Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Ja, det er så koslig!:) begynte å pynte,får ta resten i dag :nigo:

Hadde også besøk av veninner. Vi bakte Chewy chocolate ginger cookies sammen. Verdens beste julekaker, men tror mannen får spise de alend i år ;) var nok med lukten for mun del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klementin nr 7 i dag :nigo:

Du burde vel strengt tatt ha spist klemen-ti :tongue: Uff. Den var dårlig :ler: Koselig med juleforberedelser er det iallefall!! :hjerte:

Endret av Androide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå fikk jeg også lyst på!

Det er så godt!

Hihi, vi kjøpte to klementiner i går, jeg planlegger å DEVOUR de i dag :nigo:

To klementiner? Det er jo ingenting :sjenert:

Du burde vel strengt tatt ha spist klemen-ti :tongue: Uff. Den var dårlig :ler: Koselig med juleforberedelser er det iallefall!! :hjerte:

hihi :fnise:

I dag er det endelig første søndag i advent og det første lyset er tent! Nå er vi tilbakr fra to års feiring!:) veldig koslig med barnebursdag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vondt å se.., sitter å ser på "hvem bryr seg" på tv2 og en gammel man som utgir seg for å være dement. Han tasser rundt i pysjamas og tøfler i en park i oslo. Snakker med seg selv om at han skulle spise middag hos mamma. Han gikk rundt i over to timer før noen spurte om han trengte hjelp.

Sikkert ekstra følsom nå som gravid, men kjenner så igjen denne gamle mannen. Så hjelpesløs, aner ikke hvor han er eller hvilket årstall. Har så mange lignende som blir lagt inn på sykehuset, og de trenger all den omsorgen de kan få. Vondt å se at folk bare går forbi.. :(

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koslig når lille sparker, men jeg får ikke sove når han holder på. Lurer på hvordan det da blir når han blir sterkere og jeg kjenner han enda mer :ler:

Har foresten vert veldig svimmel de siste dagene. Får ta det opp med lege på tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var altfor lite med to klementiner, men de hadde ikke noen flere fine enn de to på butikken jeg var på.. :(

Tenker litt samme som Spiremor, at det kan ha vært lavt blodtrykk, eller kanskje lav blodprosent eller jern? :) Bra du skal til legen i morgen, da :)

Hehe, artig når de blir sterke i magen daaa :) Her sover jeg gjennom når hun sparker om natta, men jeg klager visst til gubben og får han til å legge hånda si på magen min (i søvne) når hun sparker så det gjør vondt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok væske har jeg fått i meg, men kan jo ha lavt blodtrykk for det om. Det har vert veldig fint de siste gangene, men får se i morgen!:)

Blodprosent var 12,3 for to uker siden, så det er jo fint. Og jern (ferritin) lå fremdeles på 14. Laveste normalverdi er 12, men jeg har jo normalt 22. Så den er jo lavere enn normalt. Får se om det blir nye prøver, kan jo ha forandret seg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kjenne hikke så tidlig? La hånden på magen og kjente at han lå vekdig skeivt. Så kom det noen rytmiske smådunk. Tydligere og annerledes enn pulsen jeg pleier å kjenne i magen. Kan det være hikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det ha vært. :)

Jeg husker ikke når jeg kjente med O, men i dette svangerskapet kjente jeg det for første gang i forrige uke. Kan jo likevel være at det går an å kjenne tidligere enn når jeg gjorde det. :)

Edit: Jeg tror ikke at grunnen til at folk ikke gjør noe for å hjelpe i situasjoner som "hvem bryr seg" er fordi folk er dårlige mennesker som ikke bryr seg. Jeg tror rett og slett at folk ikke tørr, for de er livredde for å "fornærme" noen på ett eller annet vis, og de er konfliktsky. De er redde for å selv bli angrepet (mobbetilfellene), eller de er redde for at mannen egentlig ikke er dement. Det er veldig synd at det er sånn, men jeg tror ikke det handler om at de ikke bryr seg. Samtidig så skulle man jo i en ideell verden klart å overvinne frykten som stopper en fra å gripe inn.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan det ha vært. :)

Jeg husker ikke når jeg kjente med O, men i dette svangerskapet kjente jeg det for første gang i forrige uke. Kan jo likevel være at det går an å kjenne tidligere enn når jeg gjorde det. :)

Edit: Jeg tror ikke at grunnen til at folk ikke gjør noe for å hjelpe i situasjoner som "hvem bryr seg" er fordi folk er dårlige mennesker som ikke bryr seg. Jeg tror rett og slett at folk ikke tørr, for de er livredde for å "fornærme" noen på ett eller annet vis, og de er konfliktsky. De er redde for å selv bli angrepet (mobbetilfellene), eller de er redde for at mannen egentlig ikke er dement. Det er veldig synd at det er sånn, men jeg tror ikke det handler om at de ikke bryr seg. Samtidig så skulle man jo i en ideell verden klart å overvinne frykten som stopper en fra å gripe inn.

Får spør jordmor når det er normalt å kjenne det.. :)

Jeg tror ikke det jeg heller, det er nok som du sier at man er redd for å hjelpe, for tenk om situasjonen ikke var slik man trodde osv. men synes det er utrolig trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar døde fordi ingen ville hjelpe han når han fikk slag på flyplassen i Oslo. Han er fra tyskland og snakket gebrokket. Ikke engang de ansatte hjalp han, for de trodde bare han var full.. Så ja, det er trist at vi er så redde for andre mennesker og ubehagelige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar døde fordi ingen ville hjelpe han når han fikk slag på flyplassen i Oslo. Han er fra tyskland og snakket gebrokket. Ikke engang de ansatte hjalp han, for de trodde bare han var full.. Så ja, det er trist at vi er så redde for andre mennesker og ubehagelige situasjoner.

Utrolig trist Kaos! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så leit :trist:

--

Håper det går bedre med svimmelheten. Høres ubehagelig ut! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,mer bedre i dag, men det svinger sånn. Få ta det opp med legen i dag.

I dag er jeg 21 uker og babyen er på størrelse med en cantaloupe melon! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig hos legen! 100% sykemeldt en stund til fremover. Kjedelig, men det trengs.. SF målet lå på streken og hjertelyd 140:)

Nevnte det med svimmelheten og han sa det godt kunne være blodtrykksfall. Blodårene er slappere og må da jobbe hardere for å sende nok blod opp til hjernen for å unngå besviming. Men skal nå ta kontrollprøver neste uke for å se hvordan jern og blodprosent ligger an..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...