Lilleninja Skrevet 12. februar 2015 #1221 Del Skrevet 12. februar 2015 HAha, du kommer for alltid til å få den med jevne mellomrom, ser det ut som, studenten Har dessverre ikke noe å bidra med ellers, annet enn at jeg håper du får sovet litt mer snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. februar 2015 #1222 Del Skrevet 12. februar 2015 Ofte er det sånn at store babyer spiser mye om natten. Det gjorde i alle fall min. Husker ikke hvor tung han var ved tre måneder da, men han var over gjennomsnittet i alle fall (både på lengde og vekt, så han var ikke spesielt babyvalkete, men han spiste likevel ganske mye). Får håpe han sover lenger strekk etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 12. februar 2015 #1223 Del Skrevet 12. februar 2015 Ja, han blir tilbudt vann om natten, men det blir bare hyling og smokken spytter han ut. Så det er kun melk som hjelper. Han drikker vann når han er tørst på dagtid. Men han spiser veldig mye på kvelden før han sovner første gang altså, så han burde ikke være så vannvittig sulten. Han er jo en stor gutt, så i utgangspunktet trenger han ikke mat om natten, men det er ikke så lett å si til en gråtende baby, stakkars. Han klarte seg to netter uten mat for 2 uker siden, men siden da har det vært tilbake til mye mating. Ja, jeg har det! Og jo større han er, jo mer krever han. Jeg vurderer å la han prøve ut velling om et par ukers tid, for å se om det kan hjelpe på natterstiden. Nå er han snart 3,5 måned, så når han nærmerer seg 4 kan jeg vel prøve ut litt grøtpulver i kveldsmelka. Han sover i 2-timer av gangen når han kviler om dagen (første kvila). opptil 3 hvis vi er ute å triller. Deretter et par kviler på 1-1,5 time før det er kvelden. Vi har sprinkelseng på rommet vårt som vi prøver å ha han i. Han sov i den i natt, men jeg har hatt han i vår seng nå når han har vært syk. Han sover like lenge og urolig uansett om det er i sin egen seng eller vår seng! Håper det kommer seg snart! Da må du vel bare vente da Du får nyte de nettene du får lengere strekk, når han blir tenåring får du sove masse ;-)....hvertfall etter at han har kommet hjem fra fest... He he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #1224 Del Skrevet 12. februar 2015 Da må du vel bare vente da Du får nyte de nettene du får lengere strekk, når han blir tenåring får du sove masse ;-)....hvertfall etter at han har kommet hjem fra fest... He he he haha ja, om noen år så må jeg jo faktisk vekke han for å få han til skolen Det er en kort periode av livet, så jeg får bare bite tennene sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #1225 Del Skrevet 12. februar 2015 HAha, du kommer for alltid til å få den med jevne mellomrom, ser det ut som, studenten Har dessverre ikke noe å bidra med ellers, annet enn at jeg håper du får sovet litt mer snart Ofte er det sånn at store babyer spiser mye om natten. Det gjorde i alle fall min. Husker ikke hvor tung han var ved tre måneder da, men han var over gjennomsnittet i alle fall (både på lengde og vekt, så han var ikke spesielt babyvalkete, men han spiste likevel ganske mye). Får håpe han sover lenger strekk etter hvert. Ja, min er laangt over gjennomsnittet og er på størrelse med de på 6-7-8 måneder.. Så han er en rund kule med mye valker Får bare holde ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 12. februar 2015 #1226 Del Skrevet 12. februar 2015 Nå skal ikke jeg lage dårlig stemning her. Men jenta mi sov kjempebra frem til tre mnds alder. Etter det har det ikke vært fullt så bra. Nå er hun 7,5 mnd og jeg har bare godtatt at hun ikke har det sovehjerte jeg skulle ønske. Er blitt litt bedre men hun våkner enda på natta. Har prøvd mye, men ser ikke ut til og hjelpe. Søvnsyklusen til de små er kort og da er det noen som sovner igjen mellom hver oppvåkning mens noen våkner til og kanskje trenger hjelp til og sovne. Min motivasjon er at det blir bedre etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #1227 Del Skrevet 13. februar 2015 Nå skal ikke jeg lage dårlig stemning her. Men jenta mi sov kjempebra frem til tre mnds alder. Etter det har det ikke vært fullt så bra. Nå er hun 7,5 mnd og jeg har bare godtatt at hun ikke har det sovehjerte jeg skulle ønske. Er blitt litt bedre men hun våkner enda på natta. Har prøvd mye, men ser ikke ut til og hjelpe. Søvnsyklusen til de små er kort og da er det noen som sovner igjen mellom hver oppvåkning mens noen våkner til og kanskje trenger hjelp til og sovne. Min motivasjon er at det blir bedre etterhvert. du lager da ikke dårlig stemning av det! Så kjedelig at lillejenta fortsatt våkner da Håper det går over snart! ------------------------ Jeg har forresten glemt å fortelle dere om min aller første morsdag. den var sånn ca slik: Jeg sto opp med B og bonusjenta fordi mannen var trøtt og ikke gadd å stå opp.. når han omsider dro seg ut av senga gikk han å lagde frokost... til seg selv, og spiste den. før han slang seg på sofaen og satt på telefon en times tid før han sier gratulerer med morsdagen.. (tipper han fikk god hjelp av facebook der) .. deretter skjer det svært lite, han slafer og jeg rydder. han drar å kjører bonusjenta hjem og kommer ikke hjem før sent på kvelden. DOG hadde han med en blomsterkvast fra bensinstasjon. YEI.. Kjenner jeg angrer på armbåndet jeg kjøpte han i farsdagsgave. Det vakke hans første engang ... I dag skal jeg være med sistersen på 50 shades og grey. Har ingen forventninger, hakke lest boka engang. men jeg har altså tvunget mannen til å være hjemme med B i dag, så jeg kan dra ut. alene, for 2 gang siden han ble født. Han er borte 4 kvelder i uka, så jeg synes ikke synd på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #1228 Del Skrevet 13. februar 2015 og det skjer noe rart med kroppen min. jeg ammer jo døgnet rundt. utenom den ene flaska på kvelden. Kvalifiserer jeg ikke som fullamming da? jeg har hodepine og har vært kvalm noen morninger. og utfloden min har blitt enorm, tjukk og HVIT. jeg skjønner ikke bæra. Hadde jeg ikke hatt B hadde jeg trodd jeg var gravid. Er jeg det så hopper jeg i havet. Dét skjer jo ikke? Vi har bare hatt sex TO ganger etter han ble født. og jeg har jo ikke fått tilbake mensen enda. hater kroppen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. februar 2015 #1229 Del Skrevet 13. februar 2015 Jeg synes han samboeren din behandler deg skikkelig dårlig altså. For å være ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde taklet å ha en samboer som deltok såpass lite. Har du sagt til han at det til syvende og sist kan ende opp med at du ikke orker å fortsette samlivet med han? Mulig du ikke har kommet til et punkt hvor du føler at det kan bli kroken på døra, men jeg tror nok at hvis han fortsetter å være så lat så vil du etter hvert gjøre det. Du kommer i alle fall ikke til å trives.. Han bør virkelig skjerpe seg altså! Angående det andre innlegget ditt så kan jeg ikke bidra så mye da jeg begynte på prevensjon etter seks uker, og dermed ikke fikk kjent på hvordan kroppen reagerer på ting siden den ble satt i "syklus" av pillene. Du kan jo ta en test bare for å være sikker. Fullamming er ikke hundre % sikkert uansett, men det viktigste er at man ammer ca. hver fjerde time døgnet rundt tror jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #1230 Del Skrevet 13. februar 2015 Jeg synes han samboeren din behandler deg skikkelig dårlig altså. For å være ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde taklet å ha en samboer som deltok såpass lite. Har du sagt til han at det til syvende og sist kan ende opp med at du ikke orker å fortsette samlivet med han? Mulig du ikke har kommet til et punkt hvor du føler at det kan bli kroken på døra, men jeg tror nok at hvis han fortsetter å være så lat så vil du etter hvert gjøre det. Du kommer i alle fall ikke til å trives.. Han bør virkelig skjerpe seg altså! Angående det andre innlegget ditt så kan jeg ikke bidra så mye da jeg begynte på prevensjon etter seks uker, og dermed ikke fikk kjent på hvordan kroppen reagerer på ting siden den ble satt i "syklus" av pillene. Du kan jo ta en test bare for å være sikker. Fullamming er ikke hundre % sikkert uansett, men det viktigste er at man ammer ca. hver fjerde time døgnet rundt tror jeg. Nei, jeg har ikke fortalt han det. Men det du sier høres kjent ut, både mamma og søstern min har sagt det til meg..... Haff, jeg må nok ta et oppvaskmøte med han. Problemet er bare at jeg ikke føler at jeg KAN komme å klage, fordi jeg er ikke noe flink til å ordne og styre her hjemme selv. det ser jo aldri ut her. Så hvis jeg sier det så burde jeg jo faktisk holde det ordentlig her selv, på en måte? irriterer meg mest at han aldri er hjemme. og hvis han først er hjemme sover han på sofaen eller klager over hvor syyykt sliten han er og ikke orker en dritt. Sist jeg sa at han gjerne kunne hjelpe til, svarte han bare at han aldri fikk skryt når han gjorde det! Altså.. skal jeg skryte han opp i skyene hver gang han setter tallerken inn i oppvaskmaskina? Jeg skal ta en ordentlig sjau her i morgen. og se hvor villig han er til å hjelpe til. hvis han ikke tilbyr hjelp skal jeg ta det opp. --- Andre innlegg: jeg tåler ikke noen form for hormonprevensjon, så her er det kun lateksfrie kondomer som kan brukes, og dét er vi ikke særlig flinke på! Frustrerende og ikke bare kunne ta en pille eller sette inn en spiral! Ja, kanskje jeg bare skal gjøre det. Jeg ammer hver 4 time, men det er jo uansett ikke helt trygt som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 13. februar 2015 #1231 Del Skrevet 13. februar 2015 Andre innlegg: jeg tåler ikke noen form for hormonprevensjon, så her er det kun lateksfrie kondomer som kan brukes, og dét er vi ikke særlig flinke på! Frustrerende og ikke bare kunne ta en pille eller sette inn en spiral! Ja, kanskje jeg bare skal gjøre det. Jeg ammer hver 4 time, men det er jo uansett ikke helt trygt som du sier. Sett inn kobberspiral! Den har null innvirkning på amming heller, inneholder ikke hormoner Da slipper dere kondom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #1232 Del Skrevet 13. februar 2015 Sett inn kobberspiral! Den har null innvirkning på amming heller, inneholder ikke hormoner Da slipper dere kondom Åh! Det skal undersøkes, takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 13. februar 2015 #1233 Del Skrevet 13. februar 2015 Åh! Det skal undersøkes, takk :D Rart ikke legen har nevnt det for deg, det er jo det enkleste prevensjonsmiddelet for de som ikke tåler hormoner Varer i fem år hvis jeg husker rett også. (Hormonspiralen er nyere versjon av kobberspiral, så hvis man bare nevner spiral vil de fleste mene at det gjelder kobberspiralen. Veldig mye brukt av ammende mødre som ikke vil eller kan ta minipiller feks.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 15. februar 2015 #1234 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg synes han samboeren din behandler deg skikkelig dårlig altså. For å være ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde taklet å ha en samboer som deltok såpass lite. Har du sagt til han at det til syvende og sist kan ende opp med at du ikke orker å fortsette samlivet med han? Mulig du ikke har kommet til et punkt hvor du føler at det kan bli kroken på døra, men jeg tror nok at hvis han fortsetter å være så lat så vil du etter hvert gjøre det. Du kommer i alle fall ikke til å trives.. Han bør virkelig skjerpe seg altså! . veldig enig i denne! Men kanskje han heller ikke er helt klar over/tenker over hvor lite han faktisk bidrar? Ville helt klart tatt en prat med ham om jeg var deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #1235 Del Skrevet 15. februar 2015 Rart ikke legen har nevnt det for deg, det er jo det enkleste prevensjonsmiddelet for de som ikke tåler hormoner Varer i fem år hvis jeg husker rett også. (Hormonspiralen er nyere versjon av kobberspiral, så hvis man bare nevner spiral vil de fleste mene at det gjelder kobberspiralen. Veldig mye brukt av ammende mødre som ikke vil eller kan ta minipiller feks.) Jeg har forsåvidt ikke snakket med legen min om det, så det kan jo være grunnen... Skal ta det opp neste gang jeg skal dit. veldig enig i denne! Men kanskje han heller ikke er helt klar over/tenker over hvor lite han faktisk bidrar? Ville helt klart tatt en prat med ham om jeg var deg Vi tok en prat i går. Det handler vist mye om at han er veldig, veldig deprimert. Han har alltid slitt med psyken, og går til samtale en gang i uka, men nå er han virkelig helt på bunn igjen. Jeg føler jo at han alltid er der, og han sier at jeg ikke skjønner noenting og at han ikke engang orker å prøve å forklare. Men i går sa jeg det som det var, at jeg aldri har følt meg så ensom som nå, at han ikke bidrar med noe, og at jeg synes det er rart at han har ork til å være borte hele uka hvis han er SÅ sliten som han sier, og vil SPY når han er hjemme liksom..... Han sa at han skulle ønske det ikke var slik, og at grunnen til at han var så mye borte var at han da fikk tankene bort på andre ting og kunne "skyve" slik han egentlig hadde det bort. Det siste han ville var at jeg skulle føle det slik, og han skulle ønske han kunne gjøre noe med det, men det var visst ikke mulig å kontrollere det. Så begynte han å gråte og unnskyldte seg. Jeg forstår at han har det vanskelig, men som jeg sa til han så kom det alltid til å være ting som er vanskelig, og hans oppførsel og humør går utover meg, og jeg får det ikke noe bra når han er slik, fordi jeg synes ikke han var så veldig grei eller hjelpsom. Han sa han forsto det, og at det strengt talt ikke var noe hjelp i han og at det hadde vært nesten enklere for meg å være alene med B. (Noe som selvfølgelig ikke er et alternativ - samtalen gikk ikke dit!) Nå må han bare fokuserer på å komme i mål med utdanninga si, som tar alt han har av krefter, i tillegg til at vi nå er midt i en mekling med hans ex ang. bonusjenta. Så det er mye for alle. Problemet som jeg sa, er at jeg ikke kan tillate meg å være sliten og kje en eneste dag, fordi han alltid er det. Jeg må gjøre alt fordi han ikke orker. Så nå er det hvert fall snakket om, så får vi se hva som skjer framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 15. februar 2015 #1236 Del Skrevet 15. februar 2015 Håper det blir bedre fremover, for dere begge/alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 15. februar 2015 #1237 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg har forsåvidt ikke snakket med legen min om det, så det kan jo være grunnen... Skal ta det opp neste gang jeg skal dit. Haha, ja det kan jo være grunnen da ja Håper det løser seg med mannen din. Jeg kan forstå at det er tungt å ha depresjon, men da må han komme seg til legen og gjøre noe med det og få hjelp, ikke la det gå utover familien sin. Er han syk så er det lite å gjøre med det, men han kan ikke bare gå uten og søke hjelp. Det blir som å klage på gedigen hodepine slik at man ikke orker noenting, og samtidig nekte å ta paracet. Lettere å takle for deg hvis han forsøker å bli bedre. Synes du er utrolig sympatisk mot han forresten, jeg innehar hverken slik tålmodighet eller forståelse, så jeg hadde nok klasket til han med stekepanna til han var gul og blå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 17. februar 2015 Forfatter #1238 Del Skrevet 17. februar 2015 Håper det blir bedre fremover, for dere begge/alle sammen tusentakk Haha, ja det kan jo være grunnen da ja Håper det løser seg med mannen din. Jeg kan forstå at det er tungt å ha depresjon, men da må han komme seg til legen og gjøre noe med det og få hjelp, ikke la det gå utover familien sin. Er han syk så er det lite å gjøre med det, men han kan ikke bare gå uten og søke hjelp. Det blir som å klage på gedigen hodepine slik at man ikke orker noenting, og samtidig nekte å ta paracet. Lettere å takle for deg hvis han forsøker å bli bedre. Synes du er utrolig sympatisk mot han forresten, jeg innehar hverken slik tålmodighet eller forståelse, så jeg hadde nok klasket til han med stekepanna til han var gul og blå. Han går i terapi for depresjoner en gang i uken, og har gjort det i 2 år, så han får hjelp og prøver å gjøre noe med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 17. februar 2015 Forfatter #1239 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg er sinnnaaa. MENSEN HAR KOMMET TILBAKE! ALLEREDE?! fyfader. jeg som ammer hele døgnet håper ikke melka blir borte nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 17. februar 2015 #1240 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg er sinnnaaa. MENSEN HAR KOMMET TILBAKE! ALLEREDE?! fyfader. jeg som ammer hele døgnet håper ikke melka blir borte nå. Flere som har mensen samtidig som de ammer :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå