Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt bedre nå også, men våknet i natt med høyre sidihe flankesmerter.. Nå tok jeg jo urinprøve i går, så om det var nyrebekjenbetennelse på gang burde det jo bli oppdaget. Noen gravide får jo også hydronefrose fordi at livmoren presser på i urinveiene nen da byrde heg hatt utslag på blod og proteiner. Er vel mest sansynlig muskulært siden jeg kjenner det i korsryggen også:)

Lurer på om jeg har kjent lille de to siste dagene. Når jeg ligger i senga på rygg eller mage (som foresten begynner å bli ubehagelig nå:P) så kjenner jeg liksom slike luftbobler som sprekker/leamus der livmoren er. Ganske sikker på at det ikke er fra tarmene. Får bare følge med om det fortsetter slik, da er det vel kanskje lille :rodmer:

Har hatt den beste helgen på lenge!:) deilig å få gjort litt ting:) fredag laget jeg og mannen vårruller sammen og koste oss med serier, i går hadde vi venner på besøk og k dag blir det kino:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16 uker :D

Skrevet (endret)

Så utrolig koselig med helg og matlaging med mannen :hjerte:

Gratulerer med 16 uker! ;) tiden flyr!

Åååå så gøy å kjenne lille! :) Har du kjent noe mer?

Endret av Askmeagain89
Skrevet

Vårruller :spise: Det er så godt! Fritert eller bare med med rispapiret?

16 uker, tida går fort :) Du har et forsprang på 2 uker, men håper ikke jeg tar deg igjen ;)

Skrevet

Takk :hjerte: satser på st du ikke tar neg igjen ja Androide ;)

Har kjent litt mer av de "boblene" men er kun når jeg ligger. Vet ikke om det er vanlig jeg?

Vårrullen ble "frittert" i ovnen :P pensler de og steiker:) litt sunnere da:p

Skrevet (endret)

Det hørtes godt ut :)

Jo, leste akkurat litt i boken jeg fikk om graviditet og der sto det at det beste var å legge seg ned for å kjenne bevegelse eller livmor ;)

Endret av Askmeagain89
Skrevet

Tenk om det er lille jeg kjenner da :rodmer:

Skrevet

Tenk om det er lille jeg kjenner da :rodmer:

Må være magisk! Disse ukene som venter foran deg nå er jo da du kan begynne å kjenne den lille bedre og bedre :D

Skrevet

Må være magisk! Disse ukene som venter foran deg nå er jo da du kan begynne å kjenne den lille bedre og bedre :D

Ja, føles helt rart! Føler forrige uke var uke 7:p kjekt å se deg Skyblue! Har du link i signaturen din til dagbok?:) er på mobil ser du:)

Skrevet

Høres ut som det er lille babyen ja! :hjerte:

Vårruller er såååå godt! Men tror aldri det komemr til å skje at jeg gidder å lage :fnise: Det ser så vanskelig ut. :P

16 uker :hoppe:

Skrevet

Ja, føles helt rart! Føler forrige uke var uke 7:p kjekt å se deg Skyblue! Har du link i signaturen din til dagbok? :) er på mobil ser du:)

Går fort ja! :) Ja, har link, men vet ikke om du ser det på mobil jeg :vetikke:

Skrevet

Høres ut som det er lille babyen ja! :hjerte:

Vårruller er såååå godt! Men tror aldri det komemr til å skje at jeg gidder å lage :fnise: Det ser så vanskelig ut. :P

16 uker :hoppe:

Håper det :rodmer:

Det er veldig enkelt altså, men jeg trodde også det var veldig vanskelig først! Improviserer hver gang, men ca noe slik:

- kjøttdeig stekt

- vårullpapir (meny eller Asiatiske matbutikker)

- kål i strimler

- gulrot i strimler

- løk/vårløk i biter.

- glassnudler (kokt etter anvisning på pakken)

- soyasaus og/eller oystersaus

- valgfritt krydder

Blandes sammen i en bolle. Ta et og et papir og legg det som en kvadrat på skeivå (:P). Legg fyll på midten, pakk over nederste hjørne ( gjerne litt stramt) fortsett med hjørnene på sidene og avslutt med øverste hjørne. Lim igjen med egg :) finner sikkert bilder/videoer av hvordan man bretter:)

Skrevet

Går fort ja! :) Ja, har link, men vet ikke om du ser det på mobil jeg :vetikke:

Kan ikke se på mobil, så får ta en titt når jeg er på ipaden ^^

• Liker 1
Skrevet

Håper det :rodmer:

Det er veldig enkelt altså, men jeg trodde også det var veldig vanskelig først! Improviserer hver gang, men ca noe slik:

- kjøttdeig stekt

- vårullpapir (meny eller Asiatiske matbutikker)

- kål i strimler

- gulrot i strimler

- løk/vårløk i biter.

- glassnudler (kokt etter anvisning på pakken)

- soyasaus og/eller oystersaus

- valgfritt krydder

Blandes sammen i en bolle. Ta et og et papir og legg det som en kvadrat på skeivå ( :P). Legg fyll på midten, pakk over nederste hjørne ( gjerne litt stramt) fortsett med hjørnene på sidene og avslutt med øverste hjørne. Lim igjen med egg :) finner sikkert bilder/videoer av hvordan man bretter:)

Det virket jo ganske enkelt. :P Er det rispapir du bruker? Skal man ikke steke det i ovnen?

Skrevet

Vi pleier å bare dyppe rispapiret i vann og spise dem sånn; har ikke prøvd å steke de etterpå. Muligens heter det noe annet enn vårruller da, men ellers er prinsippet det samme. Utrolig godt å dyppe i peanøttsaus! Kanskje det må bli vårruller til middag i dag :nigo:

Gøy med bevegelser da :hjerte: Har hørt andre benevne det som små bobler...og så blir man mer og mer sikker på hva det er etterhvert!

Skrevet

Det virket jo ganske enkelt. :P Er det rispapir du bruker? Skal man ikke steke det i ovnen?

Tror ikke det er rispapir vi bruker, lurer på om det er av hvete? :vetikke: er kun det de har hatt her:)

Vi pensler med olje og steiker på 200 grader i ca 12-15 min:) ellers kan man også frityrkoke eller gjøre slik som Androide:)

Jeg liker det best i ovnen, og då pleier vi å ha ris til :)

Skrevet

Vi pleier å bare dyppe rispapiret i vann og spise dem sånn; har ikke prøvd å steke de etterpå. Muligens heter det noe annet enn vårruller da, men ellers er prinsippet det samme. Utrolig godt å dyppe i peanøttsaus! Kanskje det må bli vårruller til middag i dag :nigo:

Gøy med bevegelser da :hjerte: Har hørt andre benevne det som små bobler...og så blir man mer og mer sikker på hva det er etterhvert!

Nam!! Her skal jeg og mamma ut og spise:)

Ja, er ganske sikker på at det er lille nå men føles litt uvirkelig:p har jo hørt masse aktivitet på doppleren, så h*n er nok aktiv! *dunk*

Skrevet

Tror ikke det er rispapir vi bruker, lurer på om det er av hvete? :vetikke: er kun det de har hatt her:)

Vi pensler med olje og steiker på 200 grader i ca 12-15 min:) ellers kan man også frityrkoke eller gjøre slik som Androide:)

Jeg liker det best i ovnen, og då pleier vi å ha ris til :)

Okei! Tror jeg må prøve å lage vårruller til helga! Eller blir vel torsdgen da, før R reiser bort. :P

Jeg har smakt vårruller som ikke er stekt, det synes jeg ikke er godt. Liker at de blir sprø og gode! :jepp:

Eh...Men hva slags krydder bruker du da? :P Salt og pepper bare? Eller kanskje chili?

Skrevet

Okei! Tror jeg må prøve å lage vårruller til helga! Eller blir vel torsdgen da, før R reiser bort. :P

Jeg har smakt vårruller som ikke er stekt, det synes jeg ikke er godt. Liker at de blir sprø og gode! :jepp:

Eh...Men hva slags krydder bruker du da? :P Salt og pepper bare? Eller kanskje chili?

Jeg bruker faktisk et slik blandingskrydder:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...