Gjest Snuttepi Skrevet 17. oktober 2014 #741 Skrevet 17. oktober 2014 Åh, så fiiin! Jeg lurer på hva som er inni her...men den blir fin til begge
Gjest Snuttepi Skrevet 18. oktober 2014 #743 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg greier ikke det ordet assa. Begynner å fnise når jeg ser det. Romper, liksom? Men, seriøst, har vi ikke et norsk enkelt ord for et sånt klesplagg? Enklere enn "selebukse uten bein" liksom?
Spiremor Skrevet 18. oktober 2014 #744 Skrevet 18. oktober 2014 Tror noen kaller det buksedress, men den har jo ikke lange bein. Så jeg vet ikke.. Enig i at det er et rart ord
lillemeg90 Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #745 Skrevet 18. oktober 2014 Hehe ja er et litt rart ord Ååå jeg går og venter på ultralydtime i posten! De sa jeg kom til å få i løpet av uka! Men ingenting!! Håper det kommer tidlig i neste uke! Er så spent på time!!
lillemeg90 Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #746 Skrevet 18. oktober 2014 Kanskje like greit at jeg ikke har fått timen enda så det ikke er så lang tid til OUL når jeg før brevet:p 1
lillemeg90 Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #747 Skrevet 18. oktober 2014 Noen andre som har tatt amoxicillin her? Synes virkelig hele meg lukter antibiotika!
Saraby Skrevet 18. oktober 2014 #748 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har gått på amoxcilin! Og ja, det lukter helt jævlig av deg men fant aldri ut av om andre også luktet det eller om det bare er enn selv
Millimani Skrevet 18. oktober 2014 #749 Skrevet 18. oktober 2014 Er ikke det en slags antibiotika da? Da lukter det nok. Jo, jeg har gått på det jeg også, men det er mange år siden. 16 år siden tror jeg... Jeg var så syk at jeg la nok ikke merke til den eventuelle lukta.., men det var tablett-kur da.
Gjest Snuttepi Skrevet 18. oktober 2014 #750 Skrevet 18. oktober 2014 Antibiotika lukter gruuuusomt, så jeg kan bare forestille meg hvordan det lukter når man er gravid! Får jo vampyrluktesans jo
lillemeg90 Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #751 Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Dette er også tablettkur og ja det er antibiotika. Har tatt en del antibiotika før, men aldri opplevd at jeg selv lukter antibiotika:p måtte jo ta furadantin for en mnd siden med da luktet jeg ikke:p er nok noe med akkurat den typen vil jeg tro kombinert med ekstrem luktesans:p mannen lukter det ikke Endret 18. oktober 2014 av lillemeg90
Saraby Skrevet 18. oktober 2014 #752 Skrevet 18. oktober 2014 Noen antibiotikatyper lukter verre enn andre og jeg kan skrive under på at amoxcilin er den desidert værste jeg har kjent Nå er jeg så "heldig" at jeg fant ut at jeg ikke tålte det så jeg slipper den
lillemeg90 Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #753 Skrevet 18. oktober 2014 Noen antibiotikatyper lukter verre enn andre og jeg kan skrive under på at amoxcilin er den desidert værste jeg har kjent Nå er jeg så "heldig" at jeg fant ut at jeg ikke tålte det så jeg slipper den Haha jeg tåler ingen av de andre gravide kan ta mot UVI så får bare være glad for at denne virker Men det lukter virkelig like sterkt som når man har sølt iv. Antibiotika på gulvet, det har tørket og vaskepersonellet kommer og vasker over gulvet. Ingenting slår den lukten:p
Saraby Skrevet 18. oktober 2014 #754 Skrevet 18. oktober 2014 Haha jeg tåler ingen av de andre gravide kan ta mot UVI så får bare være glad for at denne virker Men det lukter virkelig like sterkt som når man har sølt iv. Antibiotika på gulvet, det har tørket og vaskepersonellet kommer og vasker over gulvet. Ingenting slår den lukten:p Åh, det er bra den virker iallefall da! Jeg fikk sinnsyk elveblest på hele kroppen, men tok tid før jeg reagerte på den Fikk den iv. i 10 dager på sykehuset og skulle gå 10 dager til på den i tablettform, men når det var 5 dager igjen av tablettkuren så måtte jeg slutte men ja, helt forjævlig sterk lukt på den! Kasta mye opp når jeg fikk den iv., men tror ikke lukta hjalp så mye på
lillemeg90 Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #755 Skrevet 18. oktober 2014 Uff:p håper ikke jeg også reagerer etter hvert da. De andre har det kommet reaksjon under et døgn under så håper jeg er i sikkerhet nå penicillin hadde jeg anafylaktisk reaksjon på som barn, så den blir nok aldri prøvd igjen:)
Saraby Skrevet 18. oktober 2014 #756 Skrevet 18. oktober 2014 Uff:p håper ikke jeg også reagerer etter hvert da. De andre har det kommet reaksjon under et døgn under så håper jeg er i sikkerhet nå penicillin hadde jeg anafylaktisk reaksjon på som barn, så den blir nok aldri prøvd igjen:) Off nei, hold deg langt unna!
