Gjest Kajsa-krabat Skrevet 29. juni 2004 #1 Skrevet 29. juni 2004 (endret) :gjeiper: Endret 22. juni 2009 av Kajsa-krabat
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #5 Skrevet 30. juni 2004 Hold dere til fakta, og ikke alt "føleriet". Det blir for dumt!
la Flaca Skrevet 30. juni 2004 #6 Skrevet 30. juni 2004 Hold dere til fakta' date=' og ikke alt "føleriet". Det blir for dumt! [/quote'] :o Og hva er "fakta"??? :-?
Charly Skrevet 30. juni 2004 #8 Skrevet 30. juni 2004 Flott bilde og grusomt å vite at man har selvbestemt abort til uke 12. Da vi var på UL i uke 10, så vi bena, armene, navnestreng, ører, øyne lepper - ja, alt. Babyen spratt rundt inni der og så ut til å ha det knallbra! Vi har UL- bildet av det, og jeg tenkte allerede da at tenk at man bare kan si jeg vil ikke ha dette! Jeg er for selvbestemt abort, misforstå meg ikke. Det er mange aborter og det burde i mine øyne kanskje vært flere som tok det, fordi det ikke var bestemt, eller fordi det ikke passer. Mange grunner egentlig! Men når jeg så min egen lille der inn på 10 uker, med bankene hjertet - skjønner jeg ikke at de kan ta de ut på den måten. Selv forsøkte vi å få barn, så det har aldri vært snakk om skal eller skal ikke beholde - men det er ikke alle som er i min situasjon og jeg har all respekt for de avgjørelsene som tas. Jeg skulle bare ønske at folk hadde litt mer respekt for sjansen, så kanskje det ikke var så mange uønskede graviditeter som endte i abort. Dagens lille tanke fra meg :-?
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #9 Skrevet 30. juni 2004 Synes dere burde tenke på følesen til de som har tatt abort jeg- Kan ikke se at det er nødvendig for dere eller VG og gjøre dette
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #10 Skrevet 30. juni 2004 Synes dere burde tenke på følesen til de som har tatt abort jeg- Kan ikke se at det er nødvendig for dere eller VG og gjøre dette Helt enig.
Suzy Skrevet 30. juni 2004 #11 Skrevet 30. juni 2004 Jeg kjenner jeg blir litt sint på både dere og VG jeg nå! Kan ikke tenke meg at det å ta abort er noen lett avgjørelse, men ofte er den rett selv om den er vond og slike bilder, samt slike tråder skaper unødig smerte og skyld hos mennesker som sannsynligvis har det hardt nok fra før :evil: Selvfølgelig er det ille at noen tar abort, men vi kan bare ikke fjerne denne muligheten! Hva er alternativet? Noen som har lest "Av måneskinn gror det ingenting" og den grusomme scenen der hovepersonen tar abort på seg selv med strikkepinner...? I don't think so! Livet er verdifullt - men vern om de som alt er her også, ikke bare det ufødte liv :-?
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2004 #12 Skrevet 30. juni 2004 Eg har tatt abort. Det var derfor eg gråt då eg såg bildet. I mitt tilfelle var abort det einaste rette, og under samme omstendighetar hadde eg nok gjort det igjen. Men eg er glad eg ikkje såg det bildet den gongen...
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #13 Skrevet 30. juni 2004 Jeg kjenner jeg blir litt sint på både dere og VG jeg nå! Kan ikke tenke meg at det å ta abort er noen lett avgjørelse, men ofte er den rett selv om den er vond og slike bilder, samt slike tråder skaper unødig smerte og skyld hos mennesker som sannsynligvis har det hardt nok fra før :evil: Selvfølgelig er det ille at noen tar abort, men vi kan bare ikke fjerne denne muligheten! Hva er alternativet? Noen som har lest "Av måneskinn gror det ingenting" og den grusomme scenen der hovepersonen tar abort på seg selv med strikkepinner...? I don't think so! Livet er verdifullt - men vern om de som alt er her også, ikke bare det ufødte liv :-? Jeg har også tatt abort- har aldri angret fordi den situasjonen jeg var i dengang var det det eneste riktige for meg. nå sitter jeg med en vond klump i magen. :cry: Noen ganger lønner det seg å tenke lengere enn nesa rekker :evil:
Suzy Skrevet 30. juni 2004 #14 Skrevet 30. juni 2004 Jeg har også tatt abort- har aldri angret fordi den situasjonen jeg var i dengang var det det eneste riktige for meg. nå sitter jeg med en vond klump i magen. :cry: Noen ganger lønner det seg å tenke lengere enn nesa rekker :evil: Jeg har aldri tatt abort, men LITT innlevelse kan man jo ha likevel
Jens Skrevet 30. juni 2004 #15 Skrevet 30. juni 2004 kaisa-krabat kanskje du burde tenke deg litt mer om neste gang du kaster ut en slik tråd... :evil:
tuji Skrevet 30. juni 2004 #16 Skrevet 30. juni 2004 Synes dere burde tenke på følesen til de som har tatt abort jeg- Kan ikke se at det er nødvendig for dere eller VG og gjøre dette Jeg skjønner at det er fælt for de som har tatt abort å se dette. Men det er nå likevel slik det er, da, at ved tolv uker er ganske mye utviklet. Vet ikke de som tar abort det før de tar valget?
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #17 Skrevet 30. juni 2004 Jeg skjønner at det er fælt for de som har tatt abort å se dette. Men det er nå likevel slik det er, da, at ved tolv uker er ganske mye utviklet. Vet ikke de som tar abort det før de tar valget? Likevel har jo tydeligvis leger funnet ut at det er forsvarlig å ta abort ved 12 uker. Og det å vite at et foster er såpass utviklet ved 12 uker fjerner jo ikke alle grunnene som førte til ønsket om abort i første omgang.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #18 Skrevet 30. juni 2004 Jeg skjønner at det er fælt for de som har tatt abort å se dette. Men det er nå likevel slik det er, da, at ved tolv uker er ganske mye utviklet. Vet ikke de som tar abort det før de tar valget? Det er altså noen mennesker som er så ufattelig usenestive, men det greit, kjør på- hvis du kan såt for og mener at dette er en flott måte og promotere anti abort er det bare å forsette .Jeg skjønt at du/dere overhode ikke tar noe hensyn til de dere bokstavligtalt kjører over nå :evil:
Jens Skrevet 30. juni 2004 #19 Skrevet 30. juni 2004 Det er altså noen mennesker som er så ufattelig usenestive, men det greit, kjør på- hvis du kan såt for og mener at dette er en flott måte og promotere anti abort er det bare å forsette .Jeg skjønt at du/dere overhode ikke tar noe hensyn til de dere bokstavligtalt kjører over nå :evil:
tuji Skrevet 30. juni 2004 #20 Skrevet 30. juni 2004 Jeg har da aldri sagt at dette er en bra måte å promotere anti-abort-standpunkt. Jeg sier bare at det ikke kan komme som noe stort sjokk at det faktisk er noe som lever inni magen når man er gravid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå