Gå til innhold

Terrortrussel mot Norge - PST skaper frykt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PST har nok mottatt utallige terrortrusler tidligere, som de ikke har sett på som alvorlige nok til at de har gått ut offentlig med det, for ikke å skape unødig frykt. Regner med at denne trusselen er såpass konkret at det faktisk er fare for en handling - da setter jeg pris på at vi vet det, slik at hvis det skulle gå en alarm så vet vi at det er alvor og ikke bare en test.

Det og en annen ting, de føler det såpass at de og ser seg nødt til å utplassere tungt væpnet politi rundt om. Da er det vel greit at de gir beskjed om dette i media. Hvis ikke ville det ihvertfall blitt ramaskrik hvis det plutselig stod masse politifolk med maskinpistol rundt omkring og det ikke var gitt noen beskjed om noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan da? Var det ikke de rødgrønne som åpnet grensene etter 2005 mener du? Som førte til fulle mottak, flere ubegrunnede asylsøkere og mer kriminalitet? Anonymous poster hash: 0e58c...37f

Nei, hvor har du dette fra?

Anonymous poster hash: 68738...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting som forundrer meg her. Folk blir bedt om å være "på vakt", hvor mye hjelper det hvis det dukker opp en fyr med bombebelte? Politiet patruljerer her og der, skal det skremme bort eventuelle selvmordsbombere? Og ikke minst det at dette liksom bare skal vare noen dager, til trusselen er over. Hvorfor tror man trusselen er så tidsbegrenset? Er det sånn at terroristene blir sure hvis de ikke får bombet noe de første par dagene, og gir opp hele prosjektet? Eller hva hindrer dem i å vente til sikkerhetstiltakene letter? Tidlig i tråden her var det en som mente man får holde seg unna offentlig transport noen dager. Vil tro jeg ikke er den eneste som har jobb, og er avhengig av offentlig transport daglig? Tviler på at arbeidsgiver gir fri pga frykt for å ta t-banen.



Anonymous poster hash: 9572d...25a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan en terrorist tenker, men jeg tenker at et mål vil være å ramme flest mulig.

Det jeg tenker på er f.eks. drikkevannskildene våre. De ligger åpent for dagen mange steder, og det rammer godt hvis disse blir forurenset.

Herregud! Ikke gi folk ideer nå da :/

Anonymous poster hash: c6b98...0e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Ikke gi folk ideer nå da :/

Anonymous poster hash: c6b98...0e3

De med onde tanker har garantert tenkt dette allerede.

Anonymous poster hash: 13804...4a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Ikke gi folk ideer nå da :/

Anonymous poster hash: c6b98...0e3

Hehe, kjære vene - det er nok ingen nyhet for de med onde hensikter ;)

Og det har vært diskutert mange ganger at drikkevannet vårt er et aktuelt terrormål.

Endret av Petra75
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med masse bevepnede actionsultne politifolk ute frykter jeg at uskyldige skal komme til skade. Spesielt frykter jeg at ansvarlige, moralske borgere som ikke er interessert i å følge politiske "ordre" skal bli skutt fordi de ikke følger en eller annen politipersons innfall. Dette er en typisk situsjon hvor politifolk kan benytte sjansen til å trakassere folk som ikke støtter deres forestilling om at de skal ha en spesiell makt.

Selv kommer jeg til å holde meg unna offentlige steder. Ikke fordi jeg er redd for terror men fordi jeg er redd for trakassering fra politiet.



Anonymous poster hash: a707b...c75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke skape uro. Likevel så bekymrer det meg at dette kommer når vi skal i gang med Norway cup. Svin har rammet ungene våre før og terrorister nøler ikke med å la seg inspirere av hverandre.

Gymsaler med mange sovende barn og noen få alminnelige voksne borgere som vakter framstår som både sårbart og lett tilgjengelig.



Anonymous poster hash: 13804...4a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med masse bevepnede actionsultne politifolk ute frykter jeg at uskyldige skal komme til skade. Spesielt frykter jeg at ansvarlige, moralske borgere som ikke er interessert i å følge politiske "ordre" skal bli skutt fordi de ikke følger en eller annen politipersons innfall. Dette er en typisk situsjon hvor politifolk kan benytte sjansen til å trakassere folk som ikke støtter deres forestilling om at de skal ha en spesiell makt.

Selv kommer jeg til å holde meg unna offentlige steder. Ikke fordi jeg er redd for terror men fordi jeg er redd for trakassering fra politiet.

Anonymous poster hash: a707b...c75

Tror vi lever i forskjellig verdener....

Anonymous poster hash: 7a6bf...da8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva politiet i Norge har tenkt å gjøre egentlig. De tør jo faen ikke å stoppe en brun person for å sjekke opp om noe er mistenkelig. Vedkomne roper da bare RASISME og får gå pent vidre.

Anonymous poster hash: 8e78b...8ea

De vil ikke gjøre en dritt. De gjorde ikke noe når Breivik sto foran dem med titalls døde unge rundt på øya, de venta pent på at han skulle la dem sette på håndjern. Hele systemet er en vits, Norge er heldige som ikke har blitt brutalt angrepet, for dersom det skjer har vi verken politi eller militære til å beskytte oss.

Anonymous poster hash: dbdc4...236

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Det er flere ting som forundrer meg her. Folk blir bedt om å være "på vakt", hvor mye hjelper det hvis det dukker opp en fyr med bombebelte? Politiet patruljerer her og der, skal det skremme bort eventuelle selvmordsbombere? Og ikke minst det at dette liksom bare skal vare noen dager, til trusselen er over. Hvorfor tror man trusselen er så tidsbegrenset? Er det sånn at terroristene blir sure hvis de ikke får bombet noe de første par dagene, og gir opp hele prosjektet? Eller hva hindrer dem i å vente til sikkerhetstiltakene letter? Tidlig i tråden her var det en som mente man får holde seg unna offentlig transport noen dager. Vil tro jeg ikke er den eneste som har jobb, og er avhengig av offentlig transport daglig? Tviler på at arbeidsgiver gir fri pga frykt for å ta t-banen.

Anonymous poster hash: 9572d...25a

Terror har blitt avverget før og det kan være snakk om små marginer som ellers i livet. Det kan være så lite som en enkelt person som oppdager noe unormalt og enten handler selv eller gir et tips til myndighetene.

Når folk er bevisste på denne trusselen er sannsynligheten større for at de merker noe unormalt enn om de ikke visste om noe som helst og sløvet gjennom livet som vanlig.

Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig å forstå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips fikk mediene en ny sak å boltre seg i og som de kan analysere opp og ned ut og inn.

Dermed ble plutselig alle de slemme israelerne og blodige, skrikende barna i Gaza glemt!



Anonymous poster hash: 964d7...206
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med masse bevepnede actionsultne politifolk ute frykter jeg at uskyldige skal komme til skade. Spesielt frykter jeg at ansvarlige, moralske borgere som ikke er interessert i å følge politiske "ordre" skal bli skutt fordi de ikke følger en eller annen politipersons innfall. Dette er en typisk situsjon hvor politifolk kan benytte sjansen til å trakassere folk som ikke støtter deres forestilling om at de skal ha en spesiell makt.

Selv kommer jeg til å holde meg unna offentlige steder. Ikke fordi jeg er redd for terror men fordi jeg er redd for trakassering fra politiet.

Anonymous poster hash: a707b...c75

.... ? tror ikke du og jeg bor i samme land

Endret av Petalouda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Med masse bevepnede actionsultne politifolk ute frykter jeg at uskyldige skal komme til skade. Spesielt frykter jeg at ansvarlige, moralske borgere som ikke er interessert i å følge politiske "ordre" skal bli skutt fordi de ikke følger en eller annen politipersons innfall. Dette er en typisk situsjon hvor politifolk kan benytte sjansen til å trakassere folk som ikke støtter deres forestilling om at de skal ha en spesiell makt.

Selv kommer jeg til å holde meg unna offentlige steder. Ikke fordi jeg er redd for terror men fordi jeg er redd for trakassering fra politiet.

Anonymous poster hash: a707b...c75

Nå tror jeg du har sett for mye på film.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Dermed ble plutselig alle de slemme israelerne og blodige, skrikende barna i Gaza glemt!

Anonymous poster hash: 964d7...206

I utgangspunktet et latterlig innlegg som burde gått forbi i stillhet, men hva med alle andre konflikter som er langt verre enn Gaza og som får langt mindre oppmerksomhet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Terror har blitt avverget før og det kan være snakk om små marginer som ellers i livet. Det kan være så lite som en enkelt person som oppdager noe unormalt og enten handler selv eller gir et tips til myndighetene.

Når folk er bevisste på denne trusselen er sannsynligheten større for at de merker noe unormalt enn om de ikke visste om noe som helst og sløvet gjennom livet som vanlig.

Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig å forstå.

Jeg forstår hvorfor den du siterer sier det han/hun gjør.

Altså, jeg leste noe om at dette med å offentliggjøre trusselen skulle skremme terroristene..ja, akkurat som om de tenker; nei, vi pakker sammen og drar hjem. Hva har de å være redd for? Ingenting,

Anonymous poster hash: 56797...7b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med en slik trussel og alle spekulasjonene som oppstår rundt hva, hvor og hvem.. Bor så å si på jernbanestasjonen i Drammen, det er det 3. største knutepunktet, tenker på om meg og samboeren skal stikke en annen plass noen dager.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra at de sier ifra. Jeg vil helle går rundt, være forberedt og frykte litt enn at det plutselig skal skje helt uforventet. Kanskje jeg helt tilfeldig bestemmer meg for å ta tog til Oslo for å ta en kaffe med en venninne og så blir toget jeg sitter på bomba... men nå som jeg vet det er en konkret trussel mot Norge, er jeg litt mer forsiktig med å ta tog, fly, møte opp på store folkesamlinger o.l.

For eksempel er det jo Norway Cup... Jeg er også litt nervøs for at foreldrene mine skal fly på søndag og min bror skal ta tog fra Oslo-Bergen. Og to venner av meg skal fly til London på fredag. Håper bare dette forblir en trussel og at ingenting skjer.

Jeg er redd uansett om jeg bor langt unna. Hvem vet, de kan jo bestemme seg for å terrorisere små byer også. idk! Jeg liker å være forberedt på det verste og håpe på det beste.



Anonymous poster hash: 3bbfc...b7c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du har sett for mye på film.

På film?

På film er politifolk generelt hederlige. På film gjør ikke samvittighetsfulle politifolk (d.v.s. heltene) feil.

I virkelighetens verden er det vel heller slik at en gjennomsnittelig borger har større sjanse for å bli drept av en i politiet enn av en terrorist.

Anonymous poster hash: a707b...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...