Gå til innhold

Alkoholfri august


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dermed sier vi takk til deg!

God stemning i denne tråden. :)

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

God stemning i denne tråden. :)

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Det var nok ikke dette Ts så for seg da h*n opprettet tråden!

Jeg kjenner et par stk som har hatt slike hvite måneder.

Det var ikke relatert til rusproblemer, men heller et ønske om en sunnere kropp og bedre resultater i forbindelse med trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke ha rusproblemer fordi om en tar seg noen hvite uker eller måneder. Spørsmålet er hva som skjer når den perioden er over. Kaster man seg over drikkevarene igjen og høljer nedpå? Jeg sier ikke dette for å være ufin, men bare et spørsmål man må stille seg selv. Alt med måte, liksom.

Selv kan jeg godt være med på dette, men jeg har hatt sågodtsom alkoholfri sommer, så jeg tenkte at nå er det kanskje på tide å ta seg et glass vin igjen. :vin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke ha rusproblemer fordi om en tar seg noen hvite uker eller måneder. Spørsmålet er hva som skjer når den perioden er over. Kaster man seg over drikkevarene igjen og høljer nedpå? Jeg sier ikke dette for å være ufin, men bare et spørsmål man må stille seg selv. Alt med måte, liksom.

Selv kan jeg godt være med på dette, men jeg har hatt sågodtsom alkoholfri sommer, så jeg tenkte at nå er det kanskje på tide å ta seg et glass vin igjen. :vin:

Dette er et meget legitimt spørsmål. Vi ser så ofte at folk som hiver seg på slankekurer gjerne belønner seg selv med mat når de har klart noe. Er man i stand til å holde ut en måned så bør man ta et oppgjør med seg selv, se på drikkevanene sine og endre dem. Personlig har jeg et ønske om å redusere forbruket til lystige lag sammen med venner, og kutte helt drikking alene og drikking for å rømme unna tilværelsen.

Anonymous poster hash: 14899...9df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager å si det, men jeg tror ikke du får til dette prosjektet ditt med innstillingen din.

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Jøss så positiv på vegne av andre da gitt! La nå folk få prøve seg litt frem da, ingenting er bedre for selvtilliten av å oppnå noe på egenhånd!

Jævla dømmende idiot!

Så bare fordi du måtte ha proff hjelp...så må alle andre det også?

Jeg henger meg på tråden, jeg svarte ja på 4 av spørsmålene på testen.

Ønsker alle som deltar her lykke til................jeg ryker nok i kveld!

Anonymous poster hash: e79b6...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg øl mens jeg heier på dere.

Anonymous poster hash: b11bc...232

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så positiv på vegne av andre da gitt! La nå folk få prøve seg litt frem da, ingenting er bedre for selvtilliten av å oppnå noe på egenhånd!

Jævla dømmende idiot!

Så bare fordi du måtte ha proff hjelp...så må alle andre det også?

Jeg henger meg på tråden, jeg svarte ja på 4 av spørsmålene på testen.

Ønsker alle som deltar her lykke til................jeg ryker nok i kveld!

Anonymous poster hash: e79b6...403

AA og NA er fellesskap hvor man treffer likesinnede. Hvis man sliter med at man drikker for mye er det fint å delta der. Nå skrev jeg kun en kort oppfordring og fikk ganske så sure svar.

Jeg lurer på om TS er redd for å kalle seg alkoholiker eller innrømme at h*n har et problem med alkohol, siden AA-forslaget mitt blir så kontant avvist. I såfall er ikke TS klar for å slutte å drikke.

Anonymous poster hash: 958ac...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke med (skal ha skalldyraften med vin og øl i morgen), men jeg håper dere som satser på en hvit måned får det til og at det gir mersmak.

Jeg har egentlig det motsatte "problemet", jeg drikker lite og sjeldent. Da jeg var yngre ble nok både oftere og mer, og da tok jeg en hvit måned innimellom, både fordi jeg tror det er sunt og fordi jeg tror det er lurt å sjekke at man klarer seg uten alkohol.

Så, lykke til både til ts og alle dere som følger!

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 av 31 gjennomført. Og en fredag også, tenk. Null alkohol. Det hjelper å bryte mønsteret ved å gjøre andre ting. I stedet for å sitte i sofaen og glo på TV ble det heller en treningsøkt.

- TS



Anonymous poster hash: 14899...9df
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frdag og lørdag unnagjort.

Ingen stor prestasjon i seg selv - hvor vanskelig er det å unngå å drikke i to dager, liksom? Når jeg sitter med en god følelse nå allikevel skyldes det at jeg unnlot å drikke til tross for at det var 'lov'.

Lørdag for meg har lenge vært synonymt med øl, matlaging og avslapping. Ukens høydepunkt rett og slett. Ikke noe unormalt i det, men det er følelsen av å MÅTTE gjøre det som har vært vanskelig å unngå.

Tidligere var der også mye brennevin og vin, men har jo klart å kutte det allerede da.

Midtuken er allikevel verre, siden den i mye større grad har et preg av tvang over seg, så vi får se. Føler meg uansett veldig bra i dag som våkner helt uten trang hjelm, så skal huske den følelsen senere i den (forhåpentligvis) hvite uken jeg står foran:)

Anonymous poster hash: 2e8e7...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 1 av 31 gjennomført. Og en fredag også, tenk. Null alkohol. Det hjelper å bryte mønsteret ved å gjøre andre ting. I stedet for å sitte i sofaen og glo på TV ble det heller en treningsøkt.

- TS

Anonymous poster hash: 14899...9df

Men skal du slutte for godt eller skal du fortsette å drikke i "lystige lag" som du kaller det?

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AA og NA er fellesskap hvor man treffer likesinnede. Hvis man sliter med at man drikker for mye er det fint å delta der. Nå skrev jeg kun en kort oppfordring og fikk ganske så sure svar.

Jeg lurer på om TS er redd for å kalle seg alkoholiker eller innrømme at h*n har et problem med alkohol, siden AA-forslaget mitt blir så kontant avvist. I såfall er ikke TS klar for å slutte å drikke.

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Om det er surpadder som deg man treffer på AA og NA møter forstår jeg godt at ideen din ble møtt med skepsis. Makan!

Anonymous poster hash: 40ee6...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frdag og lørdag unnagjort.

Ingen stor prestasjon i seg selv - hvor vanskelig er det å unngå å drikke i to dager, liksom? Når jeg sitter med en god følelse nå allikevel skyldes det at jeg unnlot å drikke til tross for at det var 'lov'.

Lørdag for meg har lenge vært synonymt med øl, matlaging og avslapping. Ukens høydepunkt rett og slett. Ikke noe unormalt i det, men det er følelsen av å MÅTTE gjøre det som har vært vanskelig å unngå.

Tidligere var der også mye brennevin og vin, men har jo klart å kutte det allerede da.

Midtuken er allikevel verre, siden den i mye større grad har et preg av tvang over seg, så vi får se. Føler meg uansett veldig bra i dag som våkner helt uten trang hjelm, så skal huske den følelsen senere i den (forhåpentligvis) hvite uken jeg står foran:)

Anonymous poster hash: 2e8e7...b92

Du er allerede alkoholiker, du vet det?

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det er surpadder som deg man treffer på AA og NA møter forstår jeg godt at ideen din ble møtt med skepsis. Makan!

Anonymous poster hash: 40ee6...147

Surpadder som meg? Jeg tror du skal lese side 1 igjen og se hvem som er de sure i denne tråden. :)

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpadder som meg? Jeg tror du skal lese side 1 igjen og se hvem som er de sure i denne tråden. :)

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Selvinnsikt innehar du i hvert fall ikke.

Anonymous poster hash: 40ee6...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvinnsikt innehar du i hvert fall ikke.

Anonymous poster hash: 40ee6...147

Har du ikke et barn du kan ta ut denne trangen til å bedrive oppdragelse på? Jeg er svært lite interessert.

Anonymous poster hash: 958ac...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak! Har hatt lignende alkoholfrie perioder sjølv og det føles godt for kropp og sinn:) blir nok ikkje med denne gang siden eg skal i bryllup, og hadde alkoholfri periode i det forrige bryllupet eg var i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...