Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så på jordmødrene fra 2007 nå og der snakker de om dødfødsel ol. I en episode.. Lille i magen forsto at mammaen ble lei seg og bekymret og gav meg noen skikkelig harde spark :hjerte:

I dag skal jeg prøve meg på en liten babylue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på jordmødrene fra 2007 nå og der snakker de om dødfødsel ol. I en episode.. Lille i magen forsto at mammaen ble lei seg og bekymret og gav meg noen skikkelig harde spark :hjerte:

I dag skal jeg prøve meg på en liten babylue!

Sånt kan ikke jeg se på. Jeg får fnatt! Har såå lyst å lese den boka om han lille gutten (6-7 år?) som ble mishandlet av stefaren og mamman. Husker ikke hva han heter, men det har vært mye i media. Men jeg vet at jeg kommer aldri til å komme meg gjennom boka. Griner meg ihjel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt kan ikke jeg se på. Jeg får fnatt! Har såå lyst å lese den boka om han lille gutten (6-7 år?) som ble mishandlet av stefaren og mamman. Husker ikke hva han heter, men det har vært mye i media. Men jeg vet at jeg kommer aldri til å komme meg gjennom boka. Griner meg ihjel..

"Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" heter den.. Trist bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken er grusom å lese, men en bra bok.

Jeg slet skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boken er grusom å lese, men en bra bok.

Jeg slet skikkelig.

Enig. Glad jeg har lest den, men det er jo helt forferdelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusom bok, såpass at man ikke klarer å fatte at noen kan gjøre sånt mot barna sine. Jeg måtte stoppe iblant fordi jeg ble direkte uvel av det jeg leste.. Har lest boka om Alvdal-saken også. Det er bare så ufattelig at sånne ting kan skje uten at omverdenen merker noe og reagerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin :) Var den under 200 da du kjøpte den? Ser den koster rett over nå. Håper du slipper unna tollen!!

Betalte vel 190 til sammen eller noe slik!:) men jeg gjorde en bommert for noen år siden trodde jeg. Kjøpte klær på nettet for 700 kr og så kom jeg plutselig på tollen. Men jeg betalte aldri noe toll? Kom aldri noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fruit-baby-platter.jpg

Cantaloupe baby for juuu :nigo:

Er det rart hvis jeg sier at jeg nå fikk SYKT lyst på frukt? :sjenert::fnise:

Gutten het vel Christoffer, og boka "Jeg tenker nok du skjønner det sjæl" eller noe, som de andre skrev. Jeg prøvde å lese den, men da jeg kom dit at gutten døde, så gråt jeg så mye at jeg ikke greide å holde boka noe mer :( (Lenge før jeg var gravid, så kan ikke skylde på hormoner heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å lese den, men tror ikke jeg klarer. Er veldig hønemor og beskyttende mot barn frå før av. (Sikkert pga en haug med småsøsken :hjerte: ) Men nå er jeg jo helt ekstram :fnise: griner av alt trist spesielt når det gjelder barn. Griner fortsatt ofte av at samboer vet han har søsken, men ikke hvem de er osv. Han er adoptert og vet ingenting om sin biologiske familie. Og det kan jeg begynne å tenke på midt på natten og ikke få fred :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt forferdelig å lesa, ja. At noen kan gjør slik er for meg helt ufattelig! Må si at som helsepersonell var boken nyttig. Jeg var mye flinkere til å følge opp barn som pårørende etterpå. Vi har et skjema som de med barn skal fylle ut, så er det varierende hvilken oppfølgingen som trengs da.. Men har jo hørt om tilfeller der foreldrene er kommet til sykehuset og barnet ligger hjemme og sover... IKKE hos oss altså...

Var foresten en tur hos legen i dag, Han sykemeldte meg 100% ut året. Blodtrykket hadde steget litt også. Ikke noe særlig da, men nok til at han vi ha enda en kontroll til før jul. Så var feritin (jern) sunket enda mer og B12 var i nedre sjaktet så han satte meg på b vitaminer i første omgang så får vi se om det hjelper... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig å lesa, ja. At noen kan gjør slik er for meg helt ufattelig! Må si at som helsepersonell var boken nyttig. Jeg var mye flinkere til å følge opp barn som pårørende etterpå. Vi har et skjema som de med barn skal fylle ut, så er det varierende hvilken oppfølgingen som trengs da.. Men har jo hørt om tilfeller der foreldrene er kommet til sykehuset og barnet ligger hjemme og sover... IKKE hos oss altså...

Var foresten en tur hos legen i dag, Han sykemeldte meg 100% ut året. Blodtrykket hadde steget litt også. Ikke noe særlig da, men nok til at han vi ha enda en kontroll til før jul. Så var feritin (jern) sunket enda mer og B12 var i nedre sjaktet så han satte meg på b vitaminer i første omgang så får vi se om det hjelper... :)

Får håpe det hjelper med jern og b-vitaminer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite jern og B12 er oppskriften på lavt energinivå... Håper det retter seg :)

Jeg skal til legen på mandag, og er spent på hva hun syns nå. Har jobbet 40-50% de siste mnd, men kjenner at det blir tyngre. Også har jeg en sjef som nesten oppfordrer meg til å bli fullt sykemeldt (for da blir hverdagen mer forutsigbar for henne :( ) Jeg vil jo helst jobbe så lenge jeg kan, men vet av erfaring at jula kan bli tøff i turnus. Og jeg har fått tilbake den dundrende hodepinen på jobb, og påfølgende dag... :(

Sånn, det får kanskje holde med syting i en dagbok som ikke er min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke jern enda da, jeg vil helst ikke. Blir både kvalm og forstoppet av det, og synes jeg er nok kvalm fra før av :P men legn tror det blir bedre med B-vit. Så får jeg helle ta jern om den synker mer eller energinivået blir enda lavere. Var 11 nå mot 14 for 3 uker siden (nedre grense er 12).

Må være lov å syte litt Essie! Det hørtes tungt ut! Du og legen din får finne ut hva som er best... :)

Turnus, er du i helsevesenet du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt mtp jern. Er ikke noe glad i bivirkningene selv. Pleier å prøve å få i meg en tabl daglig i en uke etter blodgivning, men fysj så kvalm og forstoppet, ja... Og det trenger vi jo ikke mer av som gravide, egentlig :P Både 14 og 11 er for lavt, og jeg vil tro du kjenner det på kroppen.

Ja, er sykepleier jeg også. Men jeg er i hjemmesykepleien. Mye stress og ugunstige arbeidsstillinger som jeg kjenner ekstra godt for tiden. Selv om arbeidsgiver tilrettelegger så mye de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt mtp jern. Er ikke noe glad i bivirkningene selv. Pleier å prøve å få i meg en tabl daglig i en uke etter blodgivning, men fysj så kvalm og forstoppet, ja... Og det trenger vi jo ikke mer av som gravide, egentlig :P Både 14 og 11 er for lavt, og jeg vil tro du kjenner det på kroppen.

Ja, er sykepleier jeg også. Men jeg er i hjemmesykepleien. Mye stress og ugunstige arbeidsstillinger som jeg kjenner ekstra godt for tiden. Selv om arbeidsgiver tilrettelegger så mye de kan.

Ja.. Har heldigvis ikke trengt jern etter andre blodgivinger enn den første. Men fytti for noe herk :P

Kjenner det nok på kroppen, men har vert så utmattet hele svanherskapet til nå, og er egentlig bedre nå enn jeg var tidligere, men det er nok der. Som hun ene helsesekretæren sa: "husk at du skal ha krefter til å føde også". Så bør nok ikke gå for langtl.. Men fastlegen følger nå med og jeg skal ta ny kontroll 2 januar:)

Kan tenke meg at hjemmesykepleien er lite gunstig ja. Har kun vert i praksis der, men var mye ugunstige arbeidsstillinger og lite hjelpemidler ja. Hvor langt er du på vei? Og har du en dagbok?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd forskjellige typer jern? Jeg kjøpte Duroferon, og den gikk overraskende bra å ta. Tar den sammen med c-vitaminer i form av brusetabletter (de er ikke supergode, men du drikker jo unna mens du svelger jerntabletten også).

Evt kan du sørge for å spise jernholdig mat, hvis ikke du er for kvalm til å kunne velge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...