatt et par slappe måneder og har lagt på meg rundt 3 kg, så vet jo at det synes hvis man er observant. Men det å faktisk SI det til noen da! Haha!

Er i den 8 uken allerede ja, begynner på den 9ende på tirsdag. Det går både fort og sakte. Hjelper på at det er så mye som skjer i jul og at jeg har ferie. Med den rævva formen jeg har nå lurer jeg på hvordan i alle dager det skal gå på jobben når jeg starter opp der igjen om litt over 1 uke.. Takk for klemmer og gode ønsker :klem1: Sender mange gode tanker din vei også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har en fin juleferie :) her er det bare sykdom i hus. Driver og slurper i meg julebrus uten å kjenne smaken av den.. Booooring :sjenert:

Vittig med ho gamle dama.. Jeg er sånn som merker om andre er gravide. Men jeg spør aldri. Men herreguuuud så mange ganger jeg har fått rett. Uten å kunne se det på venninner har jeg fått en følelse av det før de har annonsert det. Ene venninna mi fortalte det ikke til noen før etter OUL.. Og da hadde jeg "visst" det i flere måneder. Prøvde å hinte, men ho ga seg aldri :hoho:

Masse masse lykke til på ul i morgen :klemmer: jeg har en god følelse. Og kvalmen er jo kjempebra :P jeg var sånn med mini. Måtte spise med EN GANG jeg stod opp om morran, hvis ikke ble jeg kjempedårlig og spydde. Prøv å spise ofte og lite. Og ikke tenk så mye på hva du spiser, ta det du har lyst på. Colasaftis dempa kvalmen min veldig. Så jeg levde på det i 1. Semester :P ellers så hadde jeg alltid med meg mandler som jeg knaska på når jeg kjente liiiitt sult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Kakaoen, du vet alltid hva du skal si for å berolige du :hjerte:

UL i dag gikk superfint! Var så utrolig nervøs pga MAen som ble påvist på dette tidspunktet sist. I dag var det en sprell levende baby det inne med høy puls og jeg er 8 uker på vei i dag. Er så utrolig lykkelige både jeg og mannen, så nå skal det feires med å ta meg en god formiddagslur 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

j86 skrev (På 29.12.2014 den 14.40):

Takk for gode ord Kakaoen, du vet alltid hva du skal si for å berolige du :hjerte:

UL i dag gikk superfint! Var så utrolig nervøs pga MAen som ble påvist på dette tidspunktet sist. I dag var det en sprell levende baby det inne med høy puls og jeg er 8 uker på vei i dag. Er så utrolig lykkelige både jeg og mannen, så nå skal det feires med å ta meg en god formiddagslur

Sjekker inn fra ferie og hører gode nyheter - gratulerer med at alt ser bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Nautika, lillemeg90 og miore :hjerte:

Har fortalt om graviditeten til kommende onkel og tante i dag, de ble helt overlykkelige og det ble noen flere tårer. Emosjonell dag i dag! :rodmer:

Vet jo at det ikke er noen som helst garanti enda, men jordmor beroliget meg veldig og fortalte at alt var perfekt så langt hun kunne se der inne og at det vanligvis var mulig å se det hvis det lå på feil sted / hadde feil størrelse / feil "koblinger" mot morskaken osv på dette tidspunktet, så lenge hjertet slår og alt ser bra ut er det over 95 % sjangse for at alt går smertefritt. Og DET er gode odds!!

Går med glede inn i et nytt år og ser veldig frem til augustbabisen :Nikke:

I sist graviditet som endte med MA, så hadde jeg skikkelig sterk følelse på gutt. Denne gangen er det en skikkelig sterk følelse på jente. Så det blir utrolig spennende om noen uker!

Ettersom jeg er såpass nervøs som jeg er har vi også bestilt en til UL i uke 12, så nå er det bare å glede seg over kvalmen og trøttheten, så får vi snart se lille igjen! Forhåpentligvis i mere babyform, og ikke like rekeform som i dag :hoppendeglad:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

j86 skrev (På 29.12.2014 den 21.37):

Tusen takk Nautika, lillemeg90 og miore :hjerte:

Har fortalt om graviditeten til kommende onkel og tante i dag, de ble helt overlykkelige og det ble noen flere tårer. Emosjonell dag i dag! :rodmer:

Vet jo at det ikke er noen som helst garanti enda, men jordmor beroliget meg veldig og fortalte at alt var perfekt så langt hun kunne se der inne og at det vanligvis var mulig å se det hvis det lå på feil sted / hadde feil størrelse / feil "koblinger" mot morskaken osv på dette tidspunktet, så lenge hjertet slår og alt ser bra ut er det over 95 % sjangse for at alt går smertefritt. Og DET er gode odds!!

Går med glede inn i et nytt år og ser veldig frem til augustbabisen :Nikke:

I sist graviditet som endte med MA, så hadde jeg skikkelig sterk følelse på gutt. Denne gangen er det en skikkelig sterk følelse på jente. Så det blir utrolig spennende om noen uker!

Ettersom jeg er såpass nervøs som jeg er har vi også bestilt en til UL i uke 12, så nå er det bare å glede seg over kvalmen og trøttheten, så får vi snart se lille igjen! Forhåpentligvis i mere babyform, og ikke like rekeform som i dag :hoppendeglad:

Jeg var på UL i uke 11+0, og da var det en ordentlig liten baby der inne, som sprellet og strakk seg og gned seg i øynene. Tre og en halv uke tidligere var det bare en bønne med hjerteslag. Det er utrolig hvor fort det blir seende ut som et lite menneske!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sterk guttefølelse hele tiden og det ser i hvertfall ut som det blir det:)

Høres fint ut med ul i uke 12. Vi var da jeg var 9+3 og 12+0. Var stor forskjell på babyen ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når jeg trodde at det ikke var mulig å bli trøttere sover jeg 13 timer i natt og er nødt for å ta en lur nå. Haha, hva er det som skjer?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j86 skrev (På 3.1.2015 den 15.10):

Og når jeg trodde at det ikke var mulig å bli trøttere sover jeg 13 timer i natt og er nødt for å ta en lur nå. Haha, hva er det som skjer?!?

Nyt det nå som du kan ;) Skulle satt mer pris på første graviditet til tross for kvalme og oppkast gitt. Ikke så mye hviletid med en på 14 måneder som aldri vil sitte stille i sofaen og kose, hehe. Mye som skjer i utviklingen nå, så ikke rart det stjeler mye energi fra deg.

Så koselig å oppdatere seg på lesingen her siden sist. Og så gøy at du er med i terminklubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j86 skrev (På 3.1.2015 den 15.10):

Høres kjent ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det gikk bra på ul! Visste jo det egentlig, men ;) Tipper jente på deg jeg! Håper ikke det er for tidlig å tippe nå? :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siyha skrev (På 3.1.2015 den 15.17):

Nyt det nå som du kan ;) Skulle satt mer pris på første graviditet til tross for kvalme og oppkast gitt. Ikke så mye hviletid med en på 14 måneder som aldri vil sitte stille i sofaen og kose, hehe. Mye som skjer i utviklingen nå, så ikke rart det stjeler mye energi fra deg.

Så koselig å oppdatere seg på lesingen her siden sist. Og så gøy at du er med i terminklubben :)

Det har du virkelig helt rett i Siyha! Jeg må jo bare sove mens det går, det er ingen andre forpliktelser dere ute for meg nå, så jeg kan virkelig slappe av i dette svangerskapet.

Takk for gode ord :hjerte: Er utrolig glad for at ting går mye bedre denne gangen. Har jo selvfølgelig vært superbekymret, men har hele tiden hatt en god følelse også. Så håper det stemmer og at vi sitter med en liten en i august :-)

lillemeg90 skrev (På 3.1.2015 den 23.54):

Høres kjent ut;)

Hehe, det er bra det ikke bare er meg! Hadde vært greit om trøttheten gav seg litt om ikke altfor lenge da, er litt småflaut å sovne til alle tider :fnise:

Mannen er utrolig snill og støttende om dagen. På morningen sier han at jeg bare må sove videre, så vekker han meg til fiks ferdig frokost. I dag var det amerikanske pannekaker med bær og sjokolade på. Middagene står han også for. Er så glad for at jeg har han! Han sier bare at både jeg og lille reka må få slappe av, og at det ikke er noe problem for han å fikse alt rundt om i leiligheten og med maten.

I dag er jeg kommet til 8 + 5, og halen på reka er endelig forsvunnet i følge svangerskapsappen jeg bruker. Gleder med til tirsdag, da er jeg 9 + 0 og den 10ende uka er i gang. Har aldri kommet så langt som nå!

I kveld skal vi forsøke oss på å være litt romantiske og gå på kino sammen. Jeg satser det jeg har på ikke å sovne i kinosalen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyblue skrev (På 4.1.2015 den 14.16):

Så bra det gikk bra på ul! Visste jo det egentlig, men ;) Tipper jente på deg jeg! Håper ikke det er for tidlig å tippe nå? :P

Åhh ja, takk for det Skyblue! Jeg var så spent når jeg satt i den stolen at jeg glemte helt å puste. Fikk streng beskjed om å slappe av og puste igjen. Når jordmora satte ultralyden på kom heldigvis babyen kjapt i fokus og vi så det bankende hjertet med en gang. Ble bare gråting på meg fra der, ble så utrolig glad. Snart vil du også oppleve det, det var helt fantastisk :hjerte:

Gjetting er notert, men tenker kanskje å lage en liten liste før UL man kan se det på, det er jo enda noen uker til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...