Gå til innhold

Terrortrussel mot Norge - PST skaper frykt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje, Breivik Nr: 2 har kommet

hmmm

Anonymous poster hash: 5f317...0fc

Nei, da hadde de ikke blitt beskrevet av politiet som islamister med tilknytning til terrorgrupper i Syria. Hvilket de har blitt. Les en eneste jævla artikkel om hva PST faktisk har sagt.

Anonymous poster hash: 922a5...811

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jammen bra skrevet.

Anonymous poster hash: d0972...47a

Takk.

Vi har da forøvrig noen selv også...Lars Gule og Anders B Breivik f.eks. og nå antagelig Anders Dale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke være at det var noen som ringte og tulla med Politi?

Hvorfor kan ikke politi spore opp , fra hvilken telefonnr er det ringt fra?

Andre folk holder på å tulle med oss i Norge.

Det er selvfølgelig ikke sånn. Slike telefoner mottar de nok hundrevis av i måneden. Det som har skjedd er at PST enten gjennom egen etterforskning eller tips fra andre lands etterretning (f.eks USA) har fått vite om at noen har lagt konkrete planer for en terrorhandling i Norge i disse dager. Hadde de visst hvem det var, spes. hvis de befant seg i Norge, så hadde de nok ikke gått ut med dette, for da hadde de jo gått under jorda før politiet rakk å ta dem.

Grunnen til at de går ut med dette nå, er slik jeg ser det, ene og alene fordi de håper og tror det vil virke så avskrekkende på terroristene at de lar være å utføre angrepet. Det er ikke for å opplyse oss i tilfelle noe skjer eller for at vi skal være ekstra påpasselige. Var det for å opplyse oss for at vi ikke skal bli sinte i ettertid, måtte de gjøre det hver gang de mottok en sånn trussel (og det er sikkert ofte), for de vet jo aldri når det vil bli gjort alvor av. Vi har heller ikke fått beskjed om annet enn "lev som vanlig" så det er ikke for vår skyld.

De har nok tatt en grundig avveining her før de gikk ut med dette, og jeg tipper det ikke har vært noen lett avgjørelse! Det blir en avveining av hvor stor sjansen er for at det virker så avskrekkende på terroristene at de ikke gjennomfører sine planer, kontra den frykten de visste det ville skape i deler av befolkningen.

Selv er jeg slett ikke sikker på hvor lurt det er likevel. Jeg håper det er et unntak fordi de ikke har andre muligheter (etterforskningen for å finne terroristene fører ikke fram). For skal dette være en vanlig strategi framover, så vil vi få slike "advarsler" titt og ofte. Da oppnås det terroristene ønsker, nemlig å skape frykt i befolkningen.

Jeg er helt sikker på at det kommer et terrorangrep mot Norge før eller senere, lite eller stort. Noe annet ville faktisk overraske meg. Men jeg tror ikke (håper i alle fall) at det ikke blir nå. Skjer det, så er det fordi etteretningstjenesten ikke har fanget det opp, og da kommer det som en overraskelse på alle. M.a.o når vi minst venter det.

Anonymous poster hash: ec4cd...029

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge bør snarest ta dette mer alvorlig og holde Syriske myndigheter ansvarlig. Ethvert angrep av syriske borgere bør besvares med militære angrep av Syria.

Anonymous poster hash: 3d742...3d7

Og hvis disse er norske statsborgere?

Ser at noen medier kaller disse for nordmenn, med unntak av noen norske konvertitter og slikt er det ikke mange nordmenn der, mer heller "nordmenn".

Anonymous poster hash: 4aa4e...334

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevæpnet politi i gata? Hvordan vet vi egentlig hvem vi kan stole på?

Er det allerede glemt at ABB gikk utkledd som politi?

Anonymous poster hash: 37995...35e

Hvordan kan vi vite at denne terrortrusselen ikke kommer fra PST/politiet selv? Ved å fortelle om terrortrussel begrunner de tilstedeværelsen av mye og bevæpnet politi. Vi kan aldri være sikre på at ikke politiet selv, evt i ledtog med militære, planlegger et kupp.

Det kunne også tenkes at PST har interesse av å generere en viss terrorfrykt i befolkningen.

Anonymous poster hash: b69f6...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis disse er norske statsborgere?

Ser at noen medier kaller disse for nordmenn, med unntak av noen norske konvertitter og slikt er det ikke mange nordmenn der, mer heller "nordmenn".

Anonymous poster hash: 4aa4e...334

Da må vi jo hanskes med dem selv. Men syriske myndigheter bør kunne holdes ansvarlig dersom syriske borgere har bedrevet opptreningsvirksomhet i Syria. Det er på tide Europa reiser seg og går til krig mot disse regimene som tydeligvis ønsker krig med oss. Vel, la oss oppfylle ønsket deres og benytte atomvåpen til å utslette disse delene av verden.

Anonymous poster hash: 3d742...3d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan vi vite at denne terrortrusselen ikke kommer fra PST/politiet selv? Ved å fortelle om terrortrussel begrunner de tilstedeværelsen av mye og bevæpnet politi. Vi kan aldri være sikre på at ikke politiet selv, evt i ledtog med militære, planlegger et kupp.

Det kunne også tenkes at PST har interesse av å generere en viss terrorfrykt i befolkningen.

Anonymous poster hash: b69f6...d17

Vi kan ikke være helt sikre på at det ikke snør i helvete heller

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp i dag etter en fæl gårsdag og da jeg åpnet vg.no i dag orket jeg ikke stå opp rett og slett.. Faen ta angsten min, den tåler ikke sånne nyheter, jeg og alle jeg er glad i jobber jo relativt sentralt i Oslo :(

Jeg lurer på hva det hjelper med politi i gatene? Pleier ikke disse muslimene og sprenge seg selv i samme slengen? Lurer på om de kidnapper noen på gata og :S og hva tenker dere om Majorstuakrysset hvor jeg bor, det er jo et knutepunkt..

Anonymous poster hash: 25a35...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser folk til Syria for å krige så bør de bli fratatt statsborgeskapet. Om islamen deres er så fantastisk så får den faen meg holde seg der nede.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge bør snarest ta dette mer alvorlig og holde Syriske myndigheter ansvarlig. Ethvert angrep av syriske borgere bør besvares med militære angrep av Syria.

Anonymous poster hash: 3d742...3d7

Hjelpe islamistene medl å ta over Syria, mener du?

Anonymous poster hash: 1577c...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser folk til Syria for å krige så bør de bli fratatt statsborgeskapet.

Hører dere det, alle dere journalister som drar til Syria?

Anonymous poster hash: 70e55...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, men vi alle nordmenn trodde også at det var islamister på Utøya med da viste det seg at det var NORSK idiot som har drept mange unge mennesker.

Nei, da hadde de ikke blitt beskrevet av politiet som islamister med tilknytning til terrorgrupper i Syria. Hvilket de har blitt. Les en eneste jævla artikkel om hva PST faktisk har sagt.



Anonymous poster hash: 922a5...811



Anonymous poster hash: 5f317...0fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har sett med mine egne øyner 2 politi og 2 toll som så på folk som kjørte.

Kjørte der jeg også og ble stoppet, derfor jeg visste at de sto der. Hvor mange politi det var, vet jeg ikke. Men hører jo på radio at de tar denne terrortrusselen på alvor.



Anonymous poster hash: 55dc9...07a



Anonymous poster hash: 5f317...0fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aahhhh....sjeleglad jeg bor MEGET desentralisert til. Her bor det et fåtall mennesker og man må ha ferge for å komme hit. Den går heller ikke hver dag.

Dette tar jeg med stoisk ro og priser meg lykkelig for at jeg ikke har valgt å bo i en by. Dette kommer bare til å bli mer og mer av. Syns synd i dere som bor i byer og må ha dette hengende over dere:-(

Anonymous poster hash: 15fce...a42

Høres litt stusselig ut å alltid være isolert flere dager i strekk også ;)

Anonymous poster hash: 35e70...4d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, men vi alle nordmenn trodde også at det var islamister på Utøya med da viste det seg at det var NORSK idiot som har drept mange unge mennesker.

Anonymous poster hash: 5f317...0fc

Det var aldri noen som helst fra myndighetene som så mye som insinuerte at det sto islamister bak 22. juli. At du og jeg og andre privatpersoner kan ha trodd det er nå en ting (og det var jo en islamistisk gruppe som påtok seg ansvaret for 22. juli-bombingen, de tok vel en råsjans...), men det har ingenting med dette å gjøre. Jeg fatter ikke at du ikke forstår at det ikke er noen usikkerhet her. Det er ikke politiet som har gjettet, de snakker om trusler fra konkrete miljøer. Det er noe helt annet enn hva du og jeg tenker i eget hode når en bombe går av.

Det er bekreftet hva slags miljøer som står bak dette. Det er ikke at du og jeg gjetter, slik det var etter 22. juli. Det er myndighetene som reagerer på noe konkret. Fra et konkret islamistisk miljlø tilknyttet grupper i Syria. Jeg antar egentlig at du troller når du ikke forstår forskjellen på at Jan Johansen tenker "det er vel islamister" når det smeller i Oslo og at PST informerer om terrorplaner fra islamister i Syria, så dum er du ikke. Så jeg får vel la det ligge.

Anonymous poster hash: 922a5...811

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Vel, la oss oppfylle ønsket deres og benytte atomvåpen til å utslette disse delene av verden.

Jeg tror ikke atomvåpen er rette veien å gå gitt. <_< Man har jo ettervirkningene og stråling og det som verre er. "On the Beach" er en film som tar for seg ettervirkningene av en (riktignok) atomkrig. Overhodet ikke noe å trakte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke atomvåpen er rette veien å gå gitt. <_< Man har jo ettervirkningene og stråling og det som verre er. "On the Beach" er en film som tar for seg ettervirkningene av en (riktignok) atomkrig. Overhodet ikke noe å trakte etter.

Det får bli verre før det blir bedre :) Om disse delene av verden har så lyst på konfrontasjon med vesten så er det på tide å gi dem det snart.

Anonymous poster hash: 3d742...3d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, men vi alle nordmenn trodde også at det var islamister på Utøya med da viste det seg at det var NORSK idiot som har drept mange unge mennesker.

Anonymous poster hash: 5f317...0fc

For å ta en sammenligning: Dette blir som å si at "det kan være islamister forkledd som en kristen nordmann" også lenge etter at ABB hadde blitt arrestert og hans motiver avslørt. Det er ikke som å si "det var islamister" rett etter det smalt og før myndighetene hadde sagt noe som helst om hvem. Her er det ikke tvil om hvem, og det kommer fra offisielt hold. Det er noe helt annet.

Anonymous poster hash: 922a5...811

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan vi vite at denne terrortrusselen ikke kommer fra PST/politiet selv? Ved å fortelle om terrortrussel begrunner de tilstedeværelsen av mye og bevæpnet politi. Vi kan aldri være sikre på at ikke politiet selv, evt i ledtog med militære, planlegger et kupp.

Det kunne også tenkes at PST har interesse av å generere en viss terrorfrykt i befolkningen.

Anonymous poster hash: b69f6...d17

Det kan vi vite fordi vi ikke er totalt nersnødde knehøner!!

Jeg er i hvert fall ikke!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Det får bli verre før det blir bedre :) Om disse delene av verden har så lyst på konfrontasjon med vesten så er det på tide å gi dem det snart.

Vel, hvis man tar livet av alle menneskene i verden så hjelper det du sier ikke særlig mye. <_<

Og, hvis man først begynner kan du vedde på at flere hadde gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...