Gå til innhold

Israel har den høyeste levestandarden i hele Midtøsten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du vise til et eneste våpen som var overlegent den tyske motparten 1 mot 1?

Helt utrolig at du maser på med dette masseproduksjonsgreiene dine fremdeles. Makan til å ha tung for det.

Vi diskuterer ikke masseproduksjon, OK? Vi diskuterer hvem som faktisk hadde de beste våpnene, altså det våpenet du hadde valgt selv om du måtte i krig.

Anonymous poster hash: b1bb9...731

Ja, skulle man valgt et våpen å gå til krig med så er jo atombombe et godt våpen. Temmelig overlegent vil jeg si. Jeg har allerede nevnt en lang rekke våpen, skip, bombefly, radar og sonar-systemer. La oss ta et annet eksempel. Kodeknekking og datamaskin. Tyskerne var ikke i nærheten av de allierte her heller. Collosus-maskinen var banebrytende innen kodeknekking og enormt verdifull for de allierte.

Anonymous poster hash: 7cee9...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, skulle man valgt et våpen å gå til krig med så er jo atombombe et godt våpen. Temmelig overlegent vil jeg si. Jeg har allerede nevnt en lang rekke våpen, skip, bombefly, radar og sonar-systemer. La oss ta et annet eksempel. Kodeknekking og datamaskin. Tyskerne var ikke i nærheten av de allierte her heller. Collosus-maskinen var banebrytende innen kodeknekking og enormt verdifull for de allierte.

Anonymous poster hash: 7cee9...190

Enigma-maskinen var overlegen til å produsere koder som ikke lot seg knekke. De allierte var hjelpeløse mot den, inntil de klarte å stjele en. Deretter var de så engstelige for å avsløre at de hadde den, at de til og med unnlot å ta forhåndsregler mot bombinger av sivilbefolkning som de hadde fått kjennskap til gjennom avkodingen av tyske meldinger. De visste at dersom tyskerne endret koden eller tok i bruk ett kodehjul til, ville deres eksemplar være verdiløst.

Atombomber er verdiløse våpen i krig, og det er nok en vesentlig del av grunnen til at de aldri har vært brukt siden Hiroshima og Nagasaki. Et våpen som forgifter landet i mange år er ikke mye verdt annet enn til å opprettholde terrorbalansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om en debatt som har havna utpå viddene. Hva med at Israel I DAG er det landet som har høyest levestandard i Midtøsten? Kan det ha noe sammenheng med at jøder blir sett på som spesielt intelligente f.eks? Har hørt at jøder (ca 15 millioner totalt i verden) har fått rundt 130 nobelpriser, mens muslimer (1,5 milliarder+) har fått fire. Ønsker ikke å generalisere, men tenker bare litt høyt. Er det noen sammenheng her?

Anonymous poster hash: 36891...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...