Gå til innhold

Kjæresten min spiste opp min favoritt sjokolde fra Sveits!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke TS, men jeg må si at det føles litt smårart å skulle gjemme godteri. Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å bare respektere at "den ønsker jeg ikke at du rører, den skal jeg servere når vi får besøk i morgen" f.eks? Noen som kan forklare atferden?

Anonymous poster hash: 8be12...9b5

Nei. Han burde jo kjøpe egen sjokolade.

Er han muligens så avhengig av sjokolade at han ikke greier å la være å forsyne seg?

Anonymous poster hash: a7b5d...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Han burde jo kjøpe egen sjokolade.

Er han muligens så avhengig av sjokolade at han ikke greier å la være å forsyne seg?

Anonymous poster hash: a7b5d...1bd

Ca på samme måte som en alkoholiker ikke greier å la være å drikke alkohol dersom det befinner seg alkohol i huset?

Anonymous poster hash: a7b5d...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frekt og umodent. Og hva er greia med å la papiret ligge igjen i skapet??? Har sett flere, spesielt menn, gjøre dette, forventer attpåtil at du skal rydde opp etter de har stjålet din sjokolade. Han er totalt blottet for dannelse.

Og ja, jeg hadde også blitt skuffet TS, ikke finn deg i det, si tydelig i fra om at dette ikke er greit og at han får rydde opp papiret selv. Det å liksom ikke ha selvkontroll nok holder ikke, han er voksen og får ta ansvar over handlingene sine.



Anonymous poster hash: 06884...685
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som mange påpeker bare en sjokolade. Ikke så mye å ta på vei for i seg selv.

Men så er det dråpene da. I følge ts så er jo ikke dette en enkelthendelse? Jeg vet ikke nok om samlivet deres, men tenker i forhold til en annen tråd her - hvor det ble nevnt noe om "klisjeen at damer ikke føler seg sett, hørt og verdsatt, mannen synes de har det greit og sitter plutselig igjen og forstår ikke hvorfor hun gikk".

I tilfeller hvor man føler egne ønsker og behov stadig blir oversett eller forminsket (jeg påstår ikke at ts føler det men bare prøver å vise poenget mitt) - så kan en ting få stor symbolverdi. Så det at han vet hun har fått noe hun gleder seg til, noe som hun setter pris på - og han ikke bryr seg men bare spiser den opp der og da - da kan det føles som en veldig sterk bekreftelse på at hennes ønsker og behov er uviktige for ham. Da er det ikke sjokoladen i seg som betyr noe lenger.

Er det enkelthendelser, så kanskje man furter eller raser litt der og da, skriver et innlegg om man vil og blir ferdig med saken. Ser at man har masse flott sammen og går videre.

Er det stadige drypp som ikke veies opp av hensyn, omtanke og gode ting - så føler man at man blir tappet over tid, og et drypp - enten sjokolade eller å bli botprioritert for n'te gang eller ... - blir plutselig dråpen som gjør at det renner over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på ett kvinneforum kan en tråd om en sjokolade-plate TS ikke fikk spist dra seg ut til 7 sider :fnise:

Menn bør lære seg at en kvinnes forhold til sin sjokolade er hellig.



Anonymous poster hash: baed0...8ee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare sånn om sjokolade - lindt har egen norsk facebookside :) om du ønsker å sjekke utvalg i Norge:

https://www.facebook.com/viELSKERsjokolade/timeline

Om du har lyst å finne ut. Noen ganger er ting ekstra godt fordi man ikke får tak i det lett. eller fordi det er ekstra hyggelig at familie venner tenker på deg - og kjøper noe de vet du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JOEY DOESN'T SHARE!

Bytt ut med ditt navn. Si til mannen at uansett når han finner godis som han ikke har kjøpt selv, så får han holde seg unna. Å si at man bare må sluke det hvis man finner det, er unnskyldninger som passer for dem under 5. Istedet for å gjemme godis, kan du si når du fikk den til ham: "denne legger jeg i skapet så jeg kan kose meg med den på lørdag. Den skal være der når jeg går for å finne den. Hvis du knabber gaven min, så er det bare å booke flybillett til Sveits for da skal du på handletur".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller beste sjokoladen jeg vet om er en fra Sveits. Jeg har familie der nede og de var på besøk forrige uke. Da hadde de med sjokoladen til meg, men tror dere ikke kjæresten min har spist opp hele?! :dry:

Jeg har kun tatt en liten bit. Han har slukt i seg hele uten å spørre og det synes jeg er dårlig gjort. De selger ikke den sjokoladen her i landet. Jeg skulle ha den i går og virkelig gledet meg. Da fikk jeg se det tomme papiret lå igjen i skapet :( Jeg mener ikke han skal spørre om å få ting hele tiden, men han visste jo at den var til meg og hvor mye jeg elsker den sjokoladen.

Dette er så typisk han. for noen uker siden skulle min niese på overnatting og jeg kjøpte inn noen godt til henne som jeg faktisk gjemte. Han fant det og slukte det opp! Så sier han "jammen du vet jo hvordan jeg er. Du må gjemme det bedre" Ærlig talt. Du er en voksen mann på 30 år. Det skal ikke være nødvendig å måtte gjemme unna ting for at du ikke skal spise det. Det går vel an å spørre først i alle fall. Å hvorfor tror du jeg hadde gjemt godtet da? Så kan han si: Men jeg tenker ikke så langt og bare sluker ting. My bad" Åååååh :bond:

Flere som synes dette var dårlig gjort av han?

Anonymous poster hash: 9ce2a...893

................ Synes egentlig du burde dumpe han. Dette er ikke holdbart...!

Pakk alt det viktigste du eier i en koffert, pass, mobil, klær for noen dager bankkort..... Så går du ut den døra! IKKE SNU DEG! Bare gå! Så ringer du etter taxi å reiser til en betrodd venn eller veninne i noen dager. Start helt på nytt. Ikke bry deg om at du har litt klær liggende hos han... Nye klær kan kjøpes (ny sjokolade også!)

Start på nytt..... Ikke finn deg i dette!

- Kvinneguiden - standard svar for problemer i forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det ikke er kult med en hensynsløs kjæreste og at man blir skuffet når man har gledet seg til noe spesielt og så ikke får det.

Men ærlig talt, denne sjokoladen fra Sveits er jo ikke spesiell i det hele tatt. Lindt er Sveits' største sjokoladeprodusent og selger sjokolader over hele verden! Det blir omtrent som å klage over at kjæresten har spist sjokoladen din fra Sveits, som viser seg å være en Snickers.

Kjæresten din får se til å skaffe mer av denne sjokoladen, men å si at den bare fås kjøpt i Sveits blir bare flåsete.



Anonymous poster hash: 7d206...a9d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha Lindt får man jo på Meny og er det en spesiell variant kan den kjøpes online.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at noen ødela et spessielt spill du ikke bare kan kjøpe også? Gud.... det er jo bare ett spill

Anonymous poster hash: a5317...65d

Ja det er greit fordi da kan jeg bare kjøpe meg et nytt ett. Uansett det kan ikke sammenlignes, det er ingen som bare ødelegger et spill...

Anonymous poster hash: ab661...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er morsomt at alle mennene forsvarer typen til ts og mener ts er tåpelig. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

Over 130 svar på et innlegg om en sjokolade som er spist uten lov....!

Sier noe om hvor godt vi har det i vår lille boble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha Lindt får man jo på Meny og er det en spesiell variant kan den kjøpes online.

Jeg har aldri sett den på Meny jeg

TS

Anonymous poster hash: 9ce2a...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett den på Meny jeg

TS

Anonymous poster hash: 9ce2a...893

Da burde du kanskje ta deg en tur ditt da igjen og lete skikkelig...

Anonymous poster hash: ab661...87a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da burde du kanskje ta deg en tur ditt da igjen og lete skikkelig...

Anonymous poster hash: ab661...87a

Nå har ikke alle meny butikker det samme utvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke alle meny butikker det samme utvalget.

Nøyaktig derfor man kan gå ut å lete...

Anonymous poster hash: ab661...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gikk inn i tråden for å klage på TS, du er vell ikke noe bedre selv?

Hadde selv blitt irritert om noen tok godteriet mitt som jeg får fra england.

Nei, jeg gikk ikke inn i tråden for å klage.

Jeg åpnet den for å lese det som stod der.

Og jeg syns TS er utrolig umoden som klager til fremmede på nettet. :eeeh:

"Mammaaaa! Han toook sjokoladen miin!! :cry3: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det ikke er kult med en hensynsløs kjæreste og at man blir skuffet når man har gledet seg til noe spesielt og så ikke får det.

Men ærlig talt, denne sjokoladen fra Sveits er jo ikke spesiell i det hele tatt. Lindt er Sveits' største sjokoladeprodusent og selger sjokolader over hele verden! Det blir omtrent som å klage over at kjæresten har spist sjokoladen din fra Sveits, som viser seg å være en Snickers.

Kjæresten din får se til å skaffe mer av denne sjokoladen, men å si at den bare fås kjøpt i Sveits blir bare flåsete.

Anonymous poster hash: 7d206...a9d

+1

Om kjæresten spiste snopet i skapet er det fortsatt uselvstendig og barnslig å løpe til andre for å få sympati...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...