lillemeg90 Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #841 Skrevet 26. oktober 2014 Litt bedre nå også, men våknet i natt med høyre sidihe flankesmerter.. Nå tok jeg jo urinprøve i går, så om det var nyrebekjenbetennelse på gang burde det jo bli oppdaget. Noen gravide får jo også hydronefrose fordi at livmoren presser på i urinveiene nen da byrde heg hatt utslag på blod og proteiner. Er vel mest sansynlig muskulært siden jeg kjenner det i korsryggen også Lurer på om jeg har kjent lille de to siste dagene. Når jeg ligger i senga på rygg eller mage (som foresten begynner å bli ubehagelig nå) så kjenner jeg liksom slike luftbobler som sprekker/leamus der livmoren er. Ganske sikker på at det ikke er fra tarmene. Får bare følge med om det fortsetter slik, da er det vel kanskje lille Har hatt den beste helgen på lenge! deilig å få gjort litt ting:) fredag laget jeg og mannen vårruller sammen og koste oss med serier, i går hadde vi venner på besøk og k dag blir det kino:)
Askmeagain89 Skrevet 27. oktober 2014 #843 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Så utrolig koselig med helg og matlaging med mannen Gratulerer med 16 uker! tiden flyr! Åååå så gøy å kjenne lille! Har du kjent noe mer? Endret 27. oktober 2014 av Askmeagain89
Androide Skrevet 27. oktober 2014 #844 Skrevet 27. oktober 2014 Vårruller Det er så godt! Fritert eller bare med med rispapiret? 16 uker, tida går fort Du har et forsprang på 2 uker, men håper ikke jeg tar deg igjen
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #845 Skrevet 27. oktober 2014 Takk satser på st du ikke tar neg igjen ja Androide Har kjent litt mer av de "boblene" men er kun når jeg ligger. Vet ikke om det er vanlig jeg? Vårrullen ble "frittert" i ovnen pensler de og steiker:) litt sunnere da:p
Askmeagain89 Skrevet 27. oktober 2014 #846 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Det hørtes godt ut Jo, leste akkurat litt i boken jeg fikk om graviditet og der sto det at det beste var å legge seg ned for å kjenne bevegelse eller livmor Endret 27. oktober 2014 av Askmeagain89
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #847 Skrevet 27. oktober 2014 Tenk om det er lille jeg kjenner da
Skyblue Skrevet 27. oktober 2014 #848 Skrevet 27. oktober 2014 Tenk om det er lille jeg kjenner da Må være magisk! Disse ukene som venter foran deg nå er jo da du kan begynne å kjenne den lille bedre og bedre :D
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #849 Skrevet 27. oktober 2014 Må være magisk! Disse ukene som venter foran deg nå er jo da du kan begynne å kjenne den lille bedre og bedre :D Ja, føles helt rart! Føler forrige uke var uke 7:p kjekt å se deg Skyblue! Har du link i signaturen din til dagbok? er på mobil ser du:)
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2014 #850 Skrevet 27. oktober 2014 Høres ut som det er lille babyen ja! Vårruller er såååå godt! Men tror aldri det komemr til å skje at jeg gidder å lage Det ser så vanskelig ut. 16 uker
Skyblue Skrevet 27. oktober 2014 #851 Skrevet 27. oktober 2014 Ja, føles helt rart! Føler forrige uke var uke 7:p kjekt å se deg Skyblue! Har du link i signaturen din til dagbok? er på mobil ser du:) Går fort ja! Ja, har link, men vet ikke om du ser det på mobil jeg
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #852 Skrevet 27. oktober 2014 Høres ut som det er lille babyen ja! Vårruller er såååå godt! Men tror aldri det komemr til å skje at jeg gidder å lage Det ser så vanskelig ut. 16 uker Håper det Det er veldig enkelt altså, men jeg trodde også det var veldig vanskelig først! Improviserer hver gang, men ca noe slik: - kjøttdeig stekt - vårullpapir (meny eller Asiatiske matbutikker) - kål i strimler - gulrot i strimler - løk/vårløk i biter. - glassnudler (kokt etter anvisning på pakken) - soyasaus og/eller oystersaus - valgfritt krydder Blandes sammen i en bolle. Ta et og et papir og legg det som en kvadrat på skeivå (). Legg fyll på midten, pakk over nederste hjørne ( gjerne litt stramt) fortsett med hjørnene på sidene og avslutt med øverste hjørne. Lim igjen med egg finner sikkert bilder/videoer av hvordan man bretter:)
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #853 Skrevet 27. oktober 2014 Går fort ja! Ja, har link, men vet ikke om du ser det på mobil jeg Kan ikke se på mobil, så får ta en titt når jeg er på ipaden ^^ 1
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2014 #854 Skrevet 27. oktober 2014 Håper det Det er veldig enkelt altså, men jeg trodde også det var veldig vanskelig først! Improviserer hver gang, men ca noe slik: - kjøttdeig stekt - vårullpapir (meny eller Asiatiske matbutikker) - kål i strimler - gulrot i strimler - løk/vårløk i biter. - glassnudler (kokt etter anvisning på pakken) - soyasaus og/eller oystersaus - valgfritt krydder Blandes sammen i en bolle. Ta et og et papir og legg det som en kvadrat på skeivå ( ). Legg fyll på midten, pakk over nederste hjørne ( gjerne litt stramt) fortsett med hjørnene på sidene og avslutt med øverste hjørne. Lim igjen med egg finner sikkert bilder/videoer av hvordan man bretter:) Det virket jo ganske enkelt. Er det rispapir du bruker? Skal man ikke steke det i ovnen?
Androide Skrevet 27. oktober 2014 #855 Skrevet 27. oktober 2014 Vi pleier å bare dyppe rispapiret i vann og spise dem sånn; har ikke prøvd å steke de etterpå. Muligens heter det noe annet enn vårruller da, men ellers er prinsippet det samme. Utrolig godt å dyppe i peanøttsaus! Kanskje det må bli vårruller til middag i dag Gøy med bevegelser da Har hørt andre benevne det som små bobler...og så blir man mer og mer sikker på hva det er etterhvert!
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #856 Skrevet 27. oktober 2014 Det virket jo ganske enkelt. Er det rispapir du bruker? Skal man ikke steke det i ovnen? Tror ikke det er rispapir vi bruker, lurer på om det er av hvete? er kun det de har hatt her:) Vi pensler med olje og steiker på 200 grader i ca 12-15 min:) ellers kan man også frityrkoke eller gjøre slik som Androide:) Jeg liker det best i ovnen, og då pleier vi å ha ris til
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #857 Skrevet 27. oktober 2014 Vi pleier å bare dyppe rispapiret i vann og spise dem sånn; har ikke prøvd å steke de etterpå. Muligens heter det noe annet enn vårruller da, men ellers er prinsippet det samme. Utrolig godt å dyppe i peanøttsaus! Kanskje det må bli vårruller til middag i dag Gøy med bevegelser da Har hørt andre benevne det som små bobler...og så blir man mer og mer sikker på hva det er etterhvert! Nam!! Her skal jeg og mamma ut og spise:) Ja, er ganske sikker på at det er lille nå men føles litt uvirkelig:p har jo hørt masse aktivitet på doppleren, så h*n er nok aktiv! *dunk*
Gjest Snuttepi Skrevet 27. oktober 2014 #858 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg tror det er lille du kjenner
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2014 #859 Skrevet 27. oktober 2014 Tror ikke det er rispapir vi bruker, lurer på om det er av hvete? er kun det de har hatt her:) Vi pensler med olje og steiker på 200 grader i ca 12-15 min:) ellers kan man også frityrkoke eller gjøre slik som Androide:) Jeg liker det best i ovnen, og då pleier vi å ha ris til Okei! Tror jeg må prøve å lage vårruller til helga! Eller blir vel torsdgen da, før R reiser bort. Jeg har smakt vårruller som ikke er stekt, det synes jeg ikke er godt. Liker at de blir sprø og gode! Eh...Men hva slags krydder bruker du da? Salt og pepper bare? Eller kanskje chili?
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #860 Skrevet 27. oktober 2014 Okei! Tror jeg må prøve å lage vårruller til helga! Eller blir vel torsdgen da, før R reiser bort. Jeg har smakt vårruller som ikke er stekt, det synes jeg ikke er godt. Liker at de blir sprø og gode! Eh...Men hva slags krydder bruker du da? Salt og pepper bare? Eller kanskje chili? Jeg bruker faktisk et slik blandingskrydder:p
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå