Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Takk for fine ord <3 håper virkelig det:)

Det er nok helt normalt med slike tanker. Og de slutter nok ikke når barnet er født :P

Hehe, nei, nå er vi bundet til bekymring for resten av våre liv ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, nei, nå er vi bundet til bekymring for resten av våre liv ;)

Ja, vi er nok det;)

Jeg som alltid har vert så glad i både sjokolade og sursnop, nå får jeg avsmak av begge deler:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er kjent som sjokoman, og det tok lang tid før sjokolade var greit å spise igjen. Og nå er det bare greit, jeg klarer ikke fråtse. Kanskje like greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er kjent som sjokoman, og det tok lang tid før sjokolade var greit å spise igjen. Og nå er det bare greit, jeg klarer ikke fråtse. Kanskje like greit?

Ja, er jo absolutt det! Kanskje man slipper mange overflødige svangerskapskilo:p

Flere som venter på stormen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vert på tur med hunden og spydd i en busk:p kan bli morsomme uker fremover:p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag har vert en tung dag.

Startet med for lite bemanning på jobb, mye løping, kvalme, ikke tid til å spise lunsj eller å gå på do....

Gikk hjem og har nesten sovet til nå...

Håper dagen i morgen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker på vei og helt skutt, håpe det blir bedre om noen uker:)

Dette sier babyverden om uke 6:

Embryoet er i begynnelsen av denne uken fire uker gammelt, og har en C-form med det store hodet i den ene enden og halen i den andre. Det ligner mer på en reke enn et menneske. Det er umulig å måle embryoet slik du kan måle barnet etter at det er født. Ikke har det bein og det ligger sammenkrøllet. Derfor brukes lengden fra issen til setet som lengdereferanse gjennom store deler av svangerskapet, og vi oppgir også denne på disse sidene (CRL som står for crown-rump-length).

Små sirkler dannes på siden av hodet – dette er øynene som formes! Ørene begynner også å formes nå. Celler som skal bli til lever, lunger, magesekk og bukspyttkjertel finner plasseringene sine, slik at de er klare til å utvikle organene. Levercellene begynner organdannelsen før de andre. De fleste organene er i ferd med å utvikles, og mot slutten av uken vokser det frem små knopper til armer og bein. Armene vil utvikles i et hurtigere tempo enn beina en stund fremover.

Hjertet fylles med blod denne uken. Frem til nå har det pumpet rundt væske, men nå er det ordentlig blod som går rundt i de små blodårene. Blodcellene dannes i veggen til plommesekken. Blodårene dannes i høyt tempo for å forsyne alle organene som utvikles med næring. Hjertepulsåren dannes også denne uken, og hjertet består av høyre og venstre hjertekammer. Pulsen er på 100 til 120 slag i minuttet. Nå pumpes blodet gjennom navlestrengen slik at embryoet kan kvitte seg med avfallsstoffer og motta næring fra mor. Dette er en rundgang som vil fortsette til barnet er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese om utviklingen! :rodmer:

Ja, kjempekoslig! Merker at mannen ikke er like interessert i å lese om slikt enda. Er nok litt langt borte for han.

Har bestillt tidlig ul, så kanskje han blir blitt mer interessert da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestilte tidlig på egen regning da, blir vel i uke 10-11 tror jeg!:) har ikke tid å vente til uke 18:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget forståelig :) det er jo ikke så lenge til da!!!! Måtte du gi mye for det om jeg kan spørre? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meget forståelig :) det er jo ikke så lenge til da!!!! Måtte du gi mye for det om jeg kan spørre? ☺️

700 kr, men ser det er forskjell her. På en annen klinikk koster det 1000. Og ser folk har skrevet her på firumet at de har betalt 1600!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en tur til legen idag, er då kvalm om dagen at jeg har ingen mulighet til å komme meg på jobb:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700,- var ikke så ikke for å få en titt på lille nurket og en bekreftelse. Jeg slipper heldigvis unna denne summen, men skjønner godt at man betaler.

Ja kom deg til

Legen og sykemeldt deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra legen. Sykemeldt på ubestemt tid med Hyperemesis....

Godt å kunne tenke på noe annet enn å ikke kunne komme seg på jobb da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...