Gå til innhold

Kjæresten min spiste opp min favoritt sjokolde fra Sveits!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbeat

Kjenner meg igjen i dette. Til vanlig så er jo alt mitt, hans osv.. Og vi kan spise av alt som er hjemme.

Men når det er noe spesielt som ikke finnes i Norge, bør han skjerpe seg!

Opplevde selv en eks av meg spise opp ALT smågodtet som jeg kun hadde fått tak i på ferie i et annet land.

Gledet meg til å spise det til helgen, men da hadde han sist opp hele skåla med godterier :sjokkert::sjokkert:

Greit nok at han brukte å spise opp alt uansett om vi hadde noe i skapene, men dette var jo noe spesielt som jeg var så glad i og som ikke fantes her i Norge.

Da fikk han høre det, ja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et godt samboerskap setter man ikke navnelapper på matvarer. Han virker generelt egoistisk, og dessuten er det turn-off med mennesker som i så stor grad mangler selvkontroll. Sjokoladen skulle dere ha delt - håper du også er klar over det.

Det kan virke som en bagatell, men det er i bunn og grunn snakk om verdier. Om mannen har andre verdier enn deg, så kan det kanskje være lurt å komme seg ut av forholdet.

Jeg synes ikke det er en selvfølge at akkurat den sjokoladen skulle deles. Ikke dersom det betyr noe spesielt for TS, og samboeren ser på den som en hvilket som helst annen sjokolade.

Anonymous poster hash: 9364b...3f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller beste sjokoladen jeg vet om er en fra Sveits. Jeg har familie der nede og de var på besøk forrige uke. Da hadde de med sjokoladen til meg, men tror dere ikke kjæresten min har spist opp hele?! :dry:

Jeg har kun tatt en liten bit. Han har slukt i seg hele uten å spørre og det synes jeg er dårlig gjort. De selger ikke den sjokoladen her i landet. Jeg skulle ha den i går og virkelig gledet meg. Da fikk jeg se det tomme papiret lå igjen i skapet :( Jeg mener ikke han skal spørre om å få ting hele tiden, men han visste jo at den var til meg og hvor mye jeg elsker den sjokoladen.

Dette er så typisk han. for noen uker siden skulle min niese på overnatting og jeg kjøpte inn noen godt til henne som jeg faktisk gjemte. Han fant det og slukte det opp! Så sier han "jammen du vet jo hvordan jeg er. Du må gjemme det bedre" Ærlig talt. Du er en voksen mann på 30 år. Det skal ikke være nødvendig å måtte gjemme unna ting for at du ikke skal spise det. Det går vel an å spørre først i alle fall. Å hvorfor tror du jeg hadde gjemt godtet da? Så kan han si: Men jeg tenker ikke så langt og bare sluker ting. My bad" Åååååh :bond:

Flere som synes dette var dårlig gjort av han?

Anonymous poster hash: 9ce2a...893

Serr?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene på KG er laaangt over snittet opptatt av sjokoladen sin. Dersom det er "ingenting verre enn når sjokoladen man har gledet seg til er borte", er det noe galt. Slike ting synes jeg faktisk er barnefakter. Hva er det verste som kan skje - man holder vekten? Man må faktisk klare å kose seg uten usunn mat og dersom sjokoladen er høydepunktet ved dagen, trenger man et bedre liv.

Og ja, jeg er kvinne og jeg liker også sjokolade. Og noen sjokolader er bedre enn andre. Men å lage bråk av dette her synes jeg er vanvittig tåpelig. Ikke rart mange forhold går i vasken.

Det er noen vanvittige overreaksjoner her inne. "Det er tegn på hans verdier". Nei det er det ikke. Det sier ingenting om han generelt er et godt menneske eller engang om han er egoistisk. Han er som mange, kanskje spesielt menn, noe impulsiv, ikke spesielt detaljorientert når han er sulten og har sikkert ikke engang sett på papiret for han åpnet den.

Min egen far var som søppelkvern når det kom til mat og oppfattet knapt hva han spiste, men han var like god og snill for det.

Så det er nok på tide å ta på seg sine big girl panties og ignorere dette, og prise seg glad for at han ignorerer tingene ved deg som irriterer ham også.

Hvis lykken hviler på sjokolade, leter du den opp på nettet og bestiller en bunke.



Anonymous poster hash: 6a1c2...d43
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om å drikke opp pilsen hans neste gang han har handlet inn. Jeg er selv VELDIG territorial når det kommer til mat



Anonymous poster hash: 54b90...a70
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene på KG er laaangt over snittet opptatt av sjokoladen sin. Dersom det er "ingenting verre enn når sjokoladen man har gledet seg til er borte", er det noe galt. Slike ting synes jeg faktisk er barnefakter. Hva er det verste som kan skje - man holder vekten? Man må faktisk klare å kose seg uten usunn mat og dersom sjokoladen er høydepunktet ved dagen, trenger man et bedre liv.

Og ja, jeg er kvinne og jeg liker også sjokolade. Og noen sjokolader er bedre enn andre. Men å lage bråk av dette her synes jeg er vanvittig tåpelig. Ikke rart mange forhold går i vasken.

Det er noen vanvittige overreaksjoner her inne. "Det er tegn på hans verdier". Nei det er det ikke. Det sier ingenting om han generelt er et godt menneske eller engang om han er egoistisk. Han er som mange, kanskje spesielt menn, noe impulsiv, ikke spesielt detaljorientert når han er sulten og har sikkert ikke engang sett på papiret for han åpnet den.

Min egen far var som søppelkvern når det kom til mat og oppfattet knapt hva han spiste, men han var like god og snill for det.

Så det er nok på tide å ta på seg sine big girl panties og ignorere dette, og prise seg glad for at han ignorerer tingene ved deg som irriterer ham også.

Hvis lykken hviler på sjokolade, leter du den opp på nettet og bestiller en bunke.

Anonymous poster hash: 6a1c2...d43

Men det handler jo ikke bare om sjokoladen. Hadde du kjøpt en dyr vin, en ost eller noe annet som du hadde lagt bort for å glede deg til å spise, så hadde du vel ikke blitt særlig blid om den var oppspist eller drukket opp av noen andre?

Hadde mannen min kjøpt en dyr øl fra utlandet, så hadde jeg jo ikke bare drukket det opp som om det var en øl fra Kiwi liksom. Uten at han en gang hadde fått smakt.

Tankeløst.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det handler jo ikke bare om sjokoladen. Hadde du kjøpt en dyr vin, en ost eller noe annet som du hadde lagt bort for å glede deg til å spise, så hadde du vel ikke blitt særlig blid om den var oppspist eller drukket opp av noen andre?

Hadde mannen min kjøpt en dyr øl fra utlandet, så hadde jeg jo ikke bare drukket det opp som om det var en øl fra Kiwi liksom. Uten at han en gang hadde fått smakt.

Tankeløst.

Jeg hadde ikke likt det nei, men jeg hadde ikke gjort noen big deal ut av det. Har man et felles hjem er det slikt som skjer og bruker jeg ekstra penger på noe og bor med en partner så deler jeg på det uansett.

Anonymous poster hash: 6a1c2...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Jeg synes ikke det er en selvfølge at akkurat den sjokoladen skulle deles. Ikke dersom det betyr noe spesielt for TS, og samboeren ser på den som en hvilket som helst annen sjokolade.

Anonymous poster hash: 9364b...3f1

Nei, det spørs jo selvfølgelig. Jeg gikk ut ifra at han synes den var veldig god, siden han slukte den. Hvis han hadde gitt uttrykk for at han også syntes den var eksepsjonell, så synes jeg de skulle ha delt den. Hvis han bare ville ha en hvilken som helst sjokolade, så kunne TS ha kjøpt en annen sjokolade til han, så kunne de spist hver sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt det nei, men jeg hadde ikke gjort noen big deal ut av det. Har man et felles hjem er det slikt som skjer og bruker jeg ekstra penger på noe og bor med en partner så deler jeg på det uansett.

Anonymous poster hash: 6a1c2...d43

Ja? Men han delte jo ikke en gang.

Neida, er ikke vits å lage noe big deal, men frekt er det. Selv om det står en 6pk med øl han har kjøpt i kjøleskapet så drikker jeg ikke opp uten å spørre uansett. Men da er vi vel forskjellige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Det er noen vanvittige overreaksjoner her inne. "Det er tegn på hans verdier". Nei det er det ikke. Det sier ingenting om han generelt er et godt menneske eller engang om han er egoistisk

Anonymous poster hash: 6a1c2...d43

Om han er klar over at TS verdsetter sjokoladen så høyt, og likevel velger å spise den opp, så er det et tegn på hans verdier, jo. Det er snakk om at han ikke tar hensyn til den andre. Så kan du selvfølgelig bagatellisere det siden det er en sjokolade, men faktumet er at dette betød mye for TS, det spiller egentlig ikke så stor rolle HVA det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Men han delte jo ikke en gang.

Neida, er ikke vits å lage noe big deal, men frekt er det. Selv om det står en 6pk med øl han har kjøpt i kjøleskapet så drikker jeg ikke opp uten å spørre uansett. Men da er vi vel forskjellige.

Jeg hadde nok bare kommentert det enkelt "å, du spiste hele" så han forstod det. Dersom han hadde drukket en hel flaske veldig dyr vin jeg hadde handlet (som tross alt har mer verdi enn en sjokolade) hadde jeg bare bedt ham handle med en lik eller noe tilsvarende neste gang han var rundt polet.

Det jeg reagerte mest på her var kommentarene som indikerte at dette sa mye om hans karakter og omtrent var et problem i forholdet. Det er som å anklage en fyr som glemte å handle dopapir for å ha "alvorlige problemer med kommunikasjon". Det er i det store og det hele en bagatell og et irritasjonsmoment man treffer på i et langvarig forhold og som man, dersom man er fornuftig, klarer å glemme lett etter å ha telt til ti.

Anonymous poster hash: 6a1c2...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok bare kommentert det enkelt "å, du spiste hele" så han forstod det. Dersom han hadde drukket en hel flaske veldig dyr vin jeg hadde handlet (som tross alt har mer verdi enn en sjokolade) hadde jeg bare bedt ham handle med en lik eller noe tilsvarende neste gang han var rundt polet.

Det jeg reagerte mest på her var kommentarene som indikerte at dette sa mye om hans karakter og omtrent var et problem i forholdet. Det er som å anklage en fyr som glemte å handle dopapir for å ha "alvorlige problemer med kommunikasjon". Det er i det store og det hele en bagatell og et irritasjonsmoment man treffer på i et langvarig forhold og som man, dersom man er fornuftig, klarer å glemme lett etter å ha telt til ti.

Anonymous poster hash: 6a1c2...d43

Men hun kan ikke be han handle en ny! Sjokoladen er fra Sveits. Forstår du ikke det? Det er ikke bare å gå på butikken å kjøpe en ny!

Og dessuten så er det ikke forskjell på en flaske vin og en sjokolade. Du er glad i vin, TS er glad i sjokolade. Hvor er forskjellen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter forslaget om å drikke opp pilsen hans neste gang han har handlet inn. Jeg er selv VELDIG territorial når det kommer til mat

Anonymous poster hash: 54b90...a70

Enig! Men husk å sette de tomme flaskene tilbake i kjøleskapet :fnise:

Anonymous poster hash: 882e2...d55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at det er en reklame for redd barna ved siden av denne tråden.

LUKSUSPROBLEM! Ja, det var sikkert litt dårlig gjort at han spiste den verdifulle sjokoladen din fra sveits.

Men at du starter en tråd om det på kvinneguiden. Hjelpes, du må ha det greit i hverdagen!!



Anonymous poster hash: b33be...f35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedra

Men at du kan bruke alle pengene hans er greit? Du maxer sikkert ut kredittkortet hans i tillegg. Du får kjøre på med sexnekt noen uker da vet du.

Jævla sippe. Du er sikkert feit nok i utgangspunktet så han gjorde deg bare en tjeneste.

Anonymous poster hash: cd77f...d0c

Lett å være tøff i kjeften og annonym ! Skaff deg noen baller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ironisk at det er en reklame for redd barna ved siden av denne tråden.

LUKSUSPROBLEM! Ja, det var sikkert litt dårlig gjort at han spiste den verdifulle sjokoladen din fra sveits.

Men at du starter en tråd om det på kvinneguiden. Hjelpes, du må ha det greit i hverdagen!!

Anonymous poster hash: b33be...f35

Hva er egentlig galt med deg?

Anonymous poster hash: 698ff...ea0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dårlig gjort. Akkurat som om han er en godtesyk unge.. En voksen mann bør vite bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, denne sjokoladen du liker må da kunne kjøpes på nett? Noe her forslår at du bruker kortet hans til å kjøpe ny, det forslaget støtter jeg helhjertet.

Hvis du skriver hva slags sjokolade det er snakk om, kan kanskje noen av brukerne i tråden finne frem til et sted hvor den selges?



Anonymous poster hash: 9364b...3f1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller beste sjokoladen jeg vet om er en fra Sveits. Jeg har familie der nede og de var på besøk forrige uke. Da hadde de med sjokoladen til meg, men tror dere ikke kjæresten min har spist opp hele?! :dry:

Jeg har kun tatt en liten bit. Han har slukt i seg hele uten å spørre og det synes jeg er dårlig gjort. De selger ikke den sjokoladen her i landet. Jeg skulle ha den i går og virkelig gledet meg. Da fikk jeg se det tomme papiret lå igjen i skapet :( Jeg mener ikke han skal spørre om å få ting hele tiden, men han visste jo at den var til meg og hvor mye jeg elsker den sjokoladen.

Dette er så typisk han. for noen uker siden skulle min niese på overnatting og jeg kjøpte inn noen godt til henne som jeg faktisk gjemte. Han fant det og slukte det opp! Så sier han "jammen du vet jo hvordan jeg er. Du må gjemme det bedre" Ærlig talt. Du er en voksen mann på 30 år. Det skal ikke være nødvendig å måtte gjemme unna ting for at du ikke skal spise det. Det går vel an å spørre først i alle fall. Å hvorfor tror du jeg hadde gjemt godtet da? Så kan han si: Men jeg tenker ikke så langt og bare sluker ting. My bad" Åååååh :bond:

Flere som synes dette var dårlig gjort av han?

Anonymous poster hash: 9ce2a...893

.................................. ER det rart det er krig i verden?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...