lillemeg90 Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #758 Skrevet 19. oktober 2014 Da har jeg gått opp 1 kg av de 6 jeg har gått ned i svangerskapet. Det er litt godt å se egentlig, kroppen tar til seg mat igjen:) Men jeg må si jeg har litt anstrengt forhold til kropp og vekt, så jeg gruer meg litt til vektoppgangen.. Er det fælt å tenke slik? Jeg er ikke av de tanker at man skal slanke baby/baby skal være så liten som mulig/at det er en bragd å gå opp så lite som mulig i svangerskapet, men synes likevel det er litt tøfft.
Askmeagain89 Skrevet 19. oktober 2014 #759 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg tenker litt av det samme som deg. Babyen må gjerne veie fire kilo, men jeg vil helst ikke gå opp så mange kilo for det blir ekstra mye jobb etterpå. Jeg veide mer enn noen gang etter vi hadde vært gjennom hormonkurer og forsøk. Følte at det ødela kroppen min. La på meg 20 kg i løpet av 2 år med prøving og utredning. Skjønner veldig godt hvordan du tenker og det er ingenting i veien for å spise sunt og passe mengde resten av svangerskapet når kvalmen er blitt bedre. Babyen får det den skal av næring og den skal så vidt jeg husker kun ha 150 kalorier til å begynne med og så er det 400 på slutten hvis jeg husker riktig. Hvis du da ligger på ca 2150 i starten og så øker med en en frukt og brødskive etterhvert så spiser du det du skal. Gå 30 min per dag hvis du orker også.
lillemeg90 Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #760 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg tenker litt av det samme som deg. Babyen må gjerne veie fire kilo, men jeg vil helst ikke gå opp så mange kilo for det blir ekstra mye jobb etterpå. Jeg veide mer enn noen gang etter vi hadde vært gjennom hormonkurer og forsøk. Følte at det ødela kroppen min. La på meg 20 kg i løpet av 2 år med prøving og utredning. Skjønner veldig godt hvordan du tenker og det er ingenting i veien for å spise sunt og passe mengde resten av svangerskapet når kvalmen er blitt bedre. Babyen får det den skal av næring og den skal så vidt jeg husker kun ha 150 kalorier til å begynne med og så er det 400 på slutten hvis jeg husker riktig. Hvis du da ligger på ca 2150 i starten og så øker med en en frukt og brødskive etterhvert så spiser du det du skal. Gå 30 min per dag hvis du orker også. Ja, tenker å spise sunt nå og det har jeg gjort også så langt jeg orker. Alt jeg har klart å spise har stort sett vert sunne ting, søte ting smaker ikke godt lengre så det er jo et ok utgangspunkt. Spiser nok ikke så mye som 2000 kalorier til dagen. Ligger nok mer fra 1500-1700. Går også minst 30 min til dagen. Så det går nok fint. Vil bare ikke gå opp 30 kg:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå