Gå til innhold

studenten har blitt mamma!

studenten

Anbefalte innlegg

Nei nei nei nei! Ikke spar i BSU til noen som ikke har skattbar inntekt. Det er seriøst noe av det dummeste du kan gjøre. Spar heller i fond :)

Nei, vi oppretter en høyrente konto som skal brukes til boligkjøp når hun blir voksen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var lurt! :D jeg skulle ønske jeg hadde bunaaaaad, angrer på at jeg ikke ønsket meg det i konfirmasjonsgave!!

Vi begynner smått med fasttrekk fram til jeg er ferdig utdannet og har bedre lønn, da blir barnetrygden satt inn der, men foreløpig har vi ikke råd til å sette av så mye hver måned! Sukk, gleder meg til "bedre tider" Hehe. Disse barna koster jo penger

Jeg var heldig nok til å få det i konfirmasjonsgave ^^ Den har ikke passet på en stund, da, men håper på å komme meg ned nok i vekt etter at lillemor er ute til at den kanskje kan passe igjen :) Var jo rett før den passet før jeg ble gravid.. :P

Her blir det også små beløp som settes inn, hvertfall i starten :) Jeg håper på å få meg 100 % stilling etter permisjonen, men det er langt mellom de, så realistisk sett blir det nok en stund til.. :P

feel ya sistah! samboer blir like overraska hver gang jeg foreslår noe som er praktisk lurt... og det er jeg som har styring på økonomien og kontroll på felleskontoen.... Han hakke oversikt over NOOOE:..... og det er han som er i 30-åra, ikke jeg :fnise:

Haha, her er det også kvinnen i huset som er budsjett-ansvarlig :nigo: Selv om jeg er 22 og han er 28 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan sette inn et stort beløp, og/eller spare månedlig. Man velger den profilen man vil alt etter hvor mye risiko man ønsker å ta. Når man har et langt tidsperspektiv kan man gjerne ta høy risiko. I snitt er det bedre avkastning på fond enn vanlig banksparing, og særlig om man velger høy risiko. (Med mindre absolutt alt går til helvete da). Snakk gjerne med en rådgiver i banken deres :)

Ah, akkurat.. Nå har jo vi allerede satt opp slik barne og undoms-sparekonto til han da, i hans navn og personnummer, så dumt om den da blir stående tom! Vi får bare bruke den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig nok til å få det i konfirmasjonsgave ^^ Den har ikke passet på en stund, da, men håper på å komme meg ned nok i vekt etter at lillemor er ute til at den kanskje kan passe igjen :) Var jo rett før den passet før jeg ble gravid.. :P

Her blir det også små beløp som settes inn, hvertfall i starten :) Jeg håper på å få meg 100 % stilling etter permisjonen, men det er langt mellom de, så realistisk sett blir det nok en stund til.. :P

Haha, her er det også kvinnen i huset som er budsjett-ansvarlig :nigo: Selv om jeg er 22 og han er 28 :fnise:

jeg vil ha på meg bunad i dåpen, men jeg fikk ikke låne søstern min sin, for hun vil bruke den selv ettersom hun er fadder. Dust ass :dry::lol:

her også! Jeg tar fatt på siste året av bacheloren min til høsten, så håper jeg får meg jobb ganske så raskt etter den er i boks :) er vel ønsketenkning, men det hadde vært veeeeldig kjekt!

Ha ha, 24 og 32 her!!! Mannfolk er jo helt håpløse :daane:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og manner meg opp til svigermor kommer for å kutte meg opp og kjefte.. Det blir hyggelig.....

Hun har allerede utsatt møte vårt med noen timer. Irriterende. Ja, ja. Godt å få det overstått uansett.

--
B ligger og kviler ute i vogna, og sover som vanlig stille og rolig om dagen ;)

i natt sov han hele natten i sprinkelsenga si. Jeg klarte å roe han uten å ta han med i senga :danse: Var oppe tre ganger og mata da, så det er jo ikke mye sammenhengende søvn uansett, mennneh. Kanskje snart.

Han har smått begynt å små-le på ordentlig, ikke bare den "iiiiiiii, oooooooh, bababababba, HIIIIKS" når han smiler, men litt slik søt latter også :rodmer: Nå er han snart 3 måneder!

Endret av studenten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha på meg bunad i dåpen, men jeg fikk ikke låne søstern min sin, for hun vil bruke den selv ettersom hun er fadder. Dust ass :dry::lol:

her også! Jeg tar fatt på siste året av bacheloren min til høsten, så håper jeg får meg jobb ganske så raskt etter den er i boks :) er vel ønsketenkning, men det hadde vært veeeeldig kjekt!

Ha ha, 24 og 32 her!!! Mannfolk er jo helt håpløse :daane:

Bunad er uansett skikkelig utpraktisk med tanke på amming. :jepp: Jeg har selv bunad, men droppet den da O skulle døpes rett og slett fordi det hadde blitt fryktelig tungvint hver gang han skulle ha mat. :)

Lykke til med den samtalen. Høres ikke noe greit ut det der! Forresten så synes jeg samboeren din skal sette ned foten og si at han ikke tolererer slik oppførsel dersom det ikke bedrer seg etter den samtalen der. Hans mor, hans ansvar.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så utrolig fort han utvikler seg!

Enig med Teriyaki, hvis det ikke blir noe bedre får gubben sette ned foten. Hun risikerer jo å få mindre tid sammen med barnebarnet sitt sånn som hun holder på, ettersom det kommer til å friste mindre for deg/dere å invitere henne over ååb besøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er uansett skikkelig utpraktisk med tanke på amming. :jepp: Jeg har selv bunad, men droppet den da O skulle døpes rett og slett fordi det hadde blitt fryktelig tungvint hver gang han skulle ha mat. :)

Lykke til med den samtalen. Høres ikke noe greit ut det der! Forresten så synes jeg samboeren din skal sette ned foten og si at han ikke tolererer slik oppførsel dersom det ikke bedrer seg etter den samtalen der. Hans mor, hans ansvar.

ja vet, men B er 5,5 måned når vi døper han, så da kan han få en vanlig flaske og litt grøt/mos i dåpen :D Vi døper senere enn vanlig, så det passer fint med middagstider! :D

I know, han har prøvd å gjøre det, men hun gidder ikke å høre på han. Når vi har snakket i dag, så skal vi ta praten alle tre også, når samboer kommer hjem. Men jeg ba om å prate med a alene først. (noe hun i utgangspunktet nektet å gjøre.) Det er nok litt vanskelig for han å sette seg opp mor moren sin også. Han vil jo være på begges side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så utrolig fort han utvikler seg!

Enig med Teriyaki, hvis det ikke blir noe bedre får gubben sette ned foten. Hun risikerer jo å få mindre tid sammen med barnebarnet sitt sånn som hun holder på, ettersom det kommer til å friste mindre for deg/dere å invitere henne over ååb besøk..

Ja, hun har jo nå ikke vært hos oss på en måned. Joda, hun har blitt invitert, og hun har vært innom med samboer, men IKKE gått inn i stua når jeg har vært der, fordi hu har protestert mot meg.. Vi var hos henne for en uke siden (da ba hu samboer ta med B alene for å møte han, men jeg ble med fordetom.....), da så hun bare på han og "så stor du er, såå lenge siden jeg har sett deg...." og jeg tenkte bare at det er jo ikke vår skyld... BAH.. Men ja, spent på hvor offer hun skal leke nå. Jeg må jo faktisk spørre henne hva hun er så sur for og hva jeg har gjort. Jeg vet hva hun har gjort meg, men ikke hva jeg har gjort henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk jeg tilfeldigvis inn for å oppdatere :D

Det går så bra så! Nå har vi kommet dit hvor det har blitt en selvfølgelig å ha B! Han smiler og skravler og er fornøyd! Det eneste som kunne gjort ting bedre var om han sov lenge om natten 😁😁

Vi har begynt dåpsplanlegging. Han vil være 5 måneder når han døpes, da det ikke var noe ledige datoer før den tid! Jiiiiz. Men det gjør ikke noe :D mannen skal synge til Bi kirka, det blir fiiiint. ❤️

Bortsett fra det har jeg svigermor fra HELVETTE og jeg klikker i vinkel og er så forbanna som jeg aldri har vært før. På torsdag skal vi ha oppvaskmøte ho og jeg, og jeg kan ikke påstå jeg gleder meg. Arg!! Vil egentlig bare slå ned hele dama og be a skjerpe seg, MEN jeg holder meg saklig, mens hu... Ikke gjør det. Yei for voksenheten.

Imorgen skal vi på barselkino, det kan bli spennende... Håper B sover seg gjennom det 😁

L vil døpes på 4 måneders datoen :-) jeg skal også synge i dåpen ♡ stas for bebisen det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan gikk det med svigermor? :)

Leser her ofte altså, men ikke så ofte jeg kommenterer :fnise:

Haha hellå 🙈

Joda det gikk jo greit. Ho avfeide alt jeg sa og ga vel blanke F i hva jeg følte. Jeg prøvde å forklare ho at tiden når B ble født var litt tøff, men ho svarte med å fortelle at det ikke akkurat var lett for ho hell. Ho jøg meg i tryne tre ganger ang en sak, men innrømte å ha vært falsk når vi møttes for å late som ikkeno. Ho sa at jeg bestemte alt og at ho ikke skjønte hvorfor ho gadd å være snill.

Jeg bare lurte på hva jeg hadde gjort for at ho skulle føle det slik, men jeg hadde ikke gjort henne noe sa a. Så da skjønte jeg ikke så mye mer;) til slutt sa jeg at vi fikk være enige om at det var mye misforståelser, men at jeg ikke ba om unnskyldning for det jeg mener og føler....

... nå er det bare én ting til å ta opp, men det gjør jeg og samboer sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, der var det ikke snakk om å vise ydmykhet og forståelse for at dere har hatt en vanskelig tid..! Hva sier mannen til det hele? Jeg regner med at du har fortalt ham din side av saken? Skjønner at det kan være vanskelig for ham å stå midt imellom dere, men han bør ta ansvar og sørge for å bedre ting for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What, for ei dame???

Hun er noget hårsår den damen der ja :)

Wow, der var det ikke snakk om å vise ydmykhet og forståelse for at dere har hatt en vanskelig tid..! Hva sier mannen til det hele? Jeg regner med at du har fortalt ham din side av saken? Skjønner at det kan være vanskelig for ham å stå midt imellom dere, men han bør ta ansvar og sørge for å bedre ting for alle parter.

Nei det er det absolutt ikke.

Mannen var ikke det snev overraska over at det var slik og det ho svarte. Han sa at ho nok skjønte hva jeg mente, men at ho møtte seg sjøl i døra og ikke takler å bli konfrontert, så derfor svarte ho slik.

Nå ble vi enige om å sette en strek der, så nå er ting "som det skal" igjen, selv om jeg vet at vi aldri kan få det samme forholdet igjen. Hvert fall ikke når hu satt å jøg til meg når jeg ga henne tre muligheter til å fortelle sannheten.

Synes veldig synd på samboer som er mellom dette, men han sa at han skulle ta opp det med at ho synes alt må gjennom meg, for det er jo absolutt ikke tilfelle. Synes egentlig det har blitt laget santhansbål av en liten gnist, men svigermor er veldig hårssår og klarer ikke håndtere at noen sier i mot eller mener noe annet enn hu. Samboer mener derimot at det er bra jeg sier i fra til a, fordi ho trenger at ikke alle bare flyter med a. Så han syns det var litt fint at a gikk noen uker og synes synd på seg sjøl :fnise:

Jeg skal ha med den dama å gjøre i mange mange år, så jeg orka ikke ta opp alt jeg synes var feil, at hu jøg, osv... jeg bare satte en strek. Når ho ikke er villig til å gjøre opp, så får jeg gjøre det beste ut av det :)

Endret av studenten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

B har blitt så sterk i beina at han STÅR i fanget nå!!!! herregud a, han er jo ikke tre måneder enda, DU SKAL VÆRE BABY!!! :fnise:
Han reiser hodet fra alt han sitter i - vippestolen skal han opp fra, hvis han ligger i senga, på gulvet, sitter på fanget.. ja, alt. Han lente hodet sitt på skuldern min fram til han var typ tre uker.. Siden har hodet vært oppe.. Jeg fikk liksom aldri den babykosen jeg :fnise:

.....

jeg driver å brodere dåpsstreng, og selvfølgelig klarer jeg å brodere hele fødselsdatoen for så å se at det ikke er helt på midten.. TO ganger. så nå må jeg ta det opp IGJEN... ARG!! Dette kan ta litt tid :fnise:
imorgen må jeg sy babynest til storesøster, hun har bare 3 uker til termin :gravid: Blir fint for B å få en liten kosekusine, hihihi..

--
I natt klarte B seg i seks timer uten mat, herregud. Helt sjukt....... Det er jo hele natta!! Men han sov ikke i seks timer da, var oppe to, tre ganger for å gi smokk. Men det er jo kjempefremgang :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B har blitt så sterk i beina at han STÅR i fanget nå!!!! herregud a, han er jo ikke tre måneder enda, DU SKAL VÆRE BABY!!! :fnise:

Han reiser hodet fra alt han sitter i - vippestolen skal han opp fra, hvis han ligger i senga, på gulvet, sitter på fanget.. ja, alt. Han lente hodet sitt på skuldern min fram til han var typ tre uker.. Siden har hodet vært oppe.. Jeg fikk liksom aldri den babykosen jeg :fnise:

.....

jeg driver å brodere dåpsstreng, og selvfølgelig klarer jeg å brodere hele fødselsdatoen for så å se at det ikke er helt på midten.. TO ganger. så nå må jeg ta det opp IGJEN... ARG!! Dette kan ta litt tid :fnise:

imorgen må jeg sy babynest til storesøster, hun har bare 3 uker til termin :gravid: Blir fint for B å få en liten kosekusine, hihihi..

--

I natt klarte B seg i seks timer uten mat, herregud. Helt sjukt....... Det er jo hele natta!! Men han sov ikke i seks timer da, var oppe to, tre ganger for å gi smokk. Men det er jo kjempefremgang :):):)

Alle sier at den første tiden går fort, men det var da veldig tidlig å begynne med å stå :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier at den første tiden går fort, men det var da veldig tidlig å begynne med å stå :o

Ja det går kjempefort! Han står ikke veldig stødig, og ikke lenge av gangen, men han er bestemt og vil ikke ligge på fanget 😁 skikkelig sterk 💪
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...