Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Gjest Snuttepi

Av de likte jeg Bendik best. Det er det som er så himla vanskelig med navn, man har jo så forskjellig smak! Uansett hva man velger er det noen som hater akkurat det navnet.

Jeg liker ikke nymotens navn a la Leander og Nathaniel og slikt. Jeg synes det er jålete. Ikke dobbeltnavn med bindestrek. Og ihvertfall ikke doble fornavn der det andre er Andre. Og så liker jeg ikke 50-60-tallets Per, Ola, Jan, Geir og så videre. Og resten av navnene har jeg ofte en eller annen negativ assosiasjon til ;) Uff, guttenavn er kjempevanskelig. Men jentenavn har vi klart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars lillebror her blir navnløs han.. :P Jeg og R blir ikke enige, rett og slett. Med O var det null problemer. Han hadde navn før vi visste det var gutt, for å si det sånn da. Han hadde et jentenavn også, fram til OUL. ;)

Denne gangen har vi et par forslag hver, men jeg sier blankt nei til hans, og han sier blankt nei til mine. :P Yey...

Er så mange fine jentenavn der ute. Hadde definitivt vært mer lettvint dersom lille hadde vært jente, men neida, må la foreldrene bryne seg i flere uker i stedet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo bare å komme med nye forslag begge to, gang på gang på gang, så blir dere enige til slutt... Eller har storebror et ønske? Kanskje det er han som skal bestemme navnet? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme mannen! Men de andre var fine også, god klang i Bendik også ^^

Kan jo "avsløre" at det navnet vi heller mest imot så langt er Aurora Marie :) Vil ha ett passelig langt fornavn, som passer med Marie som mellomnavn, og ikke er veldig vanskelig å si på engelsk :P

Det var jo veldig fint da! Liker godt Aurora. Her hadde det nok blitt Olivia eller Nora om det hadde vert jente:)

En av nevøene mine heter et av de navnene :hjerte: Jeg syns også at guttenavn er mye vanskeligere enn jentenavn. Med jentenavn har vi egentlig problemet med at vi ønsker å ha fornavn nr 2 som oppkalling, og med begges etternavn i tillegg blir det litt tungt :P Jeg er litt skeptisk til å bruke bare oppkalling-navnet, i og med at det er ganske sjeldent og veeldig gammeldags.

Må få kjøpt meg en navnebok, for jeg har absolutt ingen guttenavn på lista :P

Ja, navn er kjempe vanskelig! Fikk lånt en navnebok av en veninne, men kom ikke lengre enn B. Var så sinnsykt mange navn og de var så like:p har brukt navnekarusellen en del. Har lagt inn navn vi liker, så får vi navn som ligner :nikker:

Av de likte jeg Bendik best. Det er det som er så himla vanskelig med navn, man har jo så forskjellig smak! Uansett hva man velger er det noen som hater akkurat det navnet.

Jeg liker ikke nymotens navn a la Leander og Nathaniel og slikt. Jeg synes det er jålete. Ikke dobbeltnavn med bindestrek. Og ihvertfall ikke doble fornavn der det andre er Andre. Og så liker jeg ikke 50-60-tallets Per, Ola, Jan, Geir og så videre. Og resten av navnene har jeg ofte en eller annen negativ assosiasjon til ;) Uff, guttenavn er kjempevanskelig. Men jentenavn har vi klart :ler:

Ja, er akkurat det. Men må si at så lenge begge vi to liker det så driter jeg litt i hva andre synes:p Så lenge man ikke velger navn som Analius da (ja, det finner faktisk :ler:) :P

Men Leander er ikke nymotens da. Mange gamle menn som heter det:) jeg likte det veldig godt for noen år siden, men så ble det poppis og jeg ble litt lei av det.... :)

Stakkars lillebror her blir navnløs han.. :P Jeg og R blir ikke enige, rett og slett. Med O var det null problemer. Han hadde navn før vi visste det var gutt, for å si det sånn da. Han hadde et jentenavn også, fram til OUL. ;)

Denne gangen har vi et par forslag hver, men jeg sier blankt nei til hans, og han sier blankt nei til mine. :P Yey...

Er så mange fine jentenavn der ute. Hadde definitivt vært mer lettvint dersom lille hadde vært jente, men neida, må la foreldrene bryne seg i flere uker i stedet. :fnise:

Vanskelig når man virkelig ikke liker de navnene som blir foreslått da. Problemet her er at mannen ikke forslår i det hele tatt, han har ikke peiling. Han foreslår for tull, som eks Bane (fra batman).

Da er det jo bare å komme med nye forslag begge to, gang på gang på gang, så blir dere enige til slutt... Eller har storebror et ønske? Kanskje det er han som skal bestemme navnet? :biggrin:

Regner med at den var til Teryaki? Men det er vel slik det må gjøres ja... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo veldig fint da! Liker godt Aurora. Her hadde det nok blitt Olivia eller Nora om det hadde vert jente:)

Ja, navn er kjempe vanskelig! Fikk lånt en navnebok av en veninne, men kom ikke lengre enn B. Var så sinnsykt mange navn og de var så like:p har brukt navnekarusellen en del. Har lagt inn navn vi liker, så får vi navn som ligner :nikker:

Ja, er akkurat det. Men må si at så lenge begge vi to liker det så driter jeg litt i hva andre synes:p Så lenge man ikke velger navn som Analius da (ja, det finner faktisk :ler:) :P

Ja, og så får det meg til å tenke på nordlys :jepp:

Navnekarusellen er kjekk, men jeg syntes det kom så mange rare navn der :fnise:

Analius :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo bare å komme med nye forslag begge to, gang på gang på gang, så blir dere enige til slutt... Eller har storebror et ønske? Kanskje det er han som skal bestemme navnet? :biggrin:

Har tenkt tanken ;) Storebror insisterer på at han heter Aksel :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Analius hørte jeg for første gang i går faktisk. Var en av kollegaene mine som ga meg instrukser i hva ejg ikke burde kalle baby for :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) jeg fikk igså beskjed om å ta jern av legen pga blodprosent akkurat på kanten. Men hun anbefalte floradix flasken pga mindre bivirkninger enn tabletter. Kanskje det er en ide? Dyr flaske da - holdt på å steile da jeg betalte ! 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at den var til Teryaki? Men det er vel slik det må gjøres ja... :)

Den var til Teriyaki ja :) Går litt i surr her inne, når man kan svare flere enn den som er TS visst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og så får det meg til å tenke på nordlys :jepp:

Navnekarusellen er kjekk, men jeg syntes det kom så mange rare navn der :fnise:

Analius :ler:

Ja, kom noen rare opp :P men da trykket jeg bare på ikke liker :P

Har tenkt tanken ;) Storebror insisterer på at han heter Aksel :P

Aksel er jo kjempe fint! Synes dere skal høre på O;)

Analius hørte jeg for første gang i går faktisk. Var en av kollegaene mine som ga meg instrukser i hva ejg ikke burde kalle baby for :ler:

Har en veninne som er valdig opptatt av navn og hun nevnte dette for meg for noen år siden (for tull :P) :fnise:

Analius?!! Omg. Stakkars unge.

Ja, er helt utrolig :ler: jeg søkte på det men det var heldigvis for få i norge som hadde det som navn til st det var en statistikk på det :ler:

Hei :-) jeg fikk igså beskjed om å ta jern av legen pga blodprosent akkurat på kanten. Men hun anbefalte floradix flasken pga mindre bivirkninger enn tabletter. Kanskje det er en ide? Dyr flaske da - holdt på å steile da jeg betalte !

Hvor mye betalte du da? Og er det smak på den? Isåfall er det et tapt prosjekt :(

Svigermor har foreslått Analius, og hun var helt seriøs... (er visst et slektsnavn)

Sånn seiriøst? :P klarte du å la være å le? :fnise:

Disse syns jeg er fine: Helmer, Johannes og William. Liker også Johan mer og mer.

Fine navn! Jeg liker veldig godt William, men mannen synes det er for femi? :vetikke: Johannes heter fetteren min så det er utelukket. Spurte mannen om Helmer nå, jeg har vert litt "tja" til det. Han sa "NEI" :fnise. Johan het en av barndomskjærestene mine så det er også litt utelukket :P Vanskelig!!

Har hatt en fin helg!:) i går var noen venner her og bakte lussekatter, og jeg spiste en :D små gleder i hverdagen ;)

Ang. Flere rare navn:

- Sverd

- Marvel (jentenavn)

- Ty

- Frøystein

- Eggert

- Obloe

Noen som fikk en ny favoritt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøystein og analius ja - tror de er utpekte kandidater til å bli ertet på barneskolen da dessverre! Man må jo nesten tenke litt sånn også i disse dager. Men var jo heller ikke de vakreste navnene da!

Jo angående den flaska med jern - den kostet vel noe med 160 kroner. Men - for all del - den smaker verre enn værst! Prøvde tilogmed å skylle den ned med appelsinjuice men smaken er der enda! Sånn sett anbefales den overhodet ikke! Æææææsj var det 😷😷😷😷😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøystein!!!! Hahaha!

hva er galt med Øystein liksom...?

Johannes er på lista her også :jepp:

Ja, var visst ikke nok :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøystein og analius ja - tror de er utpekte kandidater til å bli ertet på barneskolen da dessverre! Man må jo nesten tenke litt sånn også i disse dager. Men var jo heller ikke de vakreste navnene da!

Jo angående den flaska med jern - den kostet vel noe med 160 kroner. Men - for all del - den smaker verre enn værst! Prøvde tilogmed å skylle den ned med appelsinjuice men smaken er der enda! Sånn sett anbefales den overhodet ikke! Æææææsj var det 😷😷😷😷😷

Hehe de er nok ikke på vår liste for å si det slik ;) har dere begynt å tenke på navn?:)

160 var da ikke så ille, men er vel kanskje siden jeg betalte 260 for B-vitaminene...... Syke priser!! Nei, nå får vi se:) B vit nå og nye prøver i begynnelsen av januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom noen rare opp :P men da trykket jeg bare på ikke liker :P

Aksel er jo kjempe fint! Synes dere skal høre på O;)

Har en veninne som er valdig opptatt av navn og hun nevnte dette for meg for noen år siden (for tull :P) :fnise:

Ja, er helt utrolig :ler: jeg søkte på det men det var heldigvis for få i norge som hadde det som navn til st det var en statistikk på det :ler:

Hvor mye betalte du da? Og er det smak på den? Isåfall er det et tapt prosjekt :(

Sånn seiriøst? :P klarte du å la være å le? :fnise:

Fine navn! Jeg liker veldig godt William, men mannen synes det er for femi? :vetikke: Johannes heter fetteren min så det er utelukket. Spurte mannen om Helmer nå, jeg har vert litt "tja" til det. Han sa "NEI" :fnise. Johan het en av barndomskjærestene mine så det er også litt utelukket :P Vanskelig!!

Har hatt en fin helg! :) i går var noen venner her og bakte lussekatter, og jeg spiste en :D små gleder i hverdagen ;)

Ang. Flere rare navn:

- Sverd

- Marvel (jentenavn)

- Ty

- Frøystein

- Eggert

- Obloe

Noen som fikk en ny favoritt? ;)

HAhaha, Frøystein :ler: De andre var også.. spesielle, ja :P

Jeg lurer på om de som kaller jenta si for Marvel også har et barn som heter Disney? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